Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlíkový chaos. České dráhy odmítají uznávat jízdenky nové konkurence

Cestující mezi Plzní a Mostem od 11. prosince čeká při plánování cesty vlakem nejen hledání času odjezdu, ale i dopravce. Vstup konkurence na další tuzemskou trať upozornil na dlouho neřešený problém české železniční dopravy: vzájemné uznávání jízdenek dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16a26r63t60i51n 69K19u18b62í60k 9717129676233

Hlavně, že v Blatnu u Jesenice nenavazují přípoje od Rakovníka a Bečova nad Teplou, pamatuji dobu, kdy se do uzlové stanice Blatno sjely všechny vlaky ze čtyř směrů a cestující mohli přestupovat, pak se dostali k moci krajští umělci a všechny vlaky si již nekolik let vzájemně ujíždějí, navíc mezi Žihlí a Žatcem Ústecký kraj zrušil všechny zastávkové vlaky a nahradil je busem, teď ruší i většinu busů, protože není zaručen přestup bus/vlak, takže lidé volí jinou dopravu. Zase jsme u autolobby. Na trati Plzeň-Žatec zrušili mimo Blatna všechny výpravčí, přitom trať jezdí místy 20-40 km/h, jel jsem tam tento týden- je to mezi ˇMladoticemi a Blatnem- samá pomalá jízda, místo rušení personáli měli rekonstruovat trať a ta privatizace tras to dorazí. Hlavně, že je to dle pravidel EU.

+2/0
1.12.2016 17:43

M47a85r83t17i40n 25K65u83b44í27k 9507849176813

Nejlepší na tom je, že v Blatnu u Jesenice nejsou zaručeny přípoje od vlaků na trati Rakovník-Bečov na Teplou, vlaky si vzájemně ujíždějí a to se již děje několik let, nechápu, že to neměl zvrátit ani vychvalovaný soukromník. Ústecký kraj již před časem zlikvididoval na této tratě v úseku Žihle-Podbořany-Žatec všechny zastávkové osobní vlaky, ty nahradil autobusem, který jel podstatně delší jízdní dobu a nyní ruší i polovinu autobusů v úseku Podbořany-Blatno u Jesenice. autobusy byly značně nespolehlivé, protože nečekaly na mírně zpožděné vlaky. Jel jsem tam několikrát, naposledy v toto úterý. V Plzni je již nyní naprostý chaos, nádraží se přestavuje a v úterý nebylo u vlaku v 10 05 uvedeno nástupiště ani v čase odjezdu! Za všechno může rozdělení železnice a liberalizace tras. Je to řízená likvidace železnice jako takové.

+2/0
1.12.2016 17:33

F96r15a16n91t83i71š53e81k 32M37a61t73ě22j77č64e57k 7293792553401

A dopadne to jako s privatizací vodovodů a kanalizací. Podstatně dražší a výdělek jde do zahraničí. Ťok to dokáže zmršit, ANO.

+1/0
13.12.2016 7:08

D51a14n35i50e46l 92T50s32c81h46e20r65n61a36y 2205572539782

Naopak Tok to dela dokonale, jen je potreba si uvedomit pro koho ;-D;-D;-D on na tom evidentne nšeschudne, a nejaky lidi jsou az na poslednim miste, dulezite jsou prachy prachy prachy

+1/0
3.1.2017 10:15

M28a94r69t64i63n 55N55o66v13o86t28n86ý 3976696381764

To je zase mizerná novinařina Jane Sůro. Svoje soudy a úvahy o tom, proč ČD odmítají uznávat jízdenky si dejte do nějakého komentáře, do článku to nepatří. To už jste se mohl naučit.

+3/−2
29.11.2016 21:07

L40i92b78o65r 54Z89a30v30ř10e85l 8279946221842

Teď už máte v praxi co jste chtěli, jen tak dál! A doufám, že tento stav neuznávání jízdenek vydrží hodně dlouho. Uvidíme jak se dlouho konkurence na trati udrží, když o ni tak bojovala !!

+1/0
29.11.2016 0:39

Š67t17e13f49a61n 59F69r85i49č79a 7932798893626

Tam, kde jezdí vlaky státního podniku, není důvod hospodárnost poškozovat aktivitami soukromých dopravců. Stát by si to měl hlídat. Jinak z funkční sítě, která slouží od nepaměti ke spokojenosti všech občanů zůstanou trosky. Soukromým dopravcům by mohly zůstat lokálky, kde provozování není pro stát výhodné. Uhýbání soukromým dopravcům na hlavních tratích je hrubá chyba politiků.

+7/−2
28.11.2016 23:33

M13i93r47e49k 36Z84á94v26o77d87n33ý 7382747480648

Proč? Stát má zajištovat infrastrukturu (koleje, silnice, vodovody, energetickou síť). Nerozumím, v čem je přeprava osob pro stát tak lukrativní, když je pro něj ztratává. Má se snažit tyto ztráty minimalizovat. A z toho důvodu je liberalizace pro stát výhodná. Nicméně nesmí to být paskvil, jako současná podoba.

+2/−4
29.11.2016 8:23

M77i37r60e53k 27Z29á20v83o57d18n77ý 7162537520988

* ztratává -> ztrátová

0/0
29.11.2016 8:23

M70a74r98t67i27n 15N47o77v67o36t89n50ý 3396256251334

Jenže nedílnou součástí té infrastruktury mají být i jasná pravidla pro uznávání jízdenek mezi dopravci. A to zatím chybí.

+2/0
29.11.2016 21:08

M84i30r31o71s51l43a35v 71B43á91r20t88a 8414580770507

Píšete: "liberalizace je výhodná pro stát". A co takhle, kdyby byla výhodná pro lidi?

Mám doma lístek z roku 1989 z Mirošovic do Prahy-Uhřiněvsi. Stál 2 Kčs, dnes stojí 26 Kč. Tenkrát člověk nemusel řešit kupování jízdenek od různých přepravců, přestupy byly řešeny inteligentně,byla otevřena nádraží včetně čekáren i WC. Prostě - dříve jednoduché věci jsou dnes složité. Hlavně, že každá nově vzniklá organizace má své dobře placené ředitele a administrativní aparát.

0/0
3.1.2017 11:28

A72l77e26n58a 38B16a31l58á39k59o91v27á 5372778805674

Rozumím tomu dobře? Koupím si jízdenku, ale vlak mi ujede. Na ten další si musím koupit novou, protože patří jiné společnosti?

+4/0
28.11.2016 22:32

M42a84r91t85i31n 80Š56t37r48o37s 4339347940578

ano, asi jako u autobusů

+5/0
28.11.2016 22:46

Š46t19e58f48a77n 60F97r66i93č77a 7972728413916

Rozumíte tomu správně. Ale jste svobodný člověk a je na Vás, zda se rozhodnete využít soukromé dopravce, kteří mají licenci pouze na několik málo tratí, nebo jestli se rozhodnete využívat národního dopravce, který má v podstatě síťový charakter.

+3/0
28.11.2016 23:25

J50a18n 44T64u21r51e56k 7550653914298

Ano rozumíte tomu dobře. Vzniklpaskvil jako mnoho dalšího v tomto státě. Uznávání jízdenek mělo být vyřešenojako první. Pak teprve Liberalizace. Ale našipolitici asi nikdy nejezdí vlakem, a tak ani nevědí že existují i tratě mimohlavní koridor a přestupuje se i třikrát. Ale pak se velice budou divit, žesilně ubývá zákazníků. Také, když čtete komentáře, tak se vstupem soukromýchdopravců většinou souhlasí lidé, kteří jezdí po trati Praha – Ostrava. Tam jejízdné výhodné, protože probíhá cenová válka. Pokud však musíte v Olomoucipřestupovat, pojedete s ČD protože jen ti vás přepraví i tam kde se tosoukromníkům nevyplatí.

+2/0
12.12.2016 18:52

P91e31t88r 19K11l82a96u62d80a 5228820674880

V Německu Vám vydají ve vlaku z POPky jízdenku u soukromé společnosti pro vlak státního dopravce a opačně. A bez přirážky. Jízdné je jednotné. I některé rychlíkové spoje (např Alex) s dosahem od Hofu po Lindau jsiou vedeny jako vlaky objednané spolkovou zemí a tedy s platností všech síťových jízdenek. A vyloženě soukromých rychlíků, jedoucích na vlastní triko je tam jako šafránu.

+2/0
28.11.2016 18:45

F10r29a69n74t89i23š86e58k 48M63a85t39ě91j67č23e52k 7113892523651

Byli by hloupí, když se jím přes Ťoka a ANO otvírá takovýto kšeft. Aby to nevyužili.

0/0
13.12.2016 7:12

M29a84r39e19k 56G92a94j11d19a 4593794676492

Tak je problém vytvořit nějakou univerzální jízdenku ?

0/−1
28.11.2016 18:02

M55a64r90t81i81n 65N51o15v69o53t66n12ý 3796186241834

Jak vidíte, tak ano. :-)

+2/0
29.11.2016 21:08

J19o79s32e39f 12G68a24r88g59u28l95a 3289848487870

Máte, co jste chtěli ;-)

+9/0
28.11.2016 17:39

V83í28t88ě45z13s31l70a29v 34K11l60o58z41í72k 3171769844807

To je na ho...pro všechny ale pro občany nejvíce.....

+1/−1
28.11.2016 16:37

V27a10c79l56a38v 47H85a49j11e32k 3626689339

Zase ty zlé CD. Ale proč si vzájemně neuznávají jizdenky naši dva super soukromi dopravci, přestože RJ je na to dle svého šéfa minimálně duševně pripraven, tak to se od JS ani RJ nejspíše nikdy nedozvíme.

+26/0
28.11.2016 16:04

J29á31n 65K82o83t89ú71č 2216624488606

Ale pozor, pri vlakoch, ktoré jazdia na vlastné podnikateľské riziko, je to len vecou dopravcu. Nech si uznáva alebo neuznáva čo chce. Ale ak je to platené z daní občanov, tak objednávateľ (MD, kraj) má na takéto veci myslieť.

+2/−2
28.11.2016 16:08

V97a38c50l20a82v 26H52a51j21e47k 3676489189

Ale ano, o tom žádná. Jen, R. Jančura cca před 2 týdny prohlásil, že je připravený jizdenky jiných dopravců přijímat a ČD tomu brání. Tak poč už neuznává jizdenky LE?

+14/0
28.11.2016 16:21

P36e89t51r 59N63o29v47o65t64n76y 1401370751

Neuznává ani mezinárodní. Je to jen tlučhuba. :-)

+9/0
28.11.2016 17:31

P89a32v85e22l 68S64v60o28b58o10d96a 4757650842782

K cemu by to bylo dobre? Jako ze si Jancura vytvori nejaky vzajemny system s Leosem? A Leos si treba utvori nejaky svuj system s Arrivou? A Arriva zase s nekym jinym? Smysl ma system, ktery bude mit jasna pravidla a bude platit po zeleznici jako celek.

+2/0
29.11.2016 11:56

V21a57c85l61a82v 56H55a92j48e22k 3566429109

Proč ne?? když se v novinách kasal, že je na to připravený. Tak ať se předvede. Jinak máte pravdu, ale proč tedy v tohle článku autor JS vláčí ČD za to, že nechtějí přistoupit na uznávání jízdenek v GWTR, když všichni víme, že by to bylo nesystémové a šlo by o zbytečně vynaložené prostředky???? Je za tím tedy úmysl mediálně očernit ČD ??

+1/−1
29.11.2016 15:12

P94e42t60r 19N82o17v36o29t64n97y 1771130861

No to jste na to kápnul. To má ale vytvořit(nebo mělo už dávno vytvořit) MD. Před tím, než vysoutěžilo takovou první trať. A nemělo spoléhat na dobrovolné dohody.

+2/0
30.11.2016 2:53

S89t77a89n53i82s96l44a68v 53H17e90r78m53a28n 9437399473103

Proč se privatni dopravce tlači na hlavni tratě a ještě na rychliky. Proč nevozi osobni vlaky v hodinovem nebo ve dvouhodinovem taktu . Přepravi vice cestujicich ale toto je naročne na počet souprav a lokomotiv na jejich technickou udržbu čistěni . O vedlejši tratě nema zajem.

+4/−4
28.11.2016 15:58

J21á31n 59K32o25t48ú86č 2926574578596

nie je pravda, súkromný dopravca by rád bral každú trať, na ktorej mu priklepnú dotácie

+3/0
28.11.2016 16:09

J56a58n 18V58a94l66o77u13c93h 6382597978410

Jelikož oranžovorudé kraje podepsaly smlouvy na výkony, kde nelze prodělat (protože ztrátu - mnohdy vycucanou z prstu, obsazenost spojů, a tedy rentabilitu, totiž ČD "neumí" spočítat - zaplatí daňový poplatník) na 10 let bez výběrka s ČD a rychlíky jsou většinou objednávány státem.

+3/−3
28.11.2016 17:04

V51a35c68l40a38v 88H91a89j26e97k 3656809369

To je ale blábol. Nesmíte věřit všemu co Vám tady pan Sůra podstrčí. Až cca do roku 2008 se smlouvy uzavíraly na rok. To ovšem znemožňovalo větší investice do obnovy vozidlového parku, protože to bez úvěru ve větším rozsahu neuděláte. Také bez dlouhodobé smlouvy nedosáhnete na dotace z unijních peněz. To, že kraje podepsaly s ČD smlouvy bylo v daném okamžiku a správné v v podstatě jediné rozumné řešení, Ostatně ty smlouvy podepsali všichni hejtmani nejen ti od soc.dem. a podepsalo je i ministerstvo, kdy ministr také myslím nebyl ze soc.dem. To pominu, že v ČR nebyl žádný jiný dopravce, který by přepravu v celém regionu nebo jeho velké části, která by dávala technologický a ekonomický smysl zajistit.

+5/0
28.11.2016 19:38

J66o61s50e66f 89Š48e86m18e96l58í82k 7309581600657

No kdyby ČD začaly uznávat jízdenky jiných společností, mělo by to tu výhodu, že by s nima jezdil občas aspoň někdo.

0/−17
28.11.2016 15:55

R35a52d70e61k 33J28a80n89a78t56a 9635686644692

Vy máte dojem, že s ČD nikdo nejezdí?

+11/0
28.11.2016 15:57

M39i59r51o77s68l10a26v 62T37e47i20s20s32i54g 1760856205793

Kdo nemusí, nejezdí.

0/−14
28.11.2016 16:30
Foto

B38r36o63n73i37s13l56a18v 85G70a70b19r36y79š 2312489661

Já s nimi jezdím celkem rád a náramně si to užívám. :-)

+4/0
29.11.2016 8:02

J97a40n 52T89u60r49e72k 7250333504228

Bože chudáčku. Běžte se podívat na hlavák v Praze. Tam je v odpoledních hodinách více lidí než bylo v 89 na Václaváku.

+1/0
12.12.2016 18:57

J94i35ř23í 92K46á83b40r37t 4158651324486

Toto je kapitalismus v praxi.A někdo se diví.!Soukromý lékař taky vás nevezme na vyšetření!

+2/−1
28.11.2016 15:44

D30a59v23i54d 90Z27a21j40d88á83k 8865772540661

To jsou jabka s hruskami. Tohle objednava a plati kraj. Sice usetri, ale bude platit poloprazdne vlaky.

+1/−2
28.11.2016 15:56

R88a77d86i90m 57Š13o61l43c 1225595575774

Tohle je objednávka a platí stát. Pletete jablka s hruškami.

+2/0
28.11.2016 16:03

R72a51d48e92k 43J11a75n91a31t39a 9465936804962

Zde právě dojde k situaci kdy polovinu vlaků na trati bude objednávat kraj a polovinu stát. A jízdné bude nekompatibilní, přesto že obojí je za peníze z daní.

Podobný bordel panuje v Polsku a je to hrob železnice.

+4/0
28.11.2016 16:05

R21a20d33i21m 48Š45o47l78c 1935625505234

Tu trať ani s ČD celou neprojedete. Se podívejte do JŘ jak tam ty vlaky jezdí. Ve finále od Plzně tak skoro nejdál do Žihle. Tím to nechci obhajovat. Je to prostě paskvil, ale když MD řídí amatéři, tak se pak není čemu divit.

+3/−1
28.11.2016 16:07

R17a28d85e85k 46J63a96n23a54t68a 9905946494852

Právě že ne tak docela. I některé rychlíky zůstanou ČD (např. na osmou do Plzně). A úsek Žihle-Plzeň, třebaže to není celá trať, je docela podstatný. Většina dojíždějících je z této části a jeden den jet z práce rychlíkem a druhý den osobákem není nic divného, prostě jak to vyjde.

http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady-161211/k160.pdf

0/0
28.11.2016 16:14

R11a62d45i59m 40Š91o20l60c 1905515205114

No nějak se diskuze zvrhla oproti moji původní reakci, ale rozhodně jsou na tom cestující lépe od Blatna na Žatec, když jim tam alespoň platí doklady DÚK ;-D

+1/0
28.11.2016 16:18

D21a21v40i92d 56Z85a52j30d92á56k 8165452910821

Stat nebo kraj? Nejde to ze stejnych penez?

0/0
28.11.2016 16:19

P96e67t51r 52F28i37a70l61a 9433836433443

Proč by vás soukromý lékař nevzal na vyšetření? Lékaři mimo nemocnice a některé polikliniky jsou převážně jen soukromí. :-)

0/−2
28.11.2016 21:27

R31u57d12o55l36f 43K75l45o51u84č81e60k 6210149512281

Řekněme, že všechny drážní společnosti budou nestátní. Myslíte si, že si vzájemně budou uznávat jízdné? A co telekomunikační společnosti? Zkuste přestoupit se stejným tarifem od jedné k jiné. Zaplaťte v jednom supermarketu a zboží si vyzvedněte v jiném. Toto v podmínkách kapitalismu n e f u n g u je !!!

+10/−8
28.11.2016 15:36

J92a53n 56J10e66m57e94l52k19a 1485320

Ale funguje. Švýcarsko. Je to pouze o zadavateli, tedy státu. A ten si myslel, že by se takto dalo lépe zvýšit jízdné - neregulací. A Anglií. (skrýt politckou zodpovědnost)

+5/−1
28.11.2016 15:52

J81á39n 58K76o55t59ú22č 2646934278466

Vo Švajci je ale trochu iná situácia, pretože na jednej relácii jazdí vždy len jeden dopravca. A drvivá väčšina dopravcov je vlastnená federálnou vládou alebo jednotlivými kantónmi.

+5/0
28.11.2016 16:06

P30e71t68r 56N40o21v84o89t40n23y 1851520681

Ta situácia by mohla být i tu, kdyby se někomu jen trochu chtělo.

+2/−1
28.11.2016 16:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.