- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Po tomto si prostě člověk musí pokládat otázku, co bylo špatně. Přednost mají objednané spoje. A to je ten celý problém podle mě - že ministerstvo jen tak ČD zrušilo objednávku.
Viz. P. Čoček v otázkách V. M. Kdy prohlásil něco v tom smyslu. Že Regiojet přišel, že bude tady těch pár spojů jezdit zadarmo a že nebude objednávat (a zrovna ty ve špičce) Tím prý diskuze na ministerstvu skončila. (Ani nějaké podmínky mu nedali) A to je podle mě ten problém. A takoví lidi sedí na ministerstvu a zároveň v řídicím výboru ČD. Jinými slovy, ČD podle mě dojíždějí historické vztahy, že nemají se státem dobrou smlouvu. A že je někdo může z roku na rok prostě jen tak vyrazit. Protože soukromému dopravci by to těžko mohli udělat. Pro ně ty smlouvy budou na 15 let a spol. Dále bylo uvedeno, že ČD stát platí na trase nějakou stejnou průměrnou částku na vlak. Copak když dají špičkové časy konkurenci, která navíc vyžere lidi z okolí např. cenovou válkou, že se celková ztráta linky nezvýší? Teď jen otázka, kdo ji bude platit. Na dluh ČD nebo i ministerstvo. Je třeba opakovat - veřejná podpora není dovolena, diletantům, kasička není bezedná. Osobní doprava je neustále ve ztrátě - politici evidentně málo platí desetiletí, přetahují zisky z CARGA. Myslí si snad někdo, že takovými kroky, antisoutěží Most se ztráta v osobní dopravě zmenší?
B) Co opravené vagóny, co nová lokomotiva - co odpisy.
C) Co návaznosti. mluvčí ČD říkal, že spoje někam pokračují (vozy mají často nějaké oběhy). Zajímal se někdo co tím třeba ČD způsobí?
D) Má někdo taky postup, jak někdy dostat pryč Regiojet? V Anglii to bývá časově omezeno.
Otázkou, zda je prohlášení dobře. Soukromé prý není tak jednoduché vypakovat např. z Prahy Ostravy. Musela by se platit náhrada škody.
Tobě ten Jančura ublížil osobně nebo to jsou bláboly z nějaké agitky.
Takže Jančura dostane časy kdy je velká poptávka po přepravě, jinak by to nechtěl. Sebere zisk který mohl "kompenzovat" ČD provoz v časech méně vytížených. Jsem zvědavý zda Jančura případně zprovozní taky takt ve všech časech, pokud ČD odejdou úplně z této trasy na dálkových spojích. Nebo bude zase brečet, že stát doplácí vlaky ČD za ztrátu kde jezdí i on bez dotací. Jenže už ne v časech pro něj nevhodných
Ne, proč by to dělal? Vsadím se, že už teď hledá lukrativní časy i na jiných trasách. Státu řekne např.: spoj v 7:00 neobjednávejte, budu jej jezdit já BEZ DOTACÍ a vy máte povinnost mi jej předat. Že to nejde? Tak to si povíme za rok.
A řeší analýza, že dopravce, který se tam nacpal, tam nedodrží kapacitu? Pak je to poměrně snadno napadnutelné od ČD...
No vidíte chlapci a hned se diskuze rozjela , tak ať se vám hezky cestuje.
Alternativní kavárenská analýza železničních náhod:
Klíčovým důvodem pro přidělení kapacity Praha - Brno bylo skutečně předchozí přidělení kapacity RJ pro zahraniční úsek Bratislava - Kúty št. hr.
ČD žádaly jen o přidělení vnitrostátní trasy a byly právem odsunuty. Ovšem důležité je to Slovensko.
1. Radim Jančura v minulosti bagatelizoval kontakt se skupinou Penta podobně, jako Miloš Zeman své jednání s mafiány v Bamberku. Penta je extrémně vlivná původně slovenská, (nyní kyperská) firma. U kávy se mi to jeví jako náhoda.
2. RJ dostal na Slovensku objednávku na obslužnost Bratislava - Komárno bez soutěže. Na čerstvě zrekonstruované trati náhle slovenské dráhy "neměly zájem" zajišťovat objednávanou (tzv. "dotovanou") dopravu. Že by si ten nezájem někdo objednal se mi u kávy jeví jako náhoda.
3. V době, kdy se ZSSK s vervou pustily do konkurenčního boje s RJ svými nedotovanými IC vlaky a Jančura vyhrožoval odchodem ze Slovenska, došlo přes noc k obratu a ZSSK na nátlak z ministrestva IC vlaky utnuly. Že by si to někdo objednal se mi u kávy opět jeví jen jako náhoda.
4. A to že, ŽSR na svém cancourku Blava - Kúty přidělily RJ trasy, které na českém území kolidují a budou použity k vytlačení ČD je náhoda už určitě. Že by za přidělení kapacity proti ČD na slovensku loboval dokonce i český náměstek ministra dopravy, to už je opravdu jen dojem vyvolaný nadměrnou konzumací kávy.
Příště radši rozhicuju troubu a podívám se, jak ten dopravní schweinerei bude české i slovenské ministerstvo v budoucnu řešit. Obávám se, že koncepce se budou měnit podle vládnoucích garnitur a jejich spřátelených skupin. Dokud si ty garnitury někdo nekoupí úplně fšecki
Ovšem Jančurovi na Slovensku už zatápí. Slovenské dráhy obnovují svoje IC...
Nějak my tam chybí ta analýza ... Tohle je akorát přepsané odůvodnění, které napsalo SŽDC ...
Možná to měla být paralýza...
Nemíchal bych do toho ty rychlíky. Ani ty přes Třebovou, a už vůbec ne ty přes Vysočinu. Ty nejsou určeny pro cestování z Prahy do Brna.
Tak už je jasné, proč týden před krajskými volbami spustil kampaň proti hejtmanovi Haškovi....
No uvidime, podle me to stejne na railjety mit nebude. A myslim, ze bude HOOODNE lidi jedoucich s Regiojetem od prosince zklamano - chybejici personal, ktery jim nebude logicky stihat nosit jejich vytouzenou kavu zdarma a dort za devet korun, nedostatek vagonu, spatna wifi, na ktere pry stale pracuji, k tomu problemy s klimatizaci jako kazdy rok a tak dale a tak dale... Avsak pan Jancura bude i nadale tvrdit, ze o tridu lepsi jsou oni.... ze maji nejmodernejsi vozy.... a ze nejlepsi internet ze vsech ma preci Regiojet!
No já ovšem tvrdím jednu věc a tou je to, že kdyby nebylo konkurence, tak vy zastánci ČD ještě dalších 20 let jezdíte jen na kožence a kálíte stále na koleje tou dírou místo wc. Každá konkurence je ve finále dobrá hlavně pro cestujícího.