Diskuze

V Německu vyjede vlak na raketové palivo. Vodík zajímá i další země

Vodík už desítky let pohání rakety na cestách do vesmíru. Teď se nejlehčí plyn začíná prosazovat i na železnici. Do německých regionů v roce 2018 vyjede první vlak na vodík. Stroj Coradia iLint od strojírenského gigantu Alstom by měl postupně nahrazovat neekologické dieselové motoráky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

dle posledniho odstavce je zrejme, ze k tomu aby se nekdo stal novinarem na idnes se staci umet podepsat a pri prichodu do kancelare se dvakrat poklonit pred obrazem sveho vudce Babise

1 0
možnosti
OV

Elektroliza, rozkládá vodu na kyslík a vodík,to na úvod. Málá nepodstatná drobnost. Před 15 lety se k pohonu modelů letadel používal spalovací motor/detonační a se žhavící svíčkou./ Dnes na letišti se vyjimečně a spíše s nostalgie najde spalovák. Běžně se používalí el.motory a Li baterie.Dokonce i u malých spor.letadel se používá elmotorů. Velcí producenti ropy a výrobci automobilů nemají zájem o tyto alternativní pohony , i za cenu úplatků, ne-li horšího.Eletro auto je mnohem jednodšší.Jen elektromotor odpadne mnoho další častí.Kdyby měli zájem a investovali peníze na vývoj elektro pohonů Byli by tyto problémy dávno vyřešené. Bohužel ropné společnosti a výrobci automobilů zatím rozhodují kam směřuje vývoj.Ten se ale nezastaví jen přibzdí.

0 0
možnosti
KD

pohon neni problem, problem je skladovani energie. samozrejme priznivci konsipiracnich teorii za vsim vidi pouze spiknuti martanu

2 0
možnosti
MC

Vodík nebo vodník. Co na tom záleží. Vždyť to podobně zní. Ale dávat rovnítko mezi raketový pohon a palivový článek, to holt nikdo jiný jak Lupa nezvládne.

3 1
možnosti
JP

J76a80n 13P97l54a78c33h15ý

5. 11. 2016 3:46

Ten poslední odstavec se autorovi nějak vymkl skutečnosti.

Palivový článek na vodík a kyslík je něco úplně jiného než raketový motor na vodík a kyslík. První zkušební let raketového motoru na vodík a kyslík provedla NASA již v květnu 1962. A mrak kouře, respektive páry při startu rakety NASA, je způsoben tím, že pod zažehnutý motor proudí hektolitry vody, kvuli minimalizování akustických rázů a tím i poškození raketových motorů v okamžiku startu.

Nechápu, proč se autor pouští do psaní něčeho, čemu evidentně vůbec nerozumí.

:-/

7 0
možnosti
MJ

No přesně. První stupně raket jsou postaveny na jiné kombinaci paliva+okysličovadla, než vodík+kyslík.

0 0
možnosti
MN

500mil? To je loď nebo americká lokomotiva? Aspoň si strojvůdce na konečné může zpívat: I'm 500 miles away from home....

4 0
možnosti
BM

500 mil denně možná stačí pro lokální přepravu, pro dálkovou v Německu je to určitě málo.

Vodík se průmyslově vyrábí v obrovských objemech, takže jeho cena není nijak vysoká.

1 0
možnosti
PN

Však to jsou vlaky pro lokální dopravu. Na dálkových tratích jsou troleje. A z čeho se ten vodík vyrábí? Z ruského plynu a ropy? :-)

3 1
možnosti
TM

Bezemisní, opravdu? A ten kyslík a vodík se získává jak a z čeho?

3 0
možnosti
PT

P93e90t72r 50T21a48f86t

4. 11. 2016 15:25

Treba z elektrolyzou vody, pricemz energie muze byt z fotovoltaiky ci vetrniku...

1 0
možnosti
JD

J94a63n 76D31ě69d

4. 11. 2016 14:11

Kucí nechcu prudit, ale pod odkazem v článku se mi otvírá redakční systém. Dost dobrý ;-D

7 0
možnosti
PN

A napsal jste Heleně Weissové, aby vám zřídila účet? ;-D

0 0
možnosti
VK

V13í14t 47K41o42u95b60a

4. 11. 2016 13:58

Že by se mi chtělo cestovat něčím co má na střeše 2 nádrže plné látek, při jejichž úniku je velmi pravděpodobné, že to nepřežiji, to se nedá říci.

1 6
možnosti
RU

R84a25d49e37k 87U96r52b33a62n

4. 11. 2016 14:01

Pořád je to mnohem bezpečnější než jezdit autem.

1 0
možnosti
OJ

Lupo lupo...

"Výkon má podobný jako diesely, pohybuje se rychlostí až 140 kilometrů v hodině. Denně je schopná ujet až 500 mil"

RvRvRv

Btw. může mi někdo ze znalých vysvětlit, proč jen 500 mil denně? Proč nemůže jezdit v podstatě nonstop, samozřejmě při průběžném doplňování paliva? Anebo to "dotankování" trvá mnoho hodin?

3 1
možnosti
PM

To těžko, v Číně jezdí stejným (nebo podobným) způsobem poháněné tramvaje, dokonce ta vozidla pocházejí ze Škody Plzeň, a tankování na konečné údajně trvá asi 2 minuty.

0 0
možnosti