Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet si musel půjčit Bardotku. Na Slovensku mu kamiony ničí vlaky

O čtvrtinu motorových jednotek, které používá na trase Bratislava - Komárno, přišel soukromý dopravce RegioJet během půl roku. Dopravce má nezvyklou smůlu: tři z dvanácti souprav jsou odstavené kvůli střetu s kamiony na přejezdech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53o55s95e29f 25H28o28n63e10š 7451272560643

Jančura poznává,jaká je realita.Jedna věc je na papíře spočítat oběh vlaků s minimálními přestávkami.Realita je,že musí držet lokomotivy v záloze pro případ nehod,byť za ně nemůže.Množí se také jízdy na červenou za které může stres fírů.Proto jezdit za jízdné 0,8 Kč/km není udržitelné

+3/−1
12.11.2016 13:51

R66o65m83a49n 86P25o78l23á75č59e16k 5616219155

Jančura to konečně poznává na vlastní kůži jaké je to jezdit na objednané spoje...

Řev, že jezdí přeplněný jde v plné palbě na něj...

Druhá otázka je jestli tyhle moderní soupravy má vůbec cenu opravovat... Většinou jsou konstruované tak, že se náraz rozprostře do celého vlaku a po takové nehodě může být levnější celý vlak odepsat...

+4/−1
11.11.2016 8:31

O64l16d89ř42i40c17h 62J82a26n37e53č20e97k 8759496923531

Přeplněný jezdí proto, že si objednavatel objednal nějakou kapacitu a následně mu nařídil vozit podstatnou část cestujících zdarma, čímž mu snížil tržby a současně výrazně zvýšil obsazenost. To není chyba dopravce!

+1/−2
11.11.2016 9:40

R65o64m51a40n 58P52o41l17á96č24e88k 5416499405

A když jedou narvané ČD, tak řvou všichni na ČD ;-D

Jak já mám rád zjednodušená měřítka dnešní společnosti ;-D

+6/−1
11.11.2016 10:45

O23l35d84ř87i55c46h 61J11a29n20e56č66e18k 8989936713221

Ano to tak bohužel v dnešní zjednodušující společnosti je, že cestující takřka vždy kritizují dopravce, ačkoliv je mnohdy na vině někdo jiný. Samozřejmě i v případě zpoždění apod., kdy je vina na straně dopravce jen výjimečně.

Obdobně včera ráno všichni řvali na silničáře, že včas nedokázali protáhnout / zbavit ledovky silnice, ale že by hlavní díl viny mohl být u řidičů, si připustí málokdo (obzvláště mezi řidiči ;-)).

Já přeci vůbec netvrdím, že Regiojet je bez viny ale ČD mají za plné vlaky vinu vždy.

I když přeplněná 1. třída v railjetech je celkem určitě vinou ČD, protože nejprve objednaly malou kapacitu, protože 1. třídou stejně skoro nikdo nejezdil, a následně ji zlevnily, aby tím aspoň někdo jezdil...

+1/−1
11.11.2016 10:57

M58a34r29t57i18n 79H97o67u91b10a 6103891769498

no jake by to asi bylo jezdit na obejdnane spoje? provozen velmi bezpecne, financne predikovatelne, bez rizika ztraty

0/0
11.11.2016 10:09

P57e40t49r 97N72i46v74n30i81c96k98ý 3562514465857

Co si objednatel objedná, to mu jezdí!

0/0
11.11.2016 10:34

J40o81s81e77f 65K80o60m50á72r30e35k 5834962774969

Jak ze dopravce za nehodu nemuze... A kdo ty viniky zamestnal?

0/0
10.11.2016 22:11

M14a69r78t22i82n 30H43o78u21b74a 6223111829818

dopravce v kontextu clanku je RegioJet. zdalo se mi to byt jasne

+2/0
11.11.2016 10:10

A71n76t97o25n88í35n 28Z48e49l14e28n32ý 2554523291756

Banzai!

+1/0
10.11.2016 21:09

T42o14m51á69š 23M78a22c71e34j20k27a 6801982947937

Za vjetí na přejez, když se to nesmí prostě nafasovat prokuratora a obecné ohrožení.

+4/0
10.11.2016 21:01

M13a62r35t82i94n 16H44o57u73b77a 6813231369918

to ale neresi naklady za opravu

+1/0
11.11.2016 10:10
Foto

J17a87n 38M37r51á61z 5430886209571

Poslat firmu dopravce do konkursu, řešit to exekucí kamionů a pod.

+1/0
11.11.2016 13:02

P60a58v27e26l 93Š41m24í85d23e31k 6339250213938

Ale je to Zamračená nebo Bardotka 749-182-4 Prototypová přestavba lokomotivy 751.039 -pro neznalce Kryšpínovo značení (nově 749.039) byla v jihlavském depu dokončena roku 1992. Jako druhá byla v depu Šumperk přestavována lokomotiva 751.051, pod označením 749.051 vyjela počátkem roku 1993. Poté se rozběhly sériové rekonstrukce a do roku 1996, kdy byly přestavby ukončeny, bylo rekonstruováno celkem 60 lokomotiv. Poslední lokomotiva 749.265 (ex 752.055) byla navíc osazena mikroprocesorovým řídícím systémem Intelo, elektrickým rychloměrem apod. Lokomotivy 749 vznikly jen u Českých drah, na Slovensku k přestavbám přistoupeno nebylo, jelikož pro osobní dopravu postačovaly stroje řad 750 a 754. Jednotlivé stroje nebyly k rekonstrukcím vybírány systematicky, pocházejí ze všech výrobních sérií (vyjma prototypů) a bylo jim ponecháno

zdroj www.wikipedie.com

+2/0
10.11.2016 18:52

B55r97u60n90o 24J76u16r90á83š44e81k 6584830901883

751.039 ale není Kryšpínovo značení! Kryšpínovo značení bylo T478.1039. Toto označení bylo od roku 1988 plošně změněno za nové, dodnes používané, tím se z T478.1 stala 751. Přečíslování ze 751 na 749 se pak odehrálo pouze u té šedesátky vybraných lokomotiv s nově dosazeným elektrickým topením v letech 1992 - 1996.

Mimo toho, Regiojet teď do Komárna jezdí s 749.162, což ale uznávám, že je z fotky v článku špatně čitelné.

+2/0
10.11.2016 19:41

P47a43v54e45l 19Š87m62í90d58e43k 6529530653128

Souhlas psal jsem to nějak rychle Kryšpín začíná s T

0/0
11.11.2016 5:00

R41o46m18a36n 47J22e74s55c51h14k75e 9748115747355

Pane vy si pletete Kryšpína T 478.1 s něčím jiným. Jinak to byl konstruktér lokomotiv v Českomoravské v Praze později ČKD:

0/0
12.11.2016 6:33

J37a55n 97J69e49m14e42l70k34a 1615600

Růst je sice velký. Na druhou stranu používat na příměstské trase 2-3 vozové soupravy s kapacitou cca 90-140 osob. A tady Jančura nemá povinné rezervace jak je zvyklý :-)

Tím chci říct, že když to porovnám s ČD na trati podobné, ale méně lukrativní příměstské trati 323 Ostrava Frýdek Místek, Frenštát. Tak to nakonec ty zlé ČD tak špatně nedělají.

Jejich kapacita ve špičce 4*88=352 cestujících. A ve špičce bývají od Frýdku téměř plné.

A to je jedna z falešných pseudoúspor soutěníků. Menší soupravou.

Mimo špičku jezdí ČD menšíma soupravama 843, případně Regionovou večer. Tedy jsou celkem efektivní.

Kamion už srazili. A na mohutné lokomotivě bylo "pár škrábanců. Zranění cestujících nebylo.

Když jsem jel v Bratislavě. Internet tam stejně nefungoval. Noviny a čokoládu nikdo neroznášel. Sedačky byly standardní pro tyhle vlaky - nic moc. Lepší marketing. Rychlejší stroj. To ano. Co je příkladné jsou parkovací místa u nádraží. Spěšné vlaky s nestejně vzdálenými zastávkami, které my tady nemáme vůbec.

ČD mají více vaty. Na druhou stranu jízdní řád je docela stabilní. U regiojetu už jsem slyšel o zpožděních.. Jízdní řád je docela asi natěsno. Což když se horda nemůže vejít do vlaku je asi problém. A vše se boří. Takže ve výsledku na tom ČD nejsou vůbec špatně. Celý problém trati 323 je, že na příměstských tratích s častýma zastávkama nemá nafta co dělat. A že se EU peníze radši nechají propadnout, než aby se udělala pořádná modernizace. A že výrazným zabijákem je nenávazná pomalá MHD.

+6/−1
10.11.2016 18:27

P13a54v93e88l 82Š40m96í63d46e31k 6179130413868

Bardotka krásna mašinka , ale co za ní vezla;-D

+1/0
10.11.2016 18:40

O22l71d41ř79i20c80h 42J64a31n19e38č19e81k 8419496793431

A na 036 a okolních tratích sice jezdí ČD krásnými novými 840, v nichž ale kvůli bezbariérovému WC a prostoru pro kočárky, bicykly a invalidní vozíky téměř nejsou normální místa k sezení.

Dopravce jezdí tím a v takové kapacitě, co si objednavatel objednal.

Že si objednavatel řekl nějakou kapacitu a následně dopravci nařídil vozit podstatnou část cestujících zdarma, čímž mu snížil tržby a současně výrazně zvýšil obsazenost a teď se nemá k tomu, aby mu za vyšší kapacitu připlatil, to není chyba dopravce.

0/0
11.11.2016 9:38

P63a42v57e39l 44Ř57a87p67e53k 7672966429475

Nechápu tu logiku, kdy pro kamiony platí stejný minimální limit pojištění jako pro papundeklovou popelnici o hmotnosti 400 kilo. Tyhle lidi, kteří takové nesmysly za naše peníze vymýšlí, by si měl vzít na paškál soudce lynch.

+3/0
10.11.2016 18:25

M82i65r89o38s32l98a15v 13F52r32i92d71r62i48c12h 1965426310879

Je to pořádná mašina, ta si s kamiony už poradí.

+9/0
10.11.2016 18:23

J91i71n54d53ř28i68c14h 44Š46k71o66p58e98k 4405791150195

přesně tak

Ty staré lokomotivy měly něco do sebe - samý železo, pořádná konstrukce, vysoká hmotnost

+1/0
10.11.2016 18:24

M76a38t96ú57š 49B91e78n19a37k 9478254662793

Čo železo, ale hlavný rám bol z dôvodu nedostatočnej váhy vylievaní betónom.

0/0
10.11.2016 23:20

P61a94v51e88l 29Ř55a78p30e52k 7652656509165

R^

0/0
10.11.2016 18:24

I71v71a26n 82M94a34r50e53k 6564498512

Plechařina jako každá jiná motorová lokomotiva p.Fridrichu, chtělo by to "Štokr"- 556.0 a bylo by "vymalováno" . R^

+1/0
10.11.2016 18:27

O77l64d34ř39i85c48h 16J19a91n57e52č21e79k 8779866233491

Jenže s takovouhle mašinou je hmotnost vlaku o kapacitě 200 míst minimálně dvojnásobná a spotřeba nafty hádám tak čtyřnásobná oproti modernímu motoráku.

A když by to jelo jako push-pull (no s bardotkou asi těžko, beru teď obecně) s mašinou na konci a do něčeho to narazilo, tak následky jsou asi ještě horší, protože předek navíc muchlá i energie těžké lokomotivy vzadu.

0/0
11.11.2016 9:45

S68t69a65n35i40s65l96a54v 68H82e89r75m24a11n 9967699223123

Desiro ani Talent se už nevyrabi. A proč pořad někdo tvrdi že ma moderni pohodlne soupravy . To je jako Š 105 a Otavia.

+1/−1
10.11.2016 18:15

S80t48a69n38i94s23l53a69v 38H83e58r76m24a34n 9677259223893

překlep Octavia

0/0
10.11.2016 18:17

J51a96n 19S80ů44r63a 4705463193482

Vyrábí. Jen jiný typ.

0/0
10.11.2016 18:45

O79l54d71ř72i20c49h 90J10a94n97e41č80e76k 8639516723851

Pokud jsou 5 nebo 10 let stará desira / talenky Š105, tak co je potom tou octavií? 8-o

A čím je v tomto srovnání pendolino? Asi trabantem, protože to narozdíl od starších typů desir a talentů ani nemá mladší bratříčky ;-D

0/0
11.11.2016 9:47

T53o69m98á33š 27M91a25r35e58k 7403446391307

Bardotka? - my jsme na traťovce říkávali "prsatá"

0/0
10.11.2016 17:59

J58i50n50d80ř59i87c91h 57M81i25t92t85e47r 6584485781206

A čím si myslíte, že byla Bardotka známá ? Intelekt to nebyl.

+2/0
10.11.2016 19:50

M64i21c44h39a52l 53S92e22m30r23á37d 3422886907509

Opravdu je třeba se o peníze s kamionovou firmou soudit? Člověk by řekl, že v právním státě při nezpochybnitelné vině řidiče kamionu nese plnou zodpovědnost přepravní firma, která si to potom může vymáhat na řidiči... řekl bych, že jako poškozený by měl mít člověk právo na rychlou nápravu stavu...

Rozumnej dopravce bude na podobné případy připojištěn...

+3/0
10.11.2016 17:31

M58i23r48e52k 87Z28á80v35o79d10n15ý 7202607530178

Pokud jsme v právním řádě, nemůže škodu platit firma, která nic nezpůsobila. Jak je psáno ve článku, může se RJ soudit s řidičem. Nic víc, nic míň.

0/−5
10.11.2016 17:34

J37i14n90d28ř87i89c46h 17Š37k36o23p47e69k 4965501970675

pojištěná je firma. Pokud má nízký limit, tak přeslimit zaplatí firma a ta má škodu vymáhat po řidiči

+4/0
10.11.2016 17:59

J75i49n96d29ř76i22c98h 20Š59k10o82p84e45k 4255871310115

pochybuji totiž, že povinné ručení je psané na řidiče

+2/0
10.11.2016 18:19

M35a46r95t80i62n 24H45o75d77í54k 2475295238597

To si pletete pojmy s dojmy. Podle českého práva zodpovídá za škodu způsobenou zaměstnance v plné výši zaměstnavatel. Ten pak může nad určitou hranici násobku hrubé mzdy po zaměstnanci požadovat škodu uhradit. Takže zodpovědný je zaměstnavatel.

+1/0
10.11.2016 18:54

K39a12r85e43l 47L54a96n77g14r 2172437510738

Ale nehody se staly na SLOVENSKU ;-).

0/0
10.11.2016 19:52

J57a85n 35M10a75r51k87o 1445360626913

Na slovensku je to podobny

zamnestavatel muze po zamnestnani chtit 3x hrubu mzdu a tim to konci (v CR je to 4.5x hruba mzda)

chyba je i u zamnestnavatele ze setri a sjednava jen minimalni linity

a takisto na statu ze minimalni limiti jsou jen 35M i pro kamiony podle skusenosti vy mneli byt aspon 200-300M

0/0
11.11.2016 9:05

J96a94n 59M98a62j62z69n18e72r 1666457406472

pokud jsou opravy dražší, než limit POVka (zjevně nemají 100M, to by stačit muselo, určitě mají minimum), tak to vymáhat po firmě, za kterou řidič jel. A hlavně už za tohle brát papíry !!!!!!

+1/0
10.11.2016 17:29

I47v82a24n 67M82a71r47e94k 6364238692

Být majitelem RegioJet-u balím si housličky a padám z této polní tratě domů,za pár měsíců může takto přijít o všechny soupravy . 8-oRv

0/0
10.11.2016 17:28

K34a89r20e20l 66L31a61n44g51r 2852797840848

Asi aby si objednali obrněné lokomotivy s pořádnou radlicí ;-D

0/0
10.11.2016 20:12
Foto

R88i14c47h71a12r14d 36P73o70l67á27š13e13k 9924173220919

Bardotka? Tato mašina byla odjakživa Zamračená.

0/−1
10.11.2016 17:26

I66v17a83n 48M42a41r10e34k 6654858852

Ano máte pravdu p.Polášku, je to zamračená . . . . . . Bardotka ,obé je správně . R^

+3/0
10.11.2016 17:30

R59o55m58a43n 45J52e64s78c45h73k33e 9688955657315

Třetí je správně, také Cecula.

0/0
12.11.2016 6:35

M95i13c97h73a63e53l 59C12h53a47r83v59á32t 9279608213562

Tak na spěšné vlaky nasazují soupravu s lokomotivou a co nasazují na couráky?

Ty asi "jezdí" bez lokomotiv.

0/−5
10.11.2016 17:14

O54l91d38ř28i12c47h 67J39a69n48e25č36e45k 8219806503671

Zkuste si ten článek přečíst ještě jednou a trochu se zamyslet nebo se podívejte na jeden z odkazů vedoucí na články o předchozích srážkách.

+1/0
10.11.2016 17:20
Foto

D76a56n 74Š62í41d47a 8745949352257

To tedy Regiojetu nezávidím.

0/0
10.11.2016 17:00

B83ř40e17t34i52s44l14a65v 58Č97e90r36n64í81k 4472274428782

Ještě by mohl Regiojet zažalovat správce železniční dopravní cesty na Slovensku za nedostatečně zabezpečený dopravní koridor. Což by přesně odpovídalo tomu, co se doopravdy stalo ve Studénce a zřejmě i v těchto případech.

+1/−4
10.11.2016 16:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.