Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní podniky chtějí více peněz pro řidiče. Kde je vezmou, není jasné

Velkorysé navýšení platů řidičů, na kterém se dohodla vláda krátce před krajskými volbami, začíná být pro dopravce i kraje spíše noční můrou. Řidiči sice mají od ledna dostávat více, v některých případech až o­ 40 procent, jenže po dvou měsících jednání není stále jasné, kde se peníze vezmou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e75t29r 81P30r53o67k93o11p 8912373673972

Další produkt marxistického ministerstva, vždyť po spidlovsku přece "Zdroje jsou." a ony nejsou, tedy jen do doby než se socialistická vláda po vyvolání v článků popisovaného chaosu rozhodne je někomu vzít a přidělit na další "správnou věc".

0/0
2.12.2016 6:25

J23a62n 93Z67i11e50g80l60e92r 1161196811228

Ne, že bych nepřál řidičům autobusů vyšší platy. Oni si je zaslouží, o tom není sporu. Ale nařídit úředně vyšší platy bez jakékoliv zodpovědnosti, to je od vlády chucpe. A když by tedy Sobotka a spol. přispěli krajům na platy řidičů, pak by logicky museli přispět i městům.

+1/0
1.12.2016 15:31

T65o67m17á56š 95T28o35m69á28š 8264286367124

NEVOLNICTVíI zrušili r.1781léta páně. , Řidič příměst.busu musí !! (šichty má přiděleny) robotovat za téměř dvojnásobný!! roční ;-D pracovní fond než státní zaměstnanec! Na výplatnici má 180 hod/měsíčně, skutečně ale s čekačkama oddělá 220-240 hod měsíčně. KOntroly práce jsou asi podmazané. Toto se z bezpečnostních důvodů na výplatní pásce u nás nevykazuje. Příměstské do 50km nejezdí se na karty, ušetří mzdy dalších řidičů [>-]a tohle ten hrubý rozpor s malou pracovní dobou EU řidičů v Německu,Rakousku. A pak mají být pozorní,odpočatí a vysmátí na klienty?

+3/0
1.12.2016 10:13

R54o14m61a42n 14B94í25l94ý 5580875805557

Tuhl jsem jel z Prahy do Kladno s ČSAD Kladno... Starý zrezlý autobus Karosa, intervaly po hodině, takže i když jsme ostatní stáli až k řidiči a museli vydechnout, abychom se vešli, tak se asi 10 lidí nevešlo. Pak další zastávky, kde prakticky zůstávali lidé stát, nebyla kam se vejít. Tak to jděte někam teda Rv

0/0
1.12.2016 9:57

K41a59r79e97l 16M81a23r71t47i40n12e36c 6928458416494

Ja neviém prečo pridávať tým avtobusiákom a njé vodičom nákladiákov a kamiónov?

Tý by si to zaslúžili viácej, lebo mosijá okrem riáděnija nakladáť a vykladáť všeliký ten piésok, štěrk a všetký ten továr čo vozijá.

A prečo pridaté dostanú len tý avtobusiákovjá?

Veď tý němajú s nákladom praktýcky nijáku robotu. Ten ich náklad sa naloží a vyloží praktýcky sam, okrem zopár prípádov keď dákto usnie a mosijá ho na konečnej vyhodíť...

0/−2
1.12.2016 9:20

P71e52t44r 76D48r74a48p36a55l 3415738153865

bože, do čeho s to dušu dal?

+3/0
1.12.2016 9:29

R95a69d18i29m 74S49v85o74b89o29d19a 9463239406162

tak proste musi zvysit cenu jizdneho. hodne nepopularni krok. ale v nemecku taky nejezdi za nase ceny.

to mate jako s kadernikem ktery vaz v Mutenicich udela strojkem za 50 kacek kdezto v Erkhaimu dostanete tu stejnou sluzbu za 15 euro.

a to je ten rozdil, energie, potraviny, zbozi, proste vsechno co se da bez problemu prepravit pres pulku sveta stoji stejne

0/0
1.12.2016 9:02

L72i59b15o20r 58H82l55a86d44i45k 5779928845417

A co platy k tomu -taky se zvysej na nemeckou minimální mzdu

0/0
1.12.2016 12:04

R71o59m50a49n 65K59r44a42t28o73c69h91v62í95l 6626247676124

Jednou jsem jel nějakým busem ze Štěchovic do Prahy, vepředu se bavili řidiči, ten jeden říkal: "je mi 50 a sem tam nejmladší".

+1/0
1.12.2016 8:53

P60e17t29r 81D80r67a94p38a23l 3235308833395

přesně tak, ale asi je odpovědným jedno, že jejich děti budou vozit do školy řidiči v důchodovém věku

0/0
1.12.2016 9:12

M71i92l89o57s 57H59o94n73z73i56k 9389260856452

Ať si smíží platy management a bude pokryta část peněz pro řidiče.!!!!!!

+5/−5
1.12.2016 8:07

P87e90t92r 89N81i31v20n89i33c33k51ý 3762684805707

Kolik odhaduješ, že by tak zbylo na každého řidiče?

+3/−2
1.12.2016 8:27

J31a30n 28Č96e88k40a29l 7699165154664

Asi tak pět korun na osobu, hurá, to je výhra!

+2/−1
1.12.2016 8:40

R17o17m86a43n 72S53t64o80n58e49k 1329303409121

takže dopravnímu podniku nebudou chybět jenom řidiči ale i vedení skvělý nápad jak dovést podnik ke krachu R^

0/0
1.12.2016 8:42

P17e61t12r 65S33p15a81t35z91i13e35r17e96r 7884562575704

a k čemu to vedení v takovém počtu je? Myslím že ten řidič je pro firmu více prospěšnější než 5 manežerů, který tam jsou pár hodin a popíjí kafíčka.

0/0
1.12.2016 9:07

M32a83r76t63i12n 82K46a89r78á33s14e98k 9218803978978

No byl jsem v dost dopravnich firmach a vedeni je tam povetsinou par lidi, (co do poctu zlomek poctu ridicu a technickeho personalu). V mestem vlastnenych dopravnich podnicich je to mozna trochu jine, ale tam zas i ridici vydelavaji mnohem lepsi penize...

+1/0
1.12.2016 13:26

P66e86t32r 67S66p49a80t60z35i80e93r40e46r 7454662915124

napadlo mne to samé...a to tak nějak průřezem ve všech firmách. Ten řidič tam dře podstatně více než nějaký manažer v teplé kanceláři u kafíčka co po 6-ti hodinách jde domu a má mnohonásobě vyšší plat. Ať si ti rádoby manažeři taky vyzkouší práci za nižší plat. On by to nikdo nechtěl dělat? Aspoň je vidět jak je to špatně nastaveno. Nevím proč manažer by měl mít plat větší než člověk co tu firmu táhne právě odvedenými výsledky pro okolí...majitel neřeknu, ten to založil ten ať má kolik chce...ale zaměstnaný manažer...nevím proč musí mít tolik.

0/−1
1.12.2016 9:07

M91i60l96o55š 34B53o58u29k29a43l 8363577313924

...ty toho nevíš zřejmě víc...;-D

+4/0
1.12.2016 10:38

A90d53a18m 98B31e68r34n12a65r43d 3944127763126

Za chvíli budou chtít zvýšení platů všichni na německou úroveň.

+1/−1
1.12.2016 7:48
Foto

T51o58m41á87š 46D17v19o87ř47á10k 3205613786196

Na tom ale není nic špatného.

+5/0
1.12.2016 7:56

P46e30t46r 34D76r58a11p48a91l 3365678703435

myslíte, že německý řidič jezdí za 4E na hodinu?

+3/0
1.12.2016 8:03

A67d58a41m 22B39e50r81n27a76r83d 3934697833846

Vždyť to píšu, všichni budou chtít přidat, ale kde na to vezmeme? Daně se špatně vybírají, vybrané daně mizí ve státních zakázkách, nesmyslných projektech a dotacích.... A asi by to zlomilo vaz většině firem.

+2/0
1.12.2016 8:16

M81a65r70t97i20n 16S54v91o28b23o58d77a 7109527502195

S sliby se slibují, blázni se radují. V politice a zvlášť před volbami to platí 2x.

+4/0
1.12.2016 7:47

P48e60t78r 46D74r30a87p68a97l 3325388373295

jak se dá taky manipulovat s fakty. 40% nárůst platů vypadá jako těžká vata, ale že je to i po přidání stovka na hodinu, to už taková hitparáda není

+8/0
1.12.2016 7:04

M52a61r39t16i74n 25J66e36d64l68i59č37k22a 7659222987

Jsou lidi, kteří zdaleka nemají ani tu stovku na hodinu, takže to hitparáda je a veliká.

0/−2
1.12.2016 8:20

R79o71m80a74n 36S74t54o19n15e48k 1169443829391

100 kč/h vám dneska nabídne každá montovna, takže žádná hitparáda to opravdu není

+1/0
1.12.2016 9:02

P21e82t26r 64D98r69a95p47a92l 3765348523215

a ti lidí řídí autobus plnej lidí?

+2/0
1.12.2016 9:13

P94e20t85r 47V18o32n55d98r52a65c55e53k 7265861843950

Například Arriva v roce 2015 hlásí zisk 160mil - pokud by tento zisk rozdělili mezi řidiče, tak by každý řidič mohl mít o 10tis/kč měsíčně víc .......

+3/−3
1.12.2016 6:57

M69i76c59h91a81l 38P47r53o94k10š 6231384832342

Jasne, protoze kdybyste vy byl majitelem firmy, tak byste urcite veskery zisk delil rovnym dilem mezi vsechny zamestnance :)

+6/−1
1.12.2016 7:17
Foto

T87o96m11á31š 42D23v93o61ř68á36k 3595833226406

Každému podle jeho zásluh, každému podle vykonané práce...;-)

0/0
1.12.2016 7:56

M60a19r54t53i18n 62J95e17d56l91i29č23k80a 7479932227

A to zas ne! Z čeho by vedení a mamagement potom žili?8-o

0/−1
1.12.2016 8:23

M31i41l69o67s 41H67o56n24z64i51k 9829740246902

Ale majitel firmy a management se napakuje a řidič utře nudli. Všem je u nás jasné, jak to u nás chodí.!!

+3/−1
1.12.2016 8:10

M65i31c54h35a22l 43P90r68o84k74š 6701904892532

Nebude to tak nejak tim, ze majitel firmy s managementem nesou nejvetsi riziko a na rozdil od ridice pro ne obvykle jejich prace ani nahodou nekonci s koncem smeny?

+3/−1
1.12.2016 8:32

J38a23n 10Č23e23k74a23l 7389515514714

A řidič nese podnikatelské riziko? Majitel, pokud firma krachne, přijde o všechno, co do toho vložil.

+1/−1
1.12.2016 8:42

R29o50m97a38n 52K20r23a42t41o11c63h90v36í22l 6806777396724

hm, když nebudou řidiči, tak nebude mezi koho dělit ale hlavně nebude co dělit, protože nebude kdo jezdit.

+1/0
1.12.2016 8:54

Z84d92e69n75ě65k 69H35r38u81b61ý 5115268511926

A že ta firma ten zisk třeba potřebuje, aby se mohla dále rozrůstat vás nenapadlo? Ono vybudovat firmu se ziskem 160 mil. Kč vyžaduje nemalé investice a není to ze dne na den. Zpravidla začínáte jako malá firma a zisk opakovaně reinvestujete.

Kdybych ve své začínající firmě vždycky všechen zisk spotřeboval, tak dnes nemám jediného zaměstnance. A kdybych ho vyplácel prvním pěti zaměstnancům, tak jich dnes nemám stovku. Atd.

+2/−1
1.12.2016 8:45

P12e82t50r 24D49r70a56p31a60l 3775578213375

tady se nebavíme o firmách, které vznikly na koleně v garáži, ale o privatizovaných bývalých ČSAD

0/0
1.12.2016 9:17

L58e18o86p11o92l44d 97P78r66o78k59e74š 8419674267

3 koruny na kilometr navíc?To by mě hodilo 12 - 15 stovek každý den navíc.

+1/0
1.12.2016 6:31

M81i40l80a40n 83M21a97j33e38r40č63í89k 1110380704196

to znamená, že na příměstě jezdíte 400-500km za den = cca 2-3x víc jak řidiči na MHD.

on je také "problém", že když komukoliv zvednete příjem o 40%, tak velmi pravděpodobně začne z něj platit větší PROCENTO/ČÁST daní než z toho dosavadního.

0/0
1.12.2016 17:17

L97i18b57o97r 79H72l73a98d32i17k 5949338265707

Nafta zlevnila o x procent ale furt nejsou na nic peníze něco je špatně

+8/−2
1.12.2016 5:54

R64o74m39a87n 14S77o46u76č80e53k 1462205630729

nafta je téměř nejnižší položkou z které se náklady na dopravu skládají!

0/0
1.12.2016 7:10

L62i80b18o76r 38H17l50a75d32i19k 5289128665167

Jistě že odměny dozorcich organu vítězí ale to nám jaxi nepomůže

+1/−1
1.12.2016 8:01

P41e61t14r 12D98r22a68p98a24l 3715498663405

hlavně že je to v případě růstu její ceny první argument pro zdražování

+1/0
1.12.2016 8:04

P61e41t76r 54N42i62v20n36i68c35k86ý 3562864625247

Zajímavé. Když cena nafty rostla ke 40 Kč, dopravci řvali jak urvaní, že je to zlikviduje.

0/0
1.12.2016 8:28

J97o16s77e84f 75L78i70n48h91a41r18t 8636603930812

Jasné, jen jim dejte další dotace.

Ne že bych to tedy řidičům nepřál, ale podniky pak ty peníze používají na

rozvoj v jiných sektorech, jako např. vlastní autoškola, zájezdy pod cenou atp.

Řidiči samotní z toho mají minimum.

Dotace prostě a jednoduše škodí.

+6/0
1.12.2016 5:49

P92e14t87r 50D19r24a90p42a73l 3685148943155

každá dotace se dá přesně adresovat na účel použití

+1/−1
1.12.2016 7:05

M91i78r25o51s34l15a83v 26G64r71o80s63s81m70a38n61n 8102549554

Škodí jednoduchá klišé. Dotace podporují věci, které jsou v zájmu toho, kdo je poskytuje. Pokud kraj chce podporovat zaměstnanost, ekonomiku, životní prostředí, objedná si veřejnou dopravu. Nakonec i soukromá firma zaměstnancům kolikrát zadotuje třeba očkování, protože je to v jejím zájmu.

+2/0
1.12.2016 7:47

J75a74r53d93a 51S98o21k14o82l 1256458201171

Nařizovat tvořit paskvilní zákony vyhrožovat to je naše krédoRvobčane!!

+3/0
1.12.2016 5:48

J73o74s43e98f 62L91a21m35p87a 2964753495267

Typická Sobotkovina socanského typu. S velkou pompou před volbama řve přidám Vám na platech, ale opět zalže ,že podniky si musí najít prostředky sami. A bude to jak? Zdraží jízdné a vytáhnou to z peněženek ovčanů. Podraz na podraz od této vlády.

+4/−5
1.12.2016 5:47

R69o55m41a29n 14S21o67u59č48e39k 1262345310109

proč tedy volíte některou z vládních stran?

0/0
1.12.2016 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.