Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zpackaná oprava tratě skončila smírem, firma zaplatí pokutu materiálem

Nevydařená rekonstrukce trati z Bludova do Jeseníku bude nakonec firmu Klement a jejího maďarského partnera A-Híd stát 59 milionů korun. Vlaky se na již zmodernizovanou trať vrátily, byť jen na její část.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a55r56t26i92n 48K60u66b18í52k 9707539186523

Skoro všude co prodávali výpravčí i jízdenky budou zrušeny pokladny a následně i čekárny. Rozdělení železnice nese plody. Výpravčí patří SŽDC a pokladny ČD

0/0
18.11.2016 13:18

R95a49d58e97k 80J88a97n76a17t60a 9765436934342

Zrušení by správně měli být i výpravčí. Viz vývoj na Západě, ale i na mnohých tratích u nás. Automatika tuto práci zvládne levněji.

+1/0
18.11.2016 19:58

J33a36n 70J36e52m65e27l38k67a 1375890

Ovšem tam jsou i nějaké zabezpečovací systémy..

0/0
18.11.2016 20:17

L76u76k10á47š 48M69a63l78í23č53e54k 3573852685837

Klement s.r.o. Sídlo v bývalém kravíně u Ústí nad Labem, zkušenost se zateplováním paneláků, opravami střešních konstrukcí, rekonstrukce interiérů v obytných a průmyslových objektech. Úsměvné je také to, jak se chlubí referencemi na projektech, kterých se ani neúčastnili, případně jen jako subdodavatelé několika bezvýznamných prvků.

Tak to jsou skutečně "odborníci" na rekonstrukci železniční tratě za 713 mega. Podmínky výběrového řízení byly asi nastaveny velmi pružně... :(((

+4/0
18.11.2016 12:10

P62e22t48r 94S48t59a53r35o43s80t80a 6446108510348

Zpackaná oprava nebo zpackané výběrové řízení, kdy vyhrává ten kdo splní "administrativní" požadavky a nabídne "nejnižší" cenu, bez ohledu jestli to umí dělat?

+6/0
18.11.2016 8:25

J67a80n 31J17e14m21e97l39k67a 1905230

Jsem zvědav, zda na "modernizované" trati 323 Ostrava Frenštát, V úseku 14 km Frenštát - Frýdlant nad Ostravicí se bude vůbec někdy moct jezdit navrhovanou 80 - 100. Nebo zda po "modernizaci" za miliardu se bude dál vlak ploužit 50kou navždy, tedy méně než před tím. Nebo se to někde trochu zvýší, někde nechají pomalé jízdy. Za miliardu super.

Že by to někdo dával rychle záručně do pořádku jsem moc neviděl. Něco v létě, ale stejně pak 50 km/h. Od nového řádu stále výlukový řád + nově 1 minuta navíc. Tedy další půlrok asi nic a o 3 minuty déle než před modernizací.(Ostrava Střed, Čeladná).

Není nad to, když za 7? roků se mimo koridory nic nemodernizuje a pooslední půl rok před propadnutím dotací se pak začne všechno opravovat. Pak se to dělá v zimě. A podle toho to asi vypadá. :-) A to v roce 2012 mělo být zdvoukolejnění Ostrava Frýdek HOTOVÉ (sliby, chyby). Jako podmínka stavby Hiundai. Výsledek je takový, že prý možná 2019 se začne dělat, protože dnes 2016 asi není nic moc připraveno. (jako na Kladno) EU peníze se radši nechají propadnout nebo utratí za blbosti a 2023 končí. Přestože se o tom taky mluví asi 30 let. A průměr 36 km/h na vytížené příměstské trati. Po x miliardách již nainvestovaných.

Proč při těchto pseudomodernizacích zavírají nádraží, Kunčice p. O. tam si dali do čekárny pro jistotu asi rozvaděče. Bez jakýchkoliv veřejných debat. Pěkně tiše a po otevření šup - čekárna zavřená a "rozvaděč". Proč to nepřevedli, nepronajali za 0 obci? Proč není dohoda dopravce, obec, kraj na financování. V Čeladné podobné nové nádraží funguje a všichni uživatelé jsou za něj rádi. Ve špičce tam nastupuje hromada lidí. Nemyslím si, že o zastávku dál je to jinak. K tomu Kunčice - omezení parkovacích míst (opak západu) - nová podivná slepá kolej, jestli výkolejka? (na západě dělají ETCS;-D )

0/0
18.11.2016 7:29

A63l80e80x77a77n84d66r 68Š12m15í88r71o 9876397324516

SŽDC už oznámila částečný konec modernizace, která přišla téměř na miliardu korun. Trať, kterou proslavil komiks Alois Nebel, je po modernizaci rychlejší a bezpečnější.

Tomu paskvilu co tam SŽDC v současné době provozuje říkat bezpečnější? 8-o8-o

+2/0
17.11.2016 21:06

M66a65r67t35i62n 36N87o84v72ý 9361778637714

Proč místo ilustračního fota, nám nedají fota z nových nástupišť, které si cestující chválí...

+2/0
17.11.2016 20:37

J64o81s79e14f 35Z95a72h54á64l12k94a 4763409488296

A doveda, který nasmlouval firmu, která nikdy reko železnic nedělala je samozřejmě vysmátej a za vodou.

+3/−2
17.11.2016 16:26

R77a19d42e76k 80J69a41n72a10t64a 9595376924942

Dneska jsou zákony takové, že vypsat výběrové řízení takové, aby nebyla klíčovým kritériem cena, je dost těžké.

Každé jiné kritérium může neúspěšný uchazeč napadnout a oddalovat tak stavbu u soudu.

+7/0
17.11.2016 16:33

J15i51n17d13ř96i47c32h 19Š66k62o43p59e95k 4115631710575

nesmysl

Ani za platnosti starého zákona, ani za nového, který platí od prvního řijna, nebyl problém vymyslet i další kritérium (vedle ceny), pokud toto kritérium bylo vzhledem k povaze zakázky odůvodnitelné a smysluplné

+1/0
17.11.2016 17:35

V32o86j67t16ě63c93h 10R82o12u32b18a79l 9480753672783

nesmysl

v podstatě každý pokus o další kritéra vždy skončil na ÚHOS který pravidelně potvrzoval, že se jedná o diskriminační podmínky.

A tak se holt soutěží pouze na cenu, pokud se tedy chce stavět a ne handrkovat na ÚHOS či NSS.

0/0
18.11.2016 12:08

M58i58r60o87s73l43a10v 95G68r51o79s42s31m72a39n19n 8372179364

Koho myslíte?

Není to tak dávno, co SŽDC odmítla dát obří zakázku na zaústění IV. koridoru do Prahy vítězné firmě, která dosud dělala jen menší věci. Na diskusi iDnes měli všichni jasno, že šlo o zvýhodnění velké tradiční firmy.

+2/0
17.11.2016 17:50

J49a34n 87S51ů56r16a 4295943253232

V případě Hostivaře šlo o firmu, která je v železničním stavitelství přes 20 let.Klement neměl ns železnici takřka žádné zkušenosti. Takže neporovnatelne

+3/0
17.11.2016 21:34

M39i27r85o75s79l47a51v 12G83r83o88s86s70m47a22n24n 8662619384

Neříkám, co je správně. Ani to nevím. Pozastavuji se nad tím, jakou jistotu mají někteří čtenáři.

0/0
17.11.2016 22:59

P91e98t52r 41M48a28r54š69o17u13n 5805538486846

Podle dohody jsme odkoupili v hodnotě penále zboží. Z našeho pohledu je spor tímto ukončen,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

To logicky nedává smysl. Buď je tedy chyba na straně czdc a to mělo zaplatit těm firmám. Ovšem já pochopil, že firma má platit nám. Tedy pak odkup materiálu szdc je nesmysl, snad převzali jsme materiál v hodnotě penále. ??? Pokud by za něj zaplatili tak jsou szdc stále na nule.

+2/0
17.11.2016 14:18

P81e39t33r 92Č66e50r35v86e17n52ý 3336471622635

Ono to pravděpodobně bude tak, že si objednali zboží a poté započetli své vzájemné pohledávky.

+1/0
17.11.2016 15:12

J49a39n 42S48ů67r65a 4325243853852

Přesně tak.

+1/0
17.11.2016 15:29

P47e56t35r 76M44a97r13š39o49u11n 5885188876306

Tak mne je jasné jak to bylo, ale tak jak je mluvčí řečeno, by byl výsledek 0, a ne že by to mělo szdc jako zboží navíc ;)

0/0
17.11.2016 17:15

V10l20a13s14t91i98m18i10l 65F90i29a77l70a 1412841814

Trochu by mne zajímaly detaily té opravy.

Třeba na trati ze Zábřehu do Jeseníka se zkrátí jízdní doba spěšného vlaku o kolik?

O tři minuty? O půl hodiny?

Rychlost až 100km/h znamená, že pojede na jednom dvoukilometrovém úseku stovkou a na zbytku 70-80 km/h?

0/0
17.11.2016 13:31

R61a67d52e46k 55J20a25n57a52t18a 9495926964602

Pokud se nemění stopa tratě (což se zde předpokládám neměnila, to by to trvalo déle a stálo víc), tak traťovou rychlost nelze přiliš zvýšit.

V poslední době SŽDC a SFDI bohužel preferují jen tyto mírné rekonstrukce, protože změnit stopu trati kromě vyšší ceny znamená i o mnoho více práce pro úředníky (výkupy pozemků, ekologikcé posudky, atd.). A to se nedělalo a peníze EU je třeba utratit rychle ..

0/0
17.11.2016 13:42

J73i41ř50í 22K48o57c62u27r32e86k 6765464905448

Zrovna v horách se stopa trati mění obtížně i ze stavebního hlediska. Jestli tam byla styková kolej (šroubované spoje) a převýšení 60 mm a max nedostatek převýšení v oblouku 100mm a nově bude kolej posvařovaná, čili bezestyková, převýšení bude 100 mm (kolej v oblouku více naklopená) a dovolený nedostatek převýšení 130 mm, tak to bude za málo peněz něco muziky. Ostatně největší zdržení je přejezd, kde vlak musí zpomalit na 10 km/h. To je jako 0,5 až 1 km jízdy navíc.

+1/0
17.11.2016 14:12

R56o65m37a70n 53V67í48c30e65n50e74c 2889942548602

Měnit stopu tratě na takové krátké vzdálenosti lze těžko. A na této trati už vůbec ne, když trať vede údolím podél řeky Moravy. Stopu tratě mezi Šumperkem (Zábřehem) a Jeseníkem by šlo jedině vybudováním tunelu pod Červenohorským sedlem, ale "to už je jiný příběh, to už je jiná vesnice", jak praví klasik

0/0
17.11.2016 14:15

R82a59d24e12k 14J26a87n37a57t92a 9375296434442

Ano, v horách se stavi tunely. Ve Švýcarsku jich máte fůru. Zde je vlak stále pomalejší než auto.

Tato rekonstrukce přispěje k plynulosti provozu (křižování ve stanici s nástupiště je snažší). Zřejmě ho i zlevní (automatizace). Ale ne k rychlosti.

0/0
17.11.2016 15:16

J65a68n 18J29e79m10e86l79k77a 1495390

Největší časové ztráty jsou obvykle na křižování vlaků. Třeba na 323. Z hodiny nedaleko k 15 minutám pročekáno na křižování nebo velkých zastávkách. To likviduje průměr. Kdyby pečlivě vlaky řídili, měli nějaký moderní řídicí a zabezpečovací systém, k tomu Švýcarsky - výhybna všude (což často je, ale nefunkční nebo nepoužívané), bylo by to mnohem lepší. Nejlépe u místa křížení 2 kolejné úseky. Kdyby to navíc u 323 zadrátovali, Nemuselo by se tak šetřit na palivu, na příměstské trati.

0/−1
18.11.2016 11:07

J21o53s74e98f 46S58a61n17d65r 6480362623448

Tak to už je lepší plné zdvoukolejnění a problém s křižováním vlaků odpadá (teda vyjma výluk). Tato trať je na to dost frekventovaná. Elektrizace musí být samozřejmost.

0/0
18.11.2016 12:52
Foto

P85e28t68r 38P78r77o25c48h14á85z10k80a 3662696242544

Nejde jen o zkrácení času jízdy. Došlo k modernizaci všech stanic a přejezdů. Je tam nová kabelizace a nové zabezpečovací zařízení. Nová nástupiště, osvětlení stanic a podobně.

+3/0
17.11.2016 13:58

J73a12n 80V74a72l92o72u22c38h 6212437758210

V praxi se veřejnost oblbne medializací zvýšené max. rychlosti a pak se nahnaný čas ztratí čekáním na protijedoucí vlak, protože poloha výhyben se nezměnila (a objednavatel chce zapamatovatelný takt, protože jednak si nikdo časy při taktu třeba 53 minut nezapamatuje a navíc by tím padly přestupní vazby třeba v Zábřehu). Takže něco se nažene z výchozí zastávky (vlak vyjede později) do prvního křižování a až od posledního na konečnou (dojede dříve), jednotky minut...

+1/0
17.11.2016 18:45

K77r95y38š16t73o42f 61L41a58n11í10k 1339900165665

Komňátka, nádherné jméno

+1/0
17.11.2016 13:24

R74o27m79a88n 47V62í91c45e54n86e70c 2929552558982

Tak jest. Již od dob Lichtenštejnů, kteří zdejší obci říkali Kömeth. Z toho vzniklo Komniatky atd.

0/0
17.11.2016 14:20

J67i44ř49í 36E36n88g70l74i92š 1365619225251

Okříšky se mi také líbí. Jsou však z jiné tratě.

0/0
17.11.2016 14:50

J11i80ř50í 81E85r15b46e20n 1403534386577

Znáte obce jménem Čikvásky nebo Mříčná? Tam dráha nevede :-)

0/0
17.11.2016 16:34

R84o59m82a29n 12V49í16c84e58n43e65c 2839632798772

A Mokrovousy a Holovousy - nedaleko od sebe, ale taky bez železnice, resp. své zastávky.

0/0
17.11.2016 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.