Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Českým dráhám chtějí dodat vlaky i Číňané, v tendru jsou čtyři firmy

Poprvé v historii se o zakázku pro České dráhy uchází čínský výrobce vlaků. Čínská společnost CRRC, která nedávno podepsala kontrakt na první vlaky pro Leo Express, se přihlásila do soutěže na elektrické nízkopodlažní jednotky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48a19r42t66i66n 76S75e37d13l35á75č19e24k 1260459130434

A po poruchách, nedejbože haváriích, si budou čínští soudruzi taky předávat košťata jako v Kosmu?;-D;-D;-D Vzpomeňte jen na crash-testy čínských "SUV", kdy motor skončil někde v kufru...;-D;-D;-D

0/−1
28.11.2016 11:13

L21u16b82o37m94i38r 14M14a88c69h74o 2392920175217

Pred 10 rokmi som v Číne cestoval z Pekingu dole do Shenzhen. Zo zvedavosti som občas zapol GPS navigáciu. Vlak išiel celú cestu okolo 200 km/h, na niektorých úsekoch 250 km/h. Pocit z jazdy sa podobal skôr na lietadlo, žiadne lomozenie a nadskakovanie na spojoch koľajníc. Vtedy tuším ČD kupovali prvé Pendolino.

+1/0
28.11.2016 12:12

L26u69b92o26m37i17r 84M64a59c66h82o 2482140775287

myslíte asi Landwind SUV v roku 2005, čo bola vlastne čínska verzia Isuzu Rodeo/Opel Frontera. A dopadli v crash testoch rovnako, ako ich predloha (vyrábaná od roku 1991).

+1/0
28.11.2016 12:24

B91o59h28u23s25l24a74v 38K59r48á66l37í73k 2691630219436

Ovšem pokud se některý čínský ministr setká s někým, koho mu neodsouhlasíme, tak mají s obchodem utrum.

+1/−1
26.11.2016 15:20

K41a59r80e17l 40K79r52á75t37k67ý 1777593766455

Koupil jsem vnukům "angličáky",čínské!Ani jednomu se netočily kolečka!To radši doprava na oslech z Tibetu.;-)

+2/−1
26.11.2016 13:55

J53i84ř75í 54Š59v64e63c 6573722585426

no, ještě že nejezdím vlakem. V Číně je sice brutální potenciál, ale zatím jejich výrobky svět moc nepřesvědčily, ikdyž kvalita je o ceně. Snad budou mít vlaky homologaci a "crash" testy platné dle norem EU.

+2/−1
26.11.2016 10:53

J29a55n 73T95a51r32a10b84a 4756176339349

Proč hned tak buransky? Po Číně vlakem jezdím a nejen maglevem. Jejich HSTsoupravy pro dalkovou dopravu typu D, shodou okolnosti prave od tohoto výrobce, drandi Cinou napric rychlosti 350km/h, jsou velmi komfortni a naprosto spolehlive.

+2/0
27.11.2016 20:48

J51i64ř91í 49D62o47n78ě30k 2525823926179

olověné barvy,plasty místo kovových materiálů a elektroinstalace z 80 let?

Tak to opravdu ne,takhle ať si vyrábí pro svůj čínský trh.Je jich víc než miliarda,pokud se jich otraví 10 mil kvůli olověným barvám nebo plastům s dioxinem jsou to pro ně nucené a přijatelné ztráty...

+3/−1
23.11.2016 9:44

J71a20n 22J90e62m11e22l13k17a 1215870

3 krát hurá.

0/0
17.11.2016 9:16

J57i52n89d61ř59i54c34h 34Š80k61o45p22e16k 4805431200735

aby to neskončilo jako ty slavné soupravy Siemens pro metro

+1/0
23.11.2016 19:05

J78o51s69e18f 43H82o42n50e19š 7951772630283

A homologaci asi nikdo neřeší,

+3/−1
16.11.2016 19:32

J75i81r60k12a 41D94v37o23ř97á68k 4175700863358

Jak, neřeší? Číňané chtějí přece koupit nejen plzeňskou Škodovku, ale i VUŽ včetně velimského zkušebního okruhu a oprávnění razítkovat výsledky testů, na jejichž základě se ta homologace uděluje. Tadá.

+4/0
17.11.2016 1:26

J38o98s48e21f 20H40o13n69e33š 7771472470553

Tím chcete naznačit,že zkoušky budou provádět sami sobě?Tam musí být vysoká berlínská zeď mezi žadatelem a zkušebnou

+2/0
17.11.2016 8:07

J22i96ř40í 77T52o73m77e29š 5492830923812

Abychom se zadlužili ještě více?

0/0
16.11.2016 19:12

J73i12n12d91ř25i41c18h 94Š70k31o19p15e36k 4535851800385

Čínu nikdy !!

1) otřesná kvalita

2) podpora ekonomiky postavená na popírání ekologických pravidel při výrobě a podporovaná vládou

+3/−3
16.11.2016 17:09

M35a48r15t11i27n 84H48o30u49b66a 6863921539638

s 2 souhlas - jejich zbozi by melo byt zatizeno extra dani a to do te doby, dokud bude jejich vyroba subvencovana statem a do te doby, dokud ne evropske dodavatele budou kladeny vyssi naroky (investice do ekologie), protoze to je jedno z tech mist, kde vznika rozdil v cene

s 1 - oni taky umi vyrobit kvalitne. zalezi na tom, kdo a jak dela kontrolu kvality

+6/0
16.11.2016 17:15

J96i45n29d94ř98i94c74h 62Š55k38o41p29e67k 4215591490275

ano, teoreticky asi umí vyrobit kvalitu. Problém je v tom, že čínské kvalitní zboží jsem ještě neviděl, proto o něm pochybuji

+2/−2
16.11.2016 17:23

J34o72s28e32f98f 53M61u34s44i25l 7989705766210

Telefon, televize, boty, bunda, rádio, navigace atd??

+2/−1
23.11.2016 17:19

J58i51n36d19ř20i61c90h 39Š52k95o16p80e93k 4505771670245

co z uvedeného vydrží delší dobu při běžné užívání ?

+4/−2
23.11.2016 19:06

M56a30r44t87i48n 90S38e61d29l29á33č32e82k 1250209290284

;-D;-D;-D8-o8-o8-o Tak jistě... Třeba taková historka od UPC - přijel mi technik vyměnit HD settopbox. Jeden přinesl, zapojil, nefungoval. Beze slova ho odpojil, došel do auta pro další (měl je už připraveny), donesl, zapojil, ten fungoval. A i ten si teď, po asi 3 letech užívání, dělá co chce. Občas se zrestartuje, občas se sekne, občas mi zmizí třetina sektorů z HDD... O "kvalitě" čínských tiskáren a počítačů HP bych mohl psát profesní román. Takže tolik ke "kvalitě" čínských výrobků...

+1/0
28.11.2016 11:21

O30l66d75ř80i16c52h 20J52a78n76e54č40e39k 8149146103371

...a taky co je zákazník ochoten zaplatit. říká se, že když chcete v Číně západoevropskou kvalitu, tak ji sice mít můžete, ale ne levněji než v Evropě.

+3/0
16.11.2016 17:24

J59i79n48d58ř38i31c12h 86Š36k45o79p20e34k 4745481140225

stát (když už tlačí evropské podniky do ekologie) by se měl postarat, aby na jedné straně nekrachovaly podniky kvůli vyšším nákladům na ekologii a současně na druhé straně se sem nedovážela produkce vznikající za ještě horšího vlivu na životní prostředí

+1/0
16.11.2016 17:29

O44l34d56ř70i77c53h 88J56a19n85e34č61e91k 8699536823341

to máte pravdu - můj komentář mířil na Váš bod (1), tzn. kvalitu, nikoliv na (2), tzn. naprostou ignoraci životního prostředí, o tom se vůbec nepřu, naopak, plně s Vámi souhlasím.

a ad (1): pil jste někdy např. kvalitní švýcarské víno? pokud jste si ho sám ve Švýcarsku nekoupil ani Vám ho odtamtud nikdo nedovezl, tak těžko - přesto existuje. a jak jsem napsal, pokud čínské výrobky v západoevropské kvalitě nejpozději po započtení dopravy a byrokracie cenou překročí ty západoevropské, tak je logicky do Evropy nikdo nedováží, tzn. těžko je můžete znát. pokud vlaky z jakéhokoliv státu na světě splní české normy, nevidím důvod, proč by tu nemohly jezdit. teď odhlédnuto od (2).

+4/0
17.11.2016 9:28

J85i88ř26í 40Š93v31e95c 6693812765716

nesouhlas, je to otřepaný mýtus... Mám kamaráda číňana (který pomáhá českým firmám pronikat na čínský trh) a sám mi říkal, že 99% firem, vyrábějících zboží v Číně jde hlavně po extra nízké ceně a nákladech. Takže je nemožné vyrobit kvalitní zboží. Za to Čína nemůže. V Číně jsou jiné podmínky, nižší platy, neřeší se tak moc ekologie atd. Jsou tedy i nižší náklady. V oni jsou schopni vyrobit opravdu kvalitní věci a řekl bych, že možná kvalitněji. Sám mi přiznal, že mimo Čínu se vyváží spíše odpad, kvalitní zboží zůstává u nich doma. Podle mne, za to ve finále můžeme sami - podívejte se dnes do obchodů, lidé koukají na cenu a sami chtějí vše ideálně zadarmo. Nehledají kvalitu. Není pro ně důležitá (až na pár jedinců). Na tuto skutečnost pak samozřejmě reagují výrobci.

Nehledě na to, že si všichni stežujete na nekvalitní čínské výrobky, ale ony výrobky z EU / US, stojí s prominutím (vlastně bez) za prd také. Stačí se podívat na hjundaje, šádovky, veškerou elektroniku a obecně zboží vyrobené mimo čínu. Kvalita, je pro výrobce už jen sprosté slovo, nic víc.

+3/0
26.11.2016 11:05

M48a65r42t29i83n 67R36u59z20i80c50k92a 1232968466617

Ja myslim, ze CRRC, koupi Skodovku, soucasna vladni situace i takovym obchodum nejen nahrava, ale i podporuje...

+1/0
16.11.2016 14:28

M58a13r12t58i90n 92H92o80u27b18a 6523611579848

ja myslim, ze ne. skodovka je po majitele dojna krava o to vyhodnejsi, ze nikdo vlastne nevi, kdo tim majitelem je

+1/0
16.11.2016 16:26
Foto

J32a22n 21V68a72l50a59l73í51k 6216289600696

http://byznys.lidovky.cz/plzenska-skoda-ma-blizko-do-cinskych-rukou-zajem-je-vazny-zni-z-firmy-1jh-/doprava.aspx?c=A161103_173930_ln-doprava_pave

+1/0
16.11.2016 19:46

M37a49r36t67i36n 90H71o14u75b87a 6943531399238

vzdy prilezitoste se vyroji mnoho a mnoho zprav o snahach a uspesich cinskeho obchodu a prumyslu. v mezicase o nich nikdonic nevi, prakticke vysledky nejsou

+1/0
16.11.2016 12:39

P79a71v97e44l 23M48a50t18o98u42š48e55k 5350427978434

Stačí si koupit letenku do Číny.

0/0
16.11.2016 13:49

J74a19n 64C35e65p88e55k 1144756730

Jen aby v případě možného vyřazení čínského dodavatele nezačal neskutečný politický lobing a tlak na ČD Zemanem počínaje, přes Sobotku, Zaorálka a Tvrdíkem konče.

+7/−3
16.11.2016 11:31

P61a40v91e98l 41M96a73t15o45u35š10e12k 5290277308804

Nevím, proč to furt spojovat s konkrétními (částí národa silně neoblíbenými) politiky. Čína je pro spoustu (možná pro většinu) zemí světa včetně USA, Německa, Velké Británie, Švédska atd. významným obchodním partnerem a žádného Zemana ani Sobotku tam nemají. Pro koho a v jakém časovém horizontu jsou takové vztahy výhodné, to je věc druhá, ale to asi od stolu nevyřešíme, od toho by tu měli být ti naši vystudovaní ekonomové.

+1/0
16.11.2016 14:57

M24a92r69t92i26n 61H49o50u31b16a 6973351469158

vyznamny obchodni partner je kdokdo, ale jen nase politicka reprezentace pred nima sotji v pozoru s hnedyma trenkama

+3/0
16.11.2016 16:24

P20a67v52e24l 17M53a43t92o95u23š54e32k 5230797238924

Politická reprezentace dělá to, co chtějí ti, jež si ji vydržují.

+1/−1
16.11.2016 16:55

O94l70d64ř72i72c92h 63J34a51n55e41č66e61k 8359866163621

To sice ano, ale předpokládám, že Vámi zmíněné státy s Čínou obchodují prostě proto, že je to pro ně ekonomicky výhodné, a obchod se obejde bez výrazné podpory (byť třeba jen slovní) vysokých politiků a lobystických skupin a bez okázalých setkání jejich politických a lobystických špiček s čínskými.

Otevřená a přehnaně náklonná podpora Číny v nejvyšších patrech české politiky je prostě fakt, ať se to tomu kterému občanu líbí nebo ne, a pravděpodobnost lobyingu ve prospěch čínského uchazeče je tak bohužel dosti vysoká.

+1/0
16.11.2016 16:28

P31a27v56e68l 35M30a17t36o90u78š88e79k 5330667778854

Já bych to zase neviděl tak černě. To dnes možná lidem tak připadá, protože vztahy s Čínou byly skoro na nule a teď se o nich najednou začalo psát. Většina zemí Západu s Čínou dnes obchoduje hlavně proto, že se jejich i dost významné podniky dostaly do finančních problémů, velmi pravděpodobně mj. i díky relativně nedávným přesunům výroby právě do Číny. Je smutné, že si toto západní ekonomové nedokázali včas spočítat. Teď je řada na nás, tedy na našich ekonomech spíše než na našich politicích (byť jsou bezesporu úzce propojeni), zda budou západní země následovat nebo zda půjdou prozíravější cestou. S Čínou jistě lze obchodovat oboustranně výhodně. Problém Západu včetně nás je ale ten, že plánuje v horizontu měsíců, max. let, zatímco Číňan plánuje v horizontu let a desetiletí. Jinak to, co se s naším hospodářstvím provedlo od roku 1990 díky vřelým vztahům se Západem, bych raději nerozváděl. Když vidím, jak se sem dnes dovážejí např. i nejzákladnější potraviny, a navíc mnohdy v kvalitě, kterou by v zemích jejich původu dali nanejvýš prasatům, tak se mi z toho chce zvracet.

+1/−1
16.11.2016 16:53

O58l42d15ř70i22c63h 63J35a84n62e81č65e37k 8399746943961

Že se sem dovážejí hromady potravin v příšerné kvalitě, ovšem není vina 'západu' - ten nám je nevnutil - nýbrž českých politiků, že připustili likvidaci domácí výroby, stejně jako spotřebitelů, jejichž většině jsou bohužel kvalita a původ lhostejné.

+1/0
16.11.2016 17:04

L63u86d59v16i65k 13S90p74i92n48k36a 1852487920225

tak že se případný desetinásobný rozdíl mezi exportem a importem s člr ještě zvětší. jakoby nestačilo že je člr současný největší importer zboží do čr absolutně. ovšem opačně je to pár % z celkového vývozu. tomu se říká kšeft. ale pro čínu, kde si navíc ani bez čínana který má většinový podíl , ani neškrtnete.

+5/0
16.11.2016 11:17
Foto

L36u94k48á70š 32N80o77v67o45t89n41ý 6956547218388

Buďte v klidu, proto koupí Škodovku, na vlaky se bouchne logo z Plzně a všichni budou spokojení, jak se to pěkně vyrovnává

+2/0
16.11.2016 12:38

P37e90t39r 72N66o62v85o20t64n93y 1771840731

Bude se v EU ještě něco reálně vyrábět? Kromě blbejch nápadů?

+5/0
16.11.2016 10:59

T70o51m97á89š 23M21o43r55a61v16č59í16k 3317906143935

V ČR určitě, v průmyslu pracuje snad největší podíl zaměstnanců v průmyslu co se týče EU.

+4/0
16.11.2016 11:06

T37o75m98á44š 29M81o73r98a37v37č28í57k 3197746983805

Podle dat pracuje v průmyslu: Čína 22%, Česko 38%, Německo 33,4%, Itálie 32% ..... Čína má ještě co dohánět;-)

+4/0
16.11.2016 11:12

P81e87t54r 34N56o84v44o47t61n31y 1151100351

Takže v ČR 1700 000 a v Číně 118 000 000? ;-D

+2/−1
16.11.2016 11:24

T78o39m85á85š 74M44o21r14a85v45č43í32k 3497796473215

Když nezapojíme kojence, tak tu Čínu nedoženeme:) Nikdy nebudeme mít 1,5 miliardy obyvatel, ale vemte si malinké Německo, které vyváží polovinu toho co Čína. Třetinová EU vyváží v dolarech přibližně to samé jako celá Čína a kdoví jak to bude v budoucnosti až se Číňanům výrazně zvýší mzdy.

+3/0
16.11.2016 11:30

J61a72n 73L61a34k59o46m56ý 7651425155694

Mimo CRRC by bylo vše z EU, protože Stadlery by byly z Polska

0/0
16.11.2016 12:22

P98a19v50e52l 86M22a62t91o16u53š33e39k 5650577428174

Já myslím, že by ČD měly hlavně koupit nějakých vozidel vyšší počet, jímž by pokryly potřeby celé ČR. Takové ty štěky jako 7 pendolin, 7 railjetů, elefanty pouze pro okolí Prahy a pár pro Ostravsko (zatímco např. kolem Brna jezdí staré 560), regiopantery zase pro okolí Pardubic atd. jsou nevýhodné, vývoj se prodražuje a vozidlový park je roztříštěný. Když mohou jezdit stejné základní typy vlaků resp. souprav prakticky v celém Německu, jistě by to šlo i v rámci ČR.

+8/−1
16.11.2016 10:42
Foto

K16a22r94e21l 69M85a36l71ý 6686534680461

No ale to by nezbylo na odmeny :-(

+2/−2
16.11.2016 10:47

K33a26r86e65l 93Ř68e26h72á82č50e26k 9942550181542

Ono těch Elefantů je 81 a každý sto přes 250 000 000,- ČD by klidně nakoupili víc, ale kde na to vzít.

+5/0
16.11.2016 10:52

P13a40v65e54l 22M63a34t85o79u15š43e11k 5550497138284

Možná kdyby je doobjednaly, třeba i s lepším interiérem, místo nových interpanterů, udělaly by pro blaho cestujících více.

+2/0
16.11.2016 11:11

J70a34n 95H97o46r37a 6597551256

"Elefanti" (471) není alespoň dle ROPIDu vhodné vozidlo pro příměstskou dopravu. Jsou patrové a je poměrně dlouhá výměna cestujících (nástup a výstup) což prodlužuje celkovou dobu jízdy vlaku. ROPID by dnes dal přednost jednoznačně "Panterům"....

....alespoň co se týče příměstské dopravy, pravdou je, že Elefant patřičně k tomu uzpůsobený, nasazený jako vnitrostátní rychlík by byl lepší.

+2/0
16.11.2016 12:24

P41a46v61e97l 66M90a80t14o40u24š17e43k 5660887418894

Kam proboha Ropid chodí na takové poznatky? Vždyť dvoupatrové vlaky jezdí v příměstské či regionální dopravě v Německu, Švýcarsku, Dánsku, Nizozemí, Švédsku, Itálii a určitě i v dalších zemích a všude zjevně vyhovují. Pokud je něco naopak paskvil, tak jsou to právě interpantery, kde abych hledal dveře. Nehledě k tomu, že tam takřka nelze projít ani s taškou, protože to má zoufale úzkou skříň. Tragické jízdní vlastnosti (zejména doporučuji průjezd Pečkami a Velimí) zde raději nehodnotím.

+4/−1
16.11.2016 12:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.