Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

30 metrů, 300 cestujících. Volvo představilo nejdelší autobus na světě

Některé autobusy svou délkou a kapacitou začínají čím dál více připomínat spíše vlaky. Trend zvětšování potvrzuje i poslední model automobilky Volvo, která přišla se zatím nejdelším autobusem na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a97r59t85i39n 12K45u27b44í41k 9437259856503

To je tak, když všude vládne auto a buslobby. Vlaky a tramvaje jsou velkokapacitní a bezpečné, ale o tom se téměř nepíše. Silničnímu lobby nestačí přeplněné silnice a dálnice kamiony, ještě k tomu vymyslí tento šílený kamion na přepravu lidského substrátu.

0/0
4.12.2016 17:40

J57i52ř75í 41P26r92a79ž43á48k 9970132641152

V Hamburgu také jezdí 2kloubový bus. V zatáčkách "vymetá" zadkem chodce z chodníků. Za pár měsíců provozu v Praze už by zase stačily normální busy....

0/0
1.12.2016 15:07

M60a47r79t76i67n 23D61y22t68r57y55c38h 7474264828651

V Čechách bude jezdit stejně narvanej a pozdě... ;-D

0/0
1.12.2016 13:34

R98a32d62e37k 21J43a91n96a45t64a 9835606814582

Zrovna česká MHD je vzor přesnosti, i oproti Západu, natož oproti jižní Americe, kde to má jezdit.

Třeba v takovém Dublinu za zastávkách ani nemáte čas, kdy autobus přijede. Je tam odjezd z konečné a odhadněte si to podle provozu sami.

0/0
3.12.2016 10:57

P60a81v73e96l 83K79u63c64h74t11a 4346371887944

Ten dvoukloubový Hool, co ho zkoušeli a po necelém dnu ho odtáhli do řepských garáží, už jezdí? Neslyšel jsem o tom a to by se určitě Dolínek pochlubil ...

0/0
1.12.2016 13:17

P30a13v77e75l 95K76u48c75h50t37a 4926271547814

A to Dolínek uváděl, že by mohl jezdit nejen na Ruzyni ale i jinde - do Suchdola apod.

0/0
1.12.2016 13:19

L40u13k39á10š 39K20l95i72n64k50á42č13e11k 3441569608

Už jezdí, dneska jsem ho tam viděl

0/0
1.12.2016 15:51

P12e82t54r 95N76e42c85h18a64n14i20c83k40ý 7453136658340

To je slušný kočkopes. Ale umím si využití představit v hodně specifických případech na kapacitních komunikacích. Třeba od nádraží k letišti, doprava k nějaké továrně od důležitého terminálu apod a možná tam, kde se už koleje opravdu nevejdou a byly by hodně drahé. Každopádně tenhle autobus po silnici s méně než dvěma pruhy v jednom směru a fakt otevřenými oblouky jezdit nemůže.

0/0
1.12.2016 12:29

J80i33ř71í 71K33o97c77u97r56e47k 6375424915758

Tohle jezdí po vlastní silnici. Proti tramvaji to má dvě výhody: Je to levnější na pořízení a magneti neukradnou toleje. Ostatně gumotravaj existuje taky https://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-tyred_trams

+1/0
1.12.2016 15:48

J14i29ř89í 35K20o71c58u15r97e27k 6315454345108

neukradnou troleje ... sorry za překlep

0/0
1.12.2016 16:04

P22a41v28e47l 75Ř78a30p21e84k 7872776849755

Doufám, že tenhle paskvil už je poslední křeč silniční dopravy jakožto systému, který se pro masovou přepravu neosvědčil, nenašlo se žádné řešení jejích problémů, a snad se zase vrátíme ke kolejím nebo něčemu na způsob železnice.

0/−4
1.12.2016 11:58

R96i30c93h58a74r71d 38B16a64r50t20o91š 4929755759341

Když si představím, kolik je změn a inovací by se muselo udělat, aby běžný občan města v takovém systému spolu s sebou přenesl i náklad větší než příruční, raději bych nejdřív přemýšlel nad tím, jak sejmout současný socialismus, protože takové inovace jsou v současném systému už zhola nemožné ;-).

0/0
1.12.2016 12:27

R53i50c87h72a77r85d 24B28a88r65t23o54š 4919445129561

* bez "je"

0/0
1.12.2016 12:29
Foto

T35o95m60á84š 13D68v55o72ř94á93k 3575903186546

Jo. A tahat to může nějakej Hatátitlá.

0/0
1.12.2016 13:01

V81í13t 54B85e40n47e88š 4214960212158

Co jste pil, člověče? 8-o

0/0
1.12.2016 14:10

M75a68r18e58k 83M23a30l47ý 1622668961250

Silniční doprava se pro masovou přepravu osvědčila.

0/0
1.12.2016 14:54

F90r31a84n93t25i77š83e38k 33M20o44r82a19v10e16c 8137644662

A teď si představte, že ten autobus zaplní místo 300 lidí 300 psů. :P

0/0
1.12.2016 15:41
Foto

J24i97ř48í 78D37v10o47ř23á21k 5795379520548

Na vlakovou soupravu přidáme gumová kola ( úspora materiálu na kolejnice , nižší hlučnost ) , řídící nápravu a máme tady dopravní prostředek budoucnosti . Říkejme mu třeba trolejbus . Kvůli úspoře za troleje přidáme spalovací motor. A hele , není to autobus ?

0/0
3.12.2016 8:48

J87a84n 86M63o63t55ů52r73e42k 7230812811649

Tomu trendu nerozumím.... pokud je někde potřeba tak dlouhý bus, není už lepší tam postavit koleje pro tramvaj, vlak nebo metro?

+6/0
1.12.2016 11:36

P34a34v48e82l 17N26o82v95á52k 7981756219933

To by mě taky zajímalo co se vlastně vyplatí jestli postavit pruh pro autobus nebo koleje a elektrifikaci pro tramvaje dejme tomu v horizontu 20ceti let

0/0
1.12.2016 11:49

P84a56v12e66l 14Ř11a79p64e55k 7972316469515

V horizontu 20 let není co řešit, protože železnice bude plně automatická, zatímco tenhle silniční nesmysl bude muset mít pořád kašpárka za volantem.

0/−3
1.12.2016 12:00

M56a21r92t80i84n 65D96y71t74r22y73c37h 7724204698581

V horizontu 20 let přijde nová technika a tenhle "silniční nesmysl", jak říkáte, už nebude aspoň pět nebo deset let jezdit.

0/0
1.12.2016 13:36

J44i85ř21í 51K69o70c94u71r75e19k 6805124105778

Silniční nesmysl totiž vždycky musí mít kašpárka za volantem. Bez něj to totiž nejde, jenom tuto kosmickou pravdu ještě nevzali v potaz na Heathrow https://www.youtube.com/watch?v=Byk8LcPovOQ

0/0
1.12.2016 15:52

S36t27a46n65i68s70l13a70v 23K19r23e32j19c44a37r 6387406893204

Otázkou je, kolik Pražáků za volantem osobáků uznává a respektuje pruhy určené pro MHD? Známe své Pražáky. U těchto a podobných souprav je opravdu o uvážení efektivity a efektivnosti. Tyto soupravy mohou být využívány pouze z A do B nikdy ne z A -aa- ab- B -bb-bc- C . To co jde praktikovat v Austrálii asi v husté Evropské silniční síti a tím více v MHD je o nervy. A lituji řidiče těchto souprav při výjezdu a zařazení do provozu.

+1/0
1.12.2016 12:22

M16a21r22t20i93n 80D85y26t30r14y75c84h 7944704968851

Na Slovensku to není problém, tady mají autobusy přednost a dost řidičů to prostě akceptuje. Proč by to v Čechách měl být problém? Jsou snad češi horší?

0/0
1.12.2016 13:37

S56t90a16n50i97s54l72a71v 11K37r47e61j60c43a47r 6777896903934

Nu stačí si najít přehled rychlosti výstavby nejen dálniční sítě ale i obchvatů měst a obcí na bývalých Rxx. A většinou je to o firmách a potom teprve politických úřednících. Stačí si vzpomenout na tunel Blanka nebo Most Barikádníků (v časovém horizontu obou rekonstrukcí, at té socialistické tak dnešní kapitalistické) !!

0/−1
1.12.2016 12:55

P66e23t16r 51N83e82c54h81a66n47i34c28k60ý 7213586798470

Dost záleží na podmínkách, pokud je někde široký bulvár, tak se tam třeba ta kolej nevejde.

0/0
1.12.2016 13:09

R33o48m21a60n 47B49í18l65ý 5420335645857

Autobusy mají zpravidla vlastní pruh. Rozuměj počesku: ukradneme pruh už tak ucpané silnici pro auta, kde zbude jen jeden pruh a začnou se ihned tvořit kolony. Jako další protiopatření je na zbývající jeden pruh aplikován semafor od Eltoda každých 80m, čím zkolabuje doprava. Praha 6 a jiné následně po půl roce koumání doporučuje raději uzavřít veškerou povrchovou dopravu krom MHD.

0/0
1.12.2016 11:25

V66l97a93d13i76m40í71r 49C48h32r67o53u72s16t 6345762190866

S takovými rozměny už se pomalu nevejde na kruháč ani nestihne interval zelené na semaforu.Bude potřebovat auto s oranžovým majákem před sebou.

+1/0
1.12.2016 10:47

J49a12n 62C98e53p51e79k 1434296730

Ideální autobus na Staré Město a Malou Stranu do Prahy ;-D

0/0
1.12.2016 10:47
Foto

B97r84o50n58i88s94l10a49v 40G24a82b80r86y39š 2972119801

Snad jste se dočetl, že je to autobus pro BRT. ;-)

+1/0
1.12.2016 11:38

J67a86n 40C24e41p56e55k 1834626320

Dočetl, já to napsal jako vtip. ;-)

PS: I když při inteligenci našich politiků bych se vůbec ničemu nedivil. ;-D

+1/0
1.12.2016 11:46
Foto

B66r53o52n32i43s21l96a51v 62G80a19b63r76y16š 2842469931

Já taky ne... ;-D;-D

0/0
1.12.2016 12:14

Š13í68m25a 33K11a51d69e22ř55á87v58e65k 9384941744354

At DPP nakoupí dostatečný počet a vymění je za tramvaje! ;-D

0/0
1.12.2016 10:41

J71o42z94e87f 90H49r69i88c86i44š30i71n 4133200340396

Autobus který není určen pro přepravu cestujících...

0/0
1.12.2016 10:41

J94i61ř52í 24M47r98á65z 6128814207879

snad tohle nečte Jančura :-/

0/0
1.12.2016 10:28

J32a47n 85Š34l84é43g37l 8142720898573

Líbí se mi titulek "Nejdelší autobus na světě" a pak v článku to na konci popřete :-)

+4/0
1.12.2016 10:28

K13a63t98e35ř45i65n30a 97D18r45a63h29o70k76o52u59p86i71l76o91v15á 9806611462503

Zvedne DPP hozenou rukavici? ;-D

+2/0
1.12.2016 10:26

P11e20t44r 37N74e15c60h48a46n58i87c25k22ý 7633986808820

Navrhuji linku 194 ;-D

0/0
1.12.2016 10:38

J12i51ř68í 28K24o56c42u82r50e42k 6945964525318

Čistě teoreticky lze taký autobus prodlužovat o další články dokud se dokáže rozjet. Konstruované je to to tak, že 3. a 4. náprava následuje stopu druhé nápravy. Ikdyž celá hospoda ví, že to není možné. Mno na Poště to dokázali.

0/0
1.12.2016 15:39

R11o61m83a43n 54P84o70l42á39č12e79k 5346289635

Vzhledem k tomu, že legislativa ho nepustí na silnici bez vyjímky tak pochybuji.

0/0
1.12.2016 19:27

D44a74v18i76d 20B32u78r19d77a 9329862631

Takové jsou - alespoň u nás - vhodné tak na dálnice ;-D

0/0
1.12.2016 10:22

Z12d53e34n71ě64k 50D93u36f86e63k 2374304548

Snad cestující v posledním dílu neumrznou

0/0
1.12.2016 10:21

J95i22ř68í 21K65o47c89u37r78e48k 6745344275868

V Brazili mráz a ve Finsku vinohrady.

0/0
1.12.2016 15:26

P29a52v91e82l 61V56a90n82ě26č18e66k 4474383391911

Chaaaa. U nas mame kruhovy objezd se stredem o prumeru par metru, to by nedal.

0/0
1.12.2016 10:19

J76a80n 47Č86e32k24a19l 7199965224834

S takovou délkou by ho už mohli udělat obousměrný...;-D

+10/0
1.12.2016 10:17

P95. 35P32a15t59o47č46k63a 7730829935791

;-D;-D;-D

0/0
1.12.2016 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.