Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Gotthardský tunel najíždí na plný provoz. V Rakousku mu roste konkurent

Už jen pár dní zbývá do zprovoznění 57kilometrového Gotthardský železničního tunelu pro pravidelnou dopravu. Švýcarská chlouba se tak stane nejdelším železničním tunelem světa. V těsném závěsu za Švýcarskem jsou Rakušané, kteří budují světovou dvojku. Jací jsou další tuneloví rekordmani?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V38í71t19ě22z59s41l83a75v 87K88l37o16z75í58k 3681159854337

Tak ta zatáčka to zabila, dál nečtu!

0/0
13.12.2016 18:18

A55l64a93n 35Ř45e52p14k16a 4335656

Nejlepší a největší tunely stejně dělají Češi, ovšem v jiném významu R^;-D

0/0
9.12.2016 15:57

J29i60ř32í 53N40e29v18r23l48a 8382693589817

Clanek sice zajimavy, nicmene opet s pravopisnymi chybami, a to by cestinu mel mit preci redaktor bezchybnou, ne? ;-DPane redaktore, co se tak naucit, kde presne se maji delat carky mezi vetami a ze pred "a tak" se obvykle carka dela?;-D

0/0
9.12.2016 7:47
Foto

O82n79d85r63e90j 88V57a10l26o53u27s44e82k 4130121367651

Poznamka pro autora: Tunel v Oucmanicich nikdy nebude - to by nikdo nezaplatil. Misto toho se bude I koridor v okoli Brandysa modernizovat (jestli teda vubec) podstatne strizlivejsi cestou...

0/−1
9.12.2016 7:39

J17a53r18o28s55l36a66v 82R74y56c50h54t66á56ř 2624969819206

Největší projektant tunelů je Václav Klaus.

0/0
9.12.2016 0:18

V55l58a88d23i27m74í64r 13Š17t14ě19r57b26a 2152851822317

Nestála "Blanka" nakonec víc než Gotthard?

Jestli ne, tak velký rozdíl to nebude.;-);-)

+1/−2
9.12.2016 0:13

R26o49m63a36n 52S28t80o25n41e16k 1549593959641

blanka je dálniční tunel v nestabilní hornině, Gothard je železniční tunel v pevné skále :-)

+6/0
9.12.2016 6:47

A47n11t91o55n76i75n 92N35e42m62e52c 7298623721270

Hledate prkotiny, ale nenapadlo vas, jak to ze Schweiz ma penize i Rakousko ma penize a stavi dalnice a tunely v horach a v Cesku nemame penize na kousky dalnice po rovine.

A to nemluvime o zeleznici, nebyt Franz Josefa, tak v cesku jezdime s konskym

povozem a bez penez z EU bychom nemeli v mnohych obcich ani kanalizaci.

+4/0
8.12.2016 21:09

R39o44m68a82n 34S45t56o27n82e13k 1409183979841

momentálně není problém s penězi ale spíš z tím že plno důležitých staveb není připraveno

+3/0
8.12.2016 21:29

R68a20d52e20k 49J70a55n34a58t18a 9165376894162

Přesně tak. Peněz je dost.

Dokonce ministerstvo musí vymýšlet šílenosti typu "státní půjčovna vlaků", aby peníze EU určené na železnice vyčerpalo, když nemáme připravené projekty.

+4/0
8.12.2016 21:36

M11i82l32a64n 17V96o12l70e85k 5759703286899

Takové dlouhé tunely by se měly stavět jen pro automatický provoz a nákladní dopravu. Svět se potýká s terorismem a pokud by měli v tunelu zasahovat záchranáři pěšky, tak ho vlastně za směnu ani neprojdou.

0/−7
8.12.2016 18:02

J82a18k52u46b 67Š94a50f73a51n10d18a 7235117701151

A proč by tam měli jít pěšky?

0/0
8.12.2016 18:16

M85i59l76a96n 54V49o26l10e79k 5749113106819

Nechci dávat žádné návody, ale teroristi si také mohou zjistit plány postupů při záchranných pracích... Nicméně tunely nejsou tolik zranitelné jako plánovaná potrubní doprava.

0/−3
8.12.2016 18:37

R96a33d75e48k 30J79a72n26a16t71a 9485426494412

Na každé straně tunelu je připravený záchranný vlak. A tunely jsou dva, čas od času propojené chodbama. Taky jsou tam dvě podzemní stanice s únikovým východem. Nedokážu si představit teroristický útok, který by způsobil, že by se muselo jít celým tunelem pěšky.

+2/0
8.12.2016 19:02
Foto

M58a82r24t51i15n 36P95i84š36t98o73r72a 8508668186719

Tak to je jen nedostatek představivosti.

Co třeba v jednom okamžiku zlikvidovat všechny přívody elektřiny, záložní zdroje, ty dva vlaky a navíc zasypat vjezdy?

0/−1
8.12.2016 20:01

R70o66m94a67n 76S28t33o68n91e31k 1979883789861

tohle by bylo logisticky velice náročné a pochybuji že by jste dokázal utajit pohyb několika tun výbušnin

0/0
8.12.2016 20:06

M37i64l15a17n 66V26o65l33e95k 5739853216969

Není třeba zasypat vjezdy, další vlak je dostatečná ucpávka a bez zcela funkčních kolejí se nepohne.

0/0
9.12.2016 8:40

J76i74ř57í 39K16o17c44u11r81e46k 6805644405588

Takže vlastně dostanete teroristu do velína a nikdo jiný v tom velíně v tu chvíli nebude. Nebo bude celý velín plný teroristů a budou držet basu - bez toho tam ten další vlak nedostanete.

Mno a když máte velín plný teroristů, tak nepotřebuje tunel. Stačí aby ucelenku cisteren s benzenem/čpavkem/kyselinou poslali do šturcu na obsazenou kolej a kamikaze fíra na tom spolupracoval.

0/0
9.12.2016 13:55
Foto

P54e58t83r 38P17a16v48l70í19č66e42k 5989903165460

To jsou ale stupidní představy. Místo toho, aby jste přemýšleli o tom, co tyto moderní tunely pro dopravu - tedy společnost - přinášejí, tak vás napadají jen takovéto ho---iny . . . .8-o

+2/0
9.12.2016 8:34

J69a31n 81S64l30o56v93í44k 3909917800448

Víte, proč by se teroristé tak strašně namáhali s vypínáním nějakého zabezpečení tunelu a házení do povětří, když mohou naprosto jednoduše poškodit trať před projíždějícím TGV.

+1/0
9.12.2016 12:31

T85e55r27e34z52a 36H67a20j73k21o44v77a 5157582164640

Bezpecnost je tady urcite vypracovana na jednicku s hvezdickou.

0/0
8.12.2016 19:33

M89i96l16a26n 38V63o21l25e97k 5989203126609

Tady nejde o dosažení nějaké mety, to je nekonečný příběh útočník - obránce. Jinými slovy, uspoříte 40 minut, ale stanete se zranitelnějším, takže je otázka času, kdy budete muset být na nádraží hodinu před odjezdem jako na letišti, aby se zkontrolovala všechna zavazadla.

0/0
9.12.2016 8:37

P24a91v45e35l 71K61e24l91n42a88r 7729320940

Akorát že se tam bude moct jezdit JEN do 150-160km/h, protože to špatně spočítali, anebo bude muset jezdit míň vlaků.

0/0
8.12.2016 17:46

R71a58d85e13k 59J71a50n39a53t92a 9845636164322

"Díky tunelu se cesta mezi Curychem a Milánem zkrátila o hodinu na zhruba dvě hodiny a 50 minut."

---

To je špatně. Tato jízdní doba bude dosažena až po dokončení dalších staveb - bázových tunelů Zimmerberg a Ceneri. Zatím se jízdní doba zkrátí jen cca o půl hodiny.

0/0
8.12.2016 17:08

R44a11d35e52k 26P65l59a59ň29a98n51s42k95ý 3906725579170

Autor článek být toprá Čecha...

+2/0
8.12.2016 17:06

Z43d92e42n90ě62k 39V94o49k48u60r31k69a 3985607715654

Nejdelší tunel mít asi nikdy nebudeme, ale nejdražší třeba někdy jo.;-D

0/0
8.12.2016 17:04

K39r79y89š16t46o55f 66L45a22n39í86k 1619260745585

proste je nejvic nejdelsi

+1/0
8.12.2016 16:55

M65i95l84a51n 70C72h40a80l71u40p12a 7774146387883

Je 2x nejdelší. Kolik je to hřišť nebo Fábií?

0/0
8.12.2016 16:54
Foto

J29a47n 79V76a65l21a81l50í70k 6866369960786

autor článku vystudoval slavistiku a publicistiku na Vídeňské univerzitě... to je nějaká pomocná škola???

+8/0
8.12.2016 16:22
Foto

M33i52c43h33a72l 12K64l73e23m19e10n91t 1983975271755

Jak tomu mám chápat ? Švýcarský železniční tunel je nejen nejdelším, ale zároveň i nejdelším, ale zároveň i nejhlubším tunelem světa.

+7/0
8.12.2016 16:07

P44a77v61e16l 32M19o48r80a48v18e47c 3832549242638

Já bych to chápal tak, že autor neumí psát a ani se nenamáhá po sobě své výtvory přečíst.

Holt Babišoviny, co chtít. Naštěstí už nejsou Lupou :)

+3/0
8.12.2016 16:31

L43u75b61o57š 29H95o78u14s12k73a 6259168383782

Toto je skutečně jeden z nejodfláknutějších článků na idnes v poslední době, byť na gramatickou správnost zde autoři kašlou velmi často. Většina redaktorů by se asi měla na nějaký ten pátek vrátit do základní školy..:-/

+8/0
8.12.2016 16:02

M83a66r22t64i73n 35R18u73z89i55c23k13a 1612838636637

Švýcarský železniční tunel je nejen nejdelším, ale zároveň i nejdelším.... ;-D

+7/0
8.12.2016 16:01

J79a29k97u54b 66Z26e47m49á96n78e64k 2734583421178

Od titulku po konec prvního bodu 3 chyby jako pr... Vážně článek tak spěchá, že si ho po sobě nemůžete přečíst?

+13/0
8.12.2016 15:57

A13n19t11o63n51i34n 29N79e87m55e68c 7858153431260

Hledate prkotiny, ale nenapadlo vas, kal to ze Schweiz ma penize i Rakousko ma penize a stavi dalnice a tunely v horach a v Cesku nwemame penize na kosusky dalnice po rovine.

A to nemluvime o zeleznici, nebyt Franz Josefa, tak v cesku jezdime s konskym

povozem.

0/0
8.12.2016 21:08

J44i94ř49í 48K92o94c17u83r22e67k 6295724665948

A proto je poteba zlikvidova drobné podnikatele, aby šli i se zaměstnanci na pracák. Likvidace malých firem totiž velmi pomůže k tomu, aby ČR byla bohatá. Váš emeritní agent Bureš.

0/0
9.12.2016 13:58

M70i44c25h56a48e20l 92C60h29a22r38v60á48t 9199978963402

V zájmu objektivity by se pánové novináři měli rozhodnout, jestli udávat délku u všech stejné jednotce, nebo favorizovat některé kandidáty na nejdelší tunel, tím, že se jejich délka bude uvádět v jednotkách o řád menších jak těch ostatních.;-D

+4/0
8.12.2016 15:55

P41e15t80r 44F69r33i20e49d21e 2947355878951

Už jen pár dní zbývá do zprovoznění 57 kilometrového Gotthardský železničního tunelu pro pravidelnou dopravu. Nejrpve si proveďte korekci textu, než jej zveřejníte! !!

+7/0
8.12.2016 15:44

P31e61t62r 84D27l21o53u38h65ý 3335321822748

Ono by se toho našlo více. Hned v první části:

- "Švýcarský železniční tunel je nejen nejdelším, ale zároveň i nejdelším, ale zároveň ..."

- "Seta letadlem trvá 55 minut"

+12/0
8.12.2016 15:57

J36i19ř41í 56S96t84r24a37k86a 9668846592108

Cesta letadlem trvá 55 minut. Dobře. Ale rád bych viděl porovnání času od vstupu na letiště po východ z letiště v cíli a to samé u vlaku - čas od vstupu na nádraží až po vylezení z nádraží v cíli. Nikdy jsem neletěl, tak nevím, kolik času strávím na letišti, než mohu odletět.

0/0
8.12.2016 19:28

J20i14ř17í 36K24o67c71u33r90e75k 6975624915868

+ za jak dlouho se dostane člověk na nádraží a za jak dlouho na letiště.

0/0
9.12.2016 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.