Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hezčí záchody, víc místa v kupé. Dráhy vyřadily další ostudné vlaky

České dráhy stahují z dálkových vlaků další nejstarší vozy bez klimatizace či s toaletami ústícími ještě na koleje. Cestující si změny všimnou od 11. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád. Dráhy tvrdí, že nemodernizují jen „ostře sledované linky“, kde soupeří s konkurencí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K28r33i22s82t92ý50n76a 31V47a14ň51k75o93v68á 3497360335823

Výborně. Na Slovácko musela začít jezdit Arriva, SA i LE, aby si Dráhy uvědomily, že jim nikdo nebude platit dvojnásobek za špínu a smrad.

0/−8
23.11.2016 22:03
Foto

K63r69i24s85t64ý36n31a 76V19a93ň69k66o52v46á 3417520875903

Trochu mi to připomíná Microsoft, když s velkou pompou nasadil do posledních Windowsů multitasking.

0/0
23.11.2016 22:04

V71a80c52l96a26v 59H17a47j45e31k 3476949489

Nejezdí náhodou na některých vlacích na trati Děčín ˇ-Č.Kamenice-Rumburk Desira??

0/0
23.11.2016 20:38

M89i81r21o37s36l27a41v 67G84r60o26s40s82m60a79n60n 8142449514

Mám pocit, že na rychlících přes HavlBrod jsou nasazovány relativně moderní, často rekonstruované vozy Bee. Dokonce myslím, že to byly jedny z prvních rychlíků, kde ustoupila koženka. Už v 90. letech.

0/0
23.11.2016 20:31

J80a57n 63J52e39m65e53l64k77a 1265890

Hodně vybavení je na 140. Jak lokomotivy, tak vagóny.

Otázka jak to budou dělat. B by mohly být dobré na špičky.. Ale jsou jen na 140.

0/0
23.11.2016 19:38
Foto

J10a38n 24V54a78l84a40l19í14k 6346559320856

tak jsem koukal z PH do ČB bude též jezdit Arriva...

0/0
23.11.2016 18:41

R29i36c66h43a97r36d 85B40a85r95t23o90š 4369385809701

Když už konkurence začíná hýbat s něčím takovým jako je ČD ;-D, tak musí i ten největší socialista uznat, že je prospěšná ;-D.

+2/0
23.11.2016 17:25

R82i61c62h51a94r60d 86B26a37r81t94o30š 4949395269351

* jsou ČD ;-)

0/0
23.11.2016 17:25

M35a77r33t13i98n 19R66u51z39i59c23k42a 1102638526567

Sem to nepatri, ale chapete nekdo, proc v CityElefantech prestali krom prvnich par souprav davat vypinace na svetla nad okny a proc je vybavily tak perfektnimi zrcadlovymi skly, kdy si clovek ve vlaku pripada jako ve vyloze pri pohledu jineho cloveka zvenci a naopak neni umozneno vubec videt ven z vlaku (zrcadlo). Ja si vzdy pripadam jako jako kus zbozi za vylohou nebo jako u vyslechu.

+3/0
23.11.2016 16:04

R58a47d30e71k 91J80a90n68a48t49a 9155256414652

Pokovená skla jsou u vlaků (nejen u CityElefantů) kvůli efektivitě klimatizace. Myslím, že to má odrážet infračervené zaření ven.

+1/0
23.11.2016 17:21

M44i55c78h87a64e57l 15C77h70a73r94v21á21t 9449468533262

Tedy nejdřív jsem marně pátral po vagónech, kde musí cestující nejdřív vystoupit, aby se dostal na toaletu, ale naštěstí se potom vše vysvětlilo.;-(

0/0
23.11.2016 16:04
Foto

J72a39n 47V70a57l19a53l43í54k 6856649630596

Expresy nabídnou cestujícím kvalitu na jihu Čech nezvyklou. Na jihočeských rychlících je totiž dosud možné spatřit staré koženkové vagony. V expresech budou cestující obsluhovat stevardky, v první třídě bude voda a tisk zdarma.

že se to zde nedočtu...

+1/0
23.11.2016 15:07
Foto

J14a51n 19V73a24l66a63l21í97k 6936519800766

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/rakouska-novinka-cityjet-bude-zajizdet-na-jihoceske-koleje-1325774

+1/0
23.11.2016 15:07

O56l76d79ř68i55c31h 93J32a41n84e92č93e86k 8469346543201

Díky za info, že cityjety mají v budoucnu jezdit až do Budějovic mě dost překvapuje, nevěděl jsem, že ÖBB nakupují i dvousystémové. Ale pro takovéhle přeshraniční linky to dává smysl, nejen v Jižních Čechách. Mimochodem, celkem jich bude u ÖBB 101 a část jich už jezdí.

0/0
23.11.2016 15:32

J71a50n 23S20ů68r53a 4125473303782

Dočtete, až si tu informaci ověřím. Tímto se ČD nechlubily v tiskové zprávě a prezentační jízdy jsem se nemohl z časových důvodů účastnit.

0/0
23.11.2016 16:29
Foto

J89a14n 74V45a95l88a80l62í76k 6626849390426

Ted koukám na tiskovou zprávu na stránkách ČD o stevardkách tam provda nic není ale pouze že budou minibary... ale bonus do 1 třídy tam je...

0/0
23.11.2016 16:47

O69l37d71ř65i26c78h 36J30a38n66e87č31e10k 8679656863321

Myslím, že vlakový personál se nezmění, Vámi citovaný deník prostě pojmenoval průvodčí honosněji ;-) tu vodu a noviny dostane cestující buďto od průvodčí(ho), nebo od obsluhy jídelního vozu, pokud na expresech do ČB budou řazeny - soudě dle praxe z railjetů ;-)

0/0
23.11.2016 17:26
Foto

J77a31n 35V52a14l27a66l49í95k 6146169830576

tak na ČT1 ve zprávách v 18h byla ta prezentační jízda a byla tam slečna s mínibarem tudíž se dá říci že to byla stevardka...

bylo tam též porovnání času vlak a bus RJ... vlak 1h58min bus 2h20

trasa PH - ČB

0/0
23.11.2016 18:27

O90l35d41ř18i53c82h 96J87a84n67e93č57e61k 8479856233941

Stevardka je 'palubní průvodčí', na železnici tomu podle mě odpovídá mnohem více průvodčí (zaměstnanec dopravce), než obsluha minibaru nebo restauračního vozu (zaměstnanec cateringové společnosti) - tedy pokud je to oddělené, jako u ČD.

Ale slovíčkaříme ;-)

0/0
24.11.2016 14:16

A31n25t74o53n83í62n 14D88o64u19b15e26k 3290739299

bohuzel casto vagony maji jen sedadla nesmyslne po ctyrech!

malokde jsou sedadla za sebou po dvou jako v letadle coz povazuji za nejlepsi!!!

pendolino i rajljet jsou reseny rozumne atakto to tam je ale u starych vagonu to cd opet delaji debilne jako driv

+3/0
23.11.2016 14:41

M46i79c74h61a89e91l 24C81h89a44r91v63á40t 9939518783792

Tedy srovnávat "luxus" pendolina a railjetu, je jako pro majitele škody 120, který se měl možnost svézt v mecedesu 350D...

0/0
23.11.2016 16:09

A35d10a82m 90B18e14c16h71n36ý 4280874731902

Kupé je nechutné.

+3/−2
23.11.2016 13:58

Z70d65e92ň73k21a 80V72e33s33e13l17á 8429835187910

Proč? Kolikrát je to lepší, protože v otevřeném prostoru stačí jenom uřvané nevychované děcko (nic proti dětem, obvykle s nimi není nejmenší problém, protože jsou vychované a bezdůvodně nevyřvávají na celé kolo) a máte zkaženou cestu (pokud neprojdete do jiného vagonu). U kupé stačí jít o jedno nebo 2 vedle.

0/−2
23.11.2016 14:33

O98l72d93ř23i39c34h 89J28a90n37e37č75e67k 8899626733351

Ano obojí má své pro a proti, jak obecně, tak v závislosti na denní době nebo naplněnosti vlaku, a tudíž i své zastánce a odpůrce. Nelze říct, že jedno je pro cestujícího obecně lepší než druhé. Pro dopravce je velkoprostor jednoznačně lepší, proto je i preferován.

Mimochodem, kupé jsou od sebe oddělena toliko papundeklem nebo něčím podobným a tam přejít o jeden nebo dva oddíly vedle nestačí. I když ano, stačí méně, než ve velkoprostoru.

A v dálkových vlacích existují tiché a dětské oddíly.

+1/0
23.11.2016 14:58

Z18d97e72ň36k69a 66V82e69s16e55l12á 8969755587330

Ano, velkoprostor je pro dopravce lepší, to je pravda. Osobně ale fakt preferuju na delší cesty kupé. Mimochodem - v kupéčkových vagonech se mi i líp stojí, když je vlak narvaný. ;-)

Tichý oddíl je na houby, když jedete s někým a chcete si normálně povídat. A dětské oddíly nejsou pro cestující s dětmi povinné - můžou, ale nemusejí je využít...

0/0
23.11.2016 15:09

O94l24d72ř62i33c74h 43J66a80n46e12č45e82k 8159156433701

Nemusejí je využít, pak by se ale adekvátně tomu měli (resp. hlavně ty děti měly) chovat. Kdyby v normálním oddílu řvalo nevychované děcko, rozhodně bych po jeho doprovodu požadoval, ať si přesednou do dětského.

Nevychovaná děcka a rodiče, kterým to bylo ukradené, jsem bohužel nedávno zažil i v business class v railjetu, tam se s tím něco dělá těžko, spíš je šokující, že si rodiče něco takového dovolí.

0/0
23.11.2016 15:37

P38a80v34e85l 44M65a39t16o21u52š33e77k 5870317248784

Kdysi bylo v přepravním řádu psáno, že osoby, kterou mohou být jiným cestujícím na obtíž, mohou být z přepravy vyloučeny. Myslím, že to tam je stále. V takovém případě bych asi nekompromisně žádal po vlakovém personálu zjednání nápravy, klidně i s asistencí policie. Na bezohledná hovada nic jiného neplatí.

0/0
23.11.2016 16:50

O13l79d52ř27i98c49h 60J74a41n91e88č66e30k 8989636113221

Já vím, nevím jak přesně to je/bylo formulováno v přepravním řádu železnice, v přepravním řádu MHD každopádně je/bývalo i to, že se nesmí přepravovat mj. cestující, kteří by ostatním na obtíž mohli být svým vzhledem, tak jsem vždycky říkal, že to vlastně znamená, že do tramvaje nesmí nastoupit ani děcko, co má na školní brašně pokemony, protože mě to obětžuje ;-)

U malých dětí je mnohdy dost na pováženou, co ještě je v mezích "normálního chování" a co už ne. Je ale fakt, že v 1. nebo business třídě by měla být měřítka zřetelně přísnější, zvlášť když si obtěžovaný cestující nemůže odsednout (v rámci třídy, kterou si zaplatil) - jakkoliv rodiče mohou argumentovat, že oni si to taky zaplatili. Ale všechno má své normy a když těch vyšších chci užívat, tak musím taky ostatním umožnit, aby jich nerušeně užívali.

0/0
23.11.2016 17:36

M41i67c93h33a47l 59M58a42r56e22k 2315197883922

A co třeba obstarožní 810 na lokálních tratích? Ty nikoho nezajímají už vůbec, cesta s nimi je horor.

0/−4
23.11.2016 13:54

P25a86v66e78l 35M61a26t70o88u29š59e54k 5520767718854

Nejhorší na tom je, že 810 udělaly lokální tratě i z tratí kdysi hlavních.

0/−1
23.11.2016 14:01

O21l87d32ř65i56c62h 29J55a65n29e93č83e52k 8369396643521

Náhodou cesta 810 ze Studénky do Ostravy po čerstvě opraveném koridoru byl docela pěkný zážitek :-) Předtím jsem netušil, že 810 dokáže jet tak klidně ;-)

+5/0
23.11.2016 14:15

P98a72v79e63l 29M38a49t94o69u78š74e73k 5920177808704

Já to jako vozidlo neodsuzuji, má to své místo. Mezi Prahou a Kolínem to před lety dokonce jezdilo v noci v časech jako el. jednotky ř. 451 a poradilo si to s nimi. Ale asi to není vozidlo vhodné např. pro relaci Kralupy n/Vlt. - Most apod.

0/0
23.11.2016 14:48

O70l11d43ř86i32c45h 62J66a20n23e16č66e41k 8289616893931

Poslední věta: ano, to není určitě. Je to vlak na málo vytíženou lokálku s jízdní dobou do půl hodiny. Kunčice - Vrchlabí dobré, Martinice - Jablonec nad Jizerou je už dost na hraně (nevím, jestli to tam ještě jezdí, ale spíš si myslím, že jo), Kralupy - Most rozhodně ne. Optimální by samozřejmě bylo to i na krátkých lokálkách nahradit pavouky nebo něčím podobným, ale chápu, že když na to nejsou peníze, má smysl tam 810 nechat dosloužit.

0/0
23.11.2016 15:05

O11l52d13ř91i31c90h 59J82a69n85e82č54e80k 8719216223221

Stěžujte si na odboru dopravy svého kraje.

Nevybavuju se, že by ještě někde např. v Libereckém kraji jezdily a přitom jich tam bylo fakt požehnaně! Jo z Martinic do Rokytnice nebo ze Staré Paky do Lomnice možná ještě jo...

0/0
23.11.2016 14:14

R81a35d94e77k 29J62a19n22a52t16a 9315816624512

Vždyť 810 stále ubývají - nahrazují je Regionovy, Pesy, Stadlery.

Jak píše pan Janeček, třeba v Libereckém kraji jezdí už jen jeden nebo dva vozy této řady ...

0/0
23.11.2016 14:27

P26a84v78e90l 63M77a78t48o20u82š14e62k 5590787228384

No že by zrovna ta regionova byla o tolik lepší... Ani dost dobře nemůže. Lepší sedačky má, ale např. hlučnost snad větší (resp. mému uchu nepříjemnější) než u 810, a to i v drnčícím řídicím voze. Na to, že to je vozidlo na dalších řekněme 20 let, tak nic moc. Ale některé novostavby nejsou o mnoho lepší, to je taky fakt. Zásadní rozdíl je v tom, když tím člověk jezdí denně (jako já) a když tím jede jednou za rok na houby nebo na čundr.

+2/0
23.11.2016 14:54

J51a93n 53J29e46m36e93l26k81a 1895920

Jenže horší část problému je spíš stav těch tratí. Někde vlak jezdí spíš po schodech než kolejích. Nevím, proč se to za EU peníze nemodernizuje. Třeba by ty vlaky jezdili aspoň těch 80. A myslím, že 810 ještě bude jezdit dlouho. Protože díky EU cokoliv nového je těžké a má hromadu "eko zařízení".

0/0
23.11.2016 19:08

P78e78t84r 37Č10e16r44v66e69n12ý 3796561442425

Aha, takže to pondělní pojízdné vrakoviště na R649 Malše (Praha - České Budějovice) mělo cestujícím naznačit, jak budou vypadat rychlíky po změně JŘ, až se lepší vagony pošlou na expresy.

+1/−1
23.11.2016 13:22

R42a24d22e72k 66J13a40n98a23t64a 9375376434142

Podle http://www.zelpage.cz/razeni/16/vlaky/cd-649/?zobrazeni=text

je základní souprava R649 složená z 5 modernizovaných vozů. Béčka jsou posilová.

0/0
23.11.2016 14:30

P88e89t61r 19Č73e83r98v69e35n55ý 3136551242225

Ano, většinou tak i jezdí.

Ale v pondělí, o kterém píšu, jela sestava 6x B + BDs + A.

0/0
23.11.2016 15:12

O52l36d70ř47i19c85h 13J21a81n52e25č85e62k 8799646293101

Já myslel, že Praha - ČB stále ještě je jedno velké vrakoviště a že tedy cestující nic horšího, než na co jsou zvyklí, potkat nemůže ;-)

Z důvodu mimořádnosti poslanou zálohu nemůžete tak brát, vlastně byste měl být rád, že vůbec něco jelo. Mě taky vůbec nepotěšilo, když jsem měl business místenku do railjetu a přijela klasická souprava tažená peršinkem a bez restauračního vozu. Nebo když jsem ve víkendové špičce měl jízdenku do 1. třídy a jela mimořádná souprava složená ze všeho, co se zrovna v širokém okolí našlo (a že je v pátek odpoledne problém nějaké zálohy vůbec najít), pochopitelně bez 1. třídy.

0/0
23.11.2016 15:44

L71u71k39á76š 78N49a70j82m59a43n 9722884656695

JO super tak z Brna do Olomouce budeme jezdit těma šrotama dokud se nerozsypou někde u Vyškova. Má to zase výhodu, příště až zase budou dělat retro Ostravan, vezmou pouze zde jedoucí soupravu a mohou dát levnější jízdné než 1100,-

+4/−2
23.11.2016 13:17
Foto

B20r87o27n56i86s92l89a28v 57G11a76b18r19y93š 2862319291

Otázkou je, jestli si ty moderní vlaky cestující vůbec zaslouží. Často jsem byl svědkem, kdy cestující mlátil do dveří, aby je otevřel, místo aby použil tlačítko. Nezřídka jsou cestující zvyklí za sebou zavírat. Když zmáčknou tlačítko v domnění, že se zavřou, myslí si, že systém nefuguje a násilím se snaží překonat zařízení tak, až jej zničí.

Cestující si možná stěžují na ostudné vlaky, ale až se naučí slušnému chování a nebudou okolo sebe nechávat binec, papírky od jídla a lahve od nápojů, pak bych jim pořídil lepší vozy.

+12/−1
23.11.2016 13:02

P14a15v55e40l 82M84a44t72o85u10š63e58k 5520397328254

Bordel kolem sebe nechávají i cestující v Německu.

+3/0
23.11.2016 13:04
Foto

B82r14o97n44i32s76l36a20v 53G24a37b98r69y40š 2762949381

Nepsal jsem nic o Češích ani Němcích, patřilo to každému, koho se to týká.

+4/−2
23.11.2016 13:46

P23a67v83e20l 38M37a13t81o82u11š92e35k 5680157718544

To chápu, ale to by si pak cestující nezasloužili kvalitní vlaky skoro nikde.

+1/0
23.11.2016 14:02

J92o35s89e88f 85Š95o37l78t44e85s 8684568450133

Problém je v tom, že vlak je komerční služba. Není to socialistická služba lidu. Takže by se měl jako komerční služba provozovat. Pokud cestující dělají bordel, je třeba to uklízet a cenu zanést do jízdného.

0/−2
23.11.2016 20:52

V54a32c68l30a38v 70H47a14j54e75k 3946619499

no právě že to ve vztahu k cestujícím není komerční služba.

0/0
23.11.2016 23:09

J75o42s84e84f 19Š65o54l76t14e85s 8154528260403

Tak v tom případě je něco špatně. Komerční služba to totiž dle mého názoru být má!

0/0
23.11.2016 23:10

V15a74c51l68a55v 46H79a55j69e65k 3486759109

Jedná o dopravní obslužnost, což je role státu vůči občanům. Jako komerční služba železnice před 160 lety vznikla a také posléze zanikla.

0/0
24.11.2016 8:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.