Diskuze

Gotthardský tunel najíždí na plný provoz. V Rakousku mu roste konkurent

Už jen pár dní zbývá do zprovoznění 57kilometrového Gotthardský železničního tunelu pro pravidelnou dopravu. Švýcarská chlouba se tak stane nejdelším železničním tunelem světa. V těsném závěsu za Švýcarskem jsou Rakušané, kteří budují světovou dvojku. Jací jsou další tuneloví rekordmani?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak ta zatáčka to zabila, dál nečtu!

0 0
možnosti

A93l87a13n 11Ř42e31p14k85a

9. 12. 2016 15:57

Nejlepší a největší tunely stejně dělají Češi, ovšem v jiném významu R^;-D

0 0
možnosti

Clanek sice zajimavy, nicmene opet s pravopisnymi chybami, a to by cestinu mel mit preci redaktor bezchybnou, ne? ;-DPane redaktore, co se tak naucit, kde presne se maji delat carky mezi vetami a ze pred "a tak" se obvykle carka dela?;-D

0 0
možnosti
Foto

Poznamka pro autora: Tunel v Oucmanicich nikdy nebude - to by nikdo nezaplatil. Misto toho se bude I koridor v okoli Brandysa modernizovat (jestli teda vubec) podstatne strizlivejsi cestou...

0 1
možnosti

Největší projektant tunelů je Václav Klaus.

0 0
možnosti

Nestála "Blanka" nakonec víc než Gotthard?

Jestli ne, tak velký rozdíl to nebude.;-);-)

1 2
možnosti

blanka je dálniční tunel v nestabilní hornině, Gothard je železniční tunel v pevné skále :-)

6 0
možnosti

Hledate prkotiny, ale nenapadlo vas, jak to ze Schweiz ma penize i Rakousko ma penize a stavi dalnice a tunely v horach a v Cesku nemame penize na kousky dalnice po rovine.

A to nemluvime o zeleznici, nebyt Franz Josefa, tak v cesku jezdime s konskym

povozem a bez penez z EU bychom nemeli v mnohych obcich ani kanalizaci.

4 0
možnosti

momentálně není problém s penězi ale spíš z tím že plno důležitých staveb není připraveno

3 0
možnosti

M44i72l26a50n 24V78o20l86e77k

8. 12. 2016 18:02

Takové dlouhé tunely by se měly stavět jen pro automatický provoz a nákladní dopravu. Svět se potýká s terorismem a pokud by měli v tunelu zasahovat záchranáři pěšky, tak ho vlastně za směnu ani neprojdou.

0 7
možnosti

A proč by tam měli jít pěšky?

0 0
možnosti

Akorát že se tam bude moct jezdit JEN do 150-160km/h, protože to špatně spočítali, anebo bude muset jezdit míň vlaků.

0 0
možnosti

"Díky tunelu se cesta mezi Curychem a Milánem zkrátila o hodinu na zhruba dvě hodiny a 50 minut."

---

To je špatně. Tato jízdní doba bude dosažena až po dokončení dalších staveb - bázových tunelů Zimmerberg a Ceneri. Zatím se jízdní doba zkrátí jen cca o půl hodiny.

0 0
možnosti