Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČEZ postaví desítky rychlodobíjecích stanic, většinu z dotací

Jezdit elektromobilem po Česku by mělo být snazší než dosud. Síť dobíjecích stanic výrazně rozšíří společnost ČEZ: za 62 milionů korun chce vybudovat celkem 42 dobíjecích stanic na hlavních tazích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I48m65r35i66c92h 46S95u53c33h90a57r91s64k95ý 8196863725151

Dle příspěvků je vidět, že většina lidí řeší akorát cenu a užitkovost nového elektromobilu.!!

Nikoho nezajímá jestli tento projekt nebude jen dalším zdražením elektrické energie.

Viz. čerpací stanice na CNG, velký projekt, který se nevyplácí z důvodu vysokých pořizovacích a provozních nákladů (stlačit zemní plyn na cca 300 barů není technicky žádná sranda),investor už veřejně prohlásil, že od další výstavby odstupuje.:-/

Tady se ČEZ veřejně zavazuje, že postaví desítky rychlodobíjecích stanic, ale už se nevyjadřuje jak to bude s provozem.

0/0
19.11.2016 7:56

M89i15c33h20a81l 95M54r65a63z10i49k 6817307554100

Jo to je hezke, klidne vice, ale je skoda, ze jeste neexistuje elektromobil, ktery by mi byl k uzitku, ale kdyby byl, sel bych do toho hned...

0/0
17.11.2016 20:52

P51a20v68e39l 93Š82e61d39l34b66a61u43e76r 7138771602405

Protože soukromé auto používám většinou jen na výlety po okolí, což je do 200 km, tak když by byl elektromobil cenově dostupný, bral bych ho. Pokud baterie vydrží dost dlouho a nebudou za dva roky zničené, odpadly by starosti a náklady s výměnami olejů, filtrů, občas nádrže na LPG, rozvodů, svíček... Taky by nezrezavěl drahý výfuk... Elektromotor asi vydrží hodně, staré tramvaje pořád jezdí... Možná elektromobil vydrží i 20 let bez větší údržby a proto je dražší, za dobu jeho životnosti se možná musí koupit 2-3 běžná auta. Elektroauto by asi šlo lépe chránit před solí v zimě, možná bude mít méně skulin na podvozku. Akorát teď mi více vyhovuje ocelová, opravdická "čtyřkolka," ale to asi přijde taky. Samotný provoz musí být asi opravdu levný na okamžité peníze. A pokud bych jel dále, stejně se docela rád občas stavím někde na kafe, takže nabití by nebylo tak hrozné. Nebo časem vymyslí výměnné baterie... Přehodí se baterka a pojede se dále, možná půjde i nějak vymyslet, jak to udělat se staršími bateriemi, aby ten, kdo má novou, nebyl ztratný. Výrobci už do toho dali dost peněz a kdo ví, třeba je to vymyšlené a jen se čeká, až dojde ropa, zatím se na spalovacích motorech vydělává, tak se vyrábí.

+1/0
16.11.2016 19:02
Foto

I75m49r15i34c17h 37S82u38c22h37a81r94s14k51ý 8706113915221

Slečny s Herbáře na ČT ukazovali, že auta na elektřinu mají samé výhody ?

ČEZ postaví pro tyto auta desítky rychle dobíjecích stanic ?

A kdo zajistí (zaplatí) potřebnou kapacitu elektrické sítě ?

Že by opět všichni uživatelé ? podobně jako příplatek za provoz solárních elektráren?

+1/0
15.11.2016 17:31

M85a49r56t77i31n 38K75a97r53á30s61e77k 9628853488188

A kdo plati za kapacitu site vam?

0/0
16.11.2016 14:26
Foto

I15m79r49i74c44h 81S85u10c81h55a79r43s30k25ý 8896413845891

Tu si platím každý měsíc v poplatku za jistič neboli si platím kapacitu výkonu, kterou mi musí ČEPS garantovat.

A u těch to stanic to bude platit kdo, když jejich okamžitá spotřeba bude obrovská, ale odběry proměnlivé v závislosti na počtu zákazníků ?

Podobný problém je u solárů, které dodávají do sítě v závislosti na počasí ?

Tyto výkyvy bude muset ČEPS někomu naúčtovat a proto se ptám komu?

Jinak by provoz stanic nebyl tak levný jak se zde proklamuje ?:-/??

0/0
17.11.2016 10:12

M91a21r83t97i27n 76K57a18r82á62s76e44k 9738943568948

No tak znova, uz vite kdo plati za kapacitu vam (vy sam) tak zkusti trikrat hadat kdo bude platit za kapacitu site u dobijeci stanice... rychlonabijeni samo nikdy nijak extra levne nebude, ale je to jen okrajovy zpusob dobiti elektroauta tak to zas tak nevadi....

0/0
17.11.2016 10:22
Foto

I45m89r61i26c77h 13S63u56c94h74a57r41s77k38ý 8396293925721

Tak znovu se ptám kdo zaplatí kapacitu sitě pro tyto elektro dobíjecí stanice ?

S praxe známe, že všechny zelené projekty mají vždy nějaké Ale ?

Uvedu příklad rozmach solární elektřiny byl jen díky zvýšení výkupní ceně, která se naúčtovala bez jakékoliv diskuze všem odběratelům elektrické energie.

Dále se zvýšila cena za přenos elektřiny, neboť tyto solární panely narušují nejen přenosovou soustavu, ale i výrobu elektřiny neboť si většina zelených myslí, že tepelný (či jaderný) zdroj elektřiny může v minutě sjet a nebo vyjet s výkonem aniž by ho to nic nestálo !!!

Dalším projektem bylo schválení - nezpoplatnit přenos zelené elektřiny mezi Rakouskem a Německem, které využívají naši přenosovou soustavu zcela zdarma a naše uživatelé elektřiny to jenom letos stálo min. 3 miliardy za instalaci a uvedení do provozu oddělovacích trafostanic ?

Čímž se poplatky za přenos, jistič či podporu zelené elektřiny neustále zvyšují.

Já se musím znovu zeptat zda tento projekt nebude jen dalším zdražením elektrické energie?:-/

0/0
18.11.2016 21:13

M92a37r34t17i62n 71K27a35r97á32s33e47k 9808833868348

Znovu odpovidam - logicky kapacitu site si zaplati porvozovatel dobijeci stanice ve svoji cene nakupovane leektriny (a ze ji takova dobijeci stanice spotrebuje dost)... stejne jako vy si svoji kapacitu site platite v cene svoji elektriny...

0/0
18.11.2016 22:54
Foto

I78m10r79i67c21h 88S56u37c12h52a28r25s39k54ý 8336563515111

Můžete mi uvést odkazy či prohlášení ERU, které potvrdí vaše tvrzení?

0/0
19.11.2016 7:45
Foto

I11m28r69i38c37h 88S98u52c14h41a32r57s92k73ý 8546523585381

Jak vidno pro svá tvrzení nemáte žádné argumenty ?????

0/0
21.11.2016 18:33

L48i34b60o14r 79B96r14á19z52d11i94l 6535976755952

Pánové a dámy.Nemyslím že dnešní politici myslí na elektromobilitu.Jediné co je zajímá jsou daně a tak určitě mají ještě čas na to aby přišla nějaká náhrada za výpadek spotřební daně a DPH z benzínu a nafty při přechodu na jiné druhy pohonu automobilů..Tady nepůjde o výdrž baterií a počet dobíjecích stanic.Prostě dokud bude ropa tak se šejkové ani politici nemusí obávat výpadku příjmů a daní.;-D

0/0
15.11.2016 9:19

K79a81r67e64l 50S71o90k67o68l 1846253144540

O daně státu bych se opravdu nebál... On totiž existuje například pojem "trakční energie" a právě taková může být zatížena odlišnou výší daně. Pokud tedy budete čerpat u nabíjecí stanice, pak se stanete poplatníkem takové daně a stát o tolik přicházet nemusí.;-)

0/0
17.11.2016 14:58

P58e54t70r 86P94o93s17p26í50š96i48l 4728334276456

Se mi líbí, jak bude dobíjecími stanicemi pokrytá dálniční síť, jako by ty elektroautomobily s pidi dojezdem byly dálničními křižníky. Ale když takový elektromobil budete honit po dálnici běžnou dálniční rychlostí, tak se ten dojezd zkrátí ještě více. (Nemluvím o Tesle, to ještě dlouho nebude běžným elektroautem v ČR).

+1/0
15.11.2016 9:07

K97a56r59e42l 56S60o23k90o85l 1876183664570

No mě pokrytí dálnic přijde v pořádku a logické, protože jak sám píšete, tam budu častěji elektrickou energii potřebovat dobít, protože jednak půjde o větší vzdálenosti a podruhé s vyšší rychlostí roste i spotřeba, což platí jak pro elektromobil, tak pro fosil.

0/0
17.11.2016 15:09
Foto

R66a91d29i63m 92K59r60o97u39t18i57l 7140671796389

Fajn, elektromobil bych nechtěl ani zadarmo.

Ale zase - kdyby se hodně rozšířily, tak se bude dařit textilnímu průmyslu, těch svetrů a termo kalhot bude v zimě potřeba mnohem víc. :-P

0/−3
14.11.2016 21:40

P84e29t90r 27Z53a54s69k21o34č82i56l 2925442638849

To jsou strašný fámy tady, na půlku baterky můžete se můžete vyhřívat v Tesle 24h. Ve fosilu budete v tý době už s prázdnou nádrží zmrzlej: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/851648/

0/0
14.11.2016 21:46
Foto

R97a86d37i59m 59K57r76o83u78t72i66l 7470671486129

Jo aha, v Tesle... Nějaký elektromobil ještě víc vzdálený běžné peněžence nemáte? Nebo elektromobil, do kterého se vejde šestičlenná rodina (můj případ)?

0/−1
14.11.2016 21:58

P38e87t80r 84Z16a66s95k90o22č12i95l 2795942808459

CPO (tj. jeté s 4-letou zárukou Tesly jako u nových) S85D máte za 2 mega, a cena jim pak už moc neklesá jako fosilům, tak počítejte spíš amortizaci a ne PC. Nové je 90D za 3 mega. To máte fuk, dneska ty peníze stejně už nemaj žádnou hodnotu. Do Ska se vejde 5 lidí a dvě děti (Rear Facing Seats), tj. se označuje jako 7mi místné.

Jiné elektromobily než Tesla prozatím opravdu jen zkazily jméno elektromobilů.

0/0
14.11.2016 22:04
Foto

R65a26d44i54m 19K70r75o18u29t80i17l 7440221536869

„To máte fuk, dneska ty peníze stejně už nemaj žádnou hodnotu.“

WTF? 8-o

+2/0
14.11.2016 22:15

P17a11v72e32l 54O67b21d59r56ž27á11l95e25k 6566624768812

Nejprodávanější auta v ČR stojí kolem 500 tisíc nová. Co tam máte v téhle cenové relaci?

+1/0
14.11.2016 22:24

P13e43t16r 49Z13a23s38k40o61č79i61l 2135972328839

Já se bavím o kvalitách elektromobilů. Cena je druhá věc. Tesla je prozatím pouze pro tzv. early adopters. Máte již rezervovaný Tesla Model 3? Jde na dračku, tak abyste pak na něj nemusel čekat moc dlouho.

+1/0
14.11.2016 22:42

P46a34v94e94l 17O72b36d76r54ž65á86l37e18k 6746604618662

Já se bavím o rozšíření elektromobilů ... které má smysl řešit, až budou mít schopnosti jako spalováky (odvoz celé rodiny s nákladem, pohotovost k jízdě kdy si vzpomenu, možnost parkovat kdekoliv je místo na sídlišti a nutnost řešit doplňování paliva během max 10 minut za měsíc) - a zároveň cenu jako spalováky.

Proto jsem se na to ptal.

Nevidím důvod si rezervovat něco, na co nemám a především to nemá vlastnosti, jaké potřebuji.

+1/0
15.11.2016 0:13

P13e35t41r 77Z47a46s14k86o43č90i91l 2875592558579

To se vždycky vymyslí takový seznam požadavků, aby jim vyhovoval jen ten jeden účastník výběrového řízení, to známe. Doplňovaním paliva u Tesly 90% lidí ztratí méně času než u fosilů, protože kromě jednoho výletu do Jugoslávie dobíjej doma při parkování přes noc a nikdy už k benzínce/Superchargeru nejezděj. Když jezdím kolem benzínek a vidím tam ty fosily ve frontě, tak se vždycky pousměju.

0/0
15.11.2016 7:23

P94a27v59e89l 60O66b69d18r75ž65á61l82e25k 6856304658102

Čímž se dostáváme zpátky k požadavku na vlastní garáž, kde je auto celou noc připojené k nabíječe. Ovšem většinu aut provozují lidé bydlící na sídlišti, kde se v noci parkuje na ulici a každém volném plácku.

+2/0
15.11.2016 8:13

P28e93t10r 72Z89a16s98k86o89č17i73l 2815432888939

Nabíječky (technicky zásuvky) jsou v civilizovaných zemích normální i na veřejných parkovištích, nic to nestojí: http://l7.alamy.com/zooms/76cde6e312364028aec5f766faf6d49d/an-electric-car-parked-at-a-charging-point-in-barclay-square-london-bfxcrp.jpg

0/0
15.11.2016 8:25

P20a39v41e89l 25O69b10d98r43ž26á64l21e84k 6636884118232

Zajděte si někdy v noci na jakékoliv větší sídliště a zkuste si tam představit u každého auta sloupek a z něj kabel.

+1/0
15.11.2016 9:06

P34e91t68r 64Z54a84s14k21o60č13i70l 2595952368419

Sice nevím přesně, co tím myslíte, asi vandalismus, ale tak v první řadě by si lidi měli obstarat použitelné bydlení, pak můžou začít řešit použitelné auto. First things first.

0/0
15.11.2016 9:22

K76a67r72e85l 53Z39a50c39e28k 7941669551357

Ano, použitelné auto zatím není elektromobil.

+1/−1
15.11.2016 16:37

P93e23t33r 11Z16a59s56k51o29č38i64l 2535372788649

To je mi záhadou, jak je možné, že ho bez problémů používám lépe než Superb. ;-D

0/0
15.11.2016 16:49

P66a38v48e46l 89O32b44d27r89ž12á56l82e83k 6616504698872

To se dá celkem snadno vysvětlit. Patříte mezi menšinu, pro které je výhodný.

U mě by třeba nebyla problém ta garáž (bydlím na vesnici) a dokonce ani to nabíjení (mám hodně předimenzovaný domovní přívod i rozvody v garáži).

Ale osobně jsem zvyklý mít auto k dispozici 24/7, kdy si vzpomenu, nasednout a odjet. Asi by mi vadilo mít auto, kterým přijedu domů a dalších x hodin bude nepoužitelné, protože se nabíjí.

Mívám občas servisní pohotovost, zazvoní služebák, sedám do auta a jedu za zákazníkem. Třeba v 10 večer. Těžko bych mu říkal, že musí počkat do rána, než se nabije auto.

0/0
15.11.2016 22:02

P38e77t26r 46Z78a69s52k45o79č89i57l 2395172418269

Z tak dlouhý cesty, abyste měl z většiny vybitou baterku, přijedete jednou za čas. Tj. pokud máte plánovanou pohotovst a před tím jedete dlouhou cestu, tak se logicky cestou ještě stavíte na 10 minut na Superchargeru. Nikdy nic není 100%ní, s fosilem zase máte riziko, že ho kvůli jedné z milionu možných fosilních poruch nenastartujete.

0/0
15.11.2016 22:13

K59a85r72e88l 55S29o64k12o59l 1956423974580

Já vám povím, to jsou strašné konstrukce... :) Skoro by se zdálo, že jste už tak několik měsíců nespal a jste neustále v pohybu... :-) Omlouvám se, ale argumenty typu 24/7 mě připadnou prostě úsměvné... :)

0/0
17.11.2016 15:04

P75a72v89e77l 67O76b25d58r61ž27á86l68e95k 6116204428862

Úsměvné možná, ale je to jeden z důvodů proč si pořídit auto. Mít možnost se dopravovat kdykoliv si vzpomenu.

Pokud se někdo chce přizpůsobovat jízdnímu řádu, auto nepotřebuje a pojede hromadnou dopravou.

U elektromobilu to zase znamená přijet z práce a mít auto minimálně několik hodin nepoužitelné.

0/0
17.11.2016 17:51

P86a82v70e40l 33O96b88d61r23ž67á72l75e66k 6506464708932

Ti lidé nějak bydlí a auto se spalovacím motorem je s jejich stylem bydlení celkem kompatibilní.

Kdokoliv chce zajistit rozšíření elektromobilů, bude se tomu muset přizpůsobit.

Krom toho jsem myslel hlavně tu prostorovou distribuci, kdy se parkuje úplně všude a nelze očekávat, že by majitel auta na sídlišti jezdil parkovat tam, kde bude dobíječka.

Otázku vandalismu a lákadla ve formě měděných kabelů v noci na ulici jsem raději ani neotevíral.

0/0
15.11.2016 21:46

M68a16r10t78i70n 39K26a66r96á67s84e29k 9598283548698

ZAtim nic, to bude mozna ten duvod, proc ze zatim prodava elektroaut minimum ne? Ty stanice se stavi pocitam i na par let do budoucna, ne na atualni stav...

0/0
16.11.2016 14:28

P71e18t59r 36M28i52c74h11a26l 2540194511822

Půl nádrže mám 27,5 litru, spotřeba na volnoběh s ventilátorem 0,5 litru na hodinu. Tedy na půl nádrže 2 dny s obrovskou rezervou na dojezd k benzínce. Kde jsi v tu dobu s Teslou? Hledáš už celý den nabíječku?

+1/−2
14.11.2016 23:09

P94e76t50r 97Z12a41s13k41o17č26i52l 2545732358399

Kolikrát už jsi čekal 2 dny v zimě v autě? Mně teda fosil žral 1.5l/hod. Prostě tohle jsou extrémy ad absurdum. Ano, máte pravdu, že fosil s sebou veze více energie. Je potřeba? Pro 90% lidí není. Pokud tolik energie opravdu s sebou stále potřebujete mít, tak si buďte dál ve fosilu, nikdo vás do kvalitního auta nenutí.

0/0
14.11.2016 23:17

P13e41t62r 49M28i16c93h41a85l 2430744261412

Já jsem jenom reagoval na tvoje z palce vycucaná hausnumera.

+1/0
14.11.2016 23:21

M98a61r25e30k 74Š83i12m90o43n 2314577858508

Dva dny zimě na Vysočině asi čekat nebudete, ale někde v Oregonu se to klidně může stát. Elektrovozítka mají ještě před sebou dlouho cestu, ale budoucnost elektromobilů nevidím v individuální dopravě, ale spíš v nějakých taxislužbách nebo bezpilotních sdílených městských vozítkách jako v Neználkovi. Nabíjecí platformy, třeba i bezdrátové nějakým magnetickým obvodem, se ve městě postavit dají.

0/0
15.11.2016 0:58

M37a63r90e16k 81M54a26l45ý 1962838901680

Kdybyste neplácal nesmysly o tom vyhřívání v EV a spalováku, nemusel jste se dočjkat té reakce :-)

A elektromobil opravdu (zatím) není kvalitní auto ve smyslu, co si pod kvalitou představují uživatelé. Kdyby byl, prodává se jich tady mnohem víc a časem by klasický spalovák zadupal do země, bez pobídek a dotací. Zatím se to neděje.

+2/−1
15.11.2016 10:01

P32e75t10r 44Z63a63s36k25o70č42i55l 2105322788889

Zatím jsou EV drahé, to je jejich jediný problém pro 90% populace. Další problém ceny je, že šetří náklady při provozu (není třeba žádný servis), ale to při koupi lidi nevidí, vidí jen pořizovací cenu. A pak si uvědomit, že je důležitější bezpečnost auta každý den, než ušetřených 30 minut na nabíječce jednou ročně při cestě do Jugoslávie.

0/0
15.11.2016 10:07

M33a47r68e20k 15M63a76l77ý 1392508791600

Ano. Ale nejen cena, ale i ten diskomfort ohledně dojezdu a nabíjení je docela překážkou. Nemá každý garáž, aby to nabíjel doma přes noc. A přemýšlet před každou cesto, že kde je jaká nabíječka a kudy mám jet, abych nabil... prostě EV od majitele požaduje, aby svoje zvyky přizpůsobil tomu autu a to je principiálně špatně. Auto je sluha a musí se přizpůsobit mě a ne naopak.

No a tady info o výměně brzd u Tesla S:

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/provozni-naklady-tesly-model-s-kolik-si-myslite-ze-stoji-oprava-brzd/

0/0
15.11.2016 10:24

P30e98t95r 11Z76a34s60k51o17č12i56l 2795662318699

To nemá smysl vysvětlovat někomu, kdo v Tesle ještě nejel. Přiznejme si, že to jsou tzv. kyselé hrozny, když na to někdo nemá, tak na to hází špínu, aby mu nebylo líto, že si to nemůže pořídit.

+1/−1
15.11.2016 13:14

M78a93r18e90k 83M13a64l92ý 1962388731850

Ne, to jsou fakta. Nebo mi chcete říct, že s Teslou budu mít stejný dojezd jako moje Volvo S80 a nabiju za 10 minut? Asi ne, že? Já nemám proti EV nic, klidně si jeden koupím. Ale až budou vyřešeny všechny problémy a EV bude mít vlastnosti, které požaduji... nebo budu požadovat v době koupi.

PS:

Na Mercedes E, BMW 5 nebo Volvo S90 taky nemám, ale klidně přiznám, že jsou to krásná auta na vysoké technické úrovni. Klidně bych si jedno z nich koupil, kdybych na ně mě. Teslu S bych si ale nekoupil. Tolik k těm vašim "kyselým hroznům" :-)

+3/−1
15.11.2016 13:33

P15a55v96e69l 93O83b12d15r25ž74á41l77e75k 6706374808302

Problém s úsporou nákladů je v tom, že je nezajímavá pro někoho, kdo nemá na tu úvodní investici.

Pokud to auto stojí 3 mega, tak je celkem jedno, jestli uspoří ročně třeba i 100 tisíc.

0/0
15.11.2016 21:50

H89o88n52z82a 92T96a83r 3319582944572

To máte spočítané nebo věříte palubnímu ukazateli ?

0/0
16.11.2016 12:12
Foto

J65i16ř97í 72D12v47o54ř94á19k 5425629940648

1835. První elektromobil .

0/0
16.11.2016 19:44

J26a54n 14P62š39e24n22i74č82k71a 2160488303122

A zadarmo bych si jeden vzal. Na moje dojizdeni do prace idealni. Dat dalsim minimalne 300k za druhe auto, tak na to bohuzel nemam.

0/0
16.11.2016 9:35

L22a57d23i47s44l88a53v 48K19a75l68o74u37s 7265416711870

A není to spíš tím,že elektřina je v ČR tak šíleně drahá, že nemá smysl o nějakém elektrovozu vůbec uvažovat ? Hutě s indukčními pecemi skončily,dováží se ingoty z Číny,Mexika,Ukrajiny,..

0/0
14.11.2016 19:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.