- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jistota zaměstnání?... hmmm, to už jsem slyšel či četl tolikrát a kdeže ty loňské sněhy jsou...
A to se dosud neprosadila samořídící vozidla... Ale jen se tak stane, tak nastane takový průvan, že jsme ho dosud neviděli ani v Ostravě!...
To ještě bude nějaký ten pátek trvat...
Ale, to přeci nejde! V diskuzích pod článcích o Aholdu bylo jasně napsáno, že prodavačka musí dělat pouze jen prodavačku a nemůže změnit profesi! A najednou je tu článek, že by prodavačka mohla dělat řidiče???
Když už je řeč o Arrivě, tak v té pražské mají na řidiče nižší nároky a nějaké zaškolování u nich asi neexistuje. Při první jízdě jedou krokem, protože nevědí, kde jsou zastávky. Vzpomínám na případ, kdy jejich stálý řidič musel sedět v novém autobusu úplně poprvé až při ostré jízdě. Konečnou nestihl, tak začal uprostřed trasy, na každé stanici hledal čudlíky jak otevřít dveře (lidi pobíhali podle autobusu tam a zpátky), hledání se opakovalo i při zavírání dveří. Také nebyl zvyklý na účinnost brzd, takže brzdil 'pulsně'...
Tak to ale byla jeho blbost, že si to před jízdou neosahal, neodzkoušel nebo se neporadil. Na toto se uporňuje při školení řidičů - seznámit se s návodem k obsluze.
Mám problematice blízko - potvrzuji z praxe :
Žena za volantem busu vyjímkou není dávno již jezdí. Modernizace ovládání je příznivá - od posilovače řízení po automatickou převodovku. Údržbu - opravy, řidič-ka nekoná - dílna, pouze čerpá hmoty . Kombinace psycho - fyzické únavy, stále nízká mzda vydřená doslova do každé minuty výkonu. Lze to vykonávat, záleží na turnusovém zařazení ! Spousta času pak mimo bydliště + snaha si ještě cosi přivydělat navíc - rodina ? ...
Romové taky jezdí. Ti bývalí jsou vyhozeni, kradli naftu, klasika. Pracovití konají bez problémů - Nicméně jeden mne služebně oslovil - Prosil změnu linky ... !? "Tam totiž bydlí plno Cikánů, ukazují si na mne prstem, klepou si na čelo a i jejich děti se mi smějí" ! Mj. pan Kaleja má způsobilost na autobus i trolejbus, když není možnost přesčasu zde - jde brigádně makat na sousedící provozovnu. Sranda je, že tento pracovitý Cikán - úctyhodný člověk, se součtem nedostane na přísun finančních prostředků těch, pro které pak posměchem je !
Další, "bílý otec", mne pak žádá, abych mu směnu navíc nedával - Snaha, aby ratolestem otcovsky přilepšil - Přišel by o dětské přídavky ... Náš systém nemá chybu, je otázka, kdo si má na tu hlavu poklepat ...
smutne realita a objektivni pohled na ni
a kdy uvidím za volantem autobusu třeba Roma?
Nechci se jich zastávat, ale i to se výjimečně stává :)
Moc jistá práce to není. Jsou přísné podmínky na zdraví . Stačí cukrovka a pod. a je konec.
Než dělat pokladní v TESCU, či jiné otrokárně je povolání řidička velmi odpovědné, ale přece jen pestřejší a o trochu (ne o moc) lépe placené.
Jenom mi není jasné, kde nabrali praxi v řízení velkých vozidel bez cestujících. Aspoň dřív takový požadavek mezi skupinou C a D byl.
To už dávno neplatí, důležitých je 21 let. Je to na zaměstnavateli, ale i v kamionové dopravě mají zaměstnavatelé často napsáno, že chtějí praxi aspoň 1 rok, ale vezmou téměř každého.
Nevidim jediny duvod proc by zeny nemely ridit autobus, nebo treba kamion. Kdyz o tom tak premyslim tak jedina prace kterou zeny opravdu delat nemohou je byt porno herec, na to jim chybi vybaveni (i kdyz i tam by se nejaka nahrazka mozna pouzit dala ). Jinak muzou delat vse uplne stejne jako my, a casto lip. To jen halda chlapu je jeste zamrzla v 50. letech kdy zenska mela byt prikurtovana ke kuchyni