Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Imunní šéf Audi přežil čistky po Dieselgate. Ale aféra se znovu vrací

Šéf Audi Rupert Stadler má starosti. Automobilku, v jejímž čele stojí skoro deset let, začaly vyšetřovat americké úřady kvůli možným manipulacím s emisemi. V souvislosti s kauzou Dieselgate nedávno přišel o klíčového muže ve vývoji a interní vyšetřování zkoumá, jestli je do aféry zapleten i on sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48e28t69r 58H73a49r94i87p79r44a97s12a79d 67H55a19j80i37č 8773890704137

Skandál s NOx, COx. Přitom vyrobit se to dá. Jenom by to bylo asi poněkud dražší, a naftové motory by zřejmě skončily, tam budou náklady na snížení emisních hodnot velmi vysoké. :-(

0/0
20.11.2016 15:26

J14i83n11d29ř43i76c54h 31K54u32c69h37a27ř 4546613478

Nové TDI jako jedny z mála plní podle testu Euro 6 i v běžném provozu. A prodávají se jedna radost, takže to tak žhavé nebude

+1/−2
20.11.2016 16:00

P90e67t22r 68H17a73r18i13p63r18a59s29a11d 74H86a45j23i84č 8563530164287

No já mám dost jiné informace. VW TDI a NOx ano, ostatní výrobci ne. Například Fiat to přrekračuje 24x. Emise COx nesplňuje podle EURO6 žádný naftový motor.

+1/0
20.11.2016 16:12

P23e46t71r 35H31o93r49á81k 1419753899674

Vidím, že američané chtějí odstranit veškerý management VW. Může být, pokud podváděli. Ale v rámci rovného zacházení by po skandálu s odposlechy měl rezignovat každý představitel USA, který s tím má cokoli společné.

+1/−2
20.11.2016 14:45

J71a35n 63V78á41v42r64a 1622616593266

Kdyby do toho pořád nerejpali zrovna Američani, kteří mají nejraději velké SUV, tak by celá ta "aféra" možná nebyla tolik k smíchu. ;-D Myslím, že u nich mají aktuálně větší problémy, než co a kolik toho "vypouštějí" naše auta. Či co takhle zaměřit se pro změnu třeba na nákladní lodě (1 velká nákladní loď = cca 50 milionů osobních automobilů). Proto dodnes nechápu tu obsesi EU se tím tolik zabývat a neustále honit procenta emisí u osobních automobilů, jejichž celkový podíl např. CO2 je 0,2%. Automobilky (jakožto jeden z hlavních ekonomických subjektů EU) to stojí neuvěřitelné peníze a de facto je to brzda celé naši ekonomiky.

+5/−2
20.11.2016 14:21

P14e74t75r 84M53a77r17e29č42e75k 1153941849638

R^ to ano ;-D ovšem na čem jiném by bruselští byroaktivisté mohli vykazovat nějakou aktivitu? V zahraniční politice neschopní a v hospodářských otázkách nekompetentní. Nezbylo tak nic jiného než se uchýlit na pole ekoterorismu.

+3/0
20.11.2016 15:07

P53e46t12r 66H69a80r51i56p90r36a76s36a65d 45H93a55j76i60č 8863550304557

Máte odkaz na onu hodnotu 0,2%? Je možné, že je to celkový podíl, ale pak lodní doprava dopadne podobně. Je to kolem 3,5%, i když je pravda, že údaje jsou dost nelichotivé. http://www1.cenia.cz/www/node/391 Jinak se můžete všude dočíst, že silniční doprava (osobní i+ kamiónová) se podílí na emisích v dopravě v EU kolem 83%. Například vnitrostátní lodní doprava (inland waterways) je v EU průměru někde na 2%. http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Archive:Transport_energy_consumption_and_emissions

Je všeobecně známo, že ve městech se podílí osobní doprava na emisích více jak z poloviny (60-80%) podle ročního období a převažujícího typu vytápění domů.

Váš údaj 1 velká nákladní loď = 50 miliónů osobních automobilů je úplný nesmysl. Nevím, kde jste to sebral, ale například Emma Maersk (největší nákladní loď, jakou jsem našel https://cs.wikipedia.org/wiki/Emma_M%C3%A6rsk) má výkon kolem 85MW. Takový výkon má asi 1000 osobních aut. Hodinová spotřeba je asi 13,5 tun paliva. Tak v tomto případě to vychází hůř, asi 2000 aut. I když to přepočtete na to, že autem jezdíte jenom občas (třeba 1h/den) a loď jezdí skoro pořád, tak pořád je to jenom 24x horší. Tak řekněme maximálně 50 000 aut. :-)

0/0
20.11.2016 16:09

J28a64n 37V62á68v70r34a 1672666393776

Neměl jsem na mysli jak vy píšete emise v dopravě EU nýbrž podíl CO2 celkově na zemi. U lodí jsou to zase emise sazí a oxidu síry. Omlouvám se, že jsem složky blíže nespecifikoval, ale šlo mi o princip.

http://auto.idnes.cz/spalovaci-motor-co2-0ok-/automoto.aspx?c=A151113_162659_automoto_fdv

http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

0/0
20.11.2016 16:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.