Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet zkracuje vlaky, potřebuje vagony na nové spoje do Brna

Soukromý železniční dopravce RegioJet zredukuje od nového jízdního řádu dočasně kapacity některých svých stávajících spojů. Důvod je jednoduchý: firma potřebuje uvolnit vozy, aby s nimi pokryla novou linku Praha – Brno – Bratislava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i74c89h21a55l 87K16a19m47i79n91s85k56ý 7791548

Tak opravdu ubrali vagony... Mel jsem na dnes z Prahy do Ostravy v 7:46 vlak RJ e vagonu c. 9 a po prijezdu udelali z vagonu za lokomotivou c. 8... Tak sedim v nahradnim sedadle ve vagonu c.4, ale zbytecna tahanice s lidmi co tam meli misto. Hlavne pri prijezdu byla na dverich devitka. Pak ji stevardka vymenila za osmicku. Informace zadna a pak trajdat pres pulku vlaku

0/0
2.12.2016 9:02
Foto

J12a19n 40V78a82l78a91l30í25k 6266599170226

nemá vlaky ale furt se někam cpe...

+2/−3
30.11.2016 19:22

J29o50s12e97f 75H95o64n39e85š 7581842820233

Objednat vlak a nemít pro něj využití-také nedává smysl,takže se musí někam natlačit a pak shánět vlak

+1/0
30.11.2016 21:12
Foto

J61a82n 50V40a82l39a77l85í72k 6406369650946

když by mu přiklepli i ten spoj v 8.09 tak by zrušil asi nějaký jiný vlak že

když o něco žádá tak na to má být připraven a ne pak zhoršovat dopravní obslužnost jinde...

0/0
1.12.2016 7:48

D20a55v54i74d 94M95a80c92o88s95z76e92k 5204594258241

Tak já budu na dále jezdit s ČD a to že tady bude jezdit Jančura vůbec radost nemám a co se týká tohoto přístupu na trase Brno Praha bude hodně špatný co se ty týká Jančury nevěřim mu a mám k tomu své důvody jelikož jsem měl to nevím jestli potěšení či hrůzu jet jeho autobusem a děkuji už víckrát nechci a vím jedno vlaky ČD na trase Brno- Praha zpět jsou kvalitnější

+2/−2
30.11.2016 19:03

M25a59r55t95i68n 26K19o78p83ř42i30v38a 2364560200758

Docela zajímavé. Včera RJ 401 celej netopil (porucha), dneska RJ 401 pro poruchu asi pulky vlaku (netopil) a zrušen skoro v celé své trase, Lokomotivy na Slovensku mu každej druhej den umře jedna, ale hlavně, že podle článku to má "pokryté". Myslím, že kdyby opravdu měl jezdit jen s tím co mu vunguje, tak jezdí kratší i bez Brna a ještě s dvouma lokomotivama na vlaku. To je přesně co naše země potřebuje. :D Jen pojďte dál ... koblihu zadara si zapijeme kávičkou zadara :D

+7/−1
30.11.2016 15:37

M42a80r84t19i84n 20K63o88p12ř29i72v85a 2734470720788

Omlouvám se, ten vlak zpátky taky zrušili... takže jen dneska na Slovensku stihli zrušit 33% dálkových vlaků. Přesně tohle čekáme od liberalizace železnice všichni ne ? :D

+4/0
30.11.2016 15:44

M62a70r56e79k 80D69e35m93č46á74k 9895614746515

Klid, Vánoce budou v pohodě, začne platit nový jízdní řád, kde si kraje konečně objednaly kvalitnější vagóny od ČD. Minimálně na trase Praha - Olomouc - Přerov - Zlín/Luhačovice začnou místo dobytčáků jezdit rychlejší a modernější Rx, myslím, že pak i svoji ženu přesvědčím, že nemá cenu platit 500 Kč za economy v LE, když nás ČD svezou za půlku. R Galán je mrtev, ať žije Rx Galán :-)

+8/0
30.11.2016 14:44

M66i42r85e10k 59Z38á73v15o39d14n94ý 7652927480538

Tak my, u kterých pokračuje koženkové tažení (teď vlastně poplašované, ale to už nezní tak dobře), vám můžeme jen závidět :/

0/0
30.11.2016 14:50

R32o15m46a68n 51P75o64l98á39č94e72k 5546909715

Budte rád za koženku :D S Jančurou by byla slušná šance, že nepřijede nic ;-D

+1/0
30.11.2016 17:04

T19o30m11á23š 59H62e39t10m72e86r 9430147562404

Tak 500,- v economy je tak minutu před odjezdem, ne? Většinou tam přes týden vídávám něco pod tři stovky.

0/0
30.11.2016 15:40

M51a84r24e75k 85D49e23m69č53á92k 9335754116425

Přes týden ano, kritický je pátek odpoledne na Moravu a neděle zpátky. I dopředu koupený lístek je o dost dražší než ČD, navíc je tam málo místa a jen 3 wc... až bude Rx, začne cenová válka.

+1/0
30.11.2016 16:36
Foto

B55r15o86n83i82s42l30a83v 93G52a43b85r23y31š 2412589351

Pochopil jsem z toho, že zkrácením vlaků převeze mezi Prahou a Ostravou méně cestujících. Ale počet cestujících se nezmenší, přesune se jinam. Takže situaci nezachrání ani tak paštikář, který je taky povinně místenkový, ale České dráhy. Lidi se nacpou do vlaků ČD a pak si zase budou stěžovat, že jezdí jako v dobytčáku.

Ten Jančura je vážně trouba. :-/ Cestující ho za to budou mít fakt rádi.

+17/−1
30.11.2016 14:00

P46e28t33r 56N54e80c95h67a50n57i48c76k18ý 7883826618960

Jen aby nezapomněli. Hlavně má Jančura důvod zdražit, když si může vybírat

+4/−1
30.11.2016 14:11

P54e67t10r 59N31i23v20n67i90c70k41ý 3102364915387

Určitě má dobře spočítané, že se mu vyplatí vozit méně cestujících, kteří platí víc. ;-)

+1/0
30.11.2016 14:13

P93e67t86r 56N76e84c10h34a89n26i41c84k81ý 7173846638590

Ale bitý je na tom ten cestující ! Jak má stát zajišťovat nějakou dopravní obslužnost, když soukromníci budou měnit vagony jak jim to zrovna vyjde v tabulkách a do vlaku ČD se jednou nahrne 300 cestujících a jednou 700 ?

+6/−1
30.11.2016 14:16

P33e26t76r 73N58i75v25n15i23c88k63ý 3192644665247

Jestliže chce stát zajišťovat dopravní obslužnost, AŤ SI ZAPLATÍ SPOJE a pak může diktovat kapacitu.

+2/0
30.11.2016 14:18

P65e19t81r 50N11e35c83h21a53n42i19c42k88ý 7383376598150

Nasmlouvat kapacitu a sloty měl už dávno, ale to by ten stát musel fungovat. Takhle je na dvoukolejce provoz na tři až čtyři koleje.

0/0
30.11.2016 14:21

P17e80t75r 19N24i63v44n91i71c51k62ý 3952464245357

Je naivní nadávat na soukromníky. Ani za dob monopolu ČD (ČSD) stát stejně neuměl zvládnout vánoční špičku. Vlaky byly narvané k prasknutí a nikoho to nezajímalo.

+3/−2
30.11.2016 14:24

P58e26t28r 71N34e44c61h34a48n14i33c40k48ý 7423356758840

Tak hlavní problém je systém, který je nastavený špatně.

+1/0
30.11.2016 14:26

J39o57s12e82f 89T14r51ö55g46l 8589392836316

Pátky, neděle, V8noce, Velikonoce jezdí tolik lidí, že nacpané je všechno - vlaky, autobusy, letadla i silnice. A mít v zásobě XX vozů využitelných párkrát za rok je ekonomická sebevražda - návratnost takové investice je možná 100 let.

0/0
1.12.2016 12:28

M25a16r27e83k 83D72e20m65č34á70k 9545564376145

Místenka zdarma a Rx místo R = soukromí dopravci mají problém.

0/0
30.11.2016 14:46

J90i33ř94í 58N45e75v76r65l87a 8222523679217

Na facebooku Regiojetu padla nedavno otazka, jestli budou mit dost personalu, tj. stewardu a stewardek, na novou linku do Brna. Odpoved byla, ze ano. Vsadil bych boty, ze uvidime uz v prosinci, ze zase kecali...;-D

+8/0
30.11.2016 13:34
Foto

L76u26k86á84š 31N49o27v88o26t22n64ý 6576627658298

Proč by kecali? Už nyní v některých vozech do Ostravy nabízí omezený servis, tj. stevard projde vůz párkrát s vozíkem na kafe a vybere objednávky a nelítá tam jako urvanej po celou dobu... Řekl bych, že takhle to sfouknou při méně lidech tj. budou mít dost lidí i na tu linku do Brna.

0/0
30.11.2016 13:35

J14i86ř56í 35N62e98v60r32l50a 8982923189537

Lukasi, zeptejte se tech, co ve vlaku pak delaji za dva, kdyz chybi lidi, jake to je.... uvidite sami, co vam reknou...:) A takovych ja z tama znam nekolik osobne...

+2/0
30.11.2016 13:57

P58e27t15r 41N25e60c43h48a46n84i32c17k19ý 7253736208400

Nemají dost lidí ani na to co provozují. Největší sranda je, že si linky může rušit jak chce a nikdo po něm nemůže nic chtít. Klidně by mohl zrušit půlku spojů z Prahy do Liberce bez jakékoliv zodpovědnosti

+5/0
30.11.2016 14:14

P10e82t19r 57N61e11c64h26a14n21i25c93k45ý 7853386418730

To je radost být oddán na milost soukromníkovi. Prostě omezí kapacitu, když se mu to hodí a přeprav se jak chceš. I u autobusů má problém, přetěžuje řidiče a ti pak musí mít povinné přestávky na úkor zpoždění cestujících, když se přes den do toho stane něco na dálnici, tak je zbytek dne vskutku pestrý. Není to tak dávno co zas LE měl zpoždění 80 minut na příjezdu do Prahy a točil další spoj se zpožděním 60 minut, protože prostě nemá soupravy. To jsou radosti Rv

+11/−1
30.11.2016 13:20

P40e98t17r 33N42i11v32n79i66c12k33ý 3282534835857

Na trati, kde jezdí na vlastní podnikatelské riziko si může měnit počty vagonů, jak potřebuje.

Zkus si na vánoční čas koupit letenku na vytížených trasách. Buď ji neseženeš vůbec, nebo se pěkně prohneš.

+2/0
30.11.2016 14:16

P21e20t97r 19N97e95c95h26a49n24i20c48k27ý 7543116978930

Letenka je opravdu něco jiného než železniční obslužnost, kterou lidé mohou používat denně nebo třeba 2x týdně a je u ní důležitá flexibilita

+1/−1
30.11.2016 14:18

F74r45a84n74t12i17š67e81k 86M76a94t98ě41j97č60e37k 7393812353861

Chtěl jsi říct, že v tom může dělat bordel ,jak mu vyhovuje?

0/0
30.11.2016 14:37

J28o42s76e43f 82T67r18ö31g62l 8149352656136

To business. Smyslem podnikání je zisk, vožení cestujících je jen nástroj pro dosažení toho zisku. Vychází výhodněji nechat pár lidí na nástupišti než kvůli nim pořizovat nový vagón. Vychází levněji zaplatit cestujícím odškodné za zpoždění/zrušený spoj než si držet záložní soupravu se strojvedoucím. Nejvýnosnější je narvaný vlak.

U autobusů podobně, jen návratnost investice je poněkud kratší, takže těch posil jezdívá trochu více.

I proto by si měl stát ponechat v objednávce i páteřní trasy, mohl by si diktovat parametry (např. rozsah a kapacitu spojů) a z případného zisku dotovat zbytek sítě, která na tyto páteřní trasy navazuje.

0/0
1.12.2016 12:32

P39e52t18r 98N21e19c13h39a37n20i29c11k26ý 7183266598210

Ano, samozřejmě. V principu je špatně, že stát nad tím nemá kontrolu. Když to Jančura udělat může, tak proč by to neudělal, jsou to jeho peníze i vlaky.

0/0
1.12.2016 12:42

J86o72s74e21f 75T42r67ö50g91l 8449972466296

Ano, Jančura není na vině. Je to podnikatel a pokud nebude mít zisk, tak nebudou jezdit nakonec žádné vlaky. VIna je jednoznačně na státu, že významnou službu veřejnosti nechává bez regulace. Kdyby se i tato trasa vysoutěžila, mohla by tu jezdit Jančura (za předpokladu vítězství). Bylo by to výhodnější pro něj, pro cestující i pro stát.

0/0
1.12.2016 12:46

J81a51k38u95b 12Š54e52n38k 5270714324577

Firmě RegioJet by měla být odebrána veškerá kapacita. Nezvládá spoje pokrývat a hrdě (otevřeně) to přiznává.

+13/−3
30.11.2016 13:14

M89i31r57e41k 65Z59á91v71o50d26n61ý 7892917620208

No já vzpomínám na doby, kdy jsem jel IC ze Zábřeha do Olomouce a nemohl jsem se nacpat žádnými dveřmi do vlaku, protože z nich vypadli lidi (nakonec jsem přes jedničku zakotvil v jídelňáku). Pak je otázka, jestli by neměla i ČD být odebrána kapacita :)

+1/−3
30.11.2016 13:20

J49a57k29u73b 14Š92e18n37k 5770724304157

Osobně raději pojedu přeplněným vlakem, než žádným. Vlakem se mi jezdilo lépe před příchodem RJ, ceny už taky dohánějí ty, co tu byly před RJ a je jedno, kdy člověk jízdenku kupuje. RJ vlaky jsou vykoupené měsíc dopředu a zbývají jen nepohodlné Relaxy (a někdy ani ty ne), nebo předražené business místa...právě díky nekompetentnosti RJ a p. Jančury, který to hrdě přiznává...

+3/−1
30.11.2016 13:36

M71i16r82e69k 10Z52á62v84o20d20n19ý 7362847160738

Souhlasím, že přeplněný vlak je lepší než žádný (respektive takový, do kterého se nevlezu). A ano, souhlasím i s tím, že systém rezervací u RJ není dobrý (tedy vykukové vykoupí místa a pak je chvíli před odjezdem zruší, aby jeli zrovna tím, co se jim hodí). Na druhou stranu, nyní je i ve vlacích ČD podstatně více místa a proto nevidím důvod, proč RJ brát jejich cestující. Je to jejich problém. Až mě bude někde nutit jezdit RJ, budu řešit to, co mě bude u RJ trápit. Teď mě trápí ČD tím, že posílají ze Šumperka do Brna vykopávky. Až tam bude jezdit RJ, budu třeba nadávat na něj.

0/0
30.11.2016 13:48

P77e65t88r 47N13e48c44h12a79n97i97c27k63ý 7813926798680

Před příchodem soukromníků to s kapacitou ČD opravdu bývalo docela za hranou. ČD sice přidávali vagony někde z kopřiv, ale to se taky ne vždy našlo a stát jaksi posilové vlaky neobjednával. Stát místo aby si objednal ty soukromníky jako doplněk systému a zřetelné nedostatečné kapacity za jasných podmínek, tak z toho udělal pískoviště, kde si každý jezdí a ruší co se mu zachce.

+1/0
30.11.2016 13:56

M44i53r30e64k 67Z56á61v47o38d76n98ý 7392487920888

Ano, je to anarchie. Pokud ale nedojde k další várce ořezávání okrajových spojů, tak si myslím, že i tento systém relativně dobře nyní funguje.

0/0
30.11.2016 13:57

P97e29t40r 71N87e34c27h66a36n14i12c70k12ý 7353986138260

No musíme to brát jako celek a to i s vlivy na osobní a nákladní dopravu, přípoje a přestupy. Ve špičkách tento systém relativně funguje, dopravci jedou chvilku za sebou a dá se vybrat. Problém jsou ale okrajové části, kde jede jen jeden nebo druhý soukromník (ČD mají cenu stále stejnou v ten den) a ti mohou šponovat cenu dost vysoko. Nedávno jsem viděl u LE Pardubice - Olomouc za cenu přes 300 korun a pro pravidelné cestující mají slevu směšných 7%. Pak už si dopravce bere cestující potřebující cestovat v daný čas jako rukojmí co nemají na výběr.

0/0
30.11.2016 14:03

M40i49r90e41k 85Z18á19v18o37d10n74ý 7712447710418

Však jo, proti tomu nic nenamítám. Jen nevidím důvod, proč zakazovat Jančurovy vlaky (či komukoliv jinému), když jsou ochotni cestující tyto cenové šarády ochotni akceptovat. Až budou chtít ČD z této trasy odejít, tak se situace změní. Do té doby nevidím problém :)

0/0
30.11.2016 14:24

P14e18t29r 44N50e30c90h43a27n85i92c60k65ý 7843596228380

Zakazovat Jančurovi vlaky taky není cesta, ale ten problém právě v těch okrajových spojích, osobní a nákladní dopravě je.

0/0
30.11.2016 14:28

M72i81r98e97k 11Z57á21v20o30d63n60ý 7342517940908

Nákladní dopravy je problém. Nicméně narozdíl od lidí se náklad může vozit v noci, takže bych ho neviděl až tak velký. Okrajové spoje určitě pro někoho mohou znamenat problém, ale týká se to relativně malého počtu cestujících (ranní Beskyd a večerní Moravan nebyly zrovna vytížené a navíc se Moravan (Ostravan) vrátil.

0/0
30.11.2016 14:53

P41e69t65r 92N16e63c62h94a48n16i73c54k92ý 7573536328770

Ten náklad má taky nějakou dobu na převoz, jinak to příště pošlou kamiony po našem dálnicodromu. Okrajové spoje jsou problém, protože čím dál víc lidí zjišťuje, že má jak se dostat TAM, ale nemá jak ZPĚT nebo se nemá jak dostat TAM, ale zpět jede ve špičce. Teď se to trochu zahustilo, ale třeba LE na spoj kolem osmé z Prahy má defacto časový monopol a cenu si může šponovat jak chce.

0/0
30.11.2016 15:26

F87r45a97n62t72i43š13e60k 17M34a30t66ě39j19č74e90k 7113292943281

Ty vzpomínej dál. My se bavíme o tom co je teď!

0/0
30.11.2016 14:39

T65o16m74á20š 85N59o90v36o12t28n61ý 4750408828467

Jezdím jedině RegioJetem nebo s Leo, zbytek hlupáků ať si jezdí dál předraženýma dobytčákama ČD. Obdivuju jeho nervy se zkorumpovaným státním molochem, kterému nastačí ani 13 miliard dotací ročně aby se alespoň vzdáleně přiblížil kultuře cestování se soukromníky.

+4/−25
30.11.2016 13:14

M15i95r38e67k 35Z62á42v97o39d41n38ý 7192957980628

To je alespoň slovo do pranice. Proč bych já hlupák jezdil několik let starým Railjetem za cenu extremní cenu 79 Kč, když mohu jet Regiojetem za krásných 98 Kč ve fungl novém 30 let starém voze a dostanu kávu zdarma :) ... Upřímně, jsem rád za vstup tohoto dopravce na tuto trasu, ale tyto kecy mě dokáží vždy vytočit :)

+16/0
30.11.2016 13:18

M90a38r57t14i21n 80C70h86o75v22a51n75e57c 3871716531366

Myslím, že vlaky EC/Ex ČD dobytčáky nejsou a ty ceny na Ostravu určitě také nejsou předražené. I když stát tyto spoje přestal objednávat, ceny v nich se nezvýšily. Ano, poměr cena/servis je zde ve prospěch soukromníků.

+3/0
30.11.2016 13:21
Foto

L55u72k68á94š 71N60o68v65o33t17n44ý 6786577498948

Zrovna tam, kde jezdí Leo nebo RJ si ČD dobytčáky nasadit nedovolí, naopak pokud tam šoupne svoje Railjety, tak ty jsou o generaci (spíše několik) mladší než to, co nasazují soukromníci.

+7/0
30.11.2016 13:37

P37e49t36r 33N28e35c71h64a44n19i62c55k83ý 7853836208660

Omezeným lidem stačí ta kávička a hned je svět růžovější

+11/−1
30.11.2016 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.