Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spotřeba nafty roste na úkor benzinu. Na pumpách tvoří už 72 % výtoče

Je to dobrá zpráva pro petrochemický průmysl i státní pokladnu, horší už pro životní prostředí. Spotřeba nafty a benzinu u nás roste nejrychleji za posledních devět let. Důvodem je hlavně rostoucí ekonomika i přibývající počet automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e38t45r 28N42e77c72h25a26n25i55c18k35ý 7123286168310

Jestli to pomůže, zkusím jezdit na skútru úsporněji ;-D

0/0
30.11.2016 10:09

V60l30a63s31t72i75m64i90l 33P33ř35í71k73a92z72s67k59ý 4291662

Nafta je palivo budoucnosti. Nač rafinovat ropu na vyšší deriváty, když můžeme jezdit na naftu? Místo benzínu se dá vyrobit třeba plastová dětská sedačka V

+1/0
29.11.2016 22:54

R19a84d15e78k 41H14o24l18e65c19e45k 3876360428341

Benzín se z ropy vyrobí snadněji, než nafta.

0/0
30.11.2016 6:23

P34e72t57r 65N33o17v71o52t76n85y 1491900901

Jo, ale nafta je ten zbytek(skoro celý), takže nejlepší je využívat oboje v tom poměru, v jakém se to z ropy dá snadno vyrobit.

0/0
30.11.2016 13:44

M52a81r25t61i44n 68F86i64l51i45p58c52z41y70k 3501821665233

Neni to ani tak o tom, ze by lide vice jezdili na dovolene jako o tom, ze vicemene prestali tankovat v zahranici kvuli slabe korune + zahranicni ridici tankuji u nas.

+1/0
29.11.2016 22:01

V88l83a46d59i47s42l85a70v 11B85u77r43y35š63e27k 1749262747654

tak to je dobře, proč prokrmovat Poláky, když ze spotřební daně se může mít dobře čeký důchodce, lékař, policista a spousta dalších lidí, může se za to postavit česká dálnice a nebo něco užitečného, jinak že jezdí víc aut je i bez nějakého velkého pozorovacího talentu neprosto zřejmé

0/0
30.11.2016 10:55

P62e71t74r 97H64o47r18á16k 1299733639394

Vyzývám ministerstvo financí, vládu a parlament, aby přestalo odírat majitele benzinových aut a srovnalo spotřební daň u benzínu a nafty. Ty dvě koruny navíc u benzinu jsou neodůvodnitelná krádež. Rv

+2/−2
29.11.2016 20:58

V81l36a13d81i76s11l68a45v 64B23u11r81y26š62e65k 1669252267764

pláčete dobře, ale na špatném hrobě, když u nás bude o dvě koruny nafta dražší než v okolních zemích, tak ji bude hodně lidí kupovat v okolních zemích, státní rozpočet příjde o peníze a ty bude muset někde ušetřit a nebude mít jinou možnost, než je ušetřit na nás, takže nakonec by se nejspí splnění vaší výzvy otočilo proti vám

0/0
30.11.2016 11:29

S52t75a66n91i57s35l21a71v 61R82o94s77e64c80k21ý 9235139531379

Horší pro životní prostředí? 7 let jsem jezdil s nafťákem za 6,2 l/100 km ( 66kW), teď 1,5 roku s beníňákem ( léto 7, zima 7,5 l/100 km, 92 kW) a přesto se mi ten benzíňák proti dýzláčkovi zdá líný. A navíc ten rozdíl ceny a vyšší spotřeby.

+2/−5
29.11.2016 18:40

J24a91n 48S72ů96r27a 4175603953822

Horší pro životní prostředí je to, že se tolik jezdí. bez ohledu, zda na naftu či benzín.

+5/−1
29.11.2016 18:48

M31a54r50t62i58n 47K62a38r60á45s89e29k 9758573728138

Vliv na zivotni prostredi (lokalni) je v zasade nezavisly na spotrebe....

+1/−1
29.11.2016 19:20

R40a16d13e60k 81H53o52l22e71c49e38k 3826270298601

Jestli se vám benziňák zdá líný, je to spíš proto, že s ním jezdíte jak s nafťákem a bojíte se podřadit.

+5/−1
29.11.2016 20:28

P18e14t21r 64H10o73r33á23k 1289623759504

Musíš to vytočit. ;-D

+2/0
29.11.2016 20:59

R25a75d77e11k 28D96o48l54e13ž29a89l 2789693710950

"..lidé jezdily.."

Úůůůůůůůů...

+4/0
29.11.2016 18:37

P19e46t75r 22S98e76d28i70v68y 6667538615487

vzdy pujde o cenu nafty vs. benzin. Az bude benzin o 2 kc levnejsi, pomer se zacne menit. Soucasne Tce motory se totiz uz spotrebou a charakteristikou blizi dieselum, takze vyhoda nizsi spotreby dieselu uz pomalu pada. Zustava jen rozdil v cene phm

+2/−1
29.11.2016 18:32

O40n42d79ř46e62j 90N76o70v55á72k 9607814979319

ale i emisemi .... už bylo několik výzkumů na to, že současné benzínové motory díky nedokonalému spalování produkují stejné "saze" jako diesely ...

+1/−1
29.11.2016 18:42

M21i63r10e90k 74G31a13j60e26r 5191266109370

Saze urcite ne. Srovnatelne to u turbo-benzinovych motoru muze byt u oxidu dusiku.

0/−2
29.11.2016 21:03

J26i98ř59í 40S59m39a94z91a64l 2887562974322

A proc budou od pristiho roku v benzinovych autech DPF filtry asi? Na oxid dusiku tezko...

0/−1
29.11.2016 21:42

M18a15r41t74i29n 48F47i94l29i48p57c13z52y69k 3721191385283

Na ten nesmysl, ze od pristiho roku jste.prisel jak? Filtr nema ani novinka 1.5 TSI od VW.

0/−1
29.11.2016 22:08

J29i53ř74í 76S42m39a73z11a51l 2487912264702

http://auto.idnes.cz/filtry-pevnych-castic-060-/automoto.aspx?c=A160624_150830_automoto_fdv

+1/0
29.11.2016 22:13

M45a12r27t32i80n 51F21i76l50i79p88c77z14y39k 3901111355523

Tak si to znovu prectete a nepiste nesmysly. Od pristiho roku jej mozna poprve nasadi VW do sveho 1 modelu, ale vy to pisete, jakoby se od roku 2017 nesmely benziny bez DPF prodavat a musely jim byt povinne vybaveny, jako sveho casu katalyzatorem nebo ABS nebo ESP, apod.

0/−1
29.11.2016 23:05

J32i90ř78í 28S79m12a64z40a63l 2417892734462

Ja nepisu ze vsechny! Reaguji na prispevek vyse, ze benzinova auta neprodukuji saze! Takze nez zacnete psat radsi ctete. A Vy pisete ze ani novinka od VW nebude mit filtr a zrovna VW ho zacne davat jako prvni, takze kdo pise nesmysl????

+1/0
30.11.2016 6:30

P53e79t56r 41H42o16r66á55k 1869573759184

A ten rozdíl je daný jen tím, že stát okrádá lidi jezdící na benzin, protože vybírá o 2 Kč spotřební daně na litr benzínu víc než u nafty, a to bez jakéhokoli racionálního důvodu.

+2/−1
29.11.2016 20:56

V76l33a96d53i60s69l70a59v 47B66u73r47y54š33e98k 1529772867794

spotřeba se blíží, ale pořád se nepřiblížila, mám nejmodernější turbobenzín s přímým vstřikem, bohužel o 200 kilo lehčí než předchozí nejmodernější diesel, takže srovnání není úplně ideální, ale stejné trasy, stejný řidič a stejná jízdní technika, diesel 6l na sto, benzín 8l na to je odhadem o 35% víc než diesel, zdá se to jako prrkotina, ale když zaplatíte za naftu 100 tisíc, tak za benzín musíte dát 135 tisíc, je poctivé říct, že mě je to jedno a k šetřílkům nepatřím

0/0
30.11.2016 11:24

O22n19d89ř24e40j 60N58o44v69á91k 9457644459919

66 miliard výběr spotřební daně z nafty a benzínu?

Jak to, že ještě nemáme dálnice spojující každé krajské město?

Na co potřebujeme sosat dotace ze EU?

+7/0
29.11.2016 18:28

R70a13d93e86k 17T66o87č38i14l 8742921429883

Na předražené cyklostezky, kdy jezdí 0,1% populace ;-(

+4/0
29.11.2016 23:23

P66e93t61r 43M55a44l78i87š37k63a 6231165381303

Zase lepší než když se plancou na cestě a zpomalují plynulost dopravy. Ale předražené jsou.

+2/0
30.11.2016 4:53

R19o21b25e76r73t 37H82o18m40o38l48k83a 4103728540312

Oni stejně jezdí po cestě vedle cyklostezky

0/0
30.11.2016 14:16

J61i20n65d66ř26i54c12h 96Š82k31o88p57e90k 4245651330935

nemůžeš dát všechny peníze ze spotřební daně do silnic, protože by stát neměl prachy na další výdaje

+1/0
30.11.2016 9:45

L60u58k18á93š 62A77d65a25m39e21c 3527133270947

"horší už pro životní prostředí"

A co se podle autora zprávy stane s tou naftou, kterou si řidiči nekoupí? Ta se ve speciálních rafineriích poháněných solárními panely a láskou přemění na obláčky páry?

+1/0
29.11.2016 18:25

J93a87n 64S19ů91r54a 4275633513942

Nevytěží se ropa, nevyrobí se nafta.

+3/−1
29.11.2016 18:30

O69n73d75ř54e60j 28N81o46v34á28k 9757784939719

nevytěží se ropa, nebudou léky, plasty, drogistické zboží ... na dopravu jde menšina vytěžené ropy ....

+5/0
29.11.2016 18:41

J53a25n 12S88ů60r39a 4725843393282

ano, ale i ta menšina má vliv na životní prostředí.

+1/−1
29.11.2016 18:49

O71n62d96ř35e10j 24N11o16v41á53k 9527674179909

mnohonásobně menší, než výroba baterií ....

+1/0
29.11.2016 18:50

J48a84n 60S34ů30r80a 4705743213852

Nevím, zda si rozumíme, to není o pohonech. To je o nárůstu spotřeby energií na přepravu zboží i lidí. To je také o tom, kolik zbytečné přepravy se provádí. Vozí se k nám cibule z Nového Zélandu, MHD v Praze je jedna z nejlepších na světě, přesto je město zacpané auty atd. Například.

+2/0
29.11.2016 19:00

O24n29d10ř11e61j 62N44o40v11á89k 9247424569299

Přeprava poroste tím, jak poroste počet lidí, neboť se s tím bude zvyšovat poptávka po přepravě.

Proč se k nám vozí cibule z Nového Zélandu? Protože dotační socialismus ... to všechno jsou důsledky toho, když nějaký sociální inženýr začne něco vylepšovat pomocí dotací ... a je jedno, jestli to jsou eko-dotace, zemědělské anebo jiné ...

A podle mého klesá spotřeba energií na přepravu zboží a lidí ....

MHD v Praze už je na hranici své kapacity - kdyby se jen 1/4 lidí z aut přesunula do MHD, tak MHD totálně zkolabuje ... nevím, jestli jste někdy vposledních letech jel tramvají nebo metrem po Praze - prakticky už nepoznáte špičku - tramvaje a metro - přes den - neustále narvané k prasknutí.

To byste musel v Praze začít bourat - Malou Stranu, Staré Město - aby se udělalo další místo pro tramvaje, autobusy, metro .... jinak to prostě neuděláte ... víc tramvají ani metra už do centra prostě nenacpete ...

+1/0
29.11.2016 19:17

J48a97n 27S61ů76r86a 4405103723432

Jak konkrétně je dotována novozélandská cibule? Nemyslím si, že spotřeba klesá - ano, technologie je úspornější, ale lidé si vymýšlí čím dál více ptákovin, co musí mít a tak celosvětový objem přepravy zboží roste podstatně rychleji, než roste počet lidí na zeměkouli.

Jezdím MHD v Praze obden. Ano, je plná a co? Mám mít metro sám pro sebe? Je takový problém posílit metro a tramvaje na častější takt nákupem dalších souprav?

+2/−1
29.11.2016 19:21

O80n69d89ř87e34j 15N97o90v90á31k 9247244989819

Ano, je to problém, protože mezi vlaky - z důvodu bezepečnosti - musí být nějaké rozestupy. Takže třebas na trasu C už víc vlaků nedostanete a inerval už nijak nezkrátíte.

Tramvaje? Příklad - ve špičkách stojí z I.P.Palvova až na nám. Míru souvislá kolona tramvají, protože je prostě křižovatka nepustí .. a to samé odspoda od Karlova nám. ...

Až se budete zajímat o to, jak to doopravdy funguje, tak zjistíte, že vaše návrhy jsou na úrovni výkřiků Babiše, Bloku proti islámu, Zeman a podobných, kteří jen vykřikují líbivá hesla bez znalosti věci.

Nevím, jak je dotována NZ cibule, ale kdyby nebyla, tak ji nikdo vozit nebude, protože se to nevyplatí ....

0/−3
29.11.2016 19:31

J15a39n 90S89ů33r76a 4895573693272

Mluvíte i o dopravě mimo špičku, kde je interval běžně pěti minut. Křižovatka je nepustí kvůli světovému unikátu, magistrále v centru města. Věřte, že se zajímám. Ale chápu, že pro vás je lepší urážet a srovnávat s někým jiným. Hezký večer, jsem zas na dlouho poučen.

+4/0
29.11.2016 19:33

O77n10d41ř72e57j 58N18o37v88á10k 9387274819739

Ano, tramvaje v centru jsou narvané i přes den - protože jich jezdí méně a lidi nepoberou - kdyby jich i přes den jezdilo stejně, jako ve špičce, tak ty kolony budou všude permantně ...

Těch míst, kde se tramvaje štosují, je povícero .... to byl jen rychlý příklad

0/−1
29.11.2016 19:42

J49i22ř65í 18K44ü64h37r 2270826120626

On stačí změnit interval na semaforech, ale to by to zase stálo jinde....

0/0
29.11.2016 21:15

M93a81r10e18k 82M20a13l78ý 1412278171370

Tak asi ta MHD není až tak dobrá, pokud jsou lidi spíš ochotni jet autem i s rizikem, že stojí v kolonách :-)

0/0
30.11.2016 15:43

L96u59k28á73š 64A16d71a91m14e11c 3727173580367

Já jsem chtěl poukázat na skutečnost, že z ropy se získává vícero složek, nejde z ní vyrobit buď benzín, nebo naftu. To znamená, že ta přebytečná nafta se stejně musí spotřebovat.

0/−1
29.11.2016 19:48

J76i91ř61í 82S22m71a24z88a54l 2957232544882

Pokud vim tak nafta je v podstate odpad z ropy... z ropy se dela kde co, takze vase uvaha je dost mimo misu...

0/0
29.11.2016 21:50

J90i54ř17í 77K94o18c94u58r80e46k 6155194525288

Přičemž rozpočet SFDI je 70-80 miliard, jak kdy. Z toho 35-40 jde na železnice a něco málo na vodní cesty.

0/0
29.11.2016 18:21

M90a11r76t97i45n 74K60a75r12á49s65e33k 9258353448398

Zas je treba brat na vedomi, ze penize do cest nejdou zdaleka jen z SFDI...

0/0
29.11.2016 19:15

O28n68d91ř26e13j 22N55o64v39á63k 9287814439799

zas je potřeba vzít na vědomí, že z dopravy má stát taky :

- mýto

- silniční daň

- dálniční poplatky

0/0
29.11.2016 19:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.