Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otevřít D8 je hazard, tvrdí geolog Cajz a mluví o Potěmkinově vesnici

Nebezpečí trvá, řekl geolog z Akademie věd ČR Vladimír Cajz o úseku dálnice D8 přes České středohoří. On sám by razítko pod to, aby úsek mohl být 17. prosince otevřen, nedal. V Otázkách Václava Moravce na ČT uvedl, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá Potěmkinovu vesnici, aby plánovaný termín stihlo. ŘSD jeho tvrzení odmítá, Cajz prý nemá aktuální údaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i18r16i 97M60a32r15i34k 6954871135882

Stavba dálnice je více méně politické rozhodnutí a s tím související nemalé finanční prostředky , které jsou získány

z daní , nebo z evropských dotací.

To znamená , že by občané měli vědět

jak se s penězi , nás všech,zachází .

Jak je možné , že mluvčí ŘSD neodpovídá na otázky v pořadu

Reportéři a nezbaví veřejnost pochybností o 30leté stavbě ve světě

ojedinělé a ředitel ŘSD nepřijme pozvání do veřejnoprávní televize a

tedy opět nic nevysvětlí .

Jak to , že takoví lidé jsou ještě na

svých místech? Ve slušné společnosti

by museli pro svou neschopnost vysvětlit potřebné,opustit svůj post okamžitě." To však znamená , že je tam někdo chce mít a to vrhá samozřejmě podezření na politiky, že se s těmi penězi nezachází hospodárně. Po 30 letech je uvedena dálnice do provozu s velkou slávou a přitom není celá sjízdná. Politici se pak diví,že ztrácejí důvěru a nikdo jim nevěří a toho pak bohužel využívají různí populisté , kteří slibují pořádek,ale nabízet pouze pořádek v demokracii,je hodně málo. Kdyby se dnešní politici stali důvěryhodní , tak by to měli populisté , kteří stejně žádné řešení do budoucna nenabízí, velmi těžké. Zatím to ale s důvěrou k politikům vypadá velmi špatně, což dokazuje postup při výstavbě této dálnice.

0/0
17.12.2016 21:04

M31a50r78e27k 54M46a64r69t88i50n 8939234466890

Dost trapný. MD i ŘSD odmítají ukazovat jakékoliv studie a závěry kolem sesuvu, ale druhé obviňují, že nemají aktuální informace. Něco v tom prostě smrdí. Úkol zněl jasně - otevřít za každou cenu. :-/

+1/0
28.11.2016 10:45

J12o28s56e58f 35B75r88o11ž50e73k 7253335812611

No, veškerá nebezpečí ošetřena nejsou nikdy a nikde.

Třeba jak je ošetřen takový pád meteoritu, nebo letadla? Nijak!!!!!

Takže se asi nesmí zprovoznit nikdy nic.

U Ostravy se dálnice zvlnila jak roleta, to samé u HK. Letos byla cca 9tá oprava D5 kvůli nestabilnímu podloží a jeho rozpadu. To je prostě věc, která se běžně děje. To nemluvím o různých dalších příčinách zničení infrastrukturní sítě jako jsou zemětřesení, povodně apod. A nějaké razítko na to nikdy nepomohlo.

0/0
28.11.2016 9:12

R28o52b55e12r82t 40H75o92m89o98l14k15a 4683928970982

Tak že máme kolem Ostravy místo dálnice valchu a dle vás je to v pohodě, to se prostě stává..... Meteorit ani letadlo, což jsou nahodilé jevy, nikdo nepředpoví. Ale jak se bude chovat geologické podloží, lze předpovědět docela spolehlivě. Ono nikdo si nepřipustí, že jsou místa, kde se prostě stavět nedá.

+1/0
28.11.2016 10:18
Foto

P93r68e17m58y14s57l 74K69y22s23e86l79a76k 5625933714849

No a pak mi někdo vyčítejte vyšší rychlost. Vždyť to je v mém vlastním zájmu a ochrana mého zdraví, vypadnout rychle pryč, než to spadne....

0/0
28.11.2016 9:02

P46e26t43r 48V21o82n70d95r21a29c51e53k 7665811903120

Ten most a kousek stálo 15 miliard ........ kdyby se takto stavělo v Japonsku, tak dodnes by chodili Japonci pěšky ......

+2/0
28.11.2016 6:27

Š56t14e17f73a77n 13F52r82i42č88a 7942598973396

Myslím, že je to celkem průhledná záležitost. Aby mohly být faktury proplaceny, musí být dílo převzato a předáno, a uvedeno do provozu. To, že to za nedlouho znovu ujede, je vedlejší. Účel světí prostředky.

+1/−1
27.11.2016 23:57

B95á36r29a 67T51e59s59n86e20r96o20v47á 5845150304139

Mám pár známých mezi geology a pokud vím, tak ČGS tu stavbu rozhodně nedoporučilo. Jenže u nás se na odborné posudky obvykle kouká jako na něco, co se hodí, jenom když je to ve prospěch dotyčné věci.

0/0
27.11.2016 23:37

M40a31r84e33k 71M55a29r93t80i92n 8439104596250

Přesně popsáno. Taková je realita.

+1/0
28.11.2016 10:47

P91e32t84r 24H32o41r24á45k 1179953369924

Hysterici zase mají žně. Ta stavba se prostě otevře, bude se monitorovat a uvidí se. Nic jiného se stejně dělat nedá. Tunel jinudy by byl násobně dražší a byl by za dvacet let.

+7/−3
27.11.2016 22:52

M96a31r78t12i66n 20V35i36n83d75u41š47k74a 4185586986700

Stačil tunel skrz kopec Kubačka 3,5 km, cca pod tou sesuvnou oblastí. Už teď se to oproti tomuto 3,5 km tunelu prodražuje.

+6/−1
27.11.2016 23:37

J86o34s53e32f 91B82r45o88ž17e89k 7693875642581

Kdyby ekofašisti neblokovali tolik let stavbu, tak mohla od r. 2008 sloužit a v roce 2013 by nebyla rozestavěná, žádný sesuv by se nekonal a nebylo by dnes o čem mluvit. A taky by to bylo 10x levnější - ano, to je výsledek těchle zelených teroristů. To nepočítám další škody včetně mrtvých, které tím vznikly, a taky je mají na svědomí.

+2/−2
28.11.2016 9:14

J92i11ř82í 70M64á96c91a 7158952453818

Melete hlouposti jak ten Zeman 8-o

"Už tehdy však geologové i ekologové varovali, že trasa prosazovaná Ředitelstvím silnic a dálnic vede nejen přes chráněnou krajinnou oblast, ale hlavně v nestabilním sesuvném území.

Proto ekologové chtěli trasu s tunelem Kubačka, který by ale stál tři miliardy korun. Dnes však už mohl podle odborníků stát a byl by levnější, než současná trasa, kde kusy dálnice ujíždějí, ohrožují ji sesuvy a musí se řada míst urychleně stabilizovat"

Zdroj: http://usti.idnes.cz/prezident-milos-zeman-na-navsteve-usteckeho-kraje-fsw-/usti-zpravy.aspx?c=A161123_125123_usti-zpravy_vac2

+2/0
28.11.2016 10:07

M48a59r83e20k 16M72a41r52t57i81n 8529134106240

Zjistěte si nejdřív fakta, než tu začnete plácat.

+1/0
28.11.2016 10:48

T85o88m94á75š 49Z47e71m35a81n 3405648134535

Uvidíme, víc se říct nedá.

Ti kdo se k rozhodování dostali až po rozestavění dálnice mohli těžko říct už na to nedáme těch 4-5mld. a začneme stavět tunel.

Ostatně ani ten tunel není jistota - není pořádný průzkum a v nestabilním kopci by byla stavba tunelu drahá a nejistá.

+11/0
27.11.2016 22:23

O61n17d65ř89e88j 71Č83a41p97k34a 6811441583264

Mám dvě zprávy, jednu dobrou a jednu špatnou.

Ta dobrá je, že se stavba D8 dala do pohybu.

Ta špatná je, že to říkají geologové.

+13/0
27.11.2016 22:08

Š39t81ě16p88á10n 67F84r74i12e26d64r58i73c56h 4654294290169

V úvodní reportáži před diskuzí v OVM je rozhovor z dlouholetým stavbyvedoucím D8 panem Lány, který uvádí, že o možnosti sesuvu v oblasti Dobkovického lomu se vědělo v roce 2010 (sesunul se v 2013). Již v 2010 projektanti začali navrhovat řešení aby k sesuvu nedošlo, ovšem v té době zrovna docházelo k velké fluktuaci na ministerském křesle na ministerstvu dopravy a žádný z ministů nebyl schopen v daném období rozhodnout. Problém D8 přes české středohoří jsou tedy vlády a její ministři dopravy v době její výstavby, kterými byli:

Aleš Řebíček, Petr Bendl, Gustav Slamečka, Vít Bárta, Radek Šmerda, Pavel Dobeš, Zbyněk Stanjura, Zdeněk Žák, Antonín Prachař.

Upřímně Daniel Ťok, je prvním ministrem dopravy, který D8 aktivně řeší a nezavírá před ní oči. Otázkou je jestli jeho způsob řešení je správný nebo ne.

Za problémy D8 samozřejmě jsou krom výše zmíněných ministrů odpovědní i ředitelé ŘSD, kterých taky po dobu výstavby tohoto úseku bylo požehnaně.

+16/0
27.11.2016 21:47

M21a34r86t66i92n 80V29i68n26d60u16š59k27a 4335186886280

Za problém dostavby D8 je, zdá se, z pohledu dnes dostupných informací zodpovědná zejména politická garnitura ODS a ČSSD z konce devadesátých let, která z nějakého důvodu - děj se co děj - přes negativní stanovisko řady renomovaných geologů (i ekologů) protlačovala trasu přes sesuvné území. Stačilo najít si jednoho či dva akademiky, kteří jim jim "kladný" posudek udělají. Viz video ČT dole v diskuzi, viz také rozhovor s panem Cajzem v DVTV.cz.

Dokonce údajně i původní projektakt Vojenský projektanský ústav byl z projektu "vycouván", neboť se s touto variantou z důvodu velké rizikovosti nebyl ochoten ztotožnit.

+1/0
27.11.2016 23:53

Š92t40ě95p27á77n 58F89r11i41e25d24r27i22c77h 4274294330349

Ano, to vše co zmiňujete jsou fakta co se týče současné stavby. Co se týká tunelových variant Kubačka (navrhované ekology) či Hrušovka (navrhované Cajzlem) je často opomíjeno zmínit několik důležitých fakt o tunelových variantách přes středohoří.

1)realizace jedné z tunelových variant by před započetím výstavby samotného tunelu musel být proveden podrobnmý geologický průzku pomocí průzkumné štoly. Průzkumná štola bývá v případě stavby tunelu běžná a to pouze v části zamýčleného budoucího tunelu v řádech několika metrů. V případě tunelů Kubačka či Hrušovka by však musela být průzkumná štola vyražena v celé délce zamýšlených tunelů což je 3 nebo 5km.

2)v případě realizace tunelu by se tunel pravděpodobně po celou dobu životnosti potýkal s problémem podzemních vod nehledě na to odborníci poukazovali na hrozbu stržení podzemních vod. Zde za příklad, že problém podzemních vod není pouze strašák stojí za zmínku, že pod současnou stavbou mostu prackovice se jen zapuštěním nosných pilířů mostu změnilo chování podzemních vod, které začli vyvěrat v místech, kde to nebylo zvykem. Ve vámi zmiňovaném dokumentu Nedejse České televize o tom starostka Prackovic hovoří. Co by tedy s podzemními vodami provedl tunel? Nevím a asi ani odborníci nejsou schopni odpovědět, pouze předpokládat.

3) tak dlouhý tunel jaký byl ve variantách Kubačky či Hrušovky zamýšlen, by musel mít zhruba ve své polovině vyústění ventilace pro odvod škodlivin na povrh, což by vedlo k vysoké koncentraci škodlivin v místě vyústění ventilace s nedativním dopadem na faunu a floru CHKO. Je to jako by jste uprostřed středohoří postavil průmyslovou fabriku

Opomenutím techto fakt o tunelu pak může přijít lidem, kteří se alespoň trochu o problematiku stavby D8 přes středohoří v průběhu času nezajímali, že současná povrchová varianta je diletantská a špatná a že kdyby byl tunel už se dávno jezdilo. Třeba by jsme teď remcali, že po povrchu se už mohlo jezdit dávno a že je tunel přes středohoří Blanka č. 2

0/0
28.11.2016 18:30

M39a71r88t34i69n 40V51i33n67d52u97š41k50a 4835376726870

Určitě každá varianta bude mít svá pro a proti. Mě na tomto projektu nejvíc zaráží ta paličatost politické garnitury, která aktuální variantu tlačila od začátku stylem "nevidim, neslyšim". Já bych se strašně rád dočkal nějaké odborné debaty, kde by všechny aspekty pro a proti oněch dvou (či třech) variant nahlas zazněly od zúčastněných odborníků a akademiků, za účasti mj. těch, kteří v té reportáži vystupují.

0/0
29.11.2016 13:17

J32i88ř83í 61H43u84d35e77c 4652111569472

V zákulisi se šušká, že se to otevře na týden..aby se ministři poplácali před kamerou po zádech a po týdnu se to zase zavře..

+2/−1
27.11.2016 20:41

M36i92r92e45k 10B93a32l98l54a93k 6209168907694

Kde to žijeme...

0/0
27.11.2016 21:51

S90t41a86n54i33s54l38a45v 70K89r53e46j20c68a67r 6837136903794

V Čínském putinovsku. Ano se stavbou, na níž si napakovali štruzoky ti před TOKEM, a nikdy nebyli a nebudou pohnáni k odpovědnosti se toho moc dělat nedá, není síla jež by měla odvahu ji zastavit. Obávám se, že dnes to už není tunel blanka s podobnými průsery a chvilkovým uzavřením. Ano, je otázkou, jak dalece se investor v podobných případech může spolehnout na profesní odbornou projektovou přípravu! Těch podobných průserů, už ČR zažilo mnoho, včetně zametání pod tépich.

0/−1
27.11.2016 22:20

P25e15t47r 14H82o43r49á88k 1779943729554

To by si teda pomohli. To by byl naopak důvod se po nic vozit.

0/0
27.11.2016 22:53

L51a25d43i46s78l55a32v 92K13a50l65o12u48s 7975886341630

zadá se výběrové řízení na d8, všechny vedou z bodu A do bodu B. 1.je drahá,2. dražší,3.nejdražší z hlediska pořizovacích i provozních i budoucích. Která vyhraje ? V ČR vždy ta 3.(je třeba na úplatky,pro firmičky známých,......). Tam kde selhává logika,fyzika,matematika,.... nastupuje politika,korupce,......

+3/0
27.11.2016 20:35

M25i51c12h39a89l 85G31r85i57v52a15l44s76k43ý 8713242487385

D 8 se otevře 17.12. v 12 00 hod. .Zavře se v 18 00 hod. a další 2 roky se bude jednat jak dál.:-P

+1/−1
27.11.2016 20:25

M12a73r89t22i61n 20V86i39n59d13u97š16k92a 4185846726360

A dalších 5 až 7 let st

0/0
28.11.2016 0:13

M91a42r64t65i92n 57V87i35n50d86u26š69k77a 4505636206940

pardon,kraví mi klávesnice. A dalších 5 až 7 let se bude stavět tunel:-/

0/0
28.11.2016 0:14

T25o44m51á63š 40C25h10v40a82s32t79e64k 4443296700493

kolik bude tak časová úspora z Prahy na hranice? ví někdo?

0/0
27.11.2016 19:53

P51e39t59r 81K44i54e85b63e70l 8734932277602

Tipoval bych tak dvacet minut...

+2/0
27.11.2016 20:06

T18o48m87á20š 77C72h43v19a94s75t41e34k 4823696760333

já tak tipoval 10 - 15. dvacet by bylo super.

+1/0
27.11.2016 20:15

T90o31m26á75š 27Z48e90m80a74n 3505388794805

Když je provoz tak i víc než 20..

+1/0
27.11.2016 22:25

P88a46v97e49l 31N43o44v69á85k 5703857604538

Melo to vest na Most a dale do ndr. Z Mostu do UL je cesta dobra. Jenze papalasi chteli dalnici do UL ve stylu porucime vetru desti. Tak ji maji. Ale platit - platit budeme my.

+1/−1
27.11.2016 19:35

M12i48l35a16n 47P29r44o64u31z51a 6502654808107

A kdopak to tam vedl. Jeden je v Americe, druhý je poslancem (mám takový dojem). No a nyní je tam komunista a bude to vypadat asi stejně.

+1/0
27.11.2016 19:42

A71n76t17o40n42í29n 97N37e13b75u30ž10e46l77s33k40ý 7955969156320

A proto ji často říkají teplická

0/0
27.11.2016 19:53

J59a47k70u24b 53Š14a91f95a57n70d61a 7855227961711

Do UL přes Most?

+2/0
27.11.2016 19:55

M85i31l86a38n 78P64r97o72u15z16a 6102514218337

To je nová zkratka.

0/0
27.11.2016 20:09

M35a53r45t42i31n 62F10r61i63č 4352501338

A co takhle přes KV? :-\

+1/0
27.11.2016 20:15

T50o65m51á88š 18C12h73v91a11s53t66e28k 4493336850423

z prahy do ústí jedině přes plzeň ;-D

+2/0
27.11.2016 20:17

M63i23l11a92n 67P69r13o34u28z64a 6592954198317

Dříve se zpívalo v Košicích. Pojděm do Ostravy cez Karlové vary.

0/0
27.11.2016 20:35

J95o46s15e37f 97H56o83n95e14š 7351592190793

Politická objednávka?

+1/0
27.11.2016 19:11

J68a35n 95H19á44l29a 8465475610417

Ne, že bych si snad myslel, že v ŘSD a firmách stavících D8 pracují zkorumpovaní lháři, ale počkám si raději do jara, než se tam pojedu podívat;-)

+4/0
27.11.2016 19:09

M82i62l47a41n 32P34r58o15u63z69a 6152164608897

Jezděte postaru to se uvolní, možná.

0/0
27.11.2016 19:35

P75e12t46r 59L87u51k83e86š 6113771

Celý problém vznikl před dvaceti lety během procesu EIA. MŽP se spokojilo s kladným posudkem ("je to stabilní, nic tam neujede") a posvětilo trasu. Výsledkem byl obří sesuv na postaveném úseku v roce 2013 a zničený kus dálnice . V současnosti divoká jízda pokračuje. Proti trase a posudku se od počátku stavěla řada geologů. Rozhodně ne jen osamocený RNDr Vladimír Cajz.

Docela mě udivily hodnoty, které uváděla v debatě přítomná dáma - pokud se někde objeví 6 cm (???) výškový posun, dá se vyhodnotit jediným možným způsobem - vzít nohy na ramena.

+4/0
27.11.2016 18:57

M38i19l30a39n 59P71r69o63u63z51a 6892654348597

No podle mne hovořila velmi rozumně. To i ten človíček jí musel dávat za pravdu. Mne on připadal chvílemi jak mluvčí.

0/0
27.11.2016 19:04

P47e97t70r 89L13u73k17e44š 6533421

Ano, pokud mohu soudit, mluvila rozumně. Stejně jako RNDr Cais.

+1/0
27.11.2016 19:10

M41i82l85a59n 20P57r94o61u68z13a 6222144288557

Mne tam u něj cosi nesedlo, takové opakování. Ovšem abych jej zcela zatracoval, to ne.

0/0
27.11.2016 19:38

P91a98v51e52l 19S10t84a50v52j97a61n26í61k 6798235927421

On by byl i hazard to neotevřít.

0/0
27.11.2016 18:52

D83a76v87i56d 73Š21t58a16m67b89e30r62a 4222544294526

Správně to není Potěmkinova vesnice, ale ANOvesnice. Všichni kradnú, len my robíme. Kuře váží půl kilogramu a na dálnici pojedete jako na sakra adrenalinovou zábavu. Babo (Babiši) raď.

+3/−7
27.11.2016 18:49

Z78d89e61n30ě97k 44W67o90l88f 9831330437585

Já to sleduju až posledních pár let. Kdo je tedy zodpovědný za to že se tam přes geoprůzkumy vůbec začalo stavět?

0/0
27.11.2016 18:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.