Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obří tendr na auta pro stát ovládla Škoda Auto, zlevnila až o 30 procent

Automobilka Škoda Auto je vítězem největší zakázky na dodávku nových osobních aut pro státní správu. Vyhrála zakázku na dodávku 770 osobních aut za téměř čtvrt miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J48i13ř90í 74H40a41v37e46l39k65a 3799943940414

Ten tendr smrdí až to není hezké. Do tendru se přihlásila Škoda, Škoda a Škoda. Tedy škodovka a její dva dealeři.

Jak byla napsána zadávačka že nikdo jiný. Už jen tím že další 3 automobilky vyráběj tady to nemůže být omezením že výroba musí být v ČR.

Podivnější je že se žádná konkurence neodvolala.

A 30% sleva se dnes dává celkem běžně i firmám s daleko menším ojemem nákupu.

+1/−1
10.12.2016 11:43

V52a52c29l60a38v 71M12e10d69e67k 5541172265985

tak jelikož se nikdo jiný nezúčastnil, tak se nikdo nemohl odvolat.

A jinak, myslíte, že je náhoda, že v Německu jezdí státní správa v německých autech, a ve Francii ve francouzských? Samozřejmě že se ten konkurs vypisuje na míru domácí automobilce. Je to v zájmu toho státu, aby dostali práci místní, a zisk se danil doma.

A pokud jde o ty další automobilky - TPCA vyrábí něco, co je naprosto nepoužitelné, a Hyundai má problémy sám se sebou a svým ředitelem, a prohrává jeden soud za druhým - možná docela chápu, že se do zakázky ani nepřihlásili.

+1/0
10.12.2016 13:10

M57i13l22a20n 19S73v17i88t76á89k 9387160918

To je hezké, že zakázku vyhrála česká firma s 30% slevou, když si to pak Škoda vybere na servisu.

+1/0
10.12.2016 9:14

V39a46c12l66a51v 39M11e53d22e60k 5271632425755

Pokud se stát zachová rozumně, tak stejně jako většina firem s koncem záruky auta prodá

0/0
10.12.2016 10:20

P43e32t29r 33B25á37č88a 8355536685845

ceska firma ;-D

+1/−2
10.12.2016 11:25

I30v34a62n 74P39o32k31o78r72n63ý 7669115138

Hrozně se mi líbí, jak všude vyhrává škodofka, jak rádi se jí zbavují pro drahý servis a jak si ji znova (občané, firmy, státní zpráva) kupují. A stále dokola.

Někdo vyzdvihuje "servis na každé vsi", tak já preferuji 1 na jižním, 1 na severním pólu a 1 na Sahaře :-D. Pokud nemusím navštěvovat servis (vyjma výměny oleje atp.), budu jen rád, což se však netýká Škodovek. Známí říkají, že jsem měl smůlu na špatné kousky, ae po vyhledání závad na internetových diskuzích jsem dospěl k závěru, že mnohé patří k "vlastnostem" Škodovek. V tisku se sice objevují (jeví se mi to jako placené zadavetelem) zprávy o kvalitě a bezporuchovosti škodovek, na druhou stranu se dají vypátrat i články s úplně opačnými hodnoceními. Zrovna nedávno mě zarazilo info, že Superblby (zde jsem předpokládal vzhledem k ceně a určení vyšší kvalitu, zejména když to hlavní je od VW) mají velké procento závad, zrovna tak i Ochcávky.

Dobré je mít sjednáno u škodovek i kvalitní asistenční služby, kdy zejména některé pojišťovny nechtěly (v době sjednání pojištění - nwm jak je to nyní) poskytovat asistenci v místě či blízkosti bydliště v případě poruchy.

Kamarád, příslušník PČR, těmito krámy musí v zaměstnání jezdit a sám přiznává, že by si ho domů nikdy nekoupil, že tahle auta furt točí v opravně. Myslím že říkal, že MV má nějaká svoje opravárenská střediska, že do autorizovaných servisů to nedávají (možná se jen jednalo o mimozáruční opravy).

Je fakt, že u mě si s jakoukoliv závadou v autorizáku věděli hned rady, takže nakonec opravy vyšly levněji než když nějaký soukromník hodiny laboroval.

Zaráží mne, že majitelé okřídleného čípku nejsou schopni či ochotni přiznat, jak poruchové vozy mají a co je stojí servis. Teprve až auto prodají a koupí si značkové auto, tak začnou závady sypat z rukávu. Není nad to varovat ostatní spoluobčany, aby si nekvalitní poruchové výrobky (tím teď nemyslím jen auta) nekupovali.

Jinak bych si ale auto o 30 % levněji rád koupil i já. Důkaz, jak škodofky jsou předražené.

0/0
10.12.2016 18:46

P77e24t54r 44B51a94l55o76g 4961689556530

Tak jsem si vzpomněl na jednu hlášku pánů Šimka a Grossmanna: Nechci slevu zadarmo:-)

0/0
10.12.2016 6:50

J70o14z90e63f 50H20r57i96c66i18š76i90n 4473310930426

Trochu se divim že soutěž udělali tak aby vždy vyhrála škoda. Já bych dělal tendr tak že oslovím všechny automobilky na přímo. Vždyť Škoda ví jakou cenu dát aby nevyhrál jeho díler.

+2/−1
10.12.2016 5:57

P62e13t83r 75H31o25r54á10k 1829533839574

Až půjdu do škody, tak budu žádat stejnou slevu jako tady. Uvidíme, jak se k tomu postaví.

+2/−2
10.12.2016 4:32

V23a17c33l65a16v 30M67e27d39e24k 5311522195135

jak by se k tomu postavili? Řeknou "vezmi si těch aut taky 700, a tu slevu dostaneš"

0/0
10.12.2016 10:22
Foto

J46i69ř47í 63H96a30v10e23l23k92a 3839783310544

Nabízejí je při odběru nad 30 aut.

0/0
10.12.2016 11:44

J90a80r95o36s10l83a58v 83R21ů83ž26i62č76k13a 6483809418666

Cena nabídnuta státu = cca ceně pro distributora. Proto vím, že když se snažím něco prodat přímo od výrobce a s hezkou slevou a poptávající poptá napřímo, není šance..

0/−1
9.12.2016 23:38

A28l78e84š 61C29h56u63d56ý 1983926396808

Řekl bych to jinak. Škodovka je jeden z největších zlodějů, kteří existující. Tzn., neustále kolik marží mají na voze (malo), ale, tohle je trochu jinak. Znovu říkám, škodovka je největší zloděj. A my, největší i....., že to kupujeme.

+2/−6
10.12.2016 0:59

J37o97z23e67f 47H42r35i26c18i29š86i84n 4353780790666

Nemusíte spekulovat, stačí se podívat do obch. rejstříku a můžete pracovat s reálnými čísly.

0/0
10.12.2016 5:44

J33i20ř74í 22E52r22b13e74n 1733384616497

Vy chudi nekupujete nic. Predrazene jsou i fordy, citoeny, seaty, renaulty, mercedesy...

+1/0
10.12.2016 8:34

M72a52r83t64i53n 39K56o28v49á18ř 2641150559246

Nikdo nikoho nenutí kupovat určitou značku. Každý si může vybrat sám, co mu nejvíc vyhovuje...

0/0
11.12.2016 0:37

V57a97c91l98a36v 49M76e95d33e88k 5281272385245

ta cena může být mnohem nižší. Už prostě proto, že vyrobí několik set aut v naprosto shodné konfiguraci, což vyjde výrazně levněji, než výroba pro drobné zákazníky, co si naklikají v konfigurátoru každý něco trochu jiného.

0/0
10.12.2016 10:24

F93r48a93n18t80i85š53e65k 44L31u40p95í32n61e27k 8251546686652

Jen aby ty auta nesly za rok do soukromeho vlastnictvi za 60 tisic.

+1/−2
9.12.2016 23:00

M37i63l15o81s73l12a21v 71H75r29b94e46k 7365116415330

Ta auta... nešla...

0/0
10.12.2016 8:51

P10e24t56r 34B69á70č90a 8625696675395

Klasika, obri tendr vyhrava.....skodovka, jedno z nepredrazenejsich aut co je Rv

+2/−9
9.12.2016 22:29
Foto

M27i25r78o17s44l59a61v 11S59t88e65i29n15e68r 6238774463495

Bavorsko mělo svého času problém s nákupem vozů pro policii. Namísto BMW trojkové řady nabídla Škoda své Oktávie, což bavorští konšelé rozhořčeně odmítli, ač ta nabídka byla velmi zřetelně levnější.

Lokální patriotismus kvete všude, tak proč by si ČR měla kupovat nějaké rachotiny z Francie nebo Itálie, ty německé budou vždy dražší. Samozřejmě nejde jenom o pořízení, ale i déletrvající záruku, počet servisů té značky v ČR a spolehlivost udržení vozového parku v provozu (záruka mobility). V tom všem Škoda nemá konkurenci.

+10/−1
9.12.2016 22:16

P84e14t94r 89B37á26č10a 8975436955665

Jeslti chcete neco nazyvat rachotinama, tak je to prave ta slavna skodovka.

+2/−6
9.12.2016 22:29

P72e51t22r 15B71á92č56a 8955216595855

Nemluve o tom, ze nevim o jakym patriotismu tady zvanite, kdyz skodovka davno neni ceska.

+1/−2
9.12.2016 22:30
Foto

M74i98r80o44s43l93a50v 64S56t91e53i22n84e63r 6448374863625

Zrovna čtu, že tam pracují i Poláci, Bulhaři atd., ale dělají to v Čechách a vydělané penízky zdaní a utratí převážně také v Čechách.

+3/−1
9.12.2016 22:38
Foto

M17a46r25e64k 43B86a46š53i24s42t74a 7653802353880

Jezdíš asi v korejském Žuku :-)

0/0
10.12.2016 7:55

P97e39t94r 18B92á81č16a 8565776495735

V japonskem vylitana oktavko.

+1/−1
10.12.2016 9:29

M28i38c36h51a37l 65H68o43r14s23k70y 2192656936960

;-Ddal bych těm tlučhubům 3válcový tisícovky:-Pa do bruseli dvouválcový fiaty 500;-D

+2/−3
9.12.2016 21:34

P89a79v17e88l 89D20a27v33i85d 1337494286934

jak byly vybrany modely? musely to byt skodovky? nebo to bylo nejak podle velikosti? protoze octavie neni stejna jako focus a jako logan, i kdyz jsou skoro stejne velke

0/−1
9.12.2016 21:25

M79a10r88t46i25n 68K67u18d26r71n15a 3199956479310

Na co potrebuje statni sprava dvoulitrove kombiky?

+7/−1
9.12.2016 20:59

J75i37ř30í 39T24e94p91r 4357490875585

.... a ještě k tomu v metalíze. :-(

+2/−1
10.12.2016 4:32

J62a10n 15H50á28l87a 8475745620137

Státní vozy potřebují mít příplatkovou metalízu? Jen se tak ptám...

Ostatně, zajisté je náhoda, že stát je tlačen EU do přísnějšího postupu vůči koncernu VW a Škoda se najednou podbízí státu dodávkou na oko levných aut - to by se pak špatně vysvětlovaly tvrdé kroky, když si od nich nejprve nakoupí auta.

A poslední otázka - bude to jako u tendru pro ČD, kde se k objednanému počtu vozů dávalo jako úplatky desítky aut navíc, nebo už to vymysleli nějak sofistikovaněji?

+2/0
9.12.2016 20:58

P34e33t92r 95S35v88a72č17i11n79a 8936729951562

Posbiram si minusy, ale.. Predstava, ze se da nakupovat rovnou u vyrobce vzdy, je milna. Takhle obchod nemuze fungovat. Proc teda lezete vsivchni do Tesca atd. a nejdete na trh?

0/−3
9.12.2016 20:48

J58a12k20u14b 98M87a74t48o57u66š 3155662122753

Zřejmě, proto že nikdo nechce kvůli velkému nákupu objet 50 míst na celém světě ;-D

+1/0
9.12.2016 20:55

M53a27r71t31i83n 28K50u13d37r42n87a 3159286279480

Vzdy ne, ale pri velkem objemu to obvykle jde.

+1/0
9.12.2016 21:03

M18a63r89t14i57n 91V25o76j42á74č74e37k 9853757351896

může proto tam jsou ti dealeři a škoda to přikreje nasmlouvaným objemem ,plus tam je domluvená pevná provize pro dealery

0/0
9.12.2016 21:43

M67i86l96o62s83l18a72v 87H77r16b55e74k 7765266925680

Máš mínus, ne za myšlenku, ale za slovo "milná"...

0/0
10.12.2016 8:49

J56i10ř49í 13J25i62r53č83í37k 3498381552192

Opět zajímavé informace. Marže 50 procent? Auto opravdu není rohlík. Ale popravdě nevím, jaká je marže na rohlíku..:) A to, že škodovka tímto prodejem nevydělá, nic neznamená. Auta se budou někde servisovat a na dílech mají výrobci marže úplně někde jinde než u prodeje samotných aut.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kolik-vydelavaji-automobilky-na-kazdem-prodanem-aute-podivejte-se/obrazek/1

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kolik-vydelavaji-automobilky-na-kazdem-prodanem-aute-podivejte-se/obrazek/2

+1/0
9.12.2016 20:48
Foto

M89i64r37o11s52l29a28v 30S63t64e98i90n12e36r 6518454503105

Já jsem za své aktivní činnosti v Německu pořizoval investiční přístroje pro universitu v Mnichově, za miliony marek. Takže vím, jak to probíhá. Výběrové řízení bylo samozřejmě pod dozorem ministerstva školství a kultury, takže jsem byl informován o metodice hodnocení nabídek, samozřejmě ty požadavky dostaly i firmy, aby mohly své nabídky přesně formulovat.

Požadavek byl, nejenom holé přístroje, ale také zaškolení obsluhy a nejméně pětiletá záruka, podpora v instalaci atd.

Veřejné zakázky se odvíjí zcela jinak, než vaše návštěva u dealera, kde vás kdejaký jouda ukecá.

+3/0
9.12.2016 22:46

J26i81ř15í 80Z85á35ř32e74c15k42ý 5234358434785

Tady přece vůbec nejde o nějaké marže nebo zisk. Na tohle výběrko se za pár týdnů zapomene, ale ta auta budou na silnici pěkných pár let.

Jak by Š-A vypadala, kdyby si stát koupil auta od někoho jiného než od největšího domácího výrobce. ?

+2/0
10.12.2016 2:04

L27i77b86o51r 27F73i34l95á73k 6481916440499

Cena se doladí na servisu.

+1/−1
9.12.2016 20:08

I22v22a36n 12V47l86a49c21h 8736149190777

Podle protokolu z otvírání obálek podaly nabídku celkem čtyři firmy: kromě Škody Auto ještě její dealeři Přerost a Švorc, Okim a Auto IN. ... Luxusní výběrové řízení takže sleva byla už dohodnuta předem? Proč nepodaly nabídku konkurenční značky....to musely být zajímavé parametry že tam jiné auto nešlo napasovat

+8/0
9.12.2016 19:48

V11l77a77d24i85m17í38r 30F29i73b33i48g10e27r 5764751301174

Chytrý obří tendr kdy se nakoupí hodně aut najednou za pár let bude problémem, protože se nebude pár let nic kupovat a pak najednou budou znovu potřebovat koupit několikset aut. Jako Policie v roce 2008 se koupila nová auta a dnes už dosloužila. Stát by měl možná uvážit operativní leasing. Za takové množství aut by ta cena pronájmu nebyla vysoká a stát by měl stále relativně nová auta.

+2/−1
9.12.2016 19:45

J66i87ř50í 85Z20á61ř78e40c75k47ý 5924678524735

OL se používá mj. i proto, že nemáte vlastní zdroje pro nákup. A peníze si stát dokáže sehnat mnohem levněji než leasingovka.

0/0
10.12.2016 2:07

V77a72c26l94a56v 81V87a40v62r24a 3297484875867

Díky IQ předešlých českých vlád, jdou zisky Škodovky německým majitelům. Lsurin i Klement se dodnes v hrobech obrací. A že by nemohl stát koupit renovaci boleslavské automobilky kdekoliv ve světě? Ve Francii nebo Německu a vyrábět cokoliv třeba i v licenci?

Tak na to je třeba mít fištróna.

Pamatujete SONP Kladno jak za komunistů vyvářelo ocel i do USA a Kanady a prodávalo za dumpingové ceny? Bižu? Sklo? Porcelán? Textilky jely na 3 směny a hedvábí i kašmír šly i do zemé původu, textilní stroje a dnes po 65 letech Česko objevilo CNC mašiny jako naprostou novinku, Bytový textil, Kladenské doly zabetonované i s uhlím, a i ty Škodovky šly aspoň do Kanady. To vše a o moc víc je srovnáno se zemí a trhy ochotně převzali Asiati a zbytek světa. A bižu Swarovski který kupuje z Jablonce jen ten haléřový šmelc. Co je dnes v Česku českého víte nejlíp vy sami.

+1/−28
9.12.2016 19:33

J11a29n 19S73o90u66k47u30p 1374254666255

To jsou žvásty tohle, že ho to furt baví..

+8/−1
9.12.2016 19:49
Foto

Z45d55e40n90ě36k 61M30a59š70t37a11l80í29ř 7478286353352

Děláte se sebe chytrého a nechápete ani takovou samozřejmost, jako, že automobilka velikosti Škodovky nemohla samostatně přežít. Ukažte mi úspěšnější příklad privatizace.

+20/−1
9.12.2016 20:00

J36i65r71i 72H90u38b55k37a 1293756854355

Byly tři varianty privatizace Škodovky.

Volkswagenu, Renaultu nebo do kuponovky.

Jak dopadla Dacie víme. Druhořadý stloukávač vozů z vyřazených technologií mateřské firmy. Žádný vývoj, žádná invence.

Kuponovka? Rozklad a zmar, vyrábět auta tady tehdy nikdo neuměl.

Prodej Volkswagenu bylo to nejlepší co mohlo AZNP potkat.

+2/−1
10.12.2016 6:29

V56a44c11l37a40v 46V42a98v71r86a 3677274385267

i v době kdy se začalo ve Fordu vyrábět první SUV v r. 1998 Ford Expedition a Lincoln Navigator, byla cena na 60 - 80,000 dolarech a čistý zisk na každém průměrně 10,000 dolarů. Cena šla časem samozřejmě dolů. Protože časem počet objednávek prodejců klesal. Zpočátku se dělalo 7 dní v týdnu 22 hodin denně, později po mnoha letech jen na dvě šichty po 12 hodinách bez weekendů. Údržba jela nepřetržitě na 3 směny. Pak se to odsunulo někam do Kentucky a ze dvou závodů ve Wayne se udělal jesden supermoderní na Focusy, Cmaxy a elektromobily Focus.

Elektromobil je ovšem nesmysl. Tesla nebyla a nebude nikdy rentabilní. Žije ze sponzorů. Na každém voze proděůávají (4K USD) = 100,000 kč.

I kdyby cena ropy vyletěla nad 100 dolarů za barel z dnešní polovičky, tak se přejde dost plynule na palivové články.

Ale vím co se v Čechách píše za propagandu na Teslu. A je to OK.

+1/−17
9.12.2016 19:11

P73a27v37e54l 53O47s22t94a11d59a94l 6526532265839

Obří tendr na auta pro stát ovládla Škoda Auto, zlevnila až o 30 procent

*******************************************************************************************************

Tak, a o tom to je.

I přes tuto slevu na tom automobilka neprodělá.

Zisk bude mít jen pár procent a reklamu téměř zadarmo.

No a my blbci zaplatímě za škodovku vyrobenou v naší vlastní zemi více než němci.

Tož sa k tomu nebudu ani vyjadřovat,protože bych musel použít zde obtížně publikovaných výrazů.

+8/−2
9.12.2016 19:08

V62a17c85l43a33v 23V91a10v53r87a 3117854355627

Jistě je to chytrý tah Škodovky. Pravda, zisky jdou díky IQ předešlých českých vlád do Německa, ale pracují tam skoro vesměs české ručičky.

+1/−12
9.12.2016 19:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.