- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak ta zatáčka to zabila, dál nečtu!
Nejlepší a největší tunely stejně dělají Češi, ovšem v jiném významu
Clanek sice zajimavy, nicmene opet s pravopisnymi chybami, a to by cestinu mel mit preci redaktor bezchybnou, ne? Pane redaktore, co se tak naucit, kde presne se maji delat carky mezi vetami a ze pred "a tak" se obvykle carka dela?
Poznamka pro autora: Tunel v Oucmanicich nikdy nebude - to by nikdo nezaplatil. Misto toho se bude I koridor v okoli Brandysa modernizovat (jestli teda vubec) podstatne strizlivejsi cestou...
Největší projektant tunelů je Václav Klaus.
Nestála "Blanka" nakonec víc než Gotthard?
Jestli ne, tak velký rozdíl to nebude.
blanka je dálniční tunel v nestabilní hornině, Gothard je železniční tunel v pevné skále
Hledate prkotiny, ale nenapadlo vas, jak to ze Schweiz ma penize i Rakousko ma penize a stavi dalnice a tunely v horach a v Cesku nemame penize na kousky dalnice po rovine.
A to nemluvime o zeleznici, nebyt Franz Josefa, tak v cesku jezdime s konskym
povozem a bez penez z EU bychom nemeli v mnohych obcich ani kanalizaci.
momentálně není problém s penězi ale spíš z tím že plno důležitých staveb není připraveno
Takové dlouhé tunely by se měly stavět jen pro automatický provoz a nákladní dopravu. Svět se potýká s terorismem a pokud by měli v tunelu zasahovat záchranáři pěšky, tak ho vlastně za směnu ani neprojdou.
Akorát že se tam bude moct jezdit JEN do 150-160km/h, protože to špatně spočítali, anebo bude muset jezdit míň vlaků.
"Díky tunelu se cesta mezi Curychem a Milánem zkrátila o hodinu na zhruba dvě hodiny a 50 minut."
---
To je špatně. Tato jízdní doba bude dosažena až po dokončení dalších staveb - bázových tunelů Zimmerberg a Ceneri. Zatím se jízdní doba zkrátí jen cca o půl hodiny.