Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA řeší nová letadla. Koupí větší airbusy, „vrtuláky“ si nechá

Zatím poslední velký nákup letadel vedený Jaroslavem Tvrdíkem přivedl České aerolinie téměř ke krachu. Nové airbusy už ale ČSA značně zestárly a firma tak musí řešit, s čím bude dál létat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45a64l71e24r75i70e 98W54e40b74e46r41o10v44á 1152300177710

Tak takovou situaci p. Sinčákovi, kdy musí ČSA dodržet dohodu vyplývající ze smlouvy, kterou uzavřel v minulosti jeden nekompetentní šéf bez vize budoucnosti, vůbec nezávidím.

ČSA musí nakoupit v letech 2018 - 2020 letadla A320neo, která jsou sice větší a modernější, jenže v té době budou už létat MS-21(200,300,400), která jsou o třetinu levnější, ekonomičtější, méně hlučná, modernější, bezpečnější, pro cestující daleko pohodlnější a technologicky vyspělejší, díky unikátní technologii a konstrukci tzv. "černého křídla" z kompozitních materiálů, než letadla společností Airbus a Boeing.

To je opravdu nezáviděníhodná situace. Nebýt té smlouvy, mohla si ČSA pořídit opravdu špičková a moderní dopravní letadla 21. století. To je na odstřel Luftjardy;-D

Doufám, že redakce Technetu toto špičkové dopravní letadlo MS-21 představí svým čtenářům v nějakém obsáhlejším článku a nebude šetřit obdivem a chválou nad nejnovějšími ruskými technologiemi.;-) Rusové se zase vrátili na nebe.R^

0/0
9.11.2016 10:35

J27a42n 87C95e54p71e64k 1664646340

Pohodlí je pro cestujícího až na posledním místě. Nejdůležitější je při co nejnižších nákladech nacpat do letadel co nejvíce cestujících. Čekám, kdy někoho napadne v letadle stát, protože stojících cestujících se vejde na stejné místo více, než sedících.

0/0
7.11.2016 10:51

P11a81v50e66l 48M81o18r90a52v65e95c 1914665724297

To již napadlo Ryanair, ale regulace jim to nepovolila z důvodu bezpečnosti.

+6/0
7.11.2016 11:00

S44e90i66d20l 74P32e76t60r 1291951155404

To byl klasický fake, resp. pravděpodobně PR - nesmíte věřit každé pitomosti co se kde napíše ...;-D

0/0
7.11.2016 11:18

O48l20d98ř58i18c15h 74J53a57n33e78č91e27k 8359236763501

Dopravci nabízejí to, na čem mohou nejlépe vydělat. A většinový cestující jde po ceně. Výsledek jste popsal.

Lety na stojáka (zatím) neprošly, ale třeba by šlo cestující rovnat na ležáka do regálů ;-)

+1/0
7.11.2016 11:10

K74a35r75e25l 75F19a80j97t 5568892121343

A to s novými letadly změní ČSA opět zcela letové řády? Pokud ne, tak nějak nevidím výhodu zvětšení kapacity letadel, která jsou i teď podvytěžovaná, byť jsou nové A320 někde jinde po stránce nákladů. To bych spíš čekal při stejně nevalné úrovni a ceně ČSA, že se pokusí ze stávajících strojů vyrazit co nejvíc, byť jsou tyto pronajaty. No ale snad hoši vědí co dělají ...

0/0
7.11.2016 10:20

P31a31v69e43l 50M68o80r53a16v87e85c 1904295704207

Tak oni si je museli vzít protože tohle ještě uzavřel Tvrdík oni to akorát upravili (měla to být dvojnásobná objednávka) a ty neo jsou mnohem úspornější, takže se to vyplatí.

0/0
7.11.2016 10:30

P21e74t91r 48H18u10ň19á53č70e39k 6248720101280

Zrovna čtu knihu "Křižovatky vzdušných cest" z roku 1980. Popisuje práci pilotů, stevardek, řídících letového provozu a dalšího leteckého personálu. Mimo jiné je zde popsán stav společnosti ČSA za "sovětské éry". Naše aerolinie byly považovány dle IATA za jedny z nejlepších ve světě a to nejen díky servisu na palubách letadel. Už v roce 1957 obdržely ČSA první proudový stroj TU-104 a staly se tak první leteckou společností na světě s proudovou technikou na pravidelných linkách. Společnost obsadila místo na trhu na dálkových letech s prvotřídními službami...

A návrat do současnosti - hladolet, stevardky bez úsměvu, rušení linek a nejistá budoucnost.

+2/0
7.11.2016 9:31

B60o60r25e71k 29J36a11n19e58c75e66k 4420332432860

Nevim jak v roce 1957, ale dnes IATA zadne srovnani aerolinek co do servisu na palube ani jinych kvalitativnich meritek nedela. Maximalne tak prepraveny pocet cestujicich, pocet nehod.

0/0
7.11.2016 10:00

S48e83i95d14l 98P68e32t63r 1501931335214

A nenašel jste v těch statistikách i vytíženost naší mezikontinentální flotily a její ekonomiku?

Já jen, když v r. 1986 konečně pustili strýce do ČSSR tak ze Singapuru jich letělo v té Il-62 celkem 17 (slovy sedmnáct) ...:-)

Posádku tvořilo u tohoto typu tuším 11 lidí ...

0/0
7.11.2016 11:26

B77o98r13e36k 95J80a34n55e36c70e29k 4100442182120

A to tam CSA letala snad jednou tydne. Snad nekdo na blogu tu popisoval, jak posadky mely mezi lety vzdycky tyden v Singapuru.

0/0
7.11.2016 11:41

F26i25l81i75p 75S75i65r31o54t28e67k 9102599372961

Určitě. V dobe, kdy na Zapade letaly concordy, stovky B747 atd., byly nase aerolinky s par IL62 a jinak IL18 a Tu134 a letovym radem jak noty na buben jedny z nej. Chtelo by to trochu soudnosti. Ostatne i ten Tu104 byl proti B707, ktery prisel kratce po nem, tragedie.

0/0
7.11.2016 12:30

Š73t77ě94p25á33n 19R54y49b69á60ř 9975875602768

Letěl jsem teď tam Iberií a zpět ČSA a nesrovnatelné. Obojí Airbus, ale CZ nový, hlavně velmi čistý, placené jídlo (sendviče) dobré, po něm se jen zaprášilo, personál příjemný a rychlý. Všestranně CZ lepší. Když si vzpomenu na lety před roky s BA, kde bylo vše v ceně, tak to jídlo stejně za moc nestálo, akorát ten chlast, no. Ale celkově proč by cesta letadlem měla být jiná než vlakem nebo dálkovým busem. Vždyť vzhledem, kapacitou, vším je to jen vagón s křídly a nutností vyrovnávat tlak v uších, tak nevím, proč od toho někdo očekává víc. Běžné létání není žádný Orient Express a nebo si to někdo musí zaplatit.

+3/−2
7.11.2016 8:57

P64a95v69e89l 65M16o48r68a27v56e44c 1214765584177

Tak do vlaku si ovšem můžete vzít pití, do letadla nikoliv. Jinak to jídlo mě nevadí že tam není, ale pití ano. Tak buď at tam je a nebo at to stojí jako EasyJet nebo Ryanair.

+3/0
7.11.2016 9:02

Š38t79ě74p27á38n 96R51y15b29á84ř 9925705752228

On někdo kromě kojenců nevydrží tři hodiny nepít? Nebo je to takový diskomfort?

+1/−9
7.11.2016 9:05

P24a77v86e14l 54M89o31r96a20v93e31c 1574155594477

Ano je to opravdu diskomfort, zvlášť za ty peníze. Neřeknu když dám 1500 za letenku, ale s ČSA je ta letenka většinou o dost dražší a pokud budu platit stejnou cenu jako u Air France tak očekávám podobný servis jako u Air France nebo mě řekněte proč bych měl jinak letět s ČSA?

+6/0
7.11.2016 9:09

K79a22r41e95l 41Š40r79e32j70b31r 3793233907490

On si někdo nemůže koupit pití na letišti za kontrolou a vzít si ho do letadla?

+2/−3
7.11.2016 9:11

Š15t71ě45p72á55n 12R78y57b16á32ř 9685845402698

Přesně tak. Ono cokoliv je takzvaně zadarmo, tak má neoptimální spotřebu. A proč někomu v ceně své letenky přispívat na pití, jídlo. Na krátkých tratích. Ať si každý zaplatí, co spotřebuje. Pak cena základní služby může být nízká. Hlavně bezpečný let a čisté letadlo. A včas.

0/−2
7.11.2016 9:17

P80a95v80e91l 90M66o48r71a60v74e43c 1804435544267

Já souhlasím, ovšem u ČSA není cena nízká, ale dvojnásobná oproti low cost a přitom je to low cost airline.

0/0
7.11.2016 10:46

K82a73r76e40l 56N14e31d85o84p58i56l 7678326159194

Velmi spatne a naopak! Business cestujici si potrpi na takovych drobnostech jako je jidlo na palube a Frequent Traveller Lounge. Pak proste leti s temi u kterych ten servis dostane. Zaroven je mu jedno kolik letenka stoji, protoze to plati zakaznik, nebo zamestnavatel. Za 1000 km streku muze vytezit letecka spolecnost bez problemu 700-1000 EUR.

0/0
7.11.2016 18:05

Š36t55ě98p20á51n 73R50y86b31á33ř 9105425212698

Tak to jsem letěl do divných míst (Londýn, Lisabon, Madrid), nebo s divnými linkami (ČSA, BA). Tam žádní takoví cestující se zvláštními potřebami nebyli nebo se úspěšně maskovali za normální. Jídlo na palubě ve své podstatě nemůže být kladný zážitek, už jenom tím prostředím (žrát na kolenou jak v chlévě). Teda pokud nelétáte první třídou. Stejně tak si radši dám orosený džbánek Prazdroje v Kolkovně či Kozlovně na T2, než se jako snob z titulu karty či za peníze kohokoliv vláčet na T1. A ti, co mají potřebu se předvádět či si něco dokazovat, tak létají z T3.

0/0
7.11.2016 19:10

B38o73r67e33k 40J33a57n90e54c82e64k 4580192942420

Jo jasne, tohle je ta oficialni verze, kterou vy kravataci nam obycejnym lidem servirujete. Ja moc dobre vim, ze v salonku v Praze nalevaji krug a udelaji vam steak, humra, co si reknete. A maji tam zadarmo virivku, masaze, kadernictvi, pedikuru, nekolik hotelovych pokoju a taky se tam daji koupit rolexky s 80% slevou. Bratrance kolegy soused zna nekoho, kdo to takhle ma. Casto na tu svoji obchodni cestu ani neodleti, jak je mu tam fajn. Plati to zamestnavatel a zakaznik, tak co. No a taky vim, co se deje, kdyz letusky v letadle zatahnou zaclonku mezi business a economy. Jidlo tam dodava Noma z Kodane a letusky ho podavaji nahore bez. Pro lidi s platinovou kartou tam pry maji misto zachodu takovy kabinky, kam si clovek s tou letuskou muze vlizt, ale co tam presne delaji, to uz jsem se nedozvedel.

0/0
7.11.2016 21:47

M43a98r26e66k 51J47a86n 2813332134512

Samozřejmě že jo. Pak jsou jiní cestující kteří očekávají za letenku v ceně 8000 alespoň tu vodu. Nebo létají oblek, " noťas" a nechtějí se tahat s lahví vody. Pan Moravec to píše přesně. Letenka za 1500 + 100 za vodu = košer. Letenka za 8000 voda v ceně.

+2/0
7.11.2016 9:20

B41o86r54e17k 55J70a20n25e56c83e87k 4440902812600

A vite, ze v tom jednom stejnem letadle vedle sebe muzou sedet 2 pasazeri, kde jeden zaplatil 1500 a druhy tech 8000? A ten, co zaplatil 8000, opravdu potreboval letet v tento konkretni den a tuto hodinu, takze ho nejaka voda nezajima.

0/0
7.11.2016 10:11

P44e11t26r 54J91u63r55č53e87k 4349834750

Na terminálu 1 je kontrola až před nástupem do letadla, takže ne.

+1/0
7.11.2016 14:14

F68r31a50n91t44i30š87e90k 70N46e47v36a93ř48i93l 7483589547635

Pan Rybář bude asi z PR CSA ... typuji....

+2/0
7.11.2016 9:19

Š34t84ě90p12á85n 64R78y20b87á85ř 9425665812718

Ani kdybyste tipoval, tak nejsem. Na to bych nepsal, že létám tak zřídka. Ale píšu o tom, co je pro mě při jakékoliv dopravě podstatné: bezpečí, čistota, včasnost. Ostatní si dokážu zařídit sám a po svém (jídlo a pití a zábava).

0/0
7.11.2016 9:23

M94a50r92e15k 90J53a23n 2133892884972

To máte pravdu. Pak jsou takzvané "bussines" lety ráno tam, večer zpět. Nemyslím prví třídu.Skladba cestujících je úplně jiná.Tam nejde o nějaké si něco zařizování. Tam očekáváte vodu kafe a nic. Už vůbec tam neočekáváte nějakou letištní plochu a vykropení deštěm. Pokud není ta "voda a kafe", tak rychle seženete jiného dopravce za stejné peníze nebo i nižší. Bezva den.

+2/0
7.11.2016 9:32

B63o88r60e52k 69J17a94n42e69c58e89k 4770292642360

Pro tyhle business linky ovsem neni zasadni kafe, ani cena letenky, ale prime spojeni a cas odletu/priletu. Kazdy takovy cestujici radsi poleti primo, bez kafe a v hodinu, kdy se mu to hodi, nez s kafem o 2 hodiny drive/pozdeji nebo snad dokonce s prestupem.

0/0
7.11.2016 10:08

K65a19r10e15l 38N79e64d63o97p96i10l 7428666119494

Pokud leti srovnatelne vhodne, tak poletim proste tim, kde to blbe kafe dostanu..., co na tom nechapete?

0/0
7.11.2016 18:10

A31l93e11s 14S32k75r27i66v27a78n47e33k 9226230142724

Nevim jak v evrope ale v australii to funguje tak ze pokud platite vic tak mate flexibilni letenku kde pokud jednani skoncilo drive tak vas daji na drivejsi let kdyz je misto. Melbourne sydney je treti nejfrekventovanejsi linka na svete. Jestli platite par dolaru za pivo ci snack nikoho nezajima. Lety delsi jak tri hodiny tak jako tak nabizeji jidlo v cene.

0/0
11.11.2016 12:27

P73a49v64e87l 13M13o83r60a27v97e34c 1614545694737

Ok tak jenom pro porovnání, dal jsem si v únoru vyhledat let od ČSA do Londýna na Gatwick a s ČSA to vyjde na 4500 s 15kg odbaveným zavazadlem, naproti tomu Easyjet, který také léta na Gatwick stojí 1700 bez zavazadla a nebo 2800 s 20kg odbaveným zavazadlem. Takže teď mě řeknete důvod proč bych měl letět s ČSA když mají starší letadlo a na palubě nedostanu ani napít ovšem zaplatím za to o 40% víc. Kdybych měl v tom letadle nějaký sandwich, plus pití a k tomu třeba vlastní obrazovku kde se budu moc koukat na filmy tak pak mohu uvažovat o tom že za stejný let zaplatím 4500 místo 2800.

0/0
7.11.2016 10:28

O37l41d29ř36i95c75h 24J42a60n47e52č81e36k 8909556523501

Tak já po mé čerstvé zkušenosti s Pegasus v budoucnu radši už vždy poletím s Turkish Airlines, ačkoliv to s nimi stojí dvojnásobek - nikoliv kvůli jídlu na palubě, ale kvůli naprosto příšerným službám od odbavení přes nástup autobusy, "služby" na palubě a neustálé zpoždění až po zacházení se zavazadly.

Chápu, že konkurenci TA vs. Pegasus na letu s přestupem nelze srovnávat s konkurencí ČSA vs. Easyjet na přímém letu. Máte pravdu, že ve Vašem příkladu mohou být ČSA konkurenceschopné pouze a jedině letovým řádem.

Btw. starší letadlo neberu z pohledu cestujícího jako argument - pro Vás může mít novější stroj tak možná tu výhodu, že je tišší, jinak mě nic nenapadá. Podstatné je to hlavně pro provozovatele - starší letadla zpravidla znamenají výrazně vyšší spotřebu paliva a náklady na údržbu.

0/0
7.11.2016 11:07

P92a34v35e91l 12M22o45r28a20v50e85c 1334515644227

Osobně s Easyjetem lítám často a zatím jsem problém se zpožděním neměl, ale vím že jsou, ovšem ČSA mají stejný problém. Dále jsem právě proto uváděl i ten příklad s Air France a ČSA. Jinak beru že novější letadlo nemá extra velký přísun pro pasažéra, ale jenom uvádím že platím víc, za horší servis a ještě navíc ve starším letadle.

0/0
7.11.2016 11:13

O57l14d19ř91i91c85h 18J96a58n17e14č49e60k 8309576693701

Jak jsem napsal, nechci s Vámi polemizovat o tom, že je nějaký důvod letět s ČSA.

Já jen chtěl svým příkladem říci, že existují i jiná kritéria než cena letenky, občerstvení na palubě a odbavené zavazadlo.

A navíc si uvědomte, že zatímco 1700Kč je velký rozdíl pro privátně - za vlastní peníze cestujícího českého cestujícího, pro firmu platící letenku svému zaměstnanci anebo i pro 'zápaďáckého' privátního cestujícího může být o 3 hodiny pozdější odlet důvodem zaplatit těch 60€ navíc.

0/0
7.11.2016 11:23

P55a82v68e30l 43M80o35r28a82v18e84c 1344385194187

Jako ty 3 hodiny určitě může být relevantní ovšem z toho co jsem četl na Skytraxu tak to není dostatečné.

0/0
7.11.2016 11:32

O81l39d34ř31i80c63h 60J63a84n36e76č84e97k 8729836963611

Teď nechápu na co narážíte. Já měl na mysli jednoduchý let bez přestupu - pak leckdo poletí raději v 7 ráno o 60€ dráž než v 10 dopoledne, viz ten příklad s Paříží.

Pokud máte na mysli 3 hodiny na přestup, tak s přestupem s Easyjetem určitě nepoletím, ledaže bych na ten přestup měl aspoň 6 hodin a chtěl se odskočit podívat do města (kdy odbavené zavazadlo znamená dodatečné zdržení a náklady, protože ho po příletu do Londýna musím vyzvednout a pak ho s sebou tahat nebo dát do úschovny, než ho mohu odbavit na návazný let).

0/0
7.11.2016 12:16

P80a24v76e67l 95M90o24r32a82v72e18c 1764325714307

Na to že úroven servisu je hrozná a ty recenze na Skytraxu jsou právě od cizinců. Převážně.

0/0
7.11.2016 12:48

O97l94d66ř31i94c35h 87J17a94n28e83č92e65k 8959376553971

Ale u koho? Easy nebo ČSA?

Při letu s přestupem je zásadní rozdíl v tom, že ČSA Vám prodají přestupní let a když kvůli zpoždění zmeškáte přípoj, přebookují Vás na další a případně i zajistí nocleh. Easy Vám prodá dva samostatné lety a když ten druhý zmeškáte, máte smůlu.

0/0
7.11.2016 15:41

P21a33v53e23l 41M50o85r48a20v98e97c 1894515864617

U ČSA a porovnával jsem jenom jednotlivé lety, ano v případě přestupů je to něco jiného, ale pořád bych letěl s Air France a ne ČSA.

0/0
7.11.2016 16:01

P63a56v86e13l 15M62o11r35a91v17e81c 1484225964577

A ještě jeden příklad, Praha - Paříž (vše na Charles De Gaule) výběr ze 3 aerolinek, Easyjet 1500 (bez zavazadla a pití), Air France 2100 (bez zavazadla ovšem s malým snackem a pitím) a ČSA 3100 (bez zavazadla a pití). Vše je ve stejný termín tak teď mě prosím řekněte proč bych letěl s ČSA, protože když nechcu žádný servis tak poletím za 1500 a když ano tak připlatím 600 Kč, ale proč bych proboha zaplatil dvakrát tolik proto aby měl stejný servis (žádný) a to ještě ve starším letadle. Fakt nevidím důvod, jediný důvod proč letět s ČSA je že nemám jinou možnost a nic jiného tam neletí.

+1/0
7.11.2016 10:44

B36o55r27e19k 65J98a28n16e65c53e80k 4810842362890

easyJet do Parize CDG leti v 16:45. Takze ve meste jste nekdy v 8 vecer -> cena ubytovani v Parizi navic. Odlet zpet do Prahy je 14:25 - to taky asi nebude ten nejhodnotnejsi slot. Vam je to treba jedno, pro lidi cestujici za praci jsou tyhlety casy k nicemu.

Ranni CSA z Prahy leti v 7:10, Air France 9:55. Vecerni CSA 20:10, AF 18:10. Verte mi, ze pro spoustu lidi jsou 2 hodiny navic v Parizi / Praze dulezitejsi, nez voda+sandwich zdarma.

+2/0
7.11.2016 11:02

P26a52v41e31l 38M19o19r33a50v44e19c 1964605164587

Tak ok beru, ale ty sloty jsou stejné drahé, nejlevnější sloty jsou pozdě večer a brzo ráno, takže platí stejně, ale někdo si účtuje víc třeba pražské letiště má poplatky hezky popsané http://www.prg.aero/en/business-section/aviation-business/charges-and-incentives/airport-charges/.

0/0
7.11.2016 11:09

O11l73d50ř62i72c51h 72J42a30n62e45č49e30k 8589336803261

Cestujícího ani jeho zaměstnavatele nezajímá, kolik platí aerolinky za ten který slot ;-) Při cenovém rozdílu pár desítek eur jsou u business cestujících jediným kritériem časy letů.

Pro business cestujícího letícího z Prahy, který v Paříži potřebuje celý pracovní den, je odlet v 7:10 jedinou možností. Letadlo AF 'nocuje' v Paříži a do Prahy nejprve musí přiletět. Při odletu v 9:55 stihnete už jen krátkou otočku.

Protože ale ČSA + AF mají codeshare, bylo by zajímavé vidět (mně se to teď nechce hledat), za kolik kdo prodává tentýž let ;-) Když jsem někdy před 5 lety hledal let Praha - Lisabon, u AF byl (s přestupem v Paříži) cca. za 5 nebo 6 tisíc, u ČSA stál tentýž let (tedy i se stejnými službami na palubě) čtyřnásobek!!

0/0
7.11.2016 11:32

J98a12r90o39m16i89r 67F47a26r31e76k 4732563117

Kdyz vezmu let 7:10 do Parize a 20:10 zpet do Prahy, tak u CSA to mam za 109,- E bez kufru, nebo 122,- E s kufrem. Kdyz to koupim u AF, tak to mam za 113,- E s kufrem. Oba lety operovany CSA.

0/0
7.11.2016 11:46

B66o98r17e52k 17J40a31n63e47c52e20k 4210682922690

Existuji ruzne druhy codeshare dohod. Nekdy aerolinky skutecne prodavaji ta stejna mista ve stejnych booking class. Nebo ma kazda aerolinka dany urcity pocet mist, ktere muze prodat v kazde knihovaci tride. Takze spolecnost 1 uz mohla ta sva nejlevnejsi mista vyprodat, zatimco spolecnost 2 jeste nejaka ma volna. Nebo si spolecnost 2 dopredu koupi urcity pocet mist v ledadle operovanem spolecnosti 1, a pak si cenu muze stanovit zcela nezavisle.

0/0
7.11.2016 13:10

O88l74d26ř63i91c97h 58J24a29n93e82č82e25k 8559296943671

Nevím, co přesně teď myslíš 'booking class', ale pokud různé cenové úrovně v téže cestovní třídě (a se stejnými pravidly pro zavazadla), tak mě jako cestujícího přeci vůbec nemusí zajímat, z jakého to jde kontingentu. Mě zajímá, kolik zaplatím a jaké za to dostanu služby (prostor v letadle, občerstvení, zavazadla) - booking class může mít vliv maximálně na to kolik za let dostanu mil.

0/0
7.11.2016 15:46

B73o60r78e49k 22J15a25n49e93c44e63k 4470282942310

Jo, stejna cestovni trida ale jina knihovaci. Krome mili / zavazadel se casto lisi podminkama zmeny rezervace nebo storna. Vetsinou to je proste tak, ze aerolinka prodava 20% mist se slevou, 60% za "normalni cenu" a 20% za extra cenu - posledni cileno na pasazery s vysoce neelastickou poptavkou, kteri proste musi letet v tu dobu (procenta jsem si vymyslel). A kazda tahle cenova skupina ma jinou booking class.

V tom puvodnim prispevku jsem psal o tom, proc muze stejne misto ve stejnem letadle na codeshare letu stat u jedne spolecnosti ctyrnasobek toho, co u te druhe.

0/0
7.11.2016 16:06

B74o77r37e55k 60J20a63n12e18c83e86k 4570342572160

To uz se posouvame nekam jinam. Ja netusim, jestli jsou tohle pro easyJet ty idealni sloty a kolik za ne plati. Z pohledu cestujiciho me tohle pozadi nezajima, podstatne je ta koncova nabidka. Ruzni cestujici maji ruzna kriteria pro vyber letenky, nekdo jenom cenu (pan Dlouhy z Kiwi v jednom rozhovoru rikal, ze Spanele kvuli uspore 20 Euro travi noc na letisti), nekdo obcerstveni, no a pro vyznamnou cast hraje cas naprosto rozhodujici roli.

0/0
7.11.2016 11:38

Š18t28ě56p52á46n 17R23y29b75á68ř 9105235962628

Ono asi nejaky konkretni termin vychazi jinak nez jiny. Tak jsem si ted na Student Agency zadal, ze chci letet 1 osoba primy let z PRG na PAR (libovolne) 25. 11. tam, 27. 11. zpet a naslo mi to Air France, Vueling British Airways, CSA... A nejlacinejsi je AF za 2.535, CSA za 2.971. Jenze ten nejlacinejsi ani druhy v poradi v tom nemaji vzdy zavazadla, CSA ano. Navic jak psali lide pred mnou, casto je dulezity cas odletu a priletu, aby z toho clovek neco mel. Takze tech duvodu letet s CSA je dost a nejake obcerstveni v cene je az to posledni, co me zajima.

0/0
7.11.2016 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.