Diskuze

Analýza: Proč bude jezdit do Brna i RegioJet a nezůstane monopol ČD

Jedno z nejvíce očekávaných rozhodnutí na české železnici letošního roku je už definitivně potvrzené. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) přidělila tři páry vlaků mezi Prahou a Brnem RegioJetu, České dráhy uspěly se žádostí pouze o jeden pár spojů, o které se přely se soukromým dopravcem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J84a83n 12J46e15m32e67l86k23a

30. 11. 2016 19:00

Po tomto si prostě člověk musí pokládat otázku, co bylo špatně. Přednost mají objednané spoje. A to je ten celý problém podle mě - že ministerstvo jen tak ČD zrušilo objednávku.

Viz. P. Čoček v otázkách V. M. Kdy prohlásil něco v tom smyslu. Že Regiojet přišel, že bude tady těch pár spojů jezdit zadarmo a že nebude objednávat (a zrovna ty ve špičce;-D) Tím prý diskuze na ministerstvu skončila. (Ani nějaké podmínky mu nedali) A to je podle mě ten problém. A takoví lidi sedí na ministerstvu a zároveň v řídicím výboru ČD. Jinými slovy, ČD podle mě dojíždějí historické vztahy, že nemají se státem dobrou smlouvu. A že je někdo může z roku na rok prostě jen tak vyrazit. Protože soukromému dopravci by to těžko mohli udělat. Pro ně ty smlouvy budou na 15 let a spol. Dále bylo uvedeno, že ČD stát platí na trase nějakou stejnou průměrnou částku na vlak. Copak když dají špičkové časy konkurenci, která navíc vyžere lidi z okolí např. cenovou válkou, že se celková ztráta linky nezvýší? Teď jen otázka, kdo ji bude platit. Na dluh ČD nebo i ministerstvo. Je třeba opakovat - veřejná podpora není dovolena, diletantům, kasička není bezedná. Osobní doprava je neustále ve ztrátě - politici evidentně málo platí desetiletí, přetahují zisky z CARGA. Myslí si snad někdo, že takovými kroky, antisoutěží Most se ztráta v osobní dopravě zmenší?

B) Co opravené vagóny, co nová lokomotiva - co odpisy.

C) Co návaznosti. mluvčí ČD říkal, že spoje někam pokračují (vozy mají často nějaké oběhy). Zajímal se někdo co tím třeba ČD způsobí?

D) Má někdo taky postup, jak někdy dostat pryč Regiojet? V Anglii to bývá časově omezeno.

Otázkou, zda je prohlášení dobře. Soukromé prý není tak jednoduché vypakovat např. z Prahy Ostravy. Musela by se platit náhrada škody.

3 2
možnosti

Tobě ten Jančura ublížil osobně nebo to jsou bláboly z nějaké agitky.

2 2
možnosti

Takže Jančura dostane časy kdy je velká poptávka po přepravě, jinak by to nechtěl. Sebere zisk který mohl "kompenzovat" ČD provoz v časech méně vytížených. Jsem zvědavý zda Jančura případně zprovozní taky takt ve všech časech, pokud ČD odejdou úplně z této trasy na dálkových spojích. Nebo bude zase brečet, že stát doplácí vlaky ČD za ztrátu kde jezdí i on bez dotací. Jenže už ne v časech pro něj nevhodných :-/

12 3
možnosti

Ne, proč by to dělal? Vsadím se, že už teď hledá lukrativní časy i na jiných trasách. Státu řekne např.: spoj v 7:00 neobjednávejte, budu jej jezdit já BEZ DOTACÍ a vy máte povinnost mi jej předat. Že to nejde? Tak to si povíme za rok.

3 0
možnosti

A řeší analýza, že dopravce, který se tam nacpal, tam nedodrží kapacitu? Pak je to poměrně snadno napadnutelné od ČD...

1 0
možnosti

J82a86n 83S84ů28r94a

30. 11. 2016 17:06

četnost spojů je nadřazená kapacitě, viz text

2 0
možnosti

No vidíte chlapci a hned se diskuze rozjela ;-D;-D;-D , tak ať se vám hezky cestuje.

0 0
možnosti

Alternativní kavárenská analýza železničních náhod:

Klíčovým důvodem pro přidělení kapacity Praha - Brno bylo skutečně předchozí přidělení kapacity RJ pro zahraniční úsek Bratislava - Kúty št. hr.

ČD žádaly jen o přidělení vnitrostátní trasy a byly právem odsunuty. Ovšem důležité je to Slovensko.

1. Radim Jančura v minulosti bagatelizoval kontakt se skupinou Penta podobně, jako Miloš Zeman své jednání s mafiány v Bamberku. Penta je extrémně vlivná původně slovenská, (nyní kyperská) firma. U kávy se mi to jeví jako náhoda.

2. RJ dostal na Slovensku objednávku na obslužnost Bratislava - Komárno bez soutěže. Na čerstvě zrekonstruované trati náhle slovenské dráhy "neměly zájem" zajišťovat objednávanou (tzv. "dotovanou") dopravu. Že by si ten nezájem někdo objednal se mi u kávy jeví jako náhoda.

3. V době, kdy se ZSSK s vervou pustily do konkurenčního boje s RJ svými nedotovanými IC vlaky a Jančura vyhrožoval odchodem ze Slovenska, došlo přes noc k obratu a ZSSK na nátlak z ministrestva IC vlaky utnuly. Že by si to někdo objednal se mi u kávy opět jeví jen jako náhoda.

4. A to že, ŽSR na svém cancourku Blava - Kúty přidělily RJ trasy, které na českém území kolidují a budou použity k vytlačení ČD je náhoda už určitě. Že by za přidělení kapacity proti ČD na slovensku loboval dokonce i český náměstek ministra dopravy, to už je opravdu jen dojem vyvolaný nadměrnou konzumací kávy.

8-oPříště radši rozhicuju troubu a podívám se, jak ten dopravní schweinerei bude české i slovenské ministerstvo v budoucnu řešit. Obávám se, že koncepce se budou měnit podle vládnoucích garnitur a jejich spřátelených skupin. Dokud si ty garnitury někdo nekoupí úplně fšecki:-)

13 1
možnosti

Ovšem Jančurovi na Slovensku už zatápí. Slovenské dráhy obnovují svoje IC...

3 0
možnosti

Nějak my tam chybí ta analýza ... Tohle je akorát přepsané odůvodnění, které napsalo SŽDC ...

13 1
možnosti

Možná to měla být paralýza...:-)

0 0
možnosti

Nemíchal bych do toho ty rychlíky. Ani ty přes Třebovou, a už vůbec ne ty přes Vysočinu. Ty nejsou určeny pro cestování z Prahy do Brna.

7 0
možnosti

Tak už je jasné, proč týden před krajskými volbami spustil kampaň proti hejtmanovi Haškovi....

1 15
možnosti

J35a71n 37S44ů17r30a

30. 11. 2016 15:54

v čem je to jasné?

4 0
možnosti

J70i40ř64í 30N19e50v49r39l92a

30. 11. 2016 15:33

No uvidime, podle me to stejne na railjety mit nebude. A myslim, ze bude HOOODNE lidi jedoucich s Regiojetem od prosince zklamano - chybejici personal, ktery jim nebude logicky stihat nosit jejich vytouzenou kavu zdarma a dort za devet korun, nedostatek vagonu, spatna wifi, na ktere pry stale pracuji, k tomu problemy s klimatizaci jako kazdy rok a tak dale a tak dale... Avsak pan Jancura bude i nadale tvrdit, ze o tridu lepsi jsou oni.... ze maji nejmodernejsi vozy.... a ze nejlepsi internet ze vsech ma preci Regiojet! ;-D

12 18
možnosti

J78a25n 37C50e66p60e78k

30. 11. 2016 15:50

No já ovšem tvrdím jednu věc a tou je to, že kdyby nebylo konkurence, tak vy zastánci ČD ještě dalších 20 let jezdíte jen na kožence a kálíte stále na koleje tou dírou místo wc. Každá konkurence je ve finále dobrá hlavně pro cestujícího.

21 4
možnosti