Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německá vláda uvažuje o částečné privatizaci dálniční sítě

Německá vláda uvažuje o částečné privatizaci dálniční sítě. Informuje o tom dnes německý časopis Der Spiegel na svých internetových stránkách. Privatizaci podle listu prosazuje především ministr financí Wolfgang Schäuble, jeho plány však odmítají koaliční partner SPD i opozice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T22o35m16á52š 45V16y95k27o93u86k23a89l 8211451442848

Blábol. To má s neomarxismem či EU málo společného. Jde o prostou ekonomickou logiku adresného přiřazení nákladů těm, kteří danou věc užívají. Proč bych měl platit z obecných daní náklady na komfortní komunikace (dálnice), když je neužívám? Proč bych měl platit budování silniční infrastruktury a způsobené škody, když dokonce nemám ani auto? Pokud ji užívám např. cestou autobusem, tak svůj podíl zaplatím obsažen v ceně jízdenky. Považuji naprosto v pořádku.

0/0
14.11.2016 13:23

R88i69c84h28a40r23d 51B35a43r86t54o87š 4629185509131

Článek mě inspiroval k jednoduchému výpočtu zaostalosti dálniční sítě českého Kocourkova ;-D:

Německo má tedy 13 000 km dálnic, ČR 1 247 km, rozloha Německa je 357 023 km čtverečních, ČR je 78 866 km čtverečních. Vodní plochy je plus mínus stejně, to tedy zanedbáme.

Výsledek: Česká dálniční síť je zhruba 2,3x zaostalejší, než ta Německá ;-D.

Kvalitě vozovek se tento příklad nevěnoval. V tom případě bychom museli mluvit ještě o mnohem větší zaostalosti ;-).

+1/0
13.11.2016 16:57

R33a63d15e74k 55J67a87n82a33t45a 9165296504242

Jenže dálnice se nestaví pro kilometry čtvereční, ale pro auta.

V ČR je cca 5 milionů aut, v Německu 47 milionů.

A hned vám to vyjde trochu jinak - u nás připadá 25cm dálnice na jedno auto, oni mají cca 27cm. To už takový rozdíl není.

+1/−1
13.11.2016 17:42

R24i55c77h19a94r49d 25B68a52r36t16o74š 4389925809621

To je ovšem nesmysl, protože dálnice není parkoviště ;-).

0/0
13.11.2016 17:57

R40a48d98e59k 81J69a42n20a30t83a 9945386604522

OK, takže to chcete počítat podle vozokilometrů? Pak vám to ovšem vyjde ještě hůře (že máme dálnic víc než Němci), protože Češi mají menší roční nájezd než Němci ( http://www.autoweb.cz/cesi-vubec-nejezdi-autem-skoro-nejmene-z-eu/ ).

Každopádně počítat to podle rozlohy země je nesmysl. Pak by vám třeba vyšlo, že Kanada je hrozně zaostalá :-)

0/0
13.11.2016 19:23

R39i28c88h36a66r14d 72B48a62r72t92o38š 4249885159121

No dobře, nejde to vždy, ale zrovna u ČR či Německa je to jedno. Ani v ČR, ani v Německu není nějaká významná přírodní odlišnost, u které by bylo nutné odečíst spoustu km z rozlohy země. Samozřejmě, že na Kanadu to aplikovat nejde, když tam 70% (?) rozlohy zabírá příroda ve své nejryzejší podobě ;-).

0/0
13.11.2016 20:30

R40i80c18h93a51r35d 66B20a74r24t94o94š 4489615389931

Hmm, s dynamikou duševního vývoje českého národa by tady podobná věc mohla být tak za 100 000 let. To není špatné ;-D.

0/0
13.11.2016 16:18

L83e56o96š 54M32a97r74š90a35l 5722444362208

Potřebují peníze na migranty?;-D

+4/−1
13.11.2016 12:32

P29a96v48e81l 16V94e88t35e30š70n31í33k 7465108105937

Na migranty ne. Jejich rozpočet je dokonce vyrovnaný (přes ty hromady peněz co posílají v rámci EU dotací do východní Evropy).

+1/−1
13.11.2016 13:52

J96i33n66d76ř53i75c84h 93Š31k55o42p35e84k 4945761430405

dočasně vyrovnaný

Dotace skončí, ale milion migrantů budou dotovat desítky let

+2/0
13.11.2016 14:49
Foto

I46v40a87n 83K74o51p23t56a 5877872661707

německo dává do EU více než dostává narozdíl od nás. Takže jaké dotace máte namysli?

0/0
13.11.2016 15:26

J34i61n75d50ř54i34c72h 49Š38k86o62p29e93k 4165311100675

právě ty, které Němci platí

Dotace skončí = nebudou je Němci platit navždy, narozdíl od nákladů na migranty

+1/0
13.11.2016 15:35

L79e86o44p46o37l69d 65P68r57o65k44e81š 8129124627

Až bude Babiš premiérem , tak se o tom začne uvažovat i v Česku.

0/0
13.11.2016 12:11

J37o16s42e87f 70L11a33m28p35a 2884163725897

Tak takto se hledají zdroje pro financování uprchlíků. To je to Angelo: To zvládneme?;-D

+10/−1
13.11.2016 11:52

P58e96t22r 32P28e50t65r 6873982908463

kdyby potřebovali zdroje na financování uprchlíků tak přestanou dotovat země z východního bloku. Jen se podívejte, kolik čerpá Německo z EU a kolik tam vkládá..a pak se podívejte jak je to u nás. Těch 60miliard, které dostaneme (i po odečtení našich vkladů) se někde musí vzít a můžu vám zaručit, že Polsko a Slovensko je tam nedalo.

+1/0
13.11.2016 15:36

M26i39l22a84n 67V14o91l72e51k 5799273916529

Souvislost s články, že budoucnost bank je špatná, je zcela náhodná.

+4/0
13.11.2016 11:31

P92a93v34e91l 26Ř42a23p19e43k 7762626839755

Mně se líbí, když se někdo ohání placením daní. Prý když platí DPH z auta, spotřební daň z benzínu atd., tak má právo na parkování zdarma, silnice zdarma...

K tomu bych dodal asi tolik. Daně platíme všichni. Když si nekoupím nové auto a nebudu v něm jezdit desítky tisíc km ročně, prostě ty peníze utratím za něco jiného. Za pivo, za barák, a daně zaplatím také. Závěr: daně platí všichni, ale jen homo automobilismus za stejné peníze nárokuje nesrovnatelně více. A tato disproporce musí skončit.

+2/−13
13.11.2016 11:19

P84e83t88r 78J43a86r49o54š 2874791645167

Nevim z ceho budu platit dane, kdyz se nedostanu do prace. Mozna zkuste kouknout za hranice vaseho mesta, vybaveneho mhd.

Kdyz pujdu do extremu, zrusil bych i sanitky. Do nemocnice si muzete zajet take mhd.

+7/0
13.11.2016 11:22

P88a23v14e47l 68Ř96a85p55e41k 7142356969725

Vše je otázka míry, pane. U chodníků zjevně není problém s tím, aby se na ně lidé vešli. Pokud je něčeho nedostatek, a parkovacích míst i silnic je dnes kritický nedostatek, je nutné použít tržní princip k tomu, aby omezené statky byly spravedlivě rozděleny. Nakonec by na tom vydělali všichni.

Já nechápu, proč vynakládáte takové úsilí na obhajobu dnešního systému, o kterém sám víte, že uspokojivě nefunguje. Nevím, čeho se bojíte. Že si připlatíte? Třeba jíst musí všichni, přesto ani jídlo není zdarma. Doprava byla kdysi soukromá, pak přišly fašistické vlády a veškerou dopravu de facto znárodnily. Tento závadný stav je třeba napravit, doprava musí být soukromá. A odpovídajícím způsobem snížit daně. Většina lidí na tom jedině vydělá. Připlatí si ten, kdo potřebuje ke svému životu 3 pojízdné popelnice a zneužívá ten systém ročním nájezdem v desítkách tisíc km.

0/0
13.11.2016 11:37

P92e74t97r 30M82a25r13e51č90e51k 1183961659958

Znárodněná doprava? To jste asi trochu zaspal dobu, ne?

+2/−1
13.11.2016 11:46

R37i22c19h16a53r78d 13B45a77r17t29o29š 4719245249771

Ty ***, *** a ***, přečti si to ještě jednou!!

0/−1
13.11.2016 16:30

S98t38a56n73i17s88l76a60v 23N80ý43v32l73t 2194625563

V noci je silnic mnoho a parkování taky. V noci nejezdí mhd. V noci jste autem všude nejrychleji. Občas vidíte tramvaj plnou opilců.

0/0
13.11.2016 12:39
Foto

T27o87m88á88š 45D75v22o87ř65á49k 3945933836156

Ano Pavlíku,

tento primitivní dopravní prostředek se přežil, to je jasné...

+2/0
13.11.2016 11:22

O18n83d31ř29e36j 93L28o66š66o80t48h 1115265755281

Po tobě taky nikdo nechce poplatek za chodníky, cyklostezky, parky, vstupy na náměstí, atp.

+3/−1
13.11.2016 11:22
Foto

D89a63l44i84b55o19r 18B67a95r88t19o48š 5204960947119

zapomněl jste na silniční daň

+2/0
13.11.2016 11:23

M21a21r28t86i59n27a 64S35e41d36l89i93c69k32á 5782945731862

No to teda nevim. Pijak piva i majitel baraku si taky narokuji dost, kazdy si neco narokuje, aspon trochu cisty vzduch, misto na zemi, prostor vedle sebe...

+2/0
13.11.2016 11:27

P49e72t75r 14M29a69r32e38č21e20k 1683961399568

Jaksi jste zapomněl na spotřební daň z ceny automobilu a pohonných hmot. A je všeobecně známá věc že tyto prostředky nejdou všechny zpět do resortu dopravy. Jistě za pivo prolité chřtánem si nemůžete nárokovat nic. Ani umělou ledvinu.

0/0
13.11.2016 11:44

T28o69m50á16š 24K64r17a70i76n83a 7674890834768

Dobře pane Řapku. Tak já si připlatím za parkování. Ale až v tom případě, kdy přestanu platit ze svých daní dotace na hromadnou dopravu, cyklostezky atd. A samozřejmě, zruší se spotřební daň na PHM a budu platit a čerpat stejný objem daní, jako fanatičtí odpůrci soukromé dopravy. Když tržně, tak tržně.

0/0
13.11.2016 11:56

P40a15v94e48l 26Ř41a12p30e24k 7702476519815

Ve velkých aglomeracích byste bez MHD vaším autem ani nevyjel, protože by všechno bylo beznadějně ucpáno. Takže MHD bych ani jako automobilista raději moc nehanil. Problém MHD obecně je hlavně v tom, že je řízena naprosto nekompetentními osobami a její hlavní cíl je ždímat dotace, nikoli sloužit lidem. Vezmu-li to do extrému, tak dopravci je jedno, zda poveze pouze vzduch, jde jen o dotaci na linku. Tržní princip by samozřejmě napravil i tento problém.

+1/0
13.11.2016 12:37

P40e56t41r 96P29e26t31r 6953402748593

ano a jako neutomobilista byste měl vědět, že nebýt daní lidí, kteří mhd nejezdí by žádná mhd nebyla.

+1/0
13.11.2016 15:38

R35i33c80h34a18r68d 42B51a85r64t47o37š 4439375919441

Jako člověk bydlící v Praze potvrzuji. Když si představím, jak by se jedna jediná narvaná souprava metra proměnila v odpovídající kolonu aut v realitě už tak poměrně zoufalé pražské dopravní situace, nastal by totální silniční blok. Půl dne bychom slyšeli jen troubení a nikdo by se už nikam nehnul :-).

0/0
13.11.2016 16:41

V18l12a37d47i84m10í92r 68F28i94b53i21g57e85r 5564231821974

Když nemáte auto, tak jezdíte MHD, která se dotuje, kdyby se měly platit skutečné náklady, bude jízdné o hodně dražší.

0/0
14.11.2016 6:01

R18i50c80h76a95r43d 45V39a81c48e87k 5691768582918

Je vidět, kam ta Evropa spěje. Veřejné statky se privatizují, nebo alespoň zavede poplatek za používání. Postupně přibývá platba za jízdy po dálnici, platba za vjezd do měst, platba za zaparkování ve městě. Ještě chybí mýto za přejezd mostu a výběrčí cla na hranici kraje.

+5/0
13.11.2016 11:14
Foto

D82a93l14i95b66o57r 96B84a94r34t24o98š 5234550427539

to je systém nového vládnutí....vše, co kdysi financovali daňoví poplatníci se předá do soukromých rukou....a tak se odstraní stát jako takový a nastane nový systém, kdy šéfem bude nějaká soukromá osoba..jako tomu bylo před mnoha a mnoha lety....

+1/0
13.11.2016 11:26
Foto

J89a50r85o23s18l45a10v 60R55e70z87n66i57k 1399462567645

Myto za prejeti mostu je celkem bezna zalezitost.

0/0
13.11.2016 11:36

P50e80t37r 63P40e88t93r 6213832338783

V Africe a Indii...to máte pravdu.

0/0
13.11.2016 15:39

P21e47t21r 24H82o34r42á37k 1329683519954

Až u nás postavíme za dvě stě let všechny dálnice, tak budeme mít za třicet let poté rovněž problémy ufinancovat údržbu celé dálniční sítě. Ale možná nebudeme, protože to se už nebude jezdit auty. ;-D

0/0
13.11.2016 11:08

P79a94v59e65l 96Ř50a23p16e67k 7662696769985

Automobilismus v dnešní podobě tu za 30 let rozhodně nebude. Už dnes je beznadějně zastaralý.

+1/−2
13.11.2016 11:15
Foto

T77o13m18á23š 31D82v28o51ř87á76k 3325913766286

Nezklameš. ;-)

+2/0
13.11.2016 11:23
Foto

D45a24l63i31b32o23r 57B67a22r43t19o97š 5614270357379

budeme chodit pěšky nebo na koních?

+3/0
13.11.2016 11:26

P96a40v53e57l 22Ř56a42p58e29k 7592386739955

Buď bude zaveden dopravní systém důstojný 21. století, nebo naše civilizace, ve které každý člověk věnuje v průměru třetinu života budování automobilismu a řizení auta, prostě zanikne, protože taková společnost je natolik zaneprázdněná a vyčerpaná, že není schopna morálního rozvoje, obrany ani elementárního myšlení.

0/0
13.11.2016 11:56
Foto

D76a17l77i30b28o31r 38B48a30r54t23o77š 5554880607549

především je to tak , že auta většinou stojí....já sedím v autě asi tak dvě hodiny denně maximálně ..a to je tedy méně než třetina života.....

a je možné že zanikne řízení auta..automobilky na tom pracují, ale nezanikne auto...jen ho nebudeme muset řídit..ale v klidu si při jízdě přečteme knihu jako v autobuse nebo ve vlaku....

a pokud já vím řízení auta napomáhá cvičit mozek zpracovávat informace a třídit je na relevantní a nepodstatné.....

a jak víte, pomocí automobilizmu se lidské společnost naopak velmi vyvinula...a nezakrněla..zakrněli ty společnosti, kde se ještě pořád chodí pěšky na koních nebo na velbloudech.....je to pomalé...

0/0
13.11.2016 12:06

M19a48r18t53i35n 58Č95a63p79e86k 6900661507744

Automobil je neefektivní a tím pádem i drahý. Sám jste řekl, že auto je nevyužité 22-23 hodin denně a jenom zabírá místo a stojí peníze.

Jinak společnost se vyvinula díky hromadné dopravě. A to hlavně díky železnici doplněné jen na "poslední míli" silniční dopravou. Skok z velbloudů přímo na auta, udělaly právě ty zakrnělé společnosti a jak je vidět vůbec jim to nepomohlo. Auto je spíše zkázou civilizace, jelikož umožňuje člověku vynutit si "svá práva" na úkor ostatních.

0/−1
13.11.2016 12:21
Foto

D88a63l37i17b83o68r 22B30a53r49t15o19š 5744110157369

společnost se vyvíjí neustále..a tak máte pravdu že jistý podíl v jisté době měla na vývoj společnosti i železnice...ale to jen pro to, že tenkrát auta ještě nebyla...auta přišla později...v našich malých podmínkách není třeba z vesnice do vesnice létat Boeingem 747...zatímco v jiných zemích je letadlo celkem normální dopravní prostředek.viz USA a viz Rusko a Čína.....jde o rychlost.....a také proto se železńice snaží konkurovat letadlům rychlostí.....jen u nás to jaksi nejde...jako mnoho jiných věcí, které u nás nejdou..protože myslíme velmi jinak...a nechápeme

0/0
13.11.2016 12:26

J67i42ř63í 13K40o98c82u64r57e67k 6635514705318

Marie Trerezie silnice nestavěla, Kalrel IV nestavěl mosty. Tehdy totiž individuální silniční doprava neexistovala. O Římanech a Babyloňanech škoda mluvit, žejo? Před vynálezem spalovacího motoru totiž silniční dorava neexistovala a kola z povozu, co zbyly ve stodole jsou podvrh.

0/0
13.11.2016 15:47

M67a58r60t39i86n 72Č13a65p34e32k 6470351787954

Melete nesmysly, nikde nepíšu že individuální doprava neexistovala. Já píšu, že největšího rozvoje dosáhla civilizace v době kdy se PREFEROVALA hromadná doprava před individuální.

Před průmyslovou revolucí a sním spojeném rozvojem hromadné dopravy existovaly jen bohatí a chudí, střední třída prakticky neexistovala. To zní trochu povědomně nemyslíte?

A jen tak pro zajímavost: Už Římané měli předchůdce linkových autobusů a za Marie Terezie a hlavně za Josefa II. se plně rozvinula síť poštovních dostavníků, což byli přímí předchůdci dnešních linkových autobusů.

0/0
14.11.2016 9:56

T32o81m19á90š 54K15r85a85i39n81a 7414350604968

Pan Řapek jistě usilovně pracuje na teleportingu, když všechno tak dobře ví....

0/0
13.11.2016 12:09

J18i10ř14í 64K62o89c96u44r86e17k 6525544965798

Jo, když se k moci dostanou cyklofašisté vašeho typu, tak nebude. Ale ne proto, že by lidi nechtěli auto. Ale proto že jim ho přišli s kvérem sebrat.

0/0
13.11.2016 15:48

M68i60c46h15a75l 44H38u77s71e41k 9694603400224

Někteří nacpou uprchlíky pod jakýkoliv článek o Německu, i když to s tématem nemusí vůbec souviset. Asi by bez internetového "kopnutí" do uprchlíků neprožili příjemný den :-P

+1/−4
13.11.2016 10:59

P52e74t52r 56J89a70r40o72š 2354381355747

Pouzil jsem uprchliky, protoze me nenapdalo, jak do toho zakomponovat Zemana s rusakama.

+2/0
13.11.2016 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.