Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

D1 se bude opravovat až na devíti místech najednou, cíl je v roce 2020

Dálnice D1 se stihne kompletně opravit do roku 2020. Kvůli stihnutí termínu ale bude nutné zvýšit tempo oprav, v jeden čas tak budou silničáři příští rok opravovat až devět úseků dálnice. Na pondělním setkání s novináři to řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V63l63a77s70t66i15m76i79l 79F66i96a31l19a 1812481904

Ještě by měli napsat v kterém století bude D1 dostavěná.

0/0
10.12.2016 14:34

T92o77m52á39š 57V91e82j65m31e47l19k64a 8148162619

No to bude hardcore, hlavně před Jihlavou. Ach jo...

0/0
22.11.2016 13:05

D89a74v58i96d 23P64e51c17a 1105324211886

Opravu dálnice nejvíc protahuje snaha dělat to co nejdéle za víc peněz. Je to komické, při porovnání s ruční stavbou železnic přes pohoří v 19 století. Já vím, technologie, přestávky, materiál, předpisy. Močíte nám na nohy. Hůř se hledají důvody proč by to mělo jít.

0/−1
22.11.2016 10:01

L96u23k81á98š 91Š42l47e97h48o76f88e69r 1343169855879

Naopak, rychlejší tempo stavby je dražší...

0/0
24.11.2016 8:34

R10a82d38e70k 25N62o89v68a29k 9174893929790

10% jestli se nemýlým. Zbytek zárola a cena.

Jak byste si to představoval vy?

0/−1
21.11.2016 22:08

I22v10a32n57a 68N71o75v34á 2342362659218

Kdyby chtěli, rozdělí D1 na x úseků, vyberou firmy a za měsíc je opraveno. Na měcíc či dva by to zavřeli celé. Jenže nechcou.

0/−2
21.11.2016 21:48

M73i24l91a35n 81C18h52a40l45u31p22a 7324386597353

Za měsíc? Vy nejste ze stavebnictví, že?;-D

+1/0
21.11.2016 23:51

M97a29r18e32k 23H40r18u55b96y 6767682111588

Co presne trva na schnuti betonu a asfaltu trictvrte roku?:-P

0/−2
22.11.2016 0:14

V26l26a33d57i14m43í59r 50F25i54b37i80g17e84r 5364801641114

Nic, používá se rychletvrdnoucí, ale když tu spodní stavbu na kterou se pak beton dává dělá pár lidí tak to trvá dlouho, než kdyby na to vlítla velká skupina a stavba byla zorganizována od A do Z

0/−2
22.11.2016 7:08

M44i46l42a25n 97C35h17a56l88u60p83a 7824786837413

Uvědomujete si, že se tu jedná o třeba 15 km vozovky široké cca 11 m a tlusté přes půl metru? Spočítejte si kolik je to dní na vybourání, odvezení, sanaci poškozených míst, opravu zdí mostů a všeho pod vozovkou, navezení nové konstrukce vozovky, řádného uložení, provedení dvouvrstvé cb vozovky, osazení veškerého příslušenství atd. Když do toho nepřijde nic nepředpokládaného, tak je půl až tři čtvrtě roku minimum. Pod to se to nedá.

+2/0
22.11.2016 8:01

I83v39a86n14a 95N97o79v55á 2912472789928

Tik Ťak už toho nasliboval.

0/0
21.11.2016 21:44

V77l85a58d10i70m70í94r 14F10i23b78i82g18e58r 5774361131614

V roce 2020 už ministrem na 99% nebude, tak může naslibovat i dokončení všech dálnic do 10 let

0/0
22.11.2016 6:53

L64u70k53á11š 32Z52e51m51a77n 4957480486627

Ostrava-Olomouc-Mohelnice-Česká Třebová-Litomyšl-Vysoké Mýto-Chrudim-Čáslav-Kolín. Týden co týden jezdím do práce (ne do TPCA) touto trasou. Možná, že na havlobrod a D1 bych byl doma rychleji. Takhle mi každá cesta trvá o 20 minut déle, zato se mi nestane, že se zaseknu na 2 hodiny v koloně a vždycky mám možnost objížďky. Už 5 měsíců jsem nejel přes Brno ani Vyškov a můj život je mnohem sladší :D

+1/0
21.11.2016 18:36

P69e16t87r 37B62á21č74a 8345826185235

On prujezd leckdy VM , Litomysli nebo i Chrudimi taky neni kdo vi jakej zazitek.

To ja zas teda budu radsi stat na dalnici nez se tahnout za nekonecnou kolonou tiraku na tehle trase jeste s obtiznym prujezdem mesty na teto trase.

Ale to je jedno, kazdopadne davno mela stat severni dalnice a nemuselo se tohle vubec resit.

0/0
21.11.2016 19:15

P45e79t39r 72B35á23č89a 8305766645445

Pardon za slovosled zase mi bylo lino to po sobe cist :-)

0/0
21.11.2016 19:16

K26a38r16e41l 57L76a27n28g52r 2352137740398

A co tankodrom D1 u Olomouce? Dobrý nebo opravit? ;-D Za mě rozkopat a opravit taky.

0/0
21.11.2016 21:58

R29a47d52e89k 97N49o50v88a46k 9694923199170

D1? U Olomouce?

+1/0
21.11.2016 22:11

M71a22r14e69k 35M58a41r91t51i52n 8209344146420

Proč mám pocit, že je Ťok větší slibotechna než Bárta?

+2/0
21.11.2016 17:43

L75a16d89i94s92l53a35v 97K94a92l51o77u86s 7655936751480

Ťok má podnikatelské zkušenosti ve stavebním bussinesu u fy. Skanska. Teď podniká v ŘSD.

0/0
21.11.2016 19:11

M69a71r63e67k 20H55r39u31b42y 6487792861548

Je jedno co je tam za ministra, RSD si uz po desetileti dela co chce.

0/0
22.11.2016 0:15

V11l46a86d25i45m56í69r 63F12i23b23i27g86e15r 5744411171634

Bárta byl nejhorší ministr dopravy v posledních letech. Zastavit dopravní stavby a jejich přípravu v dobé kdy lze čerpat nejvyšší dotace na stavby a zdržení výstavby min. o 5 let to je amatérismus nejvyššího kalibru.

+1/0
22.11.2016 6:55
Foto

O15l84d57a 44V85a43r69h21á48n79e48k 5620314910586

Národ který dokázal postavit Karlův Most, Ještěd, Slapy, Lipno, nejhustší síť kolejí, razí tunely na Islandu, kde to nikdo jiný nezvládá - neumí postavit 200km čtyřproudé cesty??? Fakt tomu nevěřím! Oni to postavit NECHTĚJÍ!!!

+8/−1
21.11.2016 17:25

R25a15d96e75k 49N77o78v39a90k 9104173619530

Oni nestaví, oni rekonstruují, za plného provozu!

+1/0
21.11.2016 22:12

J95i37ř52í 25E67r16b72e33n 1483254876527

Taky ten Karlův most se stavěl desítky let a slavný Ještěd taky - tři roky nad Libercem trčela jen jeho železobetonová kostra, posměšně nazývaná "nahá panenka", po které lezlo jen pár dělníků...

+1/0
21.11.2016 22:28

P38e12t85r 57O25t31r73u60b94a 6936558592365

To je taky dobré. Obce přišly zdarma k výběru pokut z D1, ale použijí je pro svoje účely. Proč proboha nebylo určeno, že si nechají nějaké procento za agendu a zbytek půjde na třeba ty další radary nebo nové světelné tabule. Prostě zpět do bezpečnosti na D1.

+2/0
21.11.2016 17:23

I19v86a64n16a 77N14o93v43á 2622592939828

do bezpečnosti = na radary? Jste upad, ne?

+3/0
21.11.2016 21:45

M20a19r16e34k 51H51r81u57b60y 6607352491378

Dokonala ukazka uchylneho mysleni RSD. Nejvetsi skody v uzavirkach nadelaji nehody kamionu, ktere rychlost spolehlive neprekroci, takze je treba tam merit rychlost8-o

Jo, kdyby namisto toho merili rychlost postupu stavebnich praci:-P

+2/0
22.11.2016 0:16

M15i52c91h40a78l 45P42a58u68l18í79č62e45k 2823185205475

Jestlipak se někdy dožijeme situace, že bude celá dálnice plně průjezdná a bez jediné uzavírky. Pokud by někoho z našich odborníků zajímalo, jak se to má dělat, tak se má jít podívat do Japonska a absorbovat trochu toho rychlostavitelského umění. Viz poslední případ s propadlou vozovkou, kde za pár dnů kráter zmizel a byla tam úplně nová křižovatka, nebo onehdy při tsunami znovupostavili několikakilometrový úsek odplavené silnice asi za týden...

+1/0
21.11.2016 17:16

P44e67t33r 97O30t47r63u50b88a 6686138172545

Ano, s tou rychlostí máte částečně pravdu. Urychlit se dají například přípravné a dokončovací práce, ale beton prostě musí vyzrát po položení.

0/0
21.11.2016 17:25

R61a36d14e80k 37N76o88v90a69k 9294243479770

:D další adept na ministra dopravy

0/0
21.11.2016 22:16

Š60t46e25f71a87n 45F73r51i50č86a 7152688803536

Nejsou připravené stavby, tak se ze nasype do oprav.

+1/0
21.11.2016 17:10

J71a91n 25D93l52o88u64h10ý 8356110193780

Problém není ani tak v počtu oprav ale v délce jedné opravy...

0/0
21.11.2016 16:35

R37o81m70a55n 75S63t77o15n10e84k 1899523529411

bohužel nutné technologické přestávka a zimu nezkrátíte :-/

0/0
21.11.2016 18:24

V29l19a87d84i62m93í32r 17F17i46b97i37g98e52r 5354701801254

U nás jsou opravy jedna dloooouhá technologická přestávka. U nás opravovali hlavní ulici. Na jaře jí rozkopali, pak tam půl roku nic nebylo a když začínalo mrznout, tak to během týdne opravili. Celý ten půlrok tam nikdo nebyl, leda by pracovali akopaní pod zemí.

Nějaké přestávky jsou potřeba, ale pokud je na několikakilometrovém úseku max 10 lidí, tak to se nedá považovat za intenzivní práci.

0/0
22.11.2016 7:05

M46a85r35t93i24n 68K25a58r92á27s75e65k 9908393148108

No zacal bych tim, aby se v uzavrenych usecich opravdu opravovalo...

+5/0
21.11.2016 15:27

P45e33t80r 26B23á34č25a 8425586635485

Ten je fakt totalne mimo realitu.

Uz te dje to tezko prujezdny, clovek se tam neustale tahne, ze uz to je jak kdyby jel pomale na normalni ceste a on chce ejste opravovat tolik useku naraz ;-D

Ty se jednou laskave zvedni z toho svyho kresilka na ministerstvu a bez majaku si to obcas projed, at jses aspon v nepatrnym obraze reality ty mysliteli ze stavby,

+2/−1
21.11.2016 15:17

P39e65t50r 16B56á59č28a 8705376945425

Zrovna v tuhle chvili doporucuji panu mysliteli projet z Brna do Humpolce, se zapotis. A to jsou tam ty zuzeni jenom dve.

0/0
21.11.2016 15:19

R82i92c70h93a78r72d 24T89o70m41e45č68e48k 7356355576431

Kdyby byla podle původních plánů hotová R35 tak mohla být D1 za rok kompletně opravena. Peníze nám celé roky z EU přímo cpou, akorát zákonodárci mají jiné osobní zájmy a naší úředníci nepracují na úrovni svých platů.

+2/0
21.11.2016 14:50

J30i72ř11í 77E80r19b60e20n 1623614346597

Chybí nám prostě ve stavebním zákoně a ve správním řádu ustanovení o liniových stavbách, kde by třeba odvolání měla jen odkladný účinek 14 dní a podobně. Zkuste si k I/35 / R35 / D35 najít pár informací, jak proti té které trase bojovala místní zastupitelstva.

Naopak dnešní trasa D1 byla v letech 1938-39 vytyčena obecně na mapě, pak se vždycky v obci svolalo jednání do hospody, tam úředníci GŘSD (které mimochodem tehdy mělo přes 500 zaměstnanců na pražské centrále, ale ani jednoho dělníka ;-)) ukázali kudy to povede, dotčené obce i občané měli 10 dní na vyjádření (bez odkladného účinku!), následoval výkup nebo vyvlastnění pozemku za cenu orné půdy a hotovo šmytec.

+1/−1
21.11.2016 15:24

R43a79d84e38k 17N38o47v42o29t63n31ý 5638842496575

Odkladný účinek 14 dní je naprosto k ničemu, to už může být vyloučen.

0/0
21.11.2016 15:38

Š67t33e15f46a18n 33F92r23i92č73a 7682818243886

Přeji Vám, abyste (bez odkladného účinku!) 11. den přišel o střechu nad hlavou.

0/0
21.11.2016 17:12

J83i27n62d60ř38i46c81h 11R88a63m95e27š 5294956869

Nechápu,proč neuzavřou třeba celou jednu stranu dalnici od prahy do brna a nespraví to v jednom roce a je to na co to prodlužovat na useky . Na tu dobu bych zrušil i dalniční známky .

0/−3
21.11.2016 14:47

J53i47ř56í 27E33r21b61e93n 1373294226357

Dálniční známky snad platí i jinde než mezi Prahou a Brnem.

Navíc jak byste to řešil s nadjezdy a podjezdy? Opravovat vždycky jen půlku? ;-D

+1/0
21.11.2016 15:13

P55e90t25r 23B63á78č60a 8145736475465

Nesmysl, evidentne toho hodne najezdite.

+1/0
21.11.2016 15:18

M32i88l29a31n 50C13h56a54l36u75p93a 7964866257443

Tady se shodneme, že pan Rameš rozumí stavbě (a opravě) dálnic jako koza petrželi a to jsem tu kozu docela urazil. ;-D

0/0
21.11.2016 23:49

J67a71n 59P15r10o65c10h27á68z75k42a 5716802138647

Do roku 2020 bude mít dálnice D1 mezi Prahou a Brnem konečně 3 jízdní pruhy k každěm směru?

0/0
21.11.2016 14:35

O26n36d48ř72e19j 79Č11a32p41k72a 6851251653804

To sice ne, zůstanou jen dva, ale určitě nám tam dodělají úsekové měření a automatické pokutování chybějící známky. Jak by pan ministr určitě řekl, není na světě problém, který by nevyřešilo víc pokut a větší pokuty.

+6/0
21.11.2016 14:47

R28i25c30h25a76r62d 26T46o12m86e40č32e32k 7296145816371

Ale vesnice kolem frekventovaných tahů nám z pokut utěšeně kvetou, nejdříve proti silničním tahům protestovaly a dneska si chrochtají blahem.

0/0
21.11.2016 14:56

J23i81n54d71ř38i80c59h 76R70a58m90e58š 5814676919

Jinde to jde v Japonsku Německu a zde to nejde tak nechapu za co mínusi jinak jsou objížky a je to ne dřív se jezdilo po okresech tak at jezdí tudy

0/0
21.11.2016 16:10

J23a11n 13D93l24o55u60h86ý 8876630193120

Ne.

0/0
21.11.2016 16:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.