Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

D8 byla v pohybu kvůli odvodňování, otevře se v termínu, slíbil Ťok

Dálnice D8 se začala pohybovat kvůli odvodňování svahu. Situace se však uklidnila a komunikace by se měla otevřít v plánovaném termínu, tedy letos 17. prosince. V pořadu Partie televize Prima to uvedl ministr dopravy Dan Ťok (ANO).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V65í18t 20M71r17h94a92l 1185229913540

Čím dál lepší perly vypadávají s pana Ťoka. Tohle může prohlásit snad jedině člověk, který nerozumí dané situaci.

Celý východní svah vrchu Kubačka byl vždy nestabilní a nic na tom nezmění celá dálnice, která tu neměla v této podobě nikdy co dělat. Změní se vlastně jedině to, že svah bude nepředvídatelný a ,,prdnout" může na kterémkoliv místě v neurčitou dobu.

0/0
7.11.2016 16:26

O89l41d90ř48i64c15h 14J24a63n63e49č38e72k 8819936983191

Svah se odvodní, dálnice se v prosinci otevře, když budem mít štěstí, nebude v zimě pršet, ale jen sněžit a mrznout, ale nejpozději na jaře, až ten sníh začne tát, se svah zase rozmočí a utrhne. Asi tak tomu mám rozumět? Rv

0/0
7.11.2016 15:49
Foto

M97i77l66o72s34l29a94v 72Z97í24t78k47a 8960454797810

Dálnice se slavnostně otevře, aby se vzápětí zavřela. Ministr neříká pravdu, zřejmě má špatné poradce.....

+2/0
7.11.2016 7:30

J84i82ř78í 15P37r37a98ž59á35k 9150942261792

Kdyby si tuto rozestavěnou dálnici prohlédl Jára Cimrman, tak by pronesl to , co říkaj ígeologové: vždyť oni si Češi postaví novou...".

Přírodní síly se těžko přemáhají přáním ministra Ťoka.

0/0
7.11.2016 7:23

J47i88n23d94ř82i19c44h 34Š81k65o21p94e75k 4665901350755

tak Ťok nebyl při výběru trasy ani přípravě projektu

0/0
7.11.2016 7:31

J66i27ř68í 56P86r98a24ž93á81k 9690772161472

Někdy je lepší vzdát nesmyslně rozestavěný projekt a postavit to, co bude bezpečně, než do nesmyslu cpát další peníze. Ale to chce "chlapa s gulema".

+1/0
7.11.2016 8:30

J29i34n78d92ř59i34c64h 52Š23k35o45p56e13k 4265671190605

ale politické zadání je jasné: Dálnici D8 zprovozmíme v plánované trase, i když je nesmyslná.

Změna trasy či nové vedení v tunelu by znamenalo přiznat, že politici neměli pravdu a pravdu měli vědci. Nepřípustné

+2/0
7.11.2016 9:48

J70u18l34i58u47s 76P56u33f59l89e97r 9114110489

Když se měl otevřít Temelín tak tady bylo takových křiklounů, že se to nesmí spustit, protože je to hrůza hrůz na ruskou technologii naroubovaná americká. Kde jich je konec blbečků.

0/0
7.11.2016 11:01

J44i46n86d26ř82i16c66h 69Š33k52o90p33e98k 4835811560835

je třeba rozhodovat, kdy jsou to důvody pro nespuštění populistické (Temelín) nebo objektivní v případě D8

+2/0
7.11.2016 11:29

J30i98ř69í 81P87r80a57ž31á69k 9100442651512

Nejde vůbec o křik, ale o přírodní a fyzikální zákonitosti. Ani dnes se nedá 100% poručit větru dešti.... Temelín splňoval veškeré požadavky na bezpečný provoz, nakonec se ukázalo, že palivo od Westinghousu bylo horší než ruské, protože tyče se deformovaly.

Srovnání chybného návrhu dálnice s jadernou elektrárnou, kde žádná chyba nebyla prokázána (tam šlo skutečně pouze o vliv zelených křiklounů), je nešťastné.

+1/0
7.11.2016 11:46

D85a78n38i68e79l 79T91e77n63č51l 1635350941841

Ne, tehdy mimo nejasností co dělat s jaderným odpadem (definitivní úložiště) se říkalo, že energii Temelína dlouho nebudeme potřebovat, leda pod cenou na export.

0/0
7.11.2016 13:19

J33i33n75d17ř51i26c80h 49Š94k45o55p64e38k 4945221160325

doufám, že příroda neřekla své poslední slovo a opět přijde posun.

0/0
7.11.2016 6:55

M14a81r40t15i53n 70H25o11u75b91a 6513451289278

ja naopak doufam, ze se nic takoveho nestane.

nicmene rozum rika, ze zcela jiste ano. otazka neni zda, ale kdy

+1/0
7.11.2016 12:34

O62l85d71ř97i45c33h 36J24a34n40e46č82e91k 8229256513961

já bych řekl, doufejme, že ten posun, který s vysokou pravděpodobností přijde, přijde ještě před otevřením a ne až po něm.

+1/0
7.11.2016 15:51

M65i57c29h59a53e63l 79G78o61t60z 5154748343

Prosím vás, nikoho raději nezvěte, jen tiše otevřít...

+1/0
7.11.2016 4:27

V39í13t 76M28r92h78a66l 1965759813940

Ale opravdu tiše, nebo svým hlasem Zeman a spol spustí další sesuv;-).

0/0
7.11.2016 16:28

V88l56a10s67t69i78m12i85l 34K93o84c87u98r67e18k 4326913280824

Tak nejen Japonci,ale ve stejně složitém terénu staví i Slovensko (s výjimkou JZ), kde sesuvy půdy jsou běžnou věcí, jejich dálnice je z estakády do tunelu a na most. Možná jsme mohli si nechat poradit. Ale tad šlo o něco jiného, chápu.

+2/0
6.11.2016 19:48

O72n31d48ř10e10j 42L16u72b28o45j83a10c88k74ý 4338694969627

No, ale je rozdíl, jestli se vám sesouvá 5-10 m nebo 40-50 m, v tom to mají slováci jednodušší.

0/0
7.11.2016 10:44

V21l18a82s57t28i50m39i53l 25K76o60c83u56r74e78k 4916183730504

To snad má být oslavný článek o blbosti a nezodpovědnosti politiků. Dnes už každý ví, že trasa je nesmyslná a nebezpečná, a dávno se mělo jezdit tunelem, Přivedení dálnice k Prackovicím (jsem z jiného regionu) je totální nesmysl, bydlet tam , tak by mne asi trefilo.

+2/0
6.11.2016 19:44

J55a98n 34B63u15b82i49k 9492931952227

až se to otevře, tak ve Velemíně a v Bohuslavi, kde jim desetiletí jezdí kamiony přes střed obcí, budou konečně oslavovat

a v žádné obci se nebude truchlit, protože přes žádnou obec dálnice nevede....

0/0
6.11.2016 21:02

L75u96k21a68s 79N19o10v25a12k 5964707564273

Bořislavi, jinak souhlas

+1/0
6.11.2016 21:18

J39i22n44d88ř19i31c95h 65Š59k29o50p63e86k 4545771730785

oslavovat budou do doby, než dálnice opět popojede a stav se vrátí do podoby před otevřením dálnice

0/0
7.11.2016 10:06

V10á44c56l13a11v 62M71e86r94g68l 5911920711520

Nekteri to vedeli uz davno. Trasa ale neni tak uplne nesmyslna, mozna je nejlepsi vzhledem k tomu jak byla pred ctyriceti lety navrzena cela D8. Ale stavba by musela byt provedena tak jak se v podobnych podminkach stavi (treba jak sam v jinem prispevku zminujete Slovensko). Nebo by se musela trasovat cela dalnice jinak uz pri prvnim novodobem planoveni v sedmdesatych letech podle ktereho se dnes celek stavi, i kdyz dilci useky jsou az pozdejsi rozhodnuti (zde za doby kdy byl premierem Zeman).

Prackovice jsou jeste pomerne daleko od dalnice. Jsou obce, ktere jsou k dalnici blize. Nebo dalnice vede na moste nad mestem, tak jak je tomu u D5 nad Berounem.

+1/0
6.11.2016 23:51

P84e51t17r 34N91o48v60o39t72n98y 1551260771

To je možné. A kdy ji znova(možná natrvalo) zavřete? V lednu 2017?

+5/0
6.11.2016 18:27

R70o15m91a63n 31N50o33v95a35k 6989241372596

Na seznamu.cz byl priblizne 5 minutovy rozhovor s geologem - podle nej tento svah nikdy stabilni nebude a budou se muset investovat desitky miliard, aby dalnice mohla byt neustale v provozu. Tunel by vysel nespocetnekrat levneji.

+1/−1
7.11.2016 6:25

V71í12t24ě61z14s71l86a75v 65J21a79r30o85š 4352277694716

S tím tunelem nevím, existuje další názor jiných geologů, že v tomto území by byl i tunel nestabilní. Takže kde je pravda? Uvidíme, vlastní provoz nám ukáže co a jak. V této fázi výstavby dálnice již nezbývá než doufat a nemalovat předčasně čerta na zeď.

+1/0
7.11.2016 7:34

J57i56n84d84ř11i80c12h 15Š69k52o48p55e59k 4525911950415

pohyblivé vrstvy jsou dle geologů do cca 50 m, takže logicky by tunel musel jít níže

0/0
7.11.2016 10:44

M75a57r25t21i94n 82H38o11u14b93a 6223421459258

tunel vyvrtany ve skale nestabilni?

0/0
7.11.2016 12:35

R15a35d62e51k 66T52o74m69š30ů 3215553432291

Nespočetněkrát? To by byl asi zadarmo. Nejdříve si zjistěte nějaká fakta, nehledě na to, že ten pán zjevně nemluví pravdu, když tvrdí, že by se už 10 let jezdilo tunelem. To je nesmysl :-/ Za tři roky by se takto dlouhý tunel nepostavil nehledě na problémy, na které by se dosti pravděpodobně podle geologů narazilo během ražby takto dlouhého tunelu v takovém terénu. V té době odhadovaná cena za dlouhý tunel navíc byla vyšší než současná navýšená.

0/0
7.11.2016 8:18

V48í29t16ě67z86s34l53a58v 69K54l60o61z73í55k 3821959864897

Tak to slyším poprvé že když se něco vysouší, odvodňuje že se to dává do pohybu a ujíždí kvůli tomu svah

+1/−2
6.11.2016 17:43

P71a33v37e42l 30M95o11r35a53v66e15c 3372139642608

Když odeberete vodu z podzemní kaverny, její strop se může zřítit, například.

Ono je skoro jedno CO berete pryč, důležité je že odvodněním odebíráte nějakou hmotu. Která mohla bránit jiné hmotě v pohybu.

+3/−1
6.11.2016 18:07

J63a88n 81B97u35b35i18k 9912651452807

tak to si něco počtěte o geologii :-)

0/0
6.11.2016 21:03

M12a88r92t95i90n 73H43o31u83b19a 6913151989208

No a proto přece jsou noviny, aby se člověk něco dověděl

+2/0
6.11.2016 23:00
Foto

J66i60ř80í 85B52a41b50i94n10s20k66ý 7117979608631

ještě otevřená není a nebude , přece si nazavřou penězovod

+3/0
6.11.2016 16:41

P62e41t70r 96K48u92b21i42š56t75a 7419928815791

Ale tenhle úsek se bude opravovat pořád (pokud se nepostaví ten tunel), to je přeci ideální stav.

0/0
7.11.2016 6:07

M51a70r83t81i87n 68H73o37u16b22a 6133401169878

penezovodem ta dalnice zustane uz jedine jako otevrena

0/0
7.11.2016 12:36

Z82d39e89n74ě82k 66J31e77ž 1309175596265

Pokud o trase skutečně rozhodovala vláda jak uvádí R. Kujínek, tak předpokládám, že měli alespoň podklady pro svoje rozhodování od projektantů - přesněji řečeno výsledky a doporučení nebo nedoporučení IGHP od geologů.

Potom už tedy nezbývá než se divit ..................

0/0
6.11.2016 16:24
Foto

R55a28d33e20k 21K47u68j25í58n48e82k 7283204900897

já nechci dělat chytráka, ale věnujte tomu pár minut... tenhle pán povídá úžasně zajímavě a fakt to stojí za to. ten u toho byl. http://video.aktualne.cz/dvtv/d8-je-dira-na-penize-nejhorsi-reseni-chteli-politici-prusvih/r~9ab9222893c211e6bbf10025900fea04/

0/0
6.11.2016 16:32

J34u35l58i93u18s 85P32u58f27l84e65r 9204240589

Trvalo to hezké povídání 19 minut. Vůbec nic jsem se nedozvěděl na co lze narazit při tunelové variantě. Tunel bude mít ještě větší problémy než zvodnělý sesuv. Tohle je o tom já jsem to říkal, že budou problémy. Že by mohly být větší s tunelem si připouští jenom pár lidí. Hlavně nikdo vůbec nic neví. (Jaké překvapení čekala při ražbě metra v Praze a tam se toho vědělo o geologii stavby 1000 x víc než tady.) Tento pán mě nepřesvědčil ani trochu a nejdůležitějšímu se vyhnul. Jenom navádí ty, kteří o tom nic nevědí. I stojící hodiny ukáží dvakrát denně přesný čas.

+1/0
7.11.2016 10:45

M73a50r75t31i70n 23H54o14u94b11a 6643711909398

Divit se může jen někdo, kdo se nezajímá. Už o tom bylo napsáno mnoho a vždy se najde někdo další, kdo se diví.

0/0
6.11.2016 23:01

L43a56d70i64s90l76a95v 51S71a22u51e39r 8327681163344

Asi je velký problém tam naberanit trvalou stěnu štetovnic nebo navrtat piloty, aby se to nehýbalo. Tři kilometry je tak práce na měsíc, ale to by nejspíše bylo moc levné řešení.

+1/−1
6.11.2016 15:52

J54i37n53d66ř83i96c16h 95Š48k77o44p30e39k 4565391460945

to není opěrná zeď u baráku, zde je pohybující se masa mnohokrát větší, takže její zastavení není taková legrace, jak to vypadá

0/0
7.11.2016 7:35

J91i24n70d24ř11i29c47h 61Š31k78o62p79e40k 4895851970705

navíc je to nestabilní do nějakých 50 m hloubky

0/0
7.11.2016 7:38

D55a37n27i34e54l 45K49r73a26u22s 4411753222244

Tak jsem z toho jelen. Muze za to kamenolom, ktery tam byl leta pred tim, nez se vubec zacala dalnice projektovat, nebo hloupost projektantu, kteri nepocitali s jeho pritomnosti a take se skutecnosti, ze ten svah je mokry a diky postaveni dalnice bez dostatecnych opatreni z neho prestane voda odtekat, ale bude se naopak kumulovat a z celkem bezneho svahu udela hroudu mokreho bahna, ktere se uz nebude moci na miste udrzet?

0/0
6.11.2016 15:00

V82á14c44l39a53v 44M20e53r17g16l 5141620281530

Ten lom je skutecne problem uz od zacatku tezby (snad uz vice jak 100let) ale dokud se tam nezacala stavet dalnice tak byl nebezpecim pouze pro zeleznicni trat vedoucim pod nim (mam dojem, ze vznikla za prvni republiky az po zahajeni tezby). Pravdepodobne by k sesuvu v roce 2013 doslo u bez dalnice ale resili bychom skody jen na zeleznici.

Posudky ceskonemeckeho tymu zkoumajiciho pred valkou trasu dalnice Praha - Berlin, tuto trasu nedoporucili. Pry vybrali trasu jdouci Stredohorim zapadneji. Stavba ale neprobehla kvuli valce a povalecnemu zastaveni vystavby dalnic v Ceskoslovensku. Existujici useky byly zakonzerovany, nektere z nich byly pouzity pri pozdejsim obnoveni a nektere dodnes chatraji nebo jsou zcela minulosti. Na stabu dalnice do Drazdan doslo az v podobne D8 koncem osmdesatych let v dnesni trase.

+2/0
6.11.2016 15:29

M26a17r87t58i32n 67H11o12u28b70a 6473771319498

Ta trať je tam od 1897

0/0
6.11.2016 23:04

V83á17c15l85a19v 63M79e74r95g59l 5411620601120

Mate pravdu, nechtelo se mi to hledat. Tak jsem to dohledal ted:

Na trati byl zahajen provoz 16.12.1897

V kamenolomu kolem roku 1910

Nicmene na zbytku to nic nemeni.

+1/0
6.11.2016 23:38

D29a21n29i91e26l 94K57r19a34u82s 4531533232794

Nedoslo. Zeleznicni pesunk negungoval jako zabrana odtoku spodni vody. Teleso dalnice ano a lom sam o sobe by sesuv nevyvolal (a 100 let tomu taky tak bylo), kdyby ta nahromadena spodni voda nezpusobila nestabilitu podlozi a nezvysila hmotnost nasakle zeminy.

0/0
7.11.2016 12:18

V84á72c91l75a23v 70M68e10r10g28l 5531640731500

Pesunk (ne)fungoval podobne jako dalnice. Ta taky neni nijak hluboko zakotvena, ne jako prehrady az do skaly.

Jestli by k sesunu doslo nebo ne se uz nikdo nedozvi. Dnes se blbe dohledavaji fakta, protoze kazdy bud mlzi nebo ukazuje na toho druheho. Existuje tak mnoho protichudnych posudku a jen malokdo je schopen zjistit ktery je blizky pravde.

Protoze me dopravni stavby dlouhodobe zajimaji (na konci ZS jsem se rozhodoval mezi stavebni a elektroprumyslovkou, nakonec ta elektro vyhrala), tak jsem si snazil v dobe kdy byly dohady o trase tohoto useku zjistit nejake podrobnosti. S lomem uz v minulosti byly problemy ale snad nikdy nedoslo k vetsimu sesuvu. Pokud vim, tak lom cim dal vice zhorsoval hydrologicke pomery. I na toto geologove upozornovali. Nekteri upozornovali i na nevhodne trasovani tunelu Kubacka u nektereho z portalu. I kdyz tento tunel je z geologickeho hlediska snad celkem bezpoblemovy az na vetsi narocnost razby.

0/0
7.11.2016 21:44
Foto

R20a37d27e68k 17K97u82j17í51n54e60k 7353904740817

tuhle trasu prosadila vláda přitroublíka zemana

+4/0
6.11.2016 15:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.