Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chybí koleje. Oblíbené Esko zpomalí i přes miliardovou modernizaci

Příměstské vlaky Esko mezi Prahou a jejím okolím jsou jedním z největších tahounů růstu počtu cestujících na železnici. Od nového jízdního řádu ale na hlavní trati z Prahy do Kolína překvapivě zpomalí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V68á12c94l53a96v 16K57y80s34e63l67k14a 1815505343367

No hlavní problém je ten, že neexistuje kocepce rozvoje struktury železničních tratí v ČR. Opravují se koridory a zcela nahodile pak vybrané úseky jiných tratí. Stačí se podívat na hektický rok 2015. Jenom v okolí Brna: poloviční reko Brno - Kuřim, poloviční reko Brno - Nesovice (bez stanic), dálkové řízení Újezdec - Vlárský průsmyk (kde lišky dávají dobrou noc).... Vše provedeno v časové tísni díky konci dotačního období EU. Pak se nesmíme divit, že smysluplné projekty nejsou realizovány.

0/0
18.11.2016 12:07

V35l54a87d35i22m68í36r 16F86i75b21i43g94e49r 5484701621324

Výměna kolejí a pražců a zabezpařovacího zařízení kapacitu trati nezvýší o víc než jednotky %, neříkám, že není potřeba optsvovat, ale na mnoha trasách je prostě plno a ke zvýšení kapacity pomůže jen zvýšení počtu kolejí.

0/0
15.11.2016 19:54

J56a57n 35D90a64t86e16l 7166827818592

Modernizace po Česku: Proinvestujeme miliardy ,ale vlaky pojedou ještě delší dobu(a pomaleji) než před tím. To je logika dle SŽDC. To je hnus.

0/−1
14.11.2016 14:49

O40l54d29ř59i72c45h 40J85a32n58e98č74e87k 8659306943231

Další, kdo evidentně nepochopil, anebo ani nečetl článek, ale nutně potřebuje nadávat v diskuzi? 8-o

Můžete uvést konkrétní příklady, kde na modernizovaných tratích většina vlaků zpomalila a to více než o 2 minuty a může za to SŽDC?

Zde jde v první řadě o fatálně zavádějící titulek - prodloužení jízdních dob v jízdním řádu se nikterak netýká modernizovaného úseku. A když se někde díky modernizaci 30 sekund ušetří a jinde 2 minuty ztratí, tak se logicky v součtu jízdní doba nemůže zkrátit. Navíc úsek Běchovice - Úvaly se nemodernizoval kvůli Esku, které kvůli frekvenci zastávek zvýšení maximální traťové rychlosti z nějakých cca. 120 km/h na 160 km/h využít nemůže vůbec anebo jen minimálně, ale kvůli dálkovým vlakům, které skutečně zrychlí.

+3/0
14.11.2016 15:42

M85i84c25h95a51l 59K93r76e11j43č88í 3103292162853

Kocourkov.... Ten kdo něco umí, podniká, ten kdo nic neumí,je u nás ve vládě nebo ve vedení CD.

0/−1
14.11.2016 13:23

O53l55d56ř30i90c83h 32J13a17n83e39č73e56k 8829466353441

anebo pindá v diskuzi pod článkem, kterému ani neporozuměl (nebo si ho vůbec nepřečetl). za to totiž nemůžou ani ČD, ani vláda (resp. ta trochu ano, ale je dost důležitějších viníků).

+3/0
14.11.2016 14:31

O91l91d29ř97i66c62h 88J94a35n82e70č12e50k 8849136513231

Článek vyznívá tak, že "zpomalení" se týká vlaků jedoucích do centra a sice jen některých a jde toliko o číslo v jízdním řádu. Nevidím důvod, když se nějaký spoj na záhlaví s ničím nepotkává, ho prostě nechat jet a dojet o 2 minuty v předstihu - tedy reálné prodloužení jízdní doby žádné. Takže zase mnoho povyku pro nic.

+3/0
14.11.2016 9:50

J30a41n 19S98ů13r38a 4635803173222

Týká se to obou směrů.

0/0
14.11.2016 11:00

R21a84d46e92k 64J18a54n18a36t85a 9865866914662

Ovšem titulek je zavádějící. Prodloužení jízdní doby určitě není kvůli modernizaci, ale kvůli stavu Masaryčky, která modernizací neprošla, naopak tam má teprve začít.

+3/0
14.11.2016 12:03

O35l65d11ř60i11c65h 97J36a31n42e61č14e25k 8449886633651

Souhlas. A navíc, jak už jsem napsal prve, článek vyznívá tak, že se to týká jen vlaků jedoucích na Masaryčku, nikoliv z ní pryč, o tom tam není ani slovo. A to ještě jen těch, které se na zhlaví s něčím potkávají, což dle článku nejsou všechny, ty nedotčené přeci mohou bez čekání projet a dojet do cílové stanice dříve.

A pokud trochu zapojíme mozek, je jasné, že rekonstrukce trati mezi Běchovicemi a Úvaly ani Esko moc zrychlit nemohla, protože soupravy s maximální rychlostí 140 km/h na krátkých mezistaničních úsecích skutečně navýšení maximální traťové rychlosti ze 120 na 160 příliš nevyužijí (a neberte mě za slovo, pokud se to zvýšilo ze 110 na 140 nebo tak něco).

0/0
14.11.2016 14:29

M27a58r50t77i19n 87V88l16á93š95e76k 2762641350431

Nechápu, proč se teda přestalo mluvit o zdvoukolejnění trati Velký Osek - Choceň přes Hradec Králové. Tohle řešení by bylo schopný dost ulevit trati Praha-Kolín hlavně od nákladní dopravy, jednoduše by nákladní vlaky, co nestaví mezi Prahou a Pardubicemi mohli jezdit touto alternativní trasou a třeba by to i zrychlilo dopravu na HK z Prahy přímo a lidi by využívali víc tuhle možnost než cestu z Prahy s přestupem v PCE. Přes Pardubice jedete z Prahy do HK 1:40 s 12 minutovým přestupem a z Prahy do HK přímým rychlíkem přes Lysou a Chlumec taky 1:40...

+7/0
14.11.2016 9:29
Foto

M48a52r73t46i36n 12G78r50o23c84h62o14l 7416598916191

Vámi navrhovaná úprava není v centru zájmu Práglu, co je za Kolínem je out. To jste ještě nepochopil, jak tento Kocourkov funguje? ... S pozdravem z města tak daleko od Práglu, jak to jen jde ... se 45000 auty denně na průtahu centrem, bez obchvatu

0/−4
14.11.2016 10:12

R28a71d29i69m 37Š51o87l25c 1775225545174

No to je sice fakt, ale zas na trati přes Pardubice není akční za kilo bez in-karty, pokud teda není žádná výluka, jinak většinou akční platí i přes Koněpůlky.

0/0
14.11.2016 11:09

D69o30m58i66n16i27k 64Ž72ď70á51n36s63k47ý 7170378927553

To už je na hlavu. Tady se honí každá minuta na železnici, aby vyšlo ekonomické hodnocení a mohlo se to financovat z evropských peněz a pak postaví Běchovice-střed, aby se tísímům lidem prosloužila cesta do centra Prahy, kvůli několika lidem z Běchovic. Bohužel tahle stavba nikdy CBA neměla. A pak do toho ještě tohle?

+2/0
14.11.2016 9:28

M82i56l56a11n 85V57o15l45e65k 5169963636579

Vzpomínáte, jak byli komunisti kritizovaní, že sídliště na okraji Prahy jsou jen noclehárny? Tak teď se nám ten poloměr dojíždění z nocleháren rozrostl o desítky kilometrů. Rychlejší doprava jen umožňuje, aby se 'pražské noclehárny' budovaly dále od Prahy.

+4/0
14.11.2016 9:28

O68l24d57ř71i80c91h 35J95a96n23e93č28e48k 8769446653321

To je ve vyspělém světě úplně normální.

A ta města, která z velké části fungují jako noclehárny pro Prahu, přeci jen nejsou jen noclehárnami, ale plnohodnotnými funkčními městy s veškerou infrastrukturou.

+5/0
14.11.2016 9:32

M29a23r94t68i93n64a 97L15e83v71á 6536308509

Ano a proto se povoluje dopravce jako ARRIVA, hnusný motorák na elektrifikované trati pro pár lidí.

+3/−2
14.11.2016 9:17

P21a67v19e22l 82O22b15d74r36ž44á66l59e85k 6436614818472

Nepovolíte a bude křik o omezování konkurence. Povolíte a bude křik o přetížených tratích.

+2/0
14.11.2016 9:19

P80a69v78e42l 85M82o67r87a73v58e59c 3652959292808

Stačí dát pravidlo čím kratší vlak tím více platí (příp. platí stejně jako dlouhý vlak, v přepočtu na sedadlo to vyjde nevýhodněji), plus pravidlo diesel pod dráty si připlatí.

Oboje má zdůvodnění, oboje je nezávislé na dopravci.

+1/−1
14.11.2016 9:26

O74l55d11ř36i19c35h 92J31a59n56e91č78e37k 8199186313451

Diesly pod dráty přirážku pokud vím platí.

A u krátkých lehkých vlaků pokud vím tvoří zdaleka největší složku platby 'poplatek za řízení', který mají všechny vlaky na dané trati stejný.

Diesly pod dráty nejsou ničím neobvyklým ani v ekofanatickém Rakousku.

Problém propustnosti českých hlavních tratí nejsou zdaleka jen motoráky, které nedokáží dosáhnout maximální traťové rychlosti - té totiž dosahuje máloco, peršinky a bobiny v barvách ČD, peršinky v čele dlouhých žlutých vlaků nebo cokoliv nákladního nejsou o nic lepší.

+3/0
14.11.2016 9:30

P33a46v90e82l 51M17o35r83a51v34e19c 3622559192398

OK, pak osobně nemám s Arrivou větší problém. Užívá trať neefektivně a za to extra platí, to mi přijde fér.

0/0
14.11.2016 9:32
Foto

B24r84o83n39i41s35l72a21v 86G47a28b85r92y14š 2392789641

Jenže peníze nejsou všechno. Sice budou platit víc, ale dopady na efektivní využití trati a lepší stabilitu grafikonu budou mnohem horší.

0/0
14.11.2016 9:45

O37l23d41ř59i38c97h 33J48a75n51e67č11e83k 8689146463621

To máte pravdu, ale však já netvrdím, že zpoplatnění problém kapacity vyřeší.

Pokud je kapacita vyčerpána, pak je rychlým řešením nejen úprava zpoplatnění, ale i určitá regulace - nejsem příznivcem toho někomu zakazovat jezdit, spíš bych navrhoval vytvoření normovaných oken, které by umožnilo posílat stejně rychlé vlaky ve svazcích těsně za sebou, neboli kreslit do grafikonu husté rovnoběžné čáry. Kapacitu trati totiž výrazně narušuje to, že např. EC na Bratislavu jedou v taktu s railjety, ale staví v Kolíně, regiojet v Kolíně nestaví, ale jede jen 140km/h, kdežto LE jede 160, ale v Kolíně staví. Takže např. 1. vrstva pro vlaky, které dokáží jet 160 a mezi Prahou a Třebovou staví jen v Pardubicích a všechny vlaky, které ji nestíhají, ať už kvůli nižší maximální rychlosti nebo protože chtějí zastavit někde navíc, se musí spokojit s jízdní dobou odpovídající rychlosti 140 a zastávkám v Kolíně, Přelouči, Pardubicích, Chocni a Ústí nad Orlicí.

Optimální, ale pomalé řešení je samozřejmě zvýšení kapacity stavbou dalších kolejí (a zlepšením vozového parku, k čemuž lze ale dopravce těžko nutit, pouze motivovat např. výše zmíněným škatulkováním).

0/0
14.11.2016 11:58

M63a51r35t78i88n 20R60u34z13i45c32k31a 1412798216557

tak a ted to zkuste pouzit na dalnice, pokud je kapacita vycerpana, upravime zpoplatneni... to bude reci...

Chybi jednoznacne 4 kolej, ev. alternativni trasa na Brno - VRT a poradna rekonstrukce Praha-HK na vyssi rychlost a jako alternativa k pretizenemu useku...

0/0
11.12.2016 11:05

M53a35r41t76i78n 85Č86a60p90e64k 6820151207134

Spravedlivější by bylo platit podle dosažitelné cestovní rychlosti. Ta určuje kapacitu trati. Vlak s nižší cestovní rychlostí zabírá místo na trati déle.

Co jsem slyšel, tak kontejnery Metransu s TRAXXem (Vmax 100 km/h) dokáže z Ústí do Prahy držet krok s rychlíkem (Vmax 140 km/h). Stačí aby odjel zhruba 5 mimut před rychlíkem a dojedou se až v Praze. Tedy pokud nemusí nikde zbytečně zastavit.

Takže pokud má ten motorák Arrivy cestovní rychlost okolo 100 km/h, tak s přehledem drží krok s vlaky kategorie IC/EC/SC.

+1/0
14.11.2016 10:45

P78a24v48e40l 49M86o52r85a47v13e80c 3352359622108

Jo to určitě. Platit i v závislosti na velikosti přepravního okna které vlak potřebuje. To by snad měl být základ kalkulace. (ale co je realita, to nevím)

0/0
14.11.2016 10:48

O27l44d71ř55i55c40h 43J71a69n82e77č63e74k 8879346363541

Základem pro zpoplatnění je hmotnost vlaku.

Zpoplatnění podle přepravního okna se mi moc nezdá - to by totiž couráky byly velmi drahé a pokud by z tohoto důvodu došlo k jejich omezení ve prospěch chaotické a co do počtu jízdních souprav naddimenzované dálkové dopravy, tak to není dobré řešení.

Hlavní problém na české železnici bych viděl v tom, že vlaky "stejných" kategorií mají výrazně odlišné jízdní doby a těžko je tak lze na trať posílat ve svazcích několika rychlých vlaků těsně za sebou, po nichž by následovalo delší okno pro pomalejší.

Maximálně efektivní poskládání grafikonu kazí třeba už jen to, že EC do Bratislavy a railjety do Vídně jedou v taktu, ale EC staví v Kolíně, kdežto railjet ne. LE jezdí 160km/h, jenže staví v Kolíně - je otázka, jestli za rok ještě bude. Regiojet sice v Kolíně nestaví, ale peršink jede maximálně 140km/h a s deseti vagony (nevím, kolik jich teď jezdí) má mizernou akceleraci. Do toho máme ještě zastávkové rychlíky atd., obdobná situace bude i u nákladních vlaků, které určitě nemají všechny stejnou maximální (ani reálně dosahovanou) rychlost.

To je důsledek stavu v česku provozovaných hnacích vozidel, nekoncepčního a neustále měněného zastavování vlaků na problematickém úseku a i jeho délka cca. 160 kilometrů - i kdyby se všechny dálkové vlaky na odjezdu z Prahy maximálně efektivně poskládaly těsně za sebe, za Chocní jsou mezi nimi čtvrthodinové rozdíly.

Takže spíš než vysoce zpoplatňovat couráky, které potřebují široké časové okno, bych řešení viděl ve stanovení normovaných oken, která by se dobře skládala do svazků, a konkrétní spoj by měl nárok na nejrychlejší z těch, které je schopen stíhat. Příklad: 1. okno pro maximální rychlost 160km/h (a patřičnou akceleraci) a zastávky jen v Pardubicích a Třebové. 2. okno pro rychlost 140 a zastávky v Kolíně, Přelouči, PU, Chocni, Ústí nad Orlicí a Č. Třebové. Chceš stavět jen v PU, ale můžeš jet jen 140 - anebo jedeš 160, ale chceš stavět v Kolíně? Smůla, musíš se přizpůsobit 2. oknu.

0/0
14.11.2016 11:36

P23a10v65e18l 81M10o39r33a12v66e86c 3372949532608

Jo, to dává smysl.. Stejně ale kdyby SŽDC na pár nejvytíženějších tratích měla 4 koleje, dají se kapacitní problémy způsobené různou rychlostí/zrychlením/počtem zastávek vyřešit mnohem elegantněji. Analogicky jako "upgrade" 2proudé silnice na 4proudou nezvýší kapacitu a průjezdnost jen 2krát, ale víc.

Jenže SŽDC o žádné další koleji nechce ani slyšet;-O8-o;-(

0/0
14.11.2016 12:11

K34a59r72e29l 20N58a64s72t45o51u78p57i70l 3320771970231

je třeba jeden rok povolit, druhej nepovolit a změřit křiky a pak se řídit tím menším...

0/−1
14.11.2016 9:27
Foto

B76r36o21n35i95s91l44a44v 42G32a52b72r55y43š 2732399271

Ze současného stavu dopravy jsem nešťastný. Nerozumím tomu, že kdejaký politik má větší váhu slova a názoru než odborník. Už dávno jsme mohli mít všechno dokončeno, ale lidem se házejí klacky pod nohy, místo abychom si užívali pohodovou jízdu autem, vlakem a MHD.

Minimálně do České Třebové by měla vést z Prahy alespoň čtyřkolejná trať, protože se ještě mísí s nákladní dopravou. O minutu delší jízdní doba není zase tak hrozná, ale pokud člověk bude přestupovat, je 60 sekund dost dlouhá doba. To je ovšem způsobeno nerovnoměrným grafikonem. V každém případě by se měla doprava ubírat směrem ke zrychlování.

+6/0
14.11.2016 9:02

F39r24a24n14t25i95š58e36k 29F65l13i52n67t10a 1334670729603

Kudy např. v Kolíéně protáhnete další dvě koleje?

+2/0
14.11.2016 9:05
Foto

B68r41o34n37i67s38l84a77v 35G21a98b88r17y14š 2282539921

To je správná otázka. Na tu ovšem sám nedokážu odpovědět. Nějaká řešení by byla, ale nejsem si jistý, jestli by byla realizovatelná. Faktem je, že okolo Labe moc místa není, ale kapacita tratí se navýšit nějak musí.

0/0
14.11.2016 9:13

R63a83d19e60k 39J62a97n75a35t41a 9905736314292

Nejlepší řešení je postavit konečně VRT Praha-Brno.

Do té doby pak namalovat grafikon tak, aby se kapacita využila efektivně (tj. omezit počet expresních vlaků, namalovat trasy pro menší počet delších vlaků a tyto vysoutěžit/vydražit).

A Velký Osek-HK-Choceň zdvojkolejnit, tam nevidím žádný neřešitelný problém.

0/0
14.11.2016 12:08

O14l82d81ř14i96c91h 11J56a84n28e47č69e47k 8369406573971

Už jsem to tu napsal: VRT Praha - Brno trati Praha - Česká Třebová odlehčí minimálně, toliko o jeden až dva páry vlaků za hodinu. Náklady, které by po VRT mohly jet, předpokládám kvůli vytížení 010 jezdí přes HavlBrod nebo v noci.

A i jak zvýšit kapacitu jsem tady už navrhoval - soutěžit a zakazovat podle mě není potřeba, je potřeba do grafikonu dostat rovnoběžné čáry, které lze namalovat velmi hustě. Spojovat v úseku Praha - ČT krátké vlaky na jižní a střední / severní Moravu ano, ale potenciál je dost omezený.

0/0
14.11.2016 14:44

J33i24ř16í 69K83o63c10u39r78e36k 6605414965928

Pro náklady je trať přes Třebovou mnohem výhodnější než přes Havlíčkův Brod. Uvezete o cca 800-1000 tun více tou samou lokomotivou. Pokud jede náklad od Drážďan a dále přes Brno, vůbec se nemusí na trati Ústí-Praha-Pardubice objevit, pojede po opačném (pravém) břehu Labe. Kolín mine ze severu. Jen by to chtělo od Velkého Oseka až do Hradce Králové druhou kolej. Rozšiřovat jednokolejku je mnohem jednodušší než stavět další dvě koleje u dvoukolejky. Náklady můžou tedy jet po pravobřežce, jen jim musí z cesty uhnout 810 a Regionovy, které májí maximálku 80 a cestovní rychlost 30-40 km/h.

Největší problém pro kapacitu jsou různě rychlé vlaky na téže koleji. Němci to zjistili, že provoz nákladních vlaků po VRT kombinuje akorát tak všechny nevýhody.

0/0
14.11.2016 19:17

J14a14n 91C94e16p34e98k 1314606910

netuším, proč zrovna nákladní vlaky nebo rychlíky, které tam nestaví, musí jet primárně přes Kolín? ať pro tyto udělají další 3 koleje úplně mimo.

+2/0
14.11.2016 9:23

O16l98d89ř23i68c24h 70J45a76n42e67č58e24k 8589306283811

Kolem města - např. by se někde za Velimí mohly odpojit od stávající trati a pokračovat na východ k Sendražicům, kde by se 'přidružily' k 231, mohla by tam být výhybna, a zpět ke stávající trati by se napojily zase až za Kolínem, klidně až u Záboří, ideální by bylo, kdyby spolu s tím vznikla i spojka mezi 231 a 230, která by se vyhýbala kolínskému nádraží.

Čtyřkolejná trať přeci automaticky nemusí znamenat čtyři koleje vedle sebe - právě v Rakousku mezi Vídní a Lincem jde spíše o dvě dvojkolejné trati (původní a novou VRT) vedoucí poblíž sebe a občas propojené, mezi Vídní a St. Pölten pak vedou dokonce dost daleko od sebe. A kolem St. Pöltenu je nový 'obchvat' pro nákladní vlaky, aby nemusely přes město a nádraží.

Je přeci spousta vlaků, které přes kolínské nádraží vůbec nemusí - expresy, které tam nestaví, stejně jako náklady.

Problém s místem by ostatně byl i mezi Chocní a Českou Třebovou - tam by byl ideální dlouhý tunel.

A mezi Prahou a Chocní se čtyřkolej, alespoň z hlediska nákladní dopravy a mimořádných událostí, dá řešit i modernizací trati přes Hradec Králové.

+7/0
14.11.2016 9:23

A74n27t65o49n24í87n 34Z42e65l55e41n33ý 2324973121626

Až si mladý poříděj rodinu, poženem to do patra.

0/0
14.11.2016 9:24

O24l62d84ř73i86c69h 63J65a25n64e63č35e54k 8889426733861

Možná to zní úsměvně, ale taky řešení - viz Neue Inntalbahn (VRT Innsbruck - Kufstein)

+1/0
14.11.2016 9:26

O52n34d13ř94e51j 91P20l64í79v12a 9680385221533

ano, to je celkem reálné a ve světě i realizované řešení, např Bologna centrale: přízemí běžné historické nádraží se vším všudy a běžným provozem, -1 kiss and ride parkoviště, -2 odbavovací hala pro nákup jízdenek všech dopravců, -3 hala s občerstvením a místem k čekání, -4 nástupiště VRT

0/0
14.11.2016 11:07

P44a64v95e10l 94O45b54d93r14ž63á98l34e59k 6336984878762

Vezměte si současnou mapu trati, najděte místo pro čtvrtou kolej, která povede jen po státních pozemcích, proti které nebude nikdo protestovat a má šanci získat stavební povolení ... nakreslete jí do mapy a pak mapu pošlete na SŽDC. Utrhnou Vám za ní ruce.

0/0
14.11.2016 9:18
Foto

B22r66o45n79i73s98l67a72v 70G73a18b17r66y94š 2362139201

Souhlasím, že to nebude tak jednoduché.

Ale co byste pro zvýšení kapacity trati navrhoval Vy?

0/0
14.11.2016 9:23

P29a69v58e88l 46O38b42d58r29ž48á94l27e42k 6866654908352

Kapacitu nezvýšíte, můžete jí jen efektivněji využít.

Takže ji nepřidělovat každému joudovi s orchestrionem, který se rozhodne vozit lidi. Důsledně vyžadovat minimální dynamické parametry vozidel, kterým bude kapacita přidělena. Omezit denní nákladní přepravu (ano, je to nepopulární, ale když se tam nevejde, tak prostě smolík).

0/−1
14.11.2016 9:26

K55a70r75e73l 70N65a38s37t34o71u45p86i47l 3670721310491

Aha, takže ten náklad převedeme zpátky na silnice, tak jste to myslel?

+1/0
14.11.2016 9:28

P14a38v39e87l 75O38b13d30r53ž59á71l54e38k 6856514258412

Bohužel ano, ať to neříkám rád. Nejsme dost velký stát, aby tu mohly být vedle sebe rychlé osobní tratě a pomalé nákladní.

Co preferovat, to je otázka politická, ne technická.

0/−3
14.11.2016 9:32

O48l64d36ř45i57c14h 30J61a21n66e95č71e81k 8809326943921

Jaktože to jde ve srovnatelně velkém Rakousku nebo menším Švýcarsku? 8-o A to má ČR vhodnější geografické podmínky než alpské státy.

Ano, "co preferovat, to je otázka politická, ne technická", to je pravda.

+2/0
14.11.2016 9:34

O81l36d61ř47i79c42h 72J53a26n15e65č81e95k 8849926703151

Hmm a české dálnice anebo třeba rakouské železniční novostavby vedou výlučně po pozemcích vlastněných státem nebo železnicí?

+1/0
14.11.2016 9:25

P29a18v93e13l 55O34b19d36r63ž71á16l58e71k 6786494588452

Když už se staví a pak stojí, tak určitě.

Problém je, že před stavbou většinou patří někomu jinému a to je (alespoň u nás) kámen úrazu - získat pozemek pro stavbu od soukromníka. Za cenu, kterou je daňový poplatník ochotný zaplatit a v horizontu jednociferného počtu let.

0/0
14.11.2016 9:30

O14n24d63ř93e68j 32P63l91í41v97a 9630785251803

řešit by se to nějak mělo, ovšem pravda také je, že se tu z jistého důvodu 50 let kašlalo na vlastnická práva, a tak dnes každý štráfek pole nebo lesa má i několik majitelů a to ideální proporcionality - tzn. pokud vlastníte ideální 1/6 pozemku, nikdo vám neukáže, která šestina to je... a je velmi náročné se dohodnout se 6 navíc blíže i vzdáleně příbuznými, než s 1 člověkem v tom má jistě rakousko i švýcarsko výhodu

0/0
14.11.2016 11:15

D12o11m75i61n24i11k 88Ž36ď12á52n20s25k69ý 7660938547363

Jestli bude někdy VRT Praha - Brno, tak další kolej není potřeba.

0/−1
14.11.2016 9:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.