- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dovolím si pozměnit citát z jednoho dílu seriálu Hospoda, když se Václav Knop napil kávy od vyhozeného kuchaře pana Špičáka:
"Hergot, doprdele fix, který prase tenhle článek psalo"
Skloňování, časování, vynechaná a nedokončená slova...ach jo...ale co čekat od firmy patřící do BabischFertu, když ani pan majitel neumí pořádně "ponašemu".
Autor: mh
Tak po upravě článku se dá napsat že na relaci Praha-Brno bude jezdit RJ dráž nebo za stejné ceny jako ČD a na Slovensko pak levněji.
S kreditovou jízdenkou bude RJ někdy dražší a někdy levnější oproti IN25 s ČD
Pozor, rozdíl u relace Praha-Bratislava je jenom 15 korun (Regiojet 394 Kč, ČD 414 Kč) a to lze u ČD překonat rozdělením jízdenky v Brně (pak to vyjde na 382 Kč).
Navíc, jak už jsem napsal níže, toto jsou ceny ČD platné tento rok. Jenže tento článek je o příštím roce a pochybuju, že ČD nebudou ba Regiojet reagovat.
Co hodinu, to by vlastně znamenalo, žádné ČD RJ a IC. Tímto způsobem, že chce jezdit bez dotací a že by zabral místo v řádu jinému dopravci s nakoupenou technikou. Railjet, rakouské vagóny + 109. To si prostě nedovedu představit, že by takto přidělování kapacity mohlo fungovat.
To je zajimave,procetl jsem si diskusi a dost se tady neshodujete se surou,ale kdyz na neco reagoval,tak mel jen +a zadne-
proč bych ho měl stále mínusovat i když s ním v něčem nesouhlasím...
p.Kamír napsal:Uvádět plnou cenu i pro ty,co kreditovou jízdenku nemají / nechtějí by mělo být pro novináře, který o tématu píše samozřejmostí.
p.Sůra odpověděl:Uvádím obě ceny.
Zde p.Sůra lhal protože v původním článku uváděl pouze cenu u RJ s kreditovou jízdenkou... i když vím že lhal tak jsem ho nemínusoval...
Ještě co se týče druhé věty článku - "RegioJet, (...), zvolil ve většině případů levnější jízdné než České dráhy." - to taky není pravda, správně by mělo znít "Regiojet zvolil PRO RELACE Z/DO PRAHY ve většine případů levnější jízdné"! Protože pro dopravce nepříliš zajímavé kratší relace nejsou oproti Praha - Brno / Břeclav / Bratislava výrazně levnější a jsou tudíž zřetelně dražší než u ČD!
Pro "moji" relaci Pardubice - Břeclav:
ČD s IN25 a bez slevy na včasnou jízdenku: 2. tř. 217Kč, 1. tř. 282Kč, railjet business cca. 382Kč s poukazem na 50 Kč do jídelního vozu.
Bez IN25: 2. tř. 289Kč (včasná jízdenka od 199Kč, celodenní 579Kč - pro případ, že bych týž den jel tam a zpět a dál než Pardubice - Břeclav), 1. tř. 376Kč, railjet business cca. 476Kč (s poukazem na 50Kč).
Regiojet kreditová jízdenka: 2. tř. 216Kč, "relax" (1. tř.) 360Kč, "business" 428 Kč.
Takže Regiojet je oproti ČD s IN levnější jen ve 2. třídě (a to o korunu a když neseženu včasnou jízdenku ), jinak je výrazně dražší! Bez IN a včasné jízdenky je Regiojet v "economy" výrazně levnější, ale ceny ve vyšších třídách jsou i tak srovnatelné.
Ostatní relace nezačínající / nekončící v Praze nebo Bratislavě na tom nejspíš budou podobně.
kde máte ceny RJ nikde jsem je nenašel...
na trase Praha-Brno má RJ cenu 219 a ČD 189 a 219 tudíž RJ bude cenově stejně jako ČD nebo dražší a nikoliv že bude levnější beru jízdné bez jakékoliv karty...
Ale ČD dotace na této trase nedostává, máte mylné informace...
mám IN 100, až to bude mít Jančura něco podobného tak to bude ok, pro majitelek síťových jízdenek to nejsou zrovna dobré zprávy. Kdyby je uznával tak by to bylo úplně nejlepší
Proč? Stále budeš mít k dispozici spoje Praha - Brno ve slušném taktu?
Konečně si budu moci vybrat poskytovatele služeb na této "rychlíkové" trase. No a už bude reálné se podívat do Prahy i Blavy na vánoční trhy za rozumnou cenu a v novém standardu (u ČD "zatím" nedostupný nadstandard).
však cena je stejná jak u ČD tak u RJ a u ČD když jízdenku koupíte dřív tak je ČD levnější ale u ČD nemáte tu kávičku
RegioJet, který zde začne od prosince jezdit třikrát denně, zvolil ve většině případů levnější jízdné než České dráhy.
Dobře, že je článek včetně nadpisu už několikrát zkorigovaný. Ale troufnout si spočítat, kdo je ve většině případů levnější v situaci, kdy snad u všech dopravců nejlevnější jízdenky jsou v omezeném, a třeba i tajeném množství, to je odvaha!
A už je to tady. "Věří také, že stát přestane objednávat a platit za vlaky na této trase Českým drahám."
Takže oni vyžírají nejlukrativnější časy. A tvrdí, že se dá jezdit bez dotací.. Že to nevidím na Praze Ostravě. Která je mnohem komerčněji ujezditelná. Kdy není do Ostravy pro mě použitelný spoj na 8 a 9. Zatímco na dotovaných linkách Praha Brno, Ostrava Brno jezdí vlaky krásně od rána do večera.
Zároveň by pak cestující mohl zapomenout na 178 Kč za Railjet a nejen Railjet.. Pak je třeba poděkovat Jančurovi, že Vám provětrá peněženku. Nebo v jihočeském kraji na Šumavu se "soutěžema" nákupem 2 lístků, samostatně dost dražších. S nutností studovat podmínky kraje, dopravce a spol. Ps: dopravce má své jízdné. Narozdíl od ČD státem regulovaného TR10.
Taky by mě zajímalo, zda Ťok se vůbec zabýval, zda zrušené spoje ČD nemají další návaznosti, zda nepokračují na dalších trasách. Protože mluvčí ČD říkal, že ano. Insider. Jak to ovlivní ekonomicky celek.
Prostě v rozumných státech jako Švýcarsko by dostal každý dopravce, zejména z krajských soutěžích řadu podmínek - musel by dodržovat státní rámec. A státní jízdné TR10. Všichni si budují síť. RJ, Leo. ... Ale stát vesele dělá pravý opak a vesele se chystá bořit tr10. Z toho nebude mít užitek nikdo.
Kdy budou nějaké novinky z Bratislavy Komárna. Nedávno jsem četl další zajimavý komentář na FB. "Doplnam, vlak nevie otvorit 3 dvere v Biskupiciach a Novom meste. Tak nahnevany dav, ktory chcel vystupit som dlho nevidel. Nahradne diely sa nevyrabaju?"
Ja mma treba pocit, ze mam docela slusny uzitek z toho, ze muzu jez z ostravy do prahy pod 200, namisto standardni ceny dle TR10 (vice nez dvojnasobne)