Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Růst skončil v říjnu. Kupců nových aut v Unii mírně ubylo

Prodej aut v Evropské unii v říjnu mírně klesl o 0,02 procenta na 1,1 milionu vozů. Zaznamenal tak první pokles pro tento měsíc od roku 2012. Vyplývá to z údajů, které ve čtvrtek zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů. Letos však počet registrací nových aut stoupl o 7,2 procenta na 12,35 milionu vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L95a27d55i47s27l10a30v 83K45a22l82o92u31s 7565216241510

Každý Čech musí mít nejméně 3 auta. Jedno na ježdění a 2 na náhradní díly.;-D

0/0
18.11.2016 13:57

J81a13k39u29b 94K54r15e56j94č21í56k 8733544922394

Nazdárek lidičky..

Hlavní problém růstu států na celém světě jsou dluhy.,. nejde ani o růst cen nemovitostí, prodej aut, či dalších věcí, ale příčinou vznikajícího problému je spotřeba poháněna růstem nekrytých dluhů, prakticky je to cesta přímo do další krize..

S pozdravem!

0/0
17.11.2016 20:29

J91a57r29o24s18l42a67v 83T81e26p98l24ý 6111514531280

1.1 milionu aut, 0.02 % pokles...cca 220 aut? Bože takový propad.

+3/0
17.11.2016 11:19

P77a16v97e61l 82Ř10a59p11e72k 7492906329875

Točením volantem nevzniká žádná nová hodnota, naopak se spousta zdrojů spotřebovává. To obrovské množství aut logicky znamená i obrovský vnitřní dluh této "vyspělé" společnosti. Až dotace a podvody centrálních bank nebudou stačit na udržení téhle bubliny, která je ještě děsivější, než byla bublina realitní a hypoteční, celé se to sesype jako domeček z karet. Člověk nemusí být ani moc chytrý, aby mu docvaklo, že když lidé od skutečné práce přecházejí k hrabání se v papírech, klikání myší a točení volantem a věcem s tím spojeným (práce v automobilkách, vylévání asfaltu atd.), tak se prostě dlouhodobě nemohou mít dobře. Dnes registrujeme stále mohutnější pohyb hmoty, který má ovšem stále menší smysl.

0/−3
17.11.2016 11:18

J72o19s89e29f 52K10o73p36e95c15k18y 9234282575

Diky tocenim volantem se lide dostanou do prace, lekari, ci do skol. Toceni volantem zachranuje lidske zivoty ci chrani majetek. Vase prispevky jsou ve sve nenavisti ponekud nudne... Mimochodem jake jine reseni navrhujete? ;-)

+1/0
17.11.2016 12:11

P13a94v39e14l 14Ř50a92p78e66k 7552406569915

Vše je otázkou míry. Bydlení je bezpochyby ještě užitečnější než automobil, přesto i bydlení dokázalo před 8 lety shodit ekonomiku půlky světa, protože se to zkrátka přehnalo. Masový automobilismus bude ještě větší průšvih, jakkoli se to bude svádět na všechno možné okolo. Vzpomeňte si na moje slova za pár let.

+1/0
17.11.2016 12:21

J97o28s51e67f 51K45o95p18e16c19k94y 9574512785

Bydleni samo o sobe opravdu nemuze za nedodrzovani podminek pri sjednavani hypotek... Stejne tak je opravdu tezko rict, v cem by mel byt automobilismus pricinou nejakou pricinou jeste vetsi krize? A neodpovedle jste na otazku, co jineho navrhujete...

0/0
17.11.2016 12:31

P90a80v11e88l 47Ř64a52p55e15k 7422456859805

Navrhuji odstranit všechny státní zásahy do ekonomiky dopravy a zavést tržní principy i do takových oblastí, jako je parkování či výstavba komunikací.

+1/0
17.11.2016 14:01

O94n93d51ř44e87j 95L17o75š18o54t46h 1665765325481

To by samozřejmě šlo, jenže nemůžete chtít po lidech financovat něco, na co už zaplatili daně. Spotřební daně z benzínu, DPH z prodaných aut, dálniční známky, silniční daň - stát si tyhle peníze bere a za to holt musí stavět silnice a parkoviště.

0/0
17.11.2016 14:14

A96n85t43o55n62í71n 11S96v65o65b92o91d49a 3514223189322

parkoviště stát stavět nemá, to má zajistit majitel vozidla, obchody a firmy provozující služby. Vždy jsem se postaral o parkování našich aut i zákazníků, ale na Letné jsem neměl kde zaparkovat, i když jsem si chtěl v poledne zaplatit, na modré bylo volno :-(

0/0
17.11.2016 14:35

R65o64m10a24n 63J73e17s61c43h13k81e 9358635327695

Každý, kdo si pořizuje auto by měl mít svou garáž nebo místo na parkování. Zda vlastní nebo pronajmuté je jedno. Pokud vidím v naší ulici rodiny se 3 auty, tak se pak nedivím, že se tam všichni nevlezou.

0/0
19.11.2016 7:19

J41o13s58e28f 97K88o32p19e93c96k84y 9784932135

Pokud byste odstranil statni zasahy do ekonomiky, tak byste dosahl posileni individualni a tedy vami nenavidene automobilove dopravy. Takze moc to smysl nedava... Vystavba komunikaci je od urcite vyuzitelnosti nerentabilni, takze by se prestala stavet. To je cilem vasi zmeny? ;-)

0/0
17.11.2016 14:15

O67n33d94ř46e23j 10L22o31š34o42t22h 1365935295671

On si neuvědomuje, že po té silnici jezdí sanitky, hasiči, policie, pekaři vozí rohlíky. Je o dost jednodušší plánovat a budovat infrastrukturu centrálně z daní. Navíc, infrastruktura je jedna z věcí, o kterou by se měl stát starat.

0/0
17.11.2016 14:18

V28í70ť12a 42K32r59u45t92i93š 1190434425547

Ano, souhlasím. Odstraňte státní zásahy i do železniční dopravy, třeba jen provozní dotace je ve výši 1,40Kč/os./km, do autobusové, kde to bude obdobné. Nebo MHD, kde třeba v našem městě je ta dotace 90%, takže zde byla myšlenka, ať je úplně zdarma.

A pak chci vidět, zda po takových zásazích bude kromě pár tratí a hlavních tahů bude někde fungovat veřejná doprava.

0/0
17.11.2016 16:53
Foto

B16r26o77n94i22s57l74a78v 86G88a49b31r57y20š 2782259161

Sám dobře víte, že bez veřejné dopravy se žádná obec neobejde. Neobejdete se bez ní ani Vy, i když jste zavřený v autě přikurtovaný k sedadlu. Takže podpora a posilování významu IAD zcela postrádá smysl.

0/0
17.11.2016 21:08

R71o94m13a50n 74J35e82s45c71h53k31e 9408115367795

Jsem pro švýcarský model, ubývá majitelů aut. Silnice, parkoviště a chodníky jsou plné aut. Větší podpora MHD. Jsme spotřební společnost,

kupujte další věci. Banky se radují z úvěrů. Mám staré auto a peníze mám raději v rezervě abych se nemusel zadlužovat.

0/0
19.11.2016 7:15

L67a66d25i17s63l27a23v 45K54a87l41o80u61s 7205746491660

To máte sice pravdu, na druhou stranu je to pilíř státního rozpočtu. Kolik lidí působí ve výrobě aut, dálniční známky, STK, servisy,pojišťovny,banky,prodejny náhradích dílů, výrobci provozních kapalin, PALIVA. Celé ŘSD by jinak chcíplo- Ťoka by odvezli na psycho pozorování, silničáři, provozovatelé silnic/dálnic,stavební firmy,.....

0/0
18.11.2016 10:02

Š76t87e47f47a39n 13F40r90i94č58a 7502148523486

Hlavně by si neměly auto pořizovat socky, které nemají zajišteno soukromé parkování v místě bydliště. Veřejná parkování by měla zdražit. Je neúnosné, aby familie s dvěma dospělými dětmi zabírala 4 nebo 5 parkovacích míst.

+3/−3
17.11.2016 10:53

P84a62v69e63l 89Ř93a70p61e87k 7572596589625

O tom tu píšu už roky. Dnes není výjimkou, že jeden trumpeta má i 3 auta, kterými bezplatně zabírá veřejný prostor, navíc z veřejných peněz stavebně upravený. Něco takového je v případě jakéhokoli jiného soukromého majetku zcela nevídané. Státní zvýhodňování automobilismu již dosáhlo absurdních rozměrů a jeho vinou narostl masový automobilismus do obří ekonomické bubliny.

0/0
17.11.2016 11:21

J42o54s30e34f 96K14o64p62e22c87k41y 9374622835

Pokud ma nejaky trumpeta 3 auta, tak tim nejspise zabira prostor sve vlastni zahrady nebo garaze, coz vam muze byt vcelku jedno. Ale ani po tech letech jsme se od vas nedozvedeli v cem ta obri ekonomicka bublina spociva? ;-)

+1/0
17.11.2016 12:38

P26e68t67r 72D40r11a48p55a27l 3915558833545

viděl ste někdy město? To je barák, v něm jsou desítky bytů, vedle druhý barák, třetí...kde by asi to soukromé parkování mělo být?

0/0
18.11.2016 10:48

M94a25r98c88e87l 80B50í96l45ý 2733332522109

Kdo má ty plechovky furt kupovat ! ;-D

0/0
17.11.2016 10:46

K87a85r71e73l 37B35a36m19b54u92l30a 4843289567239

Unie by okamzite mela zavest nejaka opatreni na podporu rustu !

0/0
17.11.2016 10:06

J85a36k38u77b 22F58e68i47f23a98r 7529569226869

Tak to že se nová auta nekupují před zimou je dávno známé. Výjimkou snad jen korporace.

Spíš mi přijde nedobré, že pokles prodejů aut tak viditelně pohne s čísly kolosu jako je unie. To rozhodně dobré není...

+1/−1
17.11.2016 9:49

L79a93d43i29s40l23a62v 82S53t63e30h56l44í50k 6321789145

to srovnání je meziroční ...

0/−1
17.11.2016 10:30

M69a33r37e20k 19K44o54l39m51a28n 5476584747841

Vlastnit auto začíná být poslední dobou už trochu "za trest". Majitelé aut jen aby se neustále báli, kolik z nich budou další rok vlády zase chtít vycucat.

+11/−4
17.11.2016 9:14

K78a24r32e74l 97N85o64v87o43t59n13y 6829741579655

Pokud na to nemate, tak jezdete vlakem.

+1/−3
17.11.2016 10:04

M23a28r25e44k 93K82o33l83m75a69n 5586874887871

Já mám zase radu pro Vás - pokud na to nemáte, tak sem raději nepište.

+4/0
17.11.2016 10:20

V93l25a34d77i78s50l42a22v 75B33u91r48y80š88e77k 1179362697954

jaký vlády co z nás cucají, co je to za kraviny, spotřební daň je ve všech zemích kolem dokola, takže s tím nic naše vláda neudělá, tak snad jen ta dálniční známka, když na ni nemáte 1500korun, tak jezděte po dálnici autobusem

0/0
17.11.2016 12:01

V73l37a98d32i24s79l11a54v 39B56u14r48y96š75e98k 1489432787144

já jezdím 40 let a provoz auta nebyl nikdy tak levný, jako teď, je to i vidět na počtu aut co dnes jezdí, po revoluci stál favorit 80 průměrných platů, litr behzínu hodinovej plat, běžte se vycpat s tím vaším fňukáním

0/0
17.11.2016 12:05

M94a16r32t11i52n 90K51a55r12á44s16e67k 9438883908248

Muzete to nak blize specifikovat? Ja jsem zadnou zasadnejsi zmenu za poslednich x let nepocitil

0/0
17.11.2016 10:25

M60a94r92e19k 96K77o95l13m64a70n 5846944727801

Tak například z našich luhů a hájů - nové rozšíření modrých zón v Praze.

Hlavně vzrůstá snaha o podojit lidi pod záštitou různých ekoblbostí.

+1/0
17.11.2016 13:18

A50l43o38i31s 73J88i51n35d56r40a 9720344977205

sorry, melo byt + :-)

0/0
17.11.2016 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.