Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový jízdní řád: více konkurence pro ČD i rychlejší vlaky

Od neděle začíná platit na železnici nový jízdní řád. Vlaků má jezdit víc než dosud. Ne vždy jsou ale chystané změny krokem k lepšímu komfortu pro cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R38a93d49i13m 24Š87o24l67c 1415665935244

Je to teda skoro nic, ale lůžko Brno - Prešov přes Fiľakovo taky stojí za zmínku ;-)

+1/0
10.12.2016 22:01

D35a75v62i96d 69P47e98t68r 7470976220355

Nejvíce lidí jezdí vlakem do práce, takže tam by měl stát směřovat nejvíce podpory.

+2/0
10.12.2016 20:38

P57a42v74e63l 60J64e18l74í52n49e53k 6755935716186

V Česku? Snad v Čechách. Česko = Čechy + Morava + Slezsko...

+3/0
10.12.2016 16:22

J38i58ř30í 17N79e33v47r85l12a 8622723229477

"Nové Jižní Expresy"? To odted budou jezdit vlaky s nazvem "Jizni Expres", pane autore?:-P

+1/0
10.12.2016 15:09

J65a71n 17S39ů81r23a 4545803233602

Ne. Ale České dráhy jim tak říkají. Google a vyhledávání jistě znáte.

+3/0
10.12.2016 15:27

K17a76r58e28l 70Ř85e32h86á12č96e39k 9702200261902

Přímo se tak nejmenují. Ale ČD to používají jako takový marketingový název, tak v tom nevidím problém.

+3/0
10.12.2016 15:33

V41l12a20d56i72m10i86r 52S70v19o80r42a23k 8924796268369

Osobne vítam nové vlaky z Ostravy do Banskej Bystrice/Zvolena a späť. Doteraz bola strata času s prestupom v Žiline viac ako hodinu.

+3/0
10.12.2016 14:58

J25o97s23e40f 31P14i75š98v78e74j69c 5246176948619

Soukromí dopravci měli být na železnici vpuštěni teprve v okamžiku, kdy by existoval plně funkční systém vzájemného uznávání jízdenek a to včetně různých slev. Momentálně je situace taková, že tam, kde bude nutné při cestě do práce přesedat mezi více dopravci, bude cena za jízdné pro cestujícího podstatně vyšší než kdyby jezdil pouze s jedním dopravcem a to nemluvím o nutnosti navštěvovat více pokladen, navíc každou v jiném místě (na venkovských nádražích jsou pouze pokladny ČD). Nějaký nákup jízdenek přes internet nebo rezervace dopředu situaci rozhodně nevyřeší. Nejvíce budou na těchto změnách tratit Ti, kteří dojíždějí do práce denně na větší vzdálenost s nutností přesedání. Chápu, že změnám, tleskají Ti, kteří cestují vlakem jednou za čas, nevyužívají slevové karty a vzhledem k tomu, že to není moc často, tak jim systém více pokladen nevadí.

+15/−3
10.12.2016 14:56

R89o48m50a20n 43S34t50o59n29e33k 1869193899521

Potom by ČD stačilo bojkotovat uznavani jizdenek aby se zbavili konkorunce na dalšich 20 let.

+3/−5
10.12.2016 15:26

K19a93r31e79l 12Ř54e21h12á60č19e97k 9442560921342

V dotované dopravě o tomto rozhoduje objednavatel. Takže celý problém u vlaků dálkové dopravy je na Ministerstvu dopravy. Například v regionální dopravě ČD s uznáváním různých jízdenek nemají sebemenší problém.

+6/0
10.12.2016 15:35

J26a38n 62V23a28l51o73u52c69h 6822127748470

Síť vlaků ČD je i nadále tak husrá, že pokud někdo nechce jet skonkurencí (a kupovat jízdenku přes internet), jistě si spojení najde. Pokud jezdí dopravce "za své", pak mu těžko můženěko tarifnípodmíbky nařídit. A pokud jezdí spoje objednané (dotované), pak je to jen a jen neschopnost objednavatele (ministerstvo, kraje), že nemají podmínku uznávání jízdenek (či integrovaného tarifu) ve smlouvě. Mostecké rychlíky budiž odstašujícím příkladem.

0/−1
11.12.2016 6:22

L93i16b43o93r 84Z55a69v80ř47e43l 8159496491862

Právě tyto rychlíky Mostecké jsou největší plus!! Doufám, že tento stav vydrží co nejdéle a rozšíří se i do dalších krajů, aby si lidi uvědomili za co tak bojují!!!!

0/0
12.12.2016 4:05

M87i40r21e98k 76Z56á34v13o94d34n95ý 7702117440518

Pěkný rozbor. jak je vidno, MD (tedy hlavně Ťok), jsou arogantní <censored> <censored>. To už tam rovnou mohou pustit přemalovaného Stanjuru, který dopravě rozumněl asi jako kachna kobylinci.

+4/0
10.12.2016 13:40

M61i96r10e79k 73Z18á53v75o13d58n10ý 7322537770938

*rozuměl

0/0
10.12.2016 13:40

R57a72d77e63k 85K21o57h82u34t 5277233895203

V MS kraji si zase dělají dráhy přípoje na své a od svých dálkových vlaků. Hlavně v ranních a večerních hodinách. A osobám tak v řadě případů na sebe v těchto důležitých okrajových časech na sebe nenavazují vůbec. Nebo v lepším případě se dlouho čeká. Já nemám slušných slov pro tuto státní organizaci a vyvaruji se tentokráte ostrých slov, aby mi to nesmazali. Uf. Na ranní nebo z odpolední je téměř nemožné se z/do Ostravy rozumně dostat. A, raději mlčím...

0/−8
10.12.2016 13:04

R19a97d23e54k 35K39o85h45u14t 5697753785433

A osobáky tak...

Oprava...

0/0
10.12.2016 13:06

R64a17d50e76k 33J79a34n11a75t32a 9925476574392

Objednávku osobáků dělá kraj, ten je platí. Obecně není moc dobré dělat přípoje osobáků na komerční vlaky, protože není záruka, že nebudou v průběhu platnosti zrušeny. Taky v nich obvykle neplatí doklady IDS.

+3/0
10.12.2016 13:18

R13a24d75e61k 59K28o43h65u15t 5447553965243

Ano dělá ji kraj. Respektive platí. Jaká je situace v reálu? ČD nastíní co potřebují a kraj schválí. Bohužel. Níže rovněž odpovídám ve stejném duchu. Moc mě to mrzí, ale je to tak.

0/−1
10.12.2016 22:25

J90i57ř53í 12P12r84ů52š56a 7505412575939

Pláčete ale na velmi špatné hrobě, požadavky na tvorbu jízdního řádu a tudíž návaznosti dává kraj jakožto objednatel a plátce. Navíc vždy a všude nejde udělat přípoje, takže kolikrát je to uděláme přípoj v uzlech a směrech kde je více cestujících a kde to nejde tam to zařízneme.

+4/0
10.12.2016 13:32

R42a64d19e42k 74K30o17h76u98t 5827313385183

Pane kolego. Odpovídám tak i výše v příspěvku i níže. Vím opravdu přesně kdo dělá jízdní řád vlaků a kdo ho platí. Jakožto i to, jak to funguje. Smutné. Bojuji proti tomu již léta. Něco se podařilo udělat, ale vždy se bohužel vynoří ještě horší a horší záležitost. Největší sprosťárnou se k letošní změně stal posun osobního vlaku s odjezdem o půlnoci ze Svinova na Těšín na 0:40. Taktéž posun osobního z Hlavního nádraží z cca půlnoci o 40 minut. Byl vytvořen přípoj od Expresu Ostravan nově s odjezdem z Prahy ve 21:22. A tak bych mohl pokračovat. Uvidíme. Je nový náměstek za dopravu. Třeba to bude chtít slyšet. Minulý náměstek pro dopravu to sice taky mezi řečí uznal když nás přijal na jednání, ale tím to skončilo, protože...ČD...

Když tedy někomu ujede vlak ze Svinova po odpolední do Těšína např. Tak další pojede až 0:40 atd. Atd...

+1/−1
10.12.2016 22:36

K25a60r98e97l 12Ř16e31h35á65č43e52k 9322300891612

O tom, jak pojedou osobáky nerozhodují ČD, ale krajský úřad Moravskoslezského kraje.

+5/0
10.12.2016 13:35

R14a81d62e81k 27K67o27h62u33t 5327403235473

Pane Řeháček. Jako osoba znalá poměrů na kraji i na ČD Vás ujišťuji, že tomu tak není. Ale mělo by tak tomu být samozřejmě.

+1/−1
10.12.2016 22:23

K30r24y18š36t24o92f 85L34a52n57í47k 1359360675765

jj, zadarilo se, pendolino z prahy prijede do svinova 10:02 a rychlik do Krnova odjede 10:01. pry to tak chteli slovaci. nechapu, proc ten rychlik neposunuli, když je ted trat z opavy do krnova opravena a tedy rychlejsi.

+1/0
10.12.2016 22:47

L31u66k19á53š 39D54u71d26a 9302483208505

Jediný přímák ze Zlína do Prahy a udělají z Expresu courák.

+2/−3
10.12.2016 13:04

R97a96d74e75k 70J91a82n15a50t34a 9255186364142

Vážně je 11 minut jednoho spoje na trase Zlín-Praha dlouhé 3,5 hodiny takový problém? Navíc tímto dojde ke zpravidelnění jízdního řádu - takže mimo tento ranní čas se spojení Otrokovice-Praha naopak o 20 minut zrychlí.

Vy si spíš v tom Zlíně konečně opravte to nádraží a elektrifikujte trať, ať se neztrácí 10 minut přepřahem v Otrokovicích. Spolu s Libercem jste jediné krajské město bez elektrifikované železnice. Ale zatímco Liberec to má k hlavní trati daleko, vy jen kousek.

+14/−1
10.12.2016 13:25

K37a60r34e24l 56Ř90e98h49á40č66e22k 9852820921572

2 zastávky navíc na 330 km, to je tedy courák

+6/0
10.12.2016 13:36

F97e87l87i14x 52M86e36d77e81k 7755424520617

To je sice hezké, ale k obnově vozového parku na rychlících Děčín - Praha opět nedojde. „Béčka" nejsou žádná sláva.

+2/−1
10.12.2016 12:17

J35a95n 50K11o27b35ě26r20s91k15ý 1900286501573

To můžete poděkovat ministerstvu dopravy které už mnoho let slibuje vypsání výběrového řízení na tuto linku. ČD tam nebudou kupovat nové vozy když ví, že se může kdykoliv vypsat soutěž a můžou o tu linku přijít.

Pokud se nemýlím tak zrovna na tuhle linku by měly jít vlaky z té státní půjčovny.

+7/0
10.12.2016 12:27

J66i17ř62í 84K19o88c56u52r46e36k 6135834265118

A přitom se stavit na krajském úřadě a poděkovat za zrušení souteží na osobní vlaky, až potkáte turnusovou veselou krávu, jak táhne 4 skleníky.

Ikdyž na KÚ by se děkovné procesí nemělo zastavit, ale jít ještě poděkovat Straně a Vládě, že naplánovala 810+010 pro všechny.

+1/0
10.12.2016 12:43

J82i51r47k23a 48N47o24v44á26k 6212675575769

No ano byl problém v takovém případě nasadit ty nové vozy na jinou trasu? Třeba na Pha-HN-Brno, tam jezdí taky vykopávky.

+2/−1
10.12.2016 13:02

J47i15r81k95a 85N11o38v69á69k 6292905335639

Praha - Havlíčkův Brod - Brno jsem chtěl napsat

+1/−1
10.12.2016 13:03

K15a82r58e23l 97Ř43e18h25á36č49e67k 9772790131432

ČD mohou koupit pouze určitý počet nových vozidel ročně a je jasné, že je dají přednostně tam, kde mají dlouhodobou jistotu provozu. Za druhé, objednavatel vlaků dálkové dopravy je ministerstvo dopravy a to také rozhoduje, kam mají ČD ty nové vozy přednostně směřovat a MD se letos rozhodlo pro linku Praha - České Budějovice a Praha - Luhačovice.

+1/0
10.12.2016 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.