- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem poměrně v šoku, že u strojvedoucích neexistuje systém podobný tomu v národní dopravě, tedy čipové karty. To jako opravdu může řidič vlaku se stovku lidí na palubě ráno střihnou šichtu u CD, odpoledne RJ a noční pohodovou si dá u Lea a všechno je v pořádku a nikdo o tom v podstatě ani nemusí vědět?
A rohlikář který po nocích rozváží rohlíky po pár hodinách musí do postele a boj se boj kdyby přetáhl o pár minut. Celý následující měsíc žije ve stresu aby nechytili policajti a nepřišlo se na to.
Masakr
Pokud řidič náklaďáku jezdí na papírová kolečka (prozatím jich je v provozu ještě dost), nikdo nic nezjistí. I pokud má digitální kartu nic mu nezabrání odstavit kamion skočit do dodávky do 3,5t a jet, skladník v automobilce může po noční co odstaví ještěrku jít nevyspalý odjezdit 500 km jako testovací řidič auty s RZ začínající na F.
Na strojvedoucí se nahrnuly povinnosti od ostatních profesí. Výpravčími počínaje, přes posunovače, až po odbavení cestujících jízdními doklady a odbavením vlaku za průvodčí. To, že řídí lokomotivu či několik lokomotiv je pak někdy bohužel to poslední co stíhá...
Co se týče nehody na Vyšehradě, byl strojvedoucí také osobou řídící posun, to že jeho podřízený posunovač přehlédl návěstidlo se na něj přenese taktéž. Soudě tedy dle obvyklé praxe v podobných případech.
A jak za to může strojvedoucí? Jede podle toho co mu posunovač říká, tak jak tomu mohl strojvedoucí zabránit?
"V současné době mají dopravci možnost strojvedoucího, který projede červenou návěst, znovu proškolit, například z dopravních předpisů. „Vzhledem ke zvyšujícímu se počtu mimořádných událostí tohoto typu se však takový typ opatření jeví jako ne zcela účinný,“ dodal Kolář.
Co to mele pan Kolář za bludy? Copak jdeme do práce s tím, že projedeme návěstidlo? Copak nevíme, že se má před červenou zastavit? Co to ten člověk mele za bláboly? Když už se něco takového stane, nikoho nezajímá, jestli má ten strojvedoucí problémy doma, jestli není vyčerpaný, jestli nemá nějaké osobní nebo pracovní problémy, jestli není přepracovaný, ale strojvedoucího potrestáme tím, že ho pošleme na přezkoušení, protože nerespektoval červenou. V první řadě by měl naopak strojvedoucí jet se svým kontrolorem vozby, jestli má správné návyky a poslat ho na psychologickou konzultaci, co bylo příčinou....Jenže podniky se o lidi nechtějí zajímat.....Jednoduší je ho poslat na přezkoušky....
Tak snad oslovili dopravce, nikoliv strojvedoucí, ne? Tudíž podnik musí právě řešit to, aby to jen "nelidsky" odbyl nějakým školením.
Podle mě by měli jako první zveřejňovat tabulku, s počtem incidentů na dopravce. Ve výroční zprávě jsou uvedeny vlakokm a procentní podíl na truhu. K tomu dopočítat tedy míru na dopravce.
Stejně jako to trvalo, než čoi vůbec začala zveřejňovat jména společností benzínových pump. A výsledky kontrol. (nedávno už zase jsem je nenašel)
Například dopravci s podílem 0.45% (ČD cca 95% v osobní dopravě), Jezdícího na lokální trati podle wikipedia tuším od 2011 se již povedl čelní střet. Trochu lepší načasování a je tady Bad Aibling. Pak se to hodí na strojvůdce.. A jede se dál.
U unitární železnice podle mě to bylo lepší. Podle mě to měli podchycené. Protože ČD se podle mě čelní střety nestávají "každý rok". Poslední podobný si pamatuji v roce 2008 Paskov. Před tím zas dlouho, dlouho nic.
Nelze dávat všechny do jednoho pytle, někteří jsou určitě dobří, proto by to mělo být zveřejňováno.
Další soukromý, strojvůdce 2 promile za lokomotivou. Taky si nemyslím, že toto je běžné u velké firmy typu ČD.
Snad registrovaných 100 dopravců.
Myslím si, že anglický scénář se evidetně chystá opakovat.. A oni ho nechají opakovat. Nevím proč se peníze EU nepoužijí na aspoň bodové vlakové zabezpečovače na jednokolejných trasách. Abychom dohnali aspoň 30 let zpoždění.
Tak jim jednoduše dejte pořádné pokuty a když to nepomůže, seberte jim papíry.
Od čeho jiného tu Drážní inspekce je?
Třeba toho ožralu co projel nefunkční železniční přejezd a smetl auto s dvěma lidmi. Pozůstalé jistě potěší, když mu dají pokutu a seberou papíry. Jedině, že by ČD koupily křišťálovou kouli aby zjistily kdo se chystá jet na červenou.
"Od začátku roku zaznamenal Drážní úřad už 84 případů, kdy strojvedoucí nerespektoval návěst Stůj a projel ji. Naposledy došlo k takovému případu ve čtvrtek v Praze, kdy u nádraží Vyšehrad od sebe vlaky zastavily necelých sto metrů "
...vážený mistře Sůro, nastudujte si prosím u vyšehradského projetí základní informace. Vaše úvaha je hodná Jiřího Ovčáčka
Když projede červenou, tak to proškolení nespraví, to lidem lžete. Sundají ho třeba na posunovače. Po roce přezkoušky. Psychotesty. Než se dostane zpátky, tak musí nějaký čas na podřadný výkon. Stojí to hodně peněz a ostudy.
Přál bych novinářům stejná opatření třeba za deset překlepů, nebo pravopisných chyb.
Pane Sůro, prosím Vás, jak může strojvedoucí, který je na mašině u sunutého rychlíku směrem na Smíchov, vidět na návěstidlo přes x vagónů a navíc v oblouku? Logicky přeci. Na strojvedoucího bych to tentokrát neházel.... a příště nad tím trochu víc uvažoval...
Bohuzel,nemel tedy jet,on rozhoduje a zodpovida
Zrušit "drážní inspekci",ta jen brzdí , komplikuje dopravu a stresuje strojvedoucí.
Za komárů jsme měli nástupy na směny téměř každou denní i noční hodinu. Šichty byly dlouhé okolo 15-16 hod bez přerušení . Nezřídlka se stávalo,že jsme na mašině strávili i 18-20 hod (můj rekord byl 27 hod na jeden zátah) . Na lokomotivách nebylo žádné zab.zař či vysílačky,mobily atd , taky nás nic nehlídalo . Normální byl každoměsíční přesčas 40-50hod při měsíční normě výkonu okolo 175hod. Párkrát se mi stalo ,že jsem měl okolo 100 hod. přesčasu za měsíc, a to jsem na každou směnu dojížděl do depa vzdáleného 32 km.
Dnes si fíra na mašině nesmí ani "vrznout" , vlastní myšlení a úsudek v mimořádné situaci je nežádoucí, je to jen těžce střežený "strojvedoucí na baterky" a podle toho to na dráze vypadá .
Kolik jste toho z toho časi skutčně jel a kolik prostál a prospal.?
Já bych přešel komplet na automatiku. Ať se zainvestuje a je to. Jednou pro vždy vyřešeno.