Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo prodavačky řidičkou autobusu. Žen za volantem rychle přibývá

Každý desátý nově vydaný řidičský průkaz na autobus patří v Česku ženě. Tuzemská autobusová doprava prochází nenápadnou revolucí, když jsou čím dál častěji za volantem vidět ženy místo mužů. Trend potvrzují dopravci i oficiální statistiky ministerstva dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J25a90n 10Č16e11r61m34á46k 4199298405347

jistota zaměstnání?... hmmm, to už jsem slyšel či četl tolikrát a kdeže ty loňské sněhy jsou... ;-D

A to se dosud neprosadila samořídící vozidla... Ale jen se tak stane, tak nastane takový průvan, že jsme ho dosud neviděli ani v Ostravě!...

0/−4
17.11.2016 20:50

V88i19k47t40o71r 15N80á64r45o68ž41n30ý 3189462398

To ještě bude nějaký ten pátek trvat...

+5/0
17.11.2016 21:40

J34i90ř19í 24Š55t65ě14d79r80a 5560302621447

Než se prosadí automaticky vozidla, budou už všechny současné řidičky dávno v důchodu.

+1/0
19.11.2016 19:36
Foto

M89i69c19h13a19l 95N35a84j81m24a54n 7539283476430

Ale, to přeci nejde! V diskuzích pod článcích o Aholdu bylo jasně napsáno, že prodavačka musí dělat pouze jen prodavačku a nemůže změnit profesi! A najednou je tu článek, že by prodavačka mohla dělat řidiče???

0/−5
17.11.2016 18:20

M55i59l78a97n 63V31o98l55e10k 5149843686849

Když už je řeč o Arrivě, tak v té pražské mají na řidiče nižší nároky a nějaké zaškolování u nich asi neexistuje. Při první jízdě jedou krokem, protože nevědí, kde jsou zastávky. Vzpomínám na případ, kdy jejich stálý řidič musel sedět v novém autobusu úplně poprvé až při ostré jízdě. Konečnou nestihl, tak začal uprostřed trasy, na každé stanici hledal čudlíky jak otevřít dveře (lidi pobíhali podle autobusu tam a zpátky), hledání se opakovalo i při zavírání dveří. Také nebyl zvyklý na účinnost brzd, takže brzdil 'pulsně'...

+1/−2
17.11.2016 17:23
Foto

R39o66m82a51n 51K45o74z75e58l 4377206213204

Tak to ale byla jeho blbost, že si to před jízdou neosahal, neodzkoušel nebo se neporadil. Na toto se uporňuje při školení řidičů - seznámit se s návodem k obsluze.

0/0
17.11.2016 21:21

M54i52r75o63s69l36a27v 70B33u30č76e31k 6973233891244

Mám problematice blízko - potvrzuji z praxe :

Žena za volantem busu vyjímkou není dávno již jezdí. Modernizace ovládání je příznivá - od posilovače řízení po automatickou převodovku. Údržbu - opravy, řidič-ka nekoná - dílna, pouze čerpá hmoty . Kombinace psycho - fyzické únavy, stále nízká mzda vydřená doslova do každé minuty výkonu. Lze to vykonávat, záleží na turnusovém zařazení ! Spousta času pak mimo bydliště + snaha si ještě cosi přivydělat navíc - rodina ? ...

Romové taky jezdí. Ti bývalí jsou vyhozeni, kradli naftu, klasika. Pracovití konají bez problémů - Nicméně jeden mne služebně oslovil - Prosil změnu linky ... !? "Tam totiž bydlí plno Cikánů, ukazují si na mne prstem, klepou si na čelo a i jejich děti se mi smějí" ! Mj. pan Kaleja má způsobilost na autobus i trolejbus, když není možnost přesčasu zde - jde brigádně makat na sousedící provozovnu. Sranda je, že tento pracovitý Cikán - úctyhodný člověk, se součtem nedostane na přísun finančních prostředků těch, pro které pak posměchem je !

Další, "bílý otec", mne pak žádá, abych mu směnu navíc nedával - Snaha, aby ratolestem otcovsky přilepšil - Přišel by o dětské přídavky ... Náš systém nemá chybu, je otázka, kdo si má na tu hlavu poklepat ... :-)

+24/−1
17.11.2016 13:41

P19a98v34e36l 50R55e24z40n13i11c82e72k 3675954314682

smutne realita a objektivni pohled na ni

+5/0
17.11.2016 14:18
Foto

R85o52m76a56n 78K45o43z58e51l 4247166453154

Před pár lety v mém kraji ženy řídily i starou Karosu 734, a řazení v Crosswayích je prý také dost tuhé.

0/0
17.11.2016 15:58

P30e52t31r 84M60a49c38o85u84r69e98k 5374458606677

Tak to tedy nevím, že by v Crosswayi bylo řazení tuhé. Jen pokud mají vytahané lanovody, tak je nepřesné. Jinak to tam padá samo.

0/0
17.11.2016 20:19
Foto

R52o53m13a36n 97K18o45z55e46l 4427456733644

Nejsem řidič, ale autobusáci toto říkají, že řazení u Crosswayů je tuhé a že u jejich předchůdců C954E bylo lepší. Také na staré SORky v tomto směru nadávají.

0/0
17.11.2016 21:06

V75i83k36t48o78r 34N82á58r61o87ž16n56ý 3929822108

V městských autobusech jsou automatické převodovky takových 40 let zpět. Měly je i legendární ŠM..

0/0
17.11.2016 21:42
Foto

R82o77m29a43n 83K75o15z96e21l 4787466963834

To vím. Ale ve Zlíně dokázali tyto autobusy s automatickými převodovkami nahradit SORkami s mechanickými, jezdily až do roku 2012.

0/0
17.11.2016 21:49

P96e84t51r 25S74c72h20w11a43r59z 7578209773191

Mají. Ale města kupují levnější mrchy s manuálem.

0/0
18.11.2016 8:15

O90l65d95a 78O14l35e44š 5710685238115

a kdy uvidím za volantem autobusu třeba Roma?

+2/−3
17.11.2016 12:57

P88a88v69e85l 25N68o41v37á97k 7601756469903

Nechci se jich zastávat, ale i to se výjimečně stává :)

+9/0
17.11.2016 13:06

R81o30m71a98n 49B27a70j33e16r 2654243419245

U nás s MHD jezdí minimálně dva.

+2/0
17.11.2016 16:51

P10e41t70r 49M35a25c37o23u84r83e49k 5244288896267

Jezdí jich dost.

+4/0
17.11.2016 20:20

A81l79e58š 24P29e15l96c 5837623447314

Moc jistá práce to není. Jsou přísné podmínky na zdraví . Stačí cukrovka a pod. a je konec.

+5/0
17.11.2016 12:40

T50o51m77á82š 32B55a54ř10i68n98a

Uživatel požádal o vymazání
+6/−4
17.11.2016 12:33

D66a57v34i60d 18P76e95t46r 7310846310365

Než dělat pokladní v TESCU, či jiné otrokárně je povolání řidička velmi odpovědné, ale přece jen pestřejší a o trochu (ne o moc) lépe placené.

+17/0
17.11.2016 12:13

M54i50l36a16n 98V22o19l12e57k 5179143136749

Jenom mi není jasné, kde nabrali praxi v řízení velkých vozidel bez cestujících. Aspoň dřív takový požadavek mezi skupinou C a D byl.

+3/0
17.11.2016 11:56

V85o44j12t60ě93c69h 27V30i26n24c31z33e 4632206370119

To už dávno neplatí, důležitých je 21 let. Je to na zaměstnavateli, ale i v kamionové dopravě mají zaměstnavatelé často napsáno, že chtějí praxi aspoň 1 rok, ale vezmou téměř každého.

+3/0
17.11.2016 12:02

M47i40l59a10n 23V95o36l56e25k 5559413906669

To opravdu může za volant autobusu s lidmi i člověk, který řídí tak velké vozidlo poprvé v životě sám?

0/0
17.11.2016 12:05

D51a59v52i30d 84P31e41t92r 7840376250145

Bohužel ano (není to dobře), ale je to tak. Dříve byli řidiči autobusů lépe placeni, než řidiči nákladních aut a proto ()nejen proto) bylo řízení autobusu prestižnější. Dnes mají často větší platy řidiči náklaďáků, tak nemají důvod si dodělat "D" a jít řídit autobus.

+3/0
17.11.2016 12:17

P16a38v36e14l 81N45o11v80á11k 7191756549133

Ano dnes na to aby jste dostal skupinu D nemusíte mít řidičák na C prostě rozsirite rovnou z B na D (ale paradoxně řídit vozidla skupiny C nemůžete)

0/0
17.11.2016 13:08

J60i88n17d55ř44i48c37h 36Š63k73o64p77e13k 4775881940175

a co je na tom paradoxního ? Rozšířím z B na D, můžu autobusy, rozšířím z B na C, můžu náklaďáky

+1/0
17.11.2016 14:18

J61i13ř44í 95Š17t66ě10d51r42a 5200402191657

Paradoxní je, že můžete autobusem vézt 150 lidi, ale nesmite jet s hromadou pisku.

0/0
19.11.2016 19:40

V42o82j97t27ě34c41h 34V47i50n87c86z76e 4512646700369

Pokud to zaměstnavatel dovolí, tak ano. Jako praxe se v podstatě bere už to nesmyslné školení na "profesní průkaz"... Já šel bez praxe na mezinárodní kamionovou dopravu. Zaměstnavatel požadoval sice rok praxe, ale mě vzal, protože jsem jezdil ve dvojce s tátou, který to dělá 35 let a je to opravdu profík na svém místě. To je ale skoro 10 let zpět. Dnes vezmou každého s C+E (D), profesákem a kartou řidiče opravdu "z fleku".

0/0
17.11.2016 13:24

M78i66r22o84s92l56a71v 20B17u52č32e16k 6133113381954

Jakmile má člověk odpovídající řidičské oprávnění - ano vyrazit IHNED může. V praxi ovšem konáno tak, že cca 1 měsíc s ním jezdí "Řidič instruktor" , (sedí jako pasažér). Smyslem je, poznat trasy a provozní potřeby. Ty samostatné začátky jsou pak opravdu okamžiky hrůzy. Člověk "nic neví - neumí", všude tma, kde je zastávka !? Já byl mega vystresován, abych zjistil, že řada cestujících spí ! Taková důvěra - kdyby jenom věděli ... Trvá, minimálně 1 rok k vyježdění ! :-)

+4/0
17.11.2016 13:50

D26a97v41i81d 79T84o52m56a70n 9685217252567

Nevím o nikom, kdo by měl měsíční zácvik. Buď dotyčného firma přijme a jezdí, nebo ho prostě nepřijmou. Možná se to tak dělalo někdy v dávné minulosti.

0/0
17.11.2016 15:42
Foto

R28o65m12a39n 25K63o52z28e34l 4717846203864

Fakt to bývá, mnohokrát jsem to viděl.

+2/0
17.11.2016 16:00

P20e81t19r 27M43a48c59o89u60r52e33k 5874558936237

Ano, je to u ICOM, nikde jinde ne.

0/0
17.11.2016 20:24

D64a23v34i45d 56T63o87m86a29n 9765877472847

Zajímavé, když vezmu, jak se jinak snaží na všem šetřit. Na druhou stranu, když platí rekvalifikace dlouhodobě nezaměstnaným, nebo lidem od kasy, u kterých se dá předpokládat, že mají najeté naprosté minimum i s osobákem, tak to asi smysl dává.

0/0
18.11.2016 0:30

J77i91n36d55ř70i91c74h 70Š46k53o34p72e64k 4655671220775

tenhle požadavavek už dávno neplatí, stejně jako ten,že E k C se mohlo dělat až po určité době

0/0
17.11.2016 14:17

M50a68r68e39k 62W20o46l49f 3629337314942

Nevidim jediny duvod proc by zeny nemely ridit autobus, nebo treba kamion. Kdyz o tom tak premyslim tak jedina prace kterou zeny opravdu delat nemohou je byt porno herec, na to jim chybi vybaveni (i kdyz i tam by se nejaka nahrazka mozna pouzit dala ;-D). Jinak muzou delat vse uplne stejne jako my, a casto lip. To jen halda chlapu je jeste zamrzla v 50. letech kdy zenska mela byt prikurtovana ke kuchyni

+5/−8
17.11.2016 11:54

P88e49t55r 11B73á21č67a 8265766275625

Takze treba do dolu s nimi, mate recht.

+6/0
17.11.2016 11:58

M28a52r28e69k 98W71o90l96f 3309737504352

Pokud bude chtit, proc ne? Prace v dolech je fyzicky namahava, ano, ale myslite ze se nenajdou zensky ktery by ji zvladly?

+9/−3
17.11.2016 12:03

P28a77v55l25a 81H88r16a18d68i53l75o56v13a 3787711901534

Presne.

+3/0
17.11.2016 12:05

S98t94a11n33i15s50l86a44v 50H47ř76e70b36í10č30e48k 7244371323

Pár žen, které zvládnou několik šichet by se našlo, ale chtěl bych je vidět zvládnout tam 10-20 let!!!;-)

+5/0
17.11.2016 12:18

M28a95r85e36k 69W18o93l74f 3759707654302

Ja myslim ze je dost podcenujete. Samozrejme ze povolani kde fyzicka sila je dulezita budou vzdy dominanci muzu, protoze v prumeru maji chlapy vetsi silu, ale neni to pravda o vsech. Kazdy kdo ma nejake poneti o statistice a normalni (Gaussian) distribuci vam vysvetli ze zcela urcite existuji zeny schopne pracovat 10-20 let v dolech, stejne jako existuji muzi kteri 10-20 let v dolech pracovat nevydrzi. Mozna je vice muzu kteri to vydrzi nez zen, to ano, ale to neznamena ze to zeny nemuzou delat. Stejne tak v prumeru maji zeny lepsi jemnou motoriku a proto jsou casto lespi svadleny atd, ale to neznamena ze se nenajde chlap ktery umi sit. Kazdy by mel mit tu moznost zvolit si co bude delat, bez ohledu na to jestli ma varlata nebo nema.

+6/−4
17.11.2016 12:27

S10t10a52n30i78s49l12a22v 37H68ř80e41b51í39č46e42k 7524551183

Pracuji v hornictví 20 let a jsem opravdu rád, že naši zaměstnavatelé mají rozum a ženy dolů nepouští! Chci mít doma ženu krásnou, čisťoučkou, přirozenou, a ne svalnatou almaru se zažraným uhelným prachem!;-)

+7/−3
17.11.2016 12:39

M88a51r48e71k 57W23o67l41f 3249217754202

A nebylo by lepší nechat to na nich jestli chtějí byt svalnaté almary se zazranym uhelnym prachem nebo ne? Osobně si myslím ze by se jich tam kdoví kolik nehrnulo, ale proč jim odepirat tu možnost?

+6/−5
17.11.2016 12:56

P72e83t26r75a 69N82e79o51m97i21l24l94n59e25r 7542840397718

No, snad není povinné vzít si kolegyni, ne? :)

+3/0
17.11.2016 17:11

M61i31c30h61a75l 78Š61e38v94č17í20k 8183866114

Nesmysl. Ženský drtivou většinu samy dělat nemůžou. Pomáhat chlapům ano, ale pouze ženská těžko. Nejde jen o fyzičku, ale také nebezpečí a vlivu na zdraví. Chlap to prostě vezme na sebe, má v sobě pud ženský chránit a mít ohledy a ženy nechá dělat něco jistějšího. Ať už to je ve strojírenství, v hutích, v chemičkách, na stavbách, u těžařů... Prostě jsou práce, na které nemají vlohy, nebo jsou nebezpečné, zdraví poškotující atd. Chlapi prostě občas někde přijdou o zdraví nebo o život. Nic neobvyklého. Nepředstavitelné, aby při havárii např. na stavbě umíraly ženy. Můžou dělat něco lehčího, případně kreativního. Někdy i technického, zde se jich pár najde. Ano teoreticky by to asi šlo, od dětství vést k fyzicky náročným činnostem, vychovat z ženský babochlapa, chlapy vést k tomu, aby nebrali ohledy, nechali v klidu náročnou a nebezpečnou práci na nich ale proboha proč?

+4/0
17.11.2016 13:03

M60a57r17e56k 34W63o75l58f 3729147194762

Fajn, teď jste nám řekl jak to vidíte vy, napadlo vas nekdy zeptat se žen jak to vidí ony? Kdo vám dal právo rozhodovat o tom co by ženy měly nebo neměli dělat? Vy jste přesně ten typ co zamrzl v 50 letech a skrývá se za galantnost. Aspoň ze už jsme jim dovolili volit a kandidovat, i když se určitě najdou tací kterým se to nezamlouvá.

+3/−4
17.11.2016 13:26

M36i53c22h41a68l 82Š11e52v58č53í89k 8213186474

Však já to nechám na nich. Nebojte. Samozřejmě, že já se starám jen o své milované ženy z rodiny a blízkého kruhu kolegyň a přátel, ke kterým mám nějaký vztah. Tam bych protestoval, kdyby holky chtěly třeba lézt na střechu, že jí jdou opravit a já bych měl zůstat dole, že teď je řada na nich a já to dělal minule. Nebo, že jdou řezat dříví, postavit zahradní domek, vykopat studnu.... Tisíc možností. Samozřejmě pokud se cizí holky dohodnou, že vezmou motorovky, zajedou s valníkem do lesa, pokácí si pár stromů a postaví si srub, tak jim budu přát, ať se vše podaří. A bude mi to vlastně i ukradené, stejně jako když to jdou dělat cizí muži. Jen pokud se něco nezdaří, to bych byl velmi smutný, mnohem více než u mužů. Nevím o tom, že by ženy měly zakázáno nějakou profesi vykonávat, ale přesto jich jsou stovky, které žádná žena nevykonává. Asi mají rozum. Zase je mnoho profesí na které se hodí lépe ženský přístup, kam se nehrnou muži.

0/0
17.11.2016 16:35

M24i41c87h71a41l 89Š34e23v43č11í18k 8963606754

A k tomu zeptání - ANO. Teď jsem došel do kuchyně, kde je na návštěvě maminka a s ní tam sedí starší dcera a manželka, něco probíraly a schválně jsem se zeptal. Jen na oblasti co jsem uvedl a při jejich udiveném mlčení jsem přidal ještě pár řemesel, která jsou u nás neuvěřitelně nedostatková a nedávno jsem je sháněl, takže tam možnost uplatnění a rozjetí živnosti je veliká. Plynař, topenář, elektrikář, kovář, dlaždič, zedník, malíř pokojů. A opravdu udiveně na mne koukaly, co to je za blbý dotaz. Tak jsem jim řekl, že se ptám obecně, ne konkrétně na ně, ony to mají zkreslené tím, že mají dobrou práci. Taky mne to mohlo hned napadnou, že kdyby chtěly, tak nečekáme měsíce na objednané řemeslníky až budou mít čas a pustily by se do toho hned nebo zavolají kamarádky. No vlastně jsem to nakonec bez konzultací s nimy po několika urgencích řemeslníků udělal skoro vše já (kromě uměleckého kováře). Musím také přiznat, že jsem vyštukoval poslední místnost a odjel a manželka ji sama jako překvápko vymalovala. Trochu jsem to potajnu doopravil, ale jinak super překvapení. Ale dělat to už nechce. Stropy jí prej neoslovily. Asi si tam teď ještě klepou na čelo. No jdu na kávu a asi jim ještě budu muset vysvětlit, co jsem to mlel za nesmysly...

0/0
17.11.2016 17:13

P94a13v57e25l 52S97v51o18b25o62d48a 4367160432512

Genderovy fanatik a trol.

0/0
19.11.2016 6:51

S16t67a95n48i85s49l44a69v 10H72ř28e52b23í19č21e33k 7704311353

Velice výstižně popsáno! R^

+1/0
17.11.2016 13:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.