Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hlídejte více strojvedoucí, jezdí moc na červenou, píše úřad dopravcům

Počet projetí návěstidel Stůj, lidově řečeno na červenou, na české železnici dál roste. Drážní úřad proto vyzval všechny dopravce, aby přijali opatření, která tento trend zastaví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A80d79a64m 63Ž23í61d86e60k 8975402165683

Jsem poměrně v šoku, že u strojvedoucích neexistuje systém podobný tomu v národní dopravě, tedy čipové karty. To jako opravdu může řidič vlaku se stovku lidí na palubě ráno střihnou šichtu u CD, odpoledne RJ a noční pohodovou si dá u Lea a všechno je v pořádku a nikdo o tom v podstatě ani nemusí vědět?

A rohlikář který po nocích rozváží rohlíky po pár hodinách musí do postele a boj se boj kdyby přetáhl o pár minut. Celý následující měsíc žije ve stresu aby nechytili policajti a nepřišlo se na to.

Masakr

+1/0
13.11.2016 10:51

J72a32n 64B27a75r22t36á13č81e71k 6315985570419

Pokud řidič náklaďáku jezdí na papírová kolečka (prozatím jich je v provozu ještě dost), nikdo nic nezjistí. I pokud má digitální kartu nic mu nezabrání odstavit kamion skočit do dodávky do 3,5t a jet, skladník v automobilce může po noční co odstaví ještěrku jít nevyspalý odjezdit 500 km jako testovací řidič auty s RZ začínající na F.

0/0
16.11.2016 2:50

M96i96l89d51a 31J54i68l31o79u75s 1459927258144

Na strojvedoucí se nahrnuly povinnosti od ostatních profesí. Výpravčími počínaje, přes posunovače, až po odbavení cestujících jízdními doklady a odbavením vlaku za průvodčí. To, že řídí lokomotivu či několik lokomotiv je pak někdy bohužel to poslední co stíhá...

Co se týče nehody na Vyšehradě, byl strojvedoucí také osobou řídící posun, to že jeho podřízený posunovač přehlédl návěstidlo se na něj přenese taktéž. Soudě tedy dle obvyklé praxe v podobných případech.

+3/−1
12.11.2016 20:19

V94l32a74d33i19m55í72r 69J42e13ř25á18b64e29k 1107492818673

A jak za to může strojvedoucí? Jede podle toho co mu posunovač říká, tak jak tomu mohl strojvedoucí zabránit?

+1/0
13.11.2016 17:43

D72a71v40i41d 90P76e59c39a 1335784171606

Pokud tedy nebylo ticho a on jel dál, dál dál. Ale to je spekulace.

0/0
13.11.2016 21:18

V31l53a46d13i93m35í97r 61J65e54ř26á88b41e70k 1507812718103

"V současné době mají dopravci možnost strojvedoucího, který projede červenou návěst, znovu proškolit, například z dopravních předpisů. „Vzhledem ke zvyšujícímu se počtu mimořádných událostí tohoto typu se však takový typ opatření jeví jako ne zcela účinný,“ dodal Kolář.

Co to mele pan Kolář za bludy? Copak jdeme do práce s tím, že projedeme návěstidlo? Copak nevíme, že se má před červenou zastavit? Co to ten člověk mele za bláboly? Když už se něco takového stane, nikoho nezajímá, jestli má ten strojvedoucí problémy doma, jestli není vyčerpaný, jestli nemá nějaké osobní nebo pracovní problémy, jestli není přepracovaný, ale strojvedoucího potrestáme tím, že ho pošleme na přezkoušení, protože nerespektoval červenou. V první řadě by měl naopak strojvedoucí jet se svým kontrolorem vozby, jestli má správné návyky a poslat ho na psychologickou konzultaci, co bylo příčinou....Jenže podniky se o lidi nechtějí zajímat.....Jednoduší je ho poslat na přezkoušky....

+4/−2
12.11.2016 18:04

M57a17r44e13k 11M48a53r65t97i94n 8269584346290

Tak snad oslovili dopravce, nikoliv strojvedoucí, ne? Tudíž podnik musí právě řešit to, aby to jen "nelidsky" odbyl nějakým školením.

+1/0
12.11.2016 22:26

R33o39m18a88n 20J13e62s55c32h92k35e 9118315587685

Pan Kolář je špatný ředitel. Nejhorší přejezd v republice v Rájci - Jetřebí prohlásí za bezpečný. Tam přejeli od roku 1996 jenom 18 lidí. Na dálnici také není přechod pro chodce. Na hlavní trati, kde jede několik vlaků za sebou a lidé se nemají jak dostat k vlaku. Ostuda drážního úřadu.

0/0
13.11.2016 14:10

J90a28n 51J93e29m77e68l16k64a 1545500

Podle mě by měli jako první zveřejňovat tabulku, s počtem incidentů na dopravce. Ve výroční zprávě jsou uvedeny vlakokm a procentní podíl na truhu. K tomu dopočítat tedy míru na dopravce.

Stejně jako to trvalo, než čoi vůbec začala zveřejňovat jména společností benzínových pump. A výsledky kontrol. (nedávno už zase jsem je nenašel)

Například dopravci s podílem 0.45% (ČD cca 95% v osobní dopravě), Jezdícího na lokální trati podle wikipedia tuším od 2011 se již povedl čelní střet. Trochu lepší načasování a je tady Bad Aibling. Pak se to hodí na strojvůdce.. A jede se dál.

U unitární železnice podle mě to bylo lepší. Podle mě to měli podchycené. Protože ČD se podle mě čelní střety nestávají "každý rok". Poslední podobný si pamatuji v roce 2008 Paskov. Před tím zas dlouho, dlouho nic.

Nelze dávat všechny do jednoho pytle, někteří jsou určitě dobří, proto by to mělo být zveřejňováno.

Další soukromý, strojvůdce 2 promile za lokomotivou. Taky si nemyslím, že toto je běžné u velké firmy typu ČD.

Snad registrovaných 100 dopravců.

Myslím si, že anglický scénář se evidetně chystá opakovat.. A oni ho nechají opakovat. Nevím proč se peníze EU nepoužijí na aspoň bodové vlakové zabezpečovače na jednokolejných trasách. Abychom dohnali aspoň 30 let zpoždění.

+3/−2
12.11.2016 7:52

P85a45v11e77l 37S36o45b36o78t38k18a 5930584

Tak jim jednoduše dejte pořádné pokuty a když to nepomůže, seberte jim papíry.

Od čeho jiného tu Drážní inspekce je?

0/−7
11.11.2016 22:44

J78a74n 55H85r85u44z19a 8294118709777

Třeba toho ožralu co projel nefunkční železniční přejezd a smetl auto s dvěma lidmi. Pozůstalé jistě potěší, když mu dají pokutu a seberou papíry.8-o Jedině, že by ČD koupily křišťálovou kouli aby zjistily kdo se chystá jet na červenou.

0/0
12.11.2016 11:40

A26l57e51x68a74n82d53r 72Š87m41í75r36o 9206957244966

Až na to, že ten od ČD nebyl. 8-o8-o

+2/0
12.11.2016 14:13

V92í36t98ě89z25s72l65a18v 84K67l48o14z93í75k 3331379934417

Drážní inspekce nedává pokuty, pouze doporučení. Na pokury je Drážní úřad.

0/0
12.11.2016 21:03

J13a54n 81H72o48r46a 6617801836

"Od začátku roku zaznamenal Drážní úřad už 84 případů, kdy strojvedoucí nerespektoval návěst Stůj a projel ji. Naposledy došlo k takovému případu ve čtvrtek v Praze, kdy u nádraží Vyšehrad od sebe vlaky zastavily necelých sto metrů "

...vážený mistře Sůro, nastudujte si prosím u vyšehradského projetí základní informace. Vaše úvaha je hodná Jiřího Ovčáčka :-)

+4/−2
11.11.2016 22:33

F61r63a76n61t59i85š53e93k 55M45a62t92ě57j19č46e73k 7973582253781

Když projede červenou, tak to proškolení nespraví, to lidem lžete. Sundají ho třeba na posunovače. Po roce přezkoušky. Psychotesty. Než se dostane zpátky, tak musí nějaký čas na podřadný výkon. Stojí to hodně peněz a ostudy.

Přál bych novinářům stejná opatření třeba za deset překlepů, nebo pravopisných chyb.

+13/−1
11.11.2016 19:17

T55o38m30á53š 46N57o77v44o22t51n47ý 5356471208161

Bejvávalo

+2/−1
11.11.2016 19:52

J31i40ř73í 91F67a41l82t74u28s 6560675149942

Jo, a začít by mohli hned u pana Sůry: "... výpravčích v řadě stanicích..."

+6/0
11.11.2016 21:15

A65d93a91m 18Ž41í37d47e14k 8855422495173

A nebo od CD přejde ke Cargu, RJ, Leu s nebo někde úplně jinde, a všem sankcím se vysměje!

+1/0
13.11.2016 10:46

R48o28m55a45n 39J40e61s83c26h77k42e 9258835967315

Máte pravdu u ČD to funguje. U soukromníků ráno projede a druhý den opět jezdí.

+1/0
13.11.2016 14:12

J87i33ř34í 86N52e64v68r13l83a 8142423499157

Pane Sůro, prosím Vás, jak může strojvedoucí, který je na mašině u sunutého rychlíku směrem na Smíchov, vidět na návěstidlo přes x vagónů a navíc v oblouku? Logicky přeci. Na strojvedoucího bych to tentokrát neházel.... a příště nad tím trochu víc uvažoval...

+14/−2
11.11.2016 18:46

Z70d97e82n22ě28k 56F38i10l30i90p 7124771341874

Bohuzel,nemel tedy jet,on rozhoduje a zodpovida

0/−8
11.11.2016 19:10

V21a68c71l14a83v 16H49a93j48e26k 3396649139

Pokud to byl posun, tak odpovídá te kdo je v čele sunutého dílu. U sunutého vlaku také.

+10/0
11.11.2016 19:14

Z15d77e50n74ě41k 57F48i65l68i49p 7414941911934

No abyl tam nekdo?

0/−3
11.11.2016 19:19

J53i62ř45í 23N28e79v59r83l95a 8442193929327

Samozřejmě!

+3/0
11.11.2016 19:24

Z75d15e93n76ě44k 76F81i96l51i81p 7354421371914

Tak asi jste tam byl,nikde to neni popsano podrobneji

0/−3
11.11.2016 19:28

R92o28b73e27r50t 48P92r31a24ž87á42k 4428306935210

V čele musí být vždy poučená osoba. Nevím který šílenec by to jinak pustil do světa.

+6/0
11.11.2016 20:34

V55a74c68l46a80v 14H87a86j52e88k 3226669619

no na tom Vyšehradě by mohl mít spoluvinu také výpravčí.

0/0
15.11.2016 8:35

P25e69t51r 93N53o62v18o45t13n23y 1941140891

To neznamená, že to nepo...kazil ten strojvedoucí.

+1/0
11.11.2016 21:56

V43í84t10ě64z87s12l22a59v 70K76l46o55z84í12k 3791609224127

Vysvětlím, v čele sunuteho posunoveho dilu musi byt vždy odborně způsobilá osoba, ta předává navesti strojvudci který ovládá lokomotivu. Pokud dostane špatnou informaci, nastane problém, pokud nedostane žádnou informaci, neprodleně zastaví.... Nikdo nejde na šichtu stim ze dneska projedu návěstidlo, vždy jde o nějaké prehlednuti, chybu atd. I fira je jen člověk, neni stroj.

+1/0
12.11.2016 21:07
Foto

D80a95v97i76d 60K78r96á38s17e98n17s64k40ý 7837460267

Vy si myslíte, že strojvedoucí "couvá na zrcátka"? Jako s autem? Hodně naivní představa. :-) V čele sunutého neboli "couvajícího" vlaku musí být vždycky průvodčí nebo posunovač s vysílačkou.

+5/0
12.11.2016 8:51

I25v84a73n 91M28a45r30e15k 6404668712

Zrušit "drážní inspekci",ta jen brzdí , komplikuje dopravu a stresuje strojvedoucí.

Za komárů jsme měli nástupy na směny téměř každou denní i noční hodinu. Šichty byly dlouhé okolo 15-16 hod bez přerušení . Nezřídlka se stávalo,že jsme na mašině strávili i 18-20 hod (můj rekord byl 27 hod na jeden zátah) . Na lokomotivách nebylo žádné zab.zař či vysílačky,mobily atd , taky nás nic nehlídalo . Normální byl každoměsíční přesčas 40-50hod při měsíční normě výkonu okolo 175hod. Párkrát se mi stalo ,že jsem měl okolo 100 hod. přesčasu za měsíc, a to jsem na každou směnu dojížděl do depa vzdáleného 32 km.

Dnes si fíra na mašině nesmí ani "vrznout" , vlastní myšlení a úsudek v mimořádné situaci je nežádoucí, je to jen těžce střežený "strojvedoucí na baterky" a podle toho to na dráze vypadá . 8-o

+8/−8
11.11.2016 18:14

V42a41c59l37a48v 15H45a43j34e92k 3146769119

Kolik jste toho z toho časi skutčně jel a kolik prostál a prospal.?

+4/−3
11.11.2016 18:17

I57v33a70n 37M23a54r60e61k 6804918832

Kolik p.Hájku ? V 17hod T.Teplé do BlavyÚNS odtud do Žiliny a ráno v 10 hod,. jsme se ve Štúrově dívali ze Sergeje na Ostřihomskou baziliku za Dunajem, zpět už nás dispečer nepustil měli jsme 17 hod výkonu. . . . .Chcete "popis" té 27 hod túry? Stačí přejít na "k-report", sekce "železnice" vlákno "trať Vlára a okolí-archiv" ,tam je mých 60 příběhů,mějte se hezky R^ ? !

+5/−2
11.11.2016 19:37

V44a40c16l71a23v 34H64a45j11e51k 3576329719

Ja znam ze severu jine. Kdy se mezo Mostem a Bilinou víc stalo než jelo a fira za 12 hodin do té Biny z Mostu nedojel A totéž bylo. na Úpořince nebo Všetatské. Já netvrdím, že to nebylo tak jak píšete ale uvádim, ze to bylo i jinak. A když to shrnete třeba za 5 let, tak je otázkou co převažovalo.

+2/0
11.11.2016 23:00

J64i81ř71í 36E16r44b67e91n 1233464786737

Drážní inspekce je tu od toho, aby vyšetřovala nehodové události a dávala podněty, jak zamezit jejich opakování.

Protože třeba takoví utahaní nevyspalí výkoňáci, pětistovkaři a těžkotonážníci, o kterých píšete, způsobili třeba nehodu u Šakvic (103 mrtvých). Teda ti ještě navíc chlastali.

+2/0
11.11.2016 22:28

R83o67m34a47n 82J36e12s34c87h24k23e 9498985427825

Posádka lokomotivy ze šakvické nehody měla být v Brně po 24 hodinách vystřidaná. Nestalo se tak. Právě proto šli chlastat.

+1/0
13.11.2016 14:16

J44i80ř15í 45K74o60c44u30r77e85k 6685474445238

žádné zab.zař či vysílačky,mobily atd , taky nás nic nehlídalo

---

A pak se stalo, že výpravčí omylem pustil dva vlaky proti sobě. A nebylo jak strojvedoucímu říct, aby zastavil. Prostě ho v tu chvíli poslal na smrt, resp. zabít toho protijedoucího. :-(

+2/0
12.11.2016 1:16

J19i59ř71í 81E33r39b96e62n 1213224366447

Přesně tak. Stéblová 1960, Spálov 1990 nebo Krouna 1995 jsou jasným příkladem nemožnosti vyrozumět strojvedoucího.

+1/0
12.11.2016 8:37

J81o71s32e97f 37Š54o11l98t92e40s 8774258100863

Já bych přešel komplet na automatiku. Ať se zainvestuje a je to. Jednou pro vždy vyřešeno.

+1/−13
11.11.2016 17:59

F24e29l89i33x 72M75e39d52e63k 7845254860877

To ale není tak jednoduché.

+3/0
11.11.2016 18:47

J30o56s10e98f 42Š22o76l33t89e29s 8784928370693

Proč ne? Chcete říct, že to nejde? Ano, investice na straně všech provozovatelů železnice by byly nemalé. Ale jak to tak vidím, možná by to bylo ku prospěchu věci.

0/−4
11.11.2016 18:57

F29r23a32n45t52i90š10e65k 31M32a67t57ě51j28č94e83k 7123512363551

Vůbec nevíte o čem je řeč.

+6/0
11.11.2016 19:08

J67o85s25e17f 87Š94o31l93t86e59s 8704198500403

Tak mi vysvětlete problém? Chcete mi tvrdit, že to technicky nejde?

0/0
11.11.2016 19:09

V86a60c63l28a93v 64H29a71j14e80k 3136589209

Technicky lze ledacos, je na to mít ty prachy.

0/0
11.11.2016 19:16

J35o95s44e61f 91Š76o30l81t33e91s 8374578910303

A o čem píšu?

0/−2
11.11.2016 19:23

V89a24c89l45a16v 93H32a34j39e64k 3396469559

No jste mimo realitu. Protože ty prachy nejsou a hnedtak nebudou. Ani nemci či francouzi nic takového nemají.

+1/0
11.11.2016 23:02

J51o19s75e89f 20Š52o43l38t27e65s 8774468270233

Jenom kvůli lobby železničářských odborů a strojvůdců.

0/−2
11.11.2016 23:08

V81a93c39l72a13v 13H29a22j77e81k 3566729929

To je nesmysl co píšete.

+1/0
12.11.2016 16:48

J79o87s50e92f 52Š26o86l20t38e89s 8624208910243

Neřekl bych. Technicky je situace zvládnutelná a to relativně levně. Zeptejte se jakéhokoliv inženýra v oblasti automatizace, odpoví vám. Ale chápu, že by strojvůdci měli problém. Stejně jako ho budou mít řidiči, ale tam se to pozdržet nepodaří, protože od veřejnosti je velký tlak na automatiku, protože je to pohodlné.

0/−1
12.11.2016 17:02

V83a72c11l17a50v 76H30a29j30e20k 3516619649

Ani zatim posledni vykrik techniky ECTS strojvedouciho z mašiny nesunda. Ta nepište nesmyly.

+2/0
12.11.2016 17:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.