Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analýza: Proč bude jezdit do Brna i RegioJet a nezůstane monopol ČD

Jedno z nejvíce očekávaných rozhodnutí na české železnici letošního roku je už definitivně potvrzené. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) přidělila tři páry vlaků mezi Prahou a Brnem RegioJetu, České dráhy uspěly se žádostí pouze o jeden pár spojů, o které se přely se soukromým dopravcem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a14n 21J64e54m71e70l42k55a 1505180

Po tomto si prostě člověk musí pokládat otázku, co bylo špatně. Přednost mají objednané spoje. A to je ten celý problém podle mě - že ministerstvo jen tak ČD zrušilo objednávku.

Viz. P. Čoček v otázkách V. M. Kdy prohlásil něco v tom smyslu. Že Regiojet přišel, že bude tady těch pár spojů jezdit zadarmo a že nebude objednávat (a zrovna ty ve špičce;-D) Tím prý diskuze na ministerstvu skončila. (Ani nějaké podmínky mu nedali) A to je podle mě ten problém. A takoví lidi sedí na ministerstvu a zároveň v řídicím výboru ČD. Jinými slovy, ČD podle mě dojíždějí historické vztahy, že nemají se státem dobrou smlouvu. A že je někdo může z roku na rok prostě jen tak vyrazit. Protože soukromému dopravci by to těžko mohli udělat. Pro ně ty smlouvy budou na 15 let a spol. Dále bylo uvedeno, že ČD stát platí na trase nějakou stejnou průměrnou částku na vlak. Copak když dají špičkové časy konkurenci, která navíc vyžere lidi z okolí např. cenovou válkou, že se celková ztráta linky nezvýší? Teď jen otázka, kdo ji bude platit. Na dluh ČD nebo i ministerstvo. Je třeba opakovat - veřejná podpora není dovolena, diletantům, kasička není bezedná. Osobní doprava je neustále ve ztrátě - politici evidentně málo platí desetiletí, přetahují zisky z CARGA. Myslí si snad někdo, že takovými kroky, antisoutěží Most se ztráta v osobní dopravě zmenší?

B) Co opravené vagóny, co nová lokomotiva - co odpisy.

C) Co návaznosti. mluvčí ČD říkal, že spoje někam pokračují (vozy mají často nějaké oběhy). Zajímal se někdo co tím třeba ČD způsobí?

D) Má někdo taky postup, jak někdy dostat pryč Regiojet? V Anglii to bývá časově omezeno.

Otázkou, zda je prohlášení dobře. Soukromé prý není tak jednoduché vypakovat např. z Prahy Ostravy. Musela by se platit náhrada škody.

+3/−2
30.11.2016 19:00

R10o63b18e66r81t 60H16o98m24o79l37k36a 4243258230472

Tobě ten Jančura ublížil osobně nebo to jsou bláboly z nějaké agitky.

+2/−2
1.12.2016 8:30

J37a88r68o14s68l76a44v 29K39o26m57o84ň 1510584124371

Takže Jančura dostane časy kdy je velká poptávka po přepravě, jinak by to nechtěl. Sebere zisk který mohl "kompenzovat" ČD provoz v časech méně vytížených. Jsem zvědavý zda Jančura případně zprovozní taky takt ve všech časech, pokud ČD odejdou úplně z této trasy na dálkových spojích. Nebo bude zase brečet, že stát doplácí vlaky ČD za ztrátu kde jezdí i on bez dotací. Jenže už ne v časech pro něj nevhodných :-/

+12/−3
30.11.2016 17:21

P83a51v96e55l 39P95r98o47k70o52p 6688692605890

Ne, proč by to dělal? Vsadím se, že už teď hledá lukrativní časy i na jiných trasách. Státu řekne např.: spoj v 7:00 neobjednávejte, budu jej jezdit já BEZ DOTACÍ a vy máte povinnost mi jej předat. Že to nejde? Tak to si povíme za rok.

+3/0
30.11.2016 18:08

J73i36ř64í 12K66o72c78u15r87e70k 6475604815408

Jo, a ty zlé ČD v sobotu jezdit nechtěly. Za to může jančura.

+3/0
30.11.2016 21:07

J11á13n 70K39o37t40ú79č 2836284248106

A čia je to vina, že dostane vždy tie najlukratívnejšie časy?

0/0
1.12.2016 12:39

R66o46m10a43n 17P85o70l92á73č23e89k 5216729535

A řeší analýza, že dopravce, který se tam nacpal, tam nedodrží kapacitu? Pak je to poměrně snadno napadnutelné od ČD...

+1/0
30.11.2016 17:03

J24a66n 46S90ů24r25a 4385923373182

četnost spojů je nadřazená kapacitě, viz text

+2/0
30.11.2016 17:06

R42o21m87a84n 42P75o73l68á28č12e32k 5656919445

Ale pokud bude vlaky pravidelně vynechávat, protože je prostě mít nebude... Pak se můžou ČD ozvat a mají velmi velkou šanci uspět.

0/0
30.11.2016 17:09

S94t96a33n69i70s66l57a88v14a 92P46o26k64o55r34n85á 4911333348211

No vidíte chlapci a hned se diskuze rozjela ;-D;-D;-D , tak ať se vám hezky cestuje.

0/0
30.11.2016 17:02

R58a73d20k96o 33K54ř21i67v54á79n18e28k 7690223305530

Alternativní kavárenská analýza železničních náhod:

Klíčovým důvodem pro přidělení kapacity Praha - Brno bylo skutečně předchozí přidělení kapacity RJ pro zahraniční úsek Bratislava - Kúty št. hr.

ČD žádaly jen o přidělení vnitrostátní trasy a byly právem odsunuty. Ovšem důležité je to Slovensko.

1. Radim Jančura v minulosti bagatelizoval kontakt se skupinou Penta podobně, jako Miloš Zeman své jednání s mafiány v Bamberku. Penta je extrémně vlivná původně slovenská, (nyní kyperská) firma. U kávy se mi to jeví jako náhoda.

2. RJ dostal na Slovensku objednávku na obslužnost Bratislava - Komárno bez soutěže. Na čerstvě zrekonstruované trati náhle slovenské dráhy "neměly zájem" zajišťovat objednávanou (tzv. "dotovanou") dopravu. Že by si ten nezájem někdo objednal se mi u kávy jeví jako náhoda.

3. V době, kdy se ZSSK s vervou pustily do konkurenčního boje s RJ svými nedotovanými IC vlaky a Jančura vyhrožoval odchodem ze Slovenska, došlo přes noc k obratu a ZSSK na nátlak z ministrestva IC vlaky utnuly. Že by si to někdo objednal se mi u kávy opět jeví jen jako náhoda.

4. A to že, ŽSR na svém cancourku Blava - Kúty přidělily RJ trasy, které na českém území kolidují a budou použity k vytlačení ČD je náhoda už určitě. Že by za přidělení kapacity proti ČD na slovensku loboval dokonce i český náměstek ministra dopravy, to už je opravdu jen dojem vyvolaný nadměrnou konzumací kávy.

8-oPříště radši rozhicuju troubu a podívám se, jak ten dopravní schweinerei bude české i slovenské ministerstvo v budoucnu řešit. Obávám se, že koncepce se budou měnit podle vládnoucích garnitur a jejich spřátelených skupin. Dokud si ty garnitury někdo nekoupí úplně fšecki:-)

+13/−1
30.11.2016 16:26

R58o80m13a32n 24P95o94l33á39č17e88k 5816459925

Ovšem Jančurovi na Slovensku už zatápí. Slovenské dráhy obnovují svoje IC...

+3/0
30.11.2016 17:07

R89a73d90k81o 47K71ř51i22v12á25n85e48k 7700443805260

Na Slovensku si jdou politické i ekononické zájmové skupiny mnohem víc po krku. V Čechách je již od dob opoziční smlouvy zvykem uzavřít plichtu, aby si přihřáli polívčičku všichni.

+2/0
30.11.2016 18:10

R71o16m74a31n 62P76e37t39r86l28í66k 8308250869604

Přestaňte chlastat to kafe po litrech, škodí to ledvinám. (a vašemu mozku, jak se zdá...) 8-o

+4/−2
30.11.2016 18:54

J31á92n 63K97o70t56ú27č 2986274378716

Trať Bratislava - Komárno, na ktorej jazdí RJ v rámci verejnej objednávky, nie je ani náhodou zrekonštruovaná! Ale hanbou ZSSK je, že na tejto veľmi perspektívnej trati dlho-predlho jazdili staré špinavé šukafóny 810. Pravicový minister dopravy vtedy dostal nápad dať koncesiu Jančurovi.

Prečo ZSSK zrušilo IC vlaky na trase BA - Košice? Pretože boli celé roky stratové a s príchodom RJ sa strata ešte prehĺbila. Akurát teraz máme vo vláde SNS a oni sa zase netaja ambíciou RJ zo Slovenska vyštvať, tak prvým krokom bude obnovenie IC vlakov, aj keď budú určite naďalej stratové.

0/0
1.12.2016 12:31

J41á42n 87K43o78t32ú27č 2636854358146

A ešte jeden detail. Samozrejme, že ŽSR pridelili kapacitu Jančurovi, pretože ČD (ak to správne chápem z článku) o to nežiadal! Na trati Bratislava - Kúty - Břeclav je kapacity dosť a momentálne tam ECčka jazdia len v dvojhodinovom takte. Takže príde Jančura, žiada o kapacitu, prečo by mu ju nedali?

+1/0
1.12.2016 12:34

M17a62r12t54i34n 60K32o83p89ř90i18v61a 2864760240268

Nějak my tam chybí ta analýza ... Tohle je akorát přepsané odůvodnění, které napsalo SŽDC ...

+13/−1
30.11.2016 16:03

R80a97d43k43o 42K87ř74i42v58á17n69e63k 7790933205790

Možná to měla být paralýza...:-)

0/0
30.11.2016 16:30

R96a28d47e38k 46J48a71n37a18t18a 9755836644282

Nemíchal bych do toho ty rychlíky. Ani ty přes Třebovou, a už vůbec ne ty přes Vysočinu. Ty nejsou určeny pro cestování z Prahy do Brna.

+7/0
30.11.2016 16:03

S70t62a79n87i83s31l97a60v70a 58P55o42k89o54r65n21á 4141913718701

Tak už je jasné, proč týden před krajskými volbami spustil kampaň proti hejtmanovi Haškovi....

+1/−15
30.11.2016 15:53

J32a50n 37S51ů88r71a 4895673583772

v čem je to jasné?

+4/0
30.11.2016 15:54

J68i14ř79í 77M28a84r42e80k 6439485302513

Nedělejte, že to nechápete. Přece nejoblíbenější hejtman pod sluncem by nikdy nedopustil, aby obyvatele jeho kreaje okrádal jakýsi kapitalistický vydřiduch provozující zcela nefunkční dopravu. I bylo zapotřebí utratit mrzký peníz za zveřejnění lživých obvinění, kterým bohužel mnoho lidí chudých duchem podlehlo a přisluhovač vrahů z Wall Streetu má volnou cestu na koleje, kde si bude mastit kapsu na úkor nebohých cestujících... ;-)

0/−2
30.11.2016 16:02

S85t56a83n80i36s66l44a45v47a 52P43o36k76o80r89n89á 4301343538391

Pan Marek to napsal výstižně. Jen bych doplnila, že ve vlacích pana Jančury neplatí slevy z jízdného, dostává kompenzace, finančně se nepodílí na údržbě kolejových svršků, on vydělává - privatizace zisků, daňový poplatníci platí - socializace ztrát.

+1/−22
30.11.2016 16:22

R56a90d80e37k 56J57a72n31a72t83a 9505856234482

Koleje nepatří ČD.

Regiojet se podílí na údržbě tratí přesně stejně jako ČD - platí poplatek za dopravní cestu SŽDC.

+16/0
30.11.2016 16:24

J68a10n 83S54ů35r51a 4245253503912

Tak určitě

+1/0
30.11.2016 16:24

V32a88š86e97k 60P87l51u86s57k49a23l 2387988200581

Milá paní Pokorná, co to blábolíte? Slevy ze zákona samozřejmě uznává a dostává za ně kompenzace, jako všichni ostatní dopravci. O jakých jiných slevách píšete? A který dopravce se podílí na údržbě kolejových svršků jinak, než že platí za dopravní cestu?

+10/0
30.11.2016 16:38

S63t82a93n59i34s14l73a35v91a 36P63o47k16o19r12n46á 4331113928391

To by jste pak nevynikl jako chlap.;-D;-D;-D

0/−1
30.11.2016 17:24

R94o68m31a44n 24P43e36t56r23l38í20k 8468110609754

Už aby vám, paní Pokorná, stát naúčtoval ošlapné za chodník, který používáte. Pak bude muset začít makat (aby jste se uživila), a nebudete mít čas plácat nesmysly v internetové diskusi :-)

+4/0
30.11.2016 18:57

S27t20a50n25i10s94l35a49v90a 51P85o14k63o55r55n83á 4421393888231

Kde berete tu drzost mě napadat, Vy máte patent na rozum? Pouze Vaše názory jsou správné? Já si můžu v mezích zákona plácat, co chci. Život se musí brát s nadhledem a legrace musí být. A možná by jste se divil, čím se živím.

0/−1
30.11.2016 19:09

D49a48n66i12e20l 74S62c88h89n75i87t30z94e67r 5861464371756

Sice máte spatny nárok na svůj názor, tím jen ukazujete, jak jste dutá��.

0/0
30.12.2016 0:23

S53t47a53n82i26s80l67a86v51a 23P83o48k95o96r61n92á 4721173448871

Jsem ráda, že nejsem chytrá jako Vy.

0/0
2.1.2017 14:42

J35a19n 29C46e28p95e83k 1974676350

Koukám že paní Pokorná za A nepochopila vtip pana Marka, za B totálně neví jak dopravci fungují, za C se tu totálně ztrapnila. :-) To se jen tak paní Pokorná v pár větách jednomu nepovede. ;-D

+5/0
30.11.2016 16:48

J79a12n 46S88ů56r72a 4425803603242

Nebo byla paní Pokorná vtipem už od začátku:)

+1/−1
30.11.2016 16:50

S88t36a36n65i91s37l81a25v23a 60P79o60k36o18r38n34á 4501693838571

Hloupá ženská, zástěra, vařečka...;-D;-D;-D

0/−3
30.11.2016 17:07

I54v87a84n 15H34o36l75a63s 5257117778837

Ne, to by bylo stejně hloupé, i kdyby to napsal Stanislav Pokorný.

0/0
1.12.2016 14:50

R80o18m31a43n 80J46e31s15c45h14k47e 9408275507775

Jančura platí za použití kolejí SŽDC.

0/0
1.12.2016 16:33

J94i29ř72í 24K87o91c75u18r63e98k 6595124755368

Doporučuju se informovat, kdo zarazil připravované výběrové řízení v IDSJMK na provozování vlaků. A nejen v IDSJMK. Zkuste k ČD přidat ještě SS.

+2/0
30.11.2016 21:20

J14i40ř42í 51N57e27v55r70l17a 8292153649457

No uvidime, podle me to stejne na railjety mit nebude. A myslim, ze bude HOOODNE lidi jedoucich s Regiojetem od prosince zklamano - chybejici personal, ktery jim nebude logicky stihat nosit jejich vytouzenou kavu zdarma a dort za devet korun, nedostatek vagonu, spatna wifi, na ktere pry stale pracuji, k tomu problemy s klimatizaci jako kazdy rok a tak dale a tak dale... Avsak pan Jancura bude i nadale tvrdit, ze o tridu lepsi jsou oni.... ze maji nejmodernejsi vozy.... a ze nejlepsi internet ze vsech ma preci Regiojet! ;-D

+12/−18
30.11.2016 15:33

J27a37n 46C16e20p15e63k 1604746330

No já ovšem tvrdím jednu věc a tou je to, že kdyby nebylo konkurence, tak vy zastánci ČD ještě dalších 20 let jezdíte jen na kožence a kálíte stále na koleje tou dírou místo wc. Každá konkurence je ve finále dobrá hlavně pro cestujícího.

+21/−4
30.11.2016 15:50

P34e68t29r 80N58o28v66o53t42n89y 1721920551

Praha - Brno se jezdí v kožence?

+4/−3
30.11.2016 15:55

J30a84n 55O42n57d88r63o36u96š59e54k 5686979586448

Ted ne, ale jezdilo

+2/0
30.11.2016 17:05

J97i36ř52í 11K44o20c60u92r39e59k 6115384275568

Ještě před dvěma lety ano. Máme 16 rok, takže to fakt není minulé století.

+2/0
30.11.2016 21:22

J21i19ř25í 42N80e14v58r30l50a 8372633249777

Blbost.:) Zlepseni to mozna urychlilo, ale na mnoha tratich, kde ani konkurence neni, jde videt jasne zlepseni za posledni leta. Nezapomente, pane Cepku, ze drahy nemaji moznost VSUDE na kazde trati a na kazdem vlaku mit nejmodernejsi vagony.... to neni realne. A to jako by si spousta lidi vubec neuvedomovalo...

+4/0
30.11.2016 16:21

J65a70n 70C46e59p90e24k 1514976780

Jen poukazuji na to, že i ČD i soukromníci jsou nuceni díky konkurování mezi sebou mít lepší vlaky než tomu bývalo nebo pořizují nové. Pak z těchto tras jdou lepší vlaky na horší tratě. Tím se zlepšuje doprava na kolejích všeobecně. Přeci mi nechcete tvrdit, že kdyby měly dráhy monopol na dalších 50 let, tak se bude zlepšovat cestování stejným tempem. Konkurence je to, co žene každé zlepšení kupředu a to nejen na dráze. Krásný příklad máte třeba s poštou. Kdyby nebyla konkurence, tak jen zdražují a nic nezlepšují, ale protože konkurence je, ubývají jí klienti, tak se snaží o to více si stávající udržet nebo přilákat nové.

+5/0
30.11.2016 16:45
Foto

B21r10o26n69i82s27l25a11v 76G53a20b64r77y50š 2202779171

Není to pravda. A dobře to víte.

0/0
30.11.2016 17:37

P17e44t21r 73N45e72c49h24a43n47i44c58k40ý 7473446218920

Představte si, že na Praha - Brno se jezdilo před startem konkurence na OVA líp než po startu. Protože ČD odtamtud sebraly část vagonů a poslaly na Ostravu

0/0
1.12.2016 8:22

J55a58r63o87m56í52r 96V27a98n45i36š54t92a 7627398242793

Tak já bych jim dal každopádně šanci. Důvody, proč nepustit na železnici konkurenci jsou povětšinou absurdní. Jediný relativní důvod mi přijde neakceptování jízdenek jiného dopravce. Nicméně i kdybyste se ve vaší kritice nemýlil, i tak konkurence může mít za následek nižší ceny pro všechny cestující na dané trase, čehož je trasa Praha-Ostrava nejlepším důkazem.

+5/0
30.11.2016 16:00

J49a16n 34B38u96b66i77k 9342341852767

no internet ....... internet může být jen takový, jaký je internet kolem vlaku. Což ani ve slavném Pendolinu žádná sláva, i tam jde rychlý internet jen ve velkých aglomeracích.

+4/−1
30.11.2016 16:48

J66a65n 60N63o15v24á62k 7635344208887

nějak jsem si nevšiml že by ČD měli ve vlaku internet, kafe, koláček ani klimatizaci.

0/−4
30.11.2016 17:49

R45a74d46e89k 79J86a83n28a66t94a 9525156194472

V ČD railjetu Praha-Brno je všechno z toho.

0/0
30.11.2016 18:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.