Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda mění kurz k elektromobilům a SUV. Vstup do USA zvažujeme, říká Maier

Do roku 2025 chce Škoda Auto vyrábět více než dva miliony aut ročně, říká šéf Škody Auto Bernhard Maier v rozhovoru pro MF DNES. Soustředí se hlavně na kategorii SUV a elektromobily. Hodlá vstoupit i na další trhy. Ameriku si ale dobře rozmýšlí, je to jeden z nejtěžších automobilových trhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R32o30m37a13n 78Š47e28s39t37á18k 5834969403433

Podle neurčitých vyjádření různých manažerů Volkswagenu (Škody) soudím, že o vstupu Škody je rozhodnuto a že se nyní řeší, jaký marketingový nástroj zvolit pro uvedení na trh v USA (Kanadě a Mexiku).

Navíc koncern určitě nemá zájem nechat zaniknout vybudovanou prodejní a servisní síť. Smysl dává změnit značku na Škoda. Jiná značka v koncernu Volkswagen podle mne nemá potenciál nahradit značku Volkswagen na americkém trhu.

+3/0
11.12.2016 11:26

M78i93r75e61k 12G95a33j63e39r 5881816449810

Vsadim boty, ze mate pravdu. Americky trh znam z prvni ruky.

+1/0
11.12.2016 18:09

M47i58r71e80k 11G51a72j31e52r 5911766939350

Ostatne ted je nejlepsi doba to udelat. Duvodu je mnoho. Skodovka je schopna i vybudovat novy zavod v Mexiku, bude-li to potreba. Zatim bude stacit rozsirena vyroba u nas. Z americkeho trhu v dobe krize odesel Saab a Suzuki. Nyni se auta prodavaji velmi dobre. Jako nejvhodnejsi prvni modely Skody pro americky trh jsou Kodiaq a Superb s nejsilnejsimi benzinovymi motory. A jak si mohli vsimnout zdejsi kritici americkych aut, kteri rikaji, ze to hlavne musi mit dost drzaku na kafe z McDonaldu, tak oba tyto modely tohle splnuji, takze zrejme s expanzi na americky trh vyroce uz pocital. Cena je dana trhem, takze koncova cena pro Kodiaq 23-25 tisic dolaru a pro superb podle vybavy zpocatku kolem 20 tisic.

0/0
11.12.2016 18:17

J30a21r76d60a 74S98o61k77o52l 1466658371711

Nejdůležitější je rozeznat na silnici Octavii od Rapidu .;-D

0/0
11.12.2016 6:26

D76a94d68a90k 47P31e43t64r 7791800644378

Vstup do USA? Proč ne, VW si za velkou louží nejméně dvakrát natloukl velmi bolestně pusinku, Tak tak pro jistotu šoupneme Škodovku.

0/0
11.12.2016 5:08

M82a55r66t21i36n 11S98e66d76o75n21a 2865776236819

V tom pripade Skoda v US bude zcela jina nez v Evrope. Vyjma Superbu by ostatni dnesni modely svym zpracovanim a velikosti nezaujaly.

0/0
11.12.2016 10:54

J82i14ř94í 22S16c53h39w74a76c62h 8608534548596

doby, kdy se v Americe prodávaly "jen" pětimetrový a větší auta s V6 a V8 je už dávno pryč.

+2/0
11.12.2016 13:50

L69u49k40a21s 33K91o53t93r65c 4254440662693

To mate pravdu, jen se od tech 4 valcu ceka ze minimalne najedou 350,000 km bez vetsiho servisu. Japonske auta udelaji I 450,000km. To je jeden z duvodu proc jsou Hondy a Toyoty v USA prodavane zdaleka nejvice co se tice 4 valcu.

Bohuzel skodovka tu kvalitu nema. Dalsi vec je cena a znacka. Skodovku v USA nikdo nezna. VW mel sice prusery ale pored je ta znacka spojovana s nemeckou kvalitou.

0/0
11.12.2016 14:38
Foto

I93v10a83n 80K22o34p48t59a 5597842681587

No na jedné firemní octavii se čtyřválcem máme 520.000, 350.000 najel i blahé paměti favorit a felicia.

+1/0
12.12.2016 22:31

M82i53c79h88a58l 74T56o53m17i16n36s80k75ý 9541305387884

ta politická korektnost se koukám přesouvá i do automobilového průmyslu.

Pokud chce automobilka aby jí evropští úředníci neházeli klacky pod nohy, ale naopak dostat se k nějakým dotacím, tak se musí ohánět zelenou barvou.

A to i přesto že elektromobily jsou fyzikálně ekonomický nesmysl.

Cituji:

Jsem raději optimista, který se mýlí, než pesimista, který má

Tím vlastně říká, že slibům s elektromobily sám nevěří, ale prostě musí se dát takový plán, aby evropský úředník byl spokojen.

0/0
11.12.2016 4:42

J48a78n 76W49a83c44l73a92v 7814475297168

Fyzikálně ekonomický nesmysl??? Vy píšete nesmysly. Elektromobily existovaly už v 19. století. Kdyby se 130 let do nich investovalo, to, co do vývoje spalovacich motorů, byli bychom jinde. Ale petrolejářská lobby si to pěkně ohlídala a určitě ještě pár klacků pod kola nachází. I v podobě demagogie podobné té vaší.

0/0
11.12.2016 9:00

M10a19r63t71i62n 49K48o72l14a17c49e87k 6225629864730

no nesmysl to je, pokud výroba a uchování elektřiny je stejně , nebo hůře prospěšná pro ekologii. Tipuji, že o Lithiu a jeho škodlivosti na ochranu prostředí se začne mluvit tak za 10-15 let. Také je to dvojnásobný nesmysl, když se o výrobu elektřiny starají zastaralé tepelné elektrárny a také solární elektrárny (prý zelená energie)

0/0
11.12.2016 10:03

M13a15r67t13i20n 70S21e15d90o19n98a 2185166956759

Nemate pravdu. Na zacatku 20 stoleti o elekromobil nemeli zakaznici zajem. Auta byla velmi draha a melo je par lidi. A ti chteli aby jejich vuz byl viden a slysen. O tiche auto zajem nebyl.

0/0
11.12.2016 10:58

T37o37m47á16š 96B71í19l23ý 2145810647

Auto trvale on-line 8-o, vím o tobě vše :-P

0/0
11.12.2016 0:40

V83á41c39l87a36v 31P56o98l89á76k 1795252940380

Já bych zakázal za sucha vítr a hned by bylo prachových částic ve vzduchu méně.

0/0
10.12.2016 23:52

A97l58e79š 52V50í40t66e18k 2405222597741

On to má ten pan Maier těžké, ví, že jej bruselští "pseudoekologové" nutí do nesmyslných řešení typu elektromobily či co nejnižší normovaná spotřeba (nemající nic společného s reálnou spotřebou) a nemůže říct, že to co vyrobí, pak bude horší než to, co se vyrábělo dřív, když neplatily nesmyslné nerealistické ekologické normy.

0/0
10.12.2016 23:45

K55r89y12š92t90o62f 31L55a86n78í75k 1129820765605

ten pan se myli, prechod na autonomni rizeni nemůže byt pozvolny a dlouhy, ale okamzity. tzn. musí byt dopředu vyrobena a vymenena většina novych vozidel aby se v den D mohla v dane zemi ta stara najednou prestat používat. samozrejme to pujde postupne, jak na to budou jednotlive země pripraveny a ztizi to na nejakou dobu cestovani mezi zememi.

0/0
10.12.2016 23:24

M16a15r98t56i21n 51N77e97r22m38u69t 9627507968749

Těžko, auto není tv, radio ani cd. A lidi nežijí kvůli autodopravě ale naopak

0/0
11.12.2016 21:15
Foto

I10v26a38n 60K74o66p96t95a 5847272931497

Máte představu o kolika autem mluvíte? jen v EU cirka 12.000.000 prodaných aut za rok, registrovaných bude tak odhadem kolem 250.000.000. 150.000.000 jen D, UK, F, E a I, to je zhruba víc jak jeden a půl násobek roční produkce celosvětově.

Už jen kde by jste to chtěl skladovat do dne D.

0/0
12.12.2016 22:44

A51l28e81š 76V69í72t78e60k 2125412657481

Vývoj baterií? Chacha, jejich kapacita je už asi sto let stejná, elektromotor má už asi sto let téměř 100% účinnost. Pokud nepříjdou s něčím novým, jako jsou např. palivové články nebo nový typ kondenzátorů, není na současných elektromobilech co zkoumat, má to své limity, které se nezmění ani za dalších 100 let. Prostě, vždy to bude auto s těžkou baterkou, na kterou ujede pár set km, ale v mrazu při zapnutém topení spíš pár desítek, a po určitém počtu nabíjecích cyklů se obdobně jako u notebooků výdrž baterie zkrátí na polovinu, čtvrtinu, desetinu..., pak se poměrně jedovatý akumulátor (5x dražší než zbytek auta) plný drahých vzácných kovů "ekologicky" vyhodí. A elektřina se vyrobí spálením fosilních paliv v elektrárně a pseudoekologové budou křepčit radostí, jak zachránili svět.

+1/−2
10.12.2016 23:22

M33a77r90t88i64n 31K98a79r57á21s78e59k 9738313128938

Kapacita baterii 100 let stejna? Co si tak pamaruju tak treba prvni masove dostupne mobily mely baterky daleko vetsi nez dnes a s kapacitou cca desetinovou, a to beni vyvoj ani 20 let

0/0
10.12.2016 23:26

A19l19e23š 38V27í11t36e79k 2395612987881

A ty mobily taky měly 20x větší spotřebu. Jenomže to vás u auta nepotká, zatímco spotřeba energie elektronikou pořád klesá, elektromotor měl téměř 100% účinnost už na konci 19 století.

+1/−1
10.12.2016 23:33

M71a46r71t68i60n 88K37a96r74á17s41e63k 9278233918398

Takze vlastne souhlasite s tim ze jste bapsal o tech baterkach totalni nesmysl?

0/0
11.12.2016 9:20

M49a32r13t48i70n 83N51e92r27m36u30t 9317507218589

Baterky jsou sice lepší ale ne o řád, jak bychom potřebovali

0/0
11.12.2016 21:12

R13o31m19a17n 21P49o19l97á83č92e14k 5296129775

Bohužel elektromobilita je největší obchodní artikl poslední doby.. A jako bonus snížeností prašnosti/emisí je podstatně menší než se nám snaží zelení namluvit... V Německu už na to kápli...Ono to auto pořád brzdí, pořád má gumy :-P

0/0
10.12.2016 21:06

J59a20n 14T19a95r39a17b58a 4606276879939

Brzdí rekuperací, s tím problém není. problém je s hustotou ukládání energie. Jak v autě, tak na cestě k "čerpací" stanici. Jedna cisterna jí doveze a za patnáct minut stočí 150 megawatthodin tekuté energie. Dostaňte to tam kabelem.....

+2/0
10.12.2016 22:06

R78o51m33a68n 16P55o62l57á38č41e18k 5156799885

Narážím na brzdové destičky ;-). Rekuparece mi jenom něco vrátí do baterek.

To samé odvalování gum... To taky elektroauta neřeší...

0/0
10.12.2016 22:53

M40a33r28t55i66n 63K49a25r66á25s26e21k 9548813518548

no prave ze kdyz rekuperujes tak mnohem mene "brzdis destickama"

0/0
11.12.2016 9:21

A69l90e29š 26V70í66t74e25k 2865572667531

Prach z brzd a gum je zanedbatelný. Ale prach a emise, co vypustí tepelné elektrárny, aby si pak někdo mohl "ekologický" elektromobil nabít bude úplně stejný jako ten, co nam dnes vychází z výfuků.

0/0
10.12.2016 23:24

P49e27t12r 97M39a17t98ě82j39ů 5158601335541

Ten pan Maier mluví a mluví,ale nic neřekne...

+4/0
10.12.2016 20:42

R63o83m17a51n 93P11o79l15á83č71e26k 5846629285

Takže kvalitní a úspěšný manažer;-D

+2/0
10.12.2016 21:03

J72a58n 12T68a18r96a94b75a 4496226289819

Může a nemusí. Někteří manažeři mluví v hádankách, protože víc říct stejně nemohou, většinou ale plkají proto, že žvanění je v módě na limitu jejich dovedností. Do které skupiny patří tento německý soudruh, to nevím. Obecně ale dosazování německých soudruhů do českých filiálek dopadá dost tragocky. Viz Globus, například, secondhandový germánský manažer na top pozici v CZ, napáchal značné škody, rozložil co se dalo a teď ho vyhodili zpět do západního Německa

0/0
10.12.2016 22:12

P47e82t68r 24Š64i40m95e70k 2179827666728

Bylo by pozitivní, kdyby Škodu vedl po delší době zase Čech. Jinak fandím elektromobilitě. Auto plné zbytečností - Převodovka, diferenciál, komplikované motory, chlazení. Značka ideál - elektřina a motor pro každé kolo. Netřeba i olejové náplně. Maximálně unifikovat, aby se dal efektivně automatizovat servis. Díky autonomnímu řízení zmizí ze silnic (zaplať bůh) projevy individualismu ve stylu já jedu, všichni mi uhněte, auta se snad začnou používat smysluplně na svážení do dopravních ať už vlakových, nebo leteckých center a na to jejich dojezd bohatě stačí. Můžou je provozovat samotné automobilky, nebo vlakoví a letečtí dopravci jako kombinaci.

+5/−7
10.12.2016 20:12

R91o56m85a48n 65P55o85l22á75č87e35k 5336369465

;-D;-D Už jste se štípnul?

+1/0
10.12.2016 21:04

P52e35t59r 86Š44i93m33e21k 2639967456688

Proč? Jinak brzdit se dá celkem dobře i elektricky bez azbestu v brzdových destickach. Co třeba virive proudy?

0/0
10.12.2016 21:42

J16a85n 88T91a21r89a90b39a 4756616219569

Fandit elektřině můžete, ale technicky jste popsal nesmysl.A v brzdových destičkách už dávno není azbest, kromtoho elektromotor vám ani při nejlepší snaze nezabrzdí nouzově z 80 na 28m, to byste musel na každé kolo dát 200kW, což i jako fanatik jistě uznáte, je nesmysl.

+2/0
10.12.2016 22:17

P20e93t36r 15Š16i58m56e45k 2869287866698

měl jsem za to, že u tramvaje se jí využívá jako nouzové. A co z toho je nesmysl?

0/0
10.12.2016 22:29

J21a29n 47T71a49r79a91b87a 4126956499109

Asbest a nouzové brzdění. Bačkory u tramvaje jsou elektromagnet na koleje, ne motory. A koleje na silnici máte jen vyjeté v asfaltu, tam vám elektromagnetické bačkory nepomůžou.

+3/0
10.12.2016 22:32

P33e82t75r 44Š41i96m69e89k 2249137766508

no, ale princip může být podobný jako funkce brzdové destičky ke kotouči.

0/0
10.12.2016 22:47

R67o28m15a14n 49P10o81l86á97č28e80k 5916519285

Ale tření tam bude pořád...

Navíc magnety jsou nehumpoláčtější styl brždění co jde...

+1/0
10.12.2016 23:10

D88a94v69i32d 53Z23e53l36e80n32ý 6829228139886

Tak to me pan nepresvedcil.

Ten si lita ve svych snech o nekonecnem rustu,

. . o koncernu, kde je skoda jedna z mnoha znacek a hraje podruznou roli, pri rozhodovani, vyvoji a inovacich.

Zajimave jak stale veri a tlaci elektromobilitu i pres slaby dojezd na jedno nabiti, cene a vaze baterii.

Co se tyka znecisteni, je jasne, ze auta s konvencnimi pohony neznecisti ovzdusi zdaleka jako uhelne elektrarny stale dlouhodobe potrebne pro vyrobu elektriny i do techto zazracnych elektromobilu.

Nejsem si ani jisty, jestli se nekomu vyplati trendy SUV: vyssi vaha, vetsi odpor vzduchu, vyssi spotreba, cena vozu.

0/0
10.12.2016 18:30

J58i96ř55í 17S51c96h14w30a74c86h 8478114248616

při současném trendu nárůstu dojezdu bude dojezd elektromobilu za 10 let cca 500-600 km

vzhledem k efektivitě čístění spalin už samotná uhelná elektrárna vyprodukuje méně spalin, než auta pro které vyrobí elektrinu, nemluvě o kombinaci uhelných, vodních, slunčních, vetrných a jaderných elektráren. další výhodou je že i ta nejsmradlavější elektrárna nefouká ten svůj smrad rovnou na chodní a do oken.

0/0
10.12.2016 22:02

J11a15n 12T83a92r22a18b73a 4306906589639

Jistě, akumulátor samotný je slepá cesta, pomalý málo účinný. Řešení je kondenzátor. Jenže ty jsou v plenkách. A navíc, jak je u elektropumpy nabíjet? Na dnešních obvyklých 900km v oblíbených SUV potřebujete dejme tomu 65l nafty nebo 80litrů benzínu, to je brutto přibližně 700/900kWh, po odpočtu ztrát spalovacího motoru netto dejme tomu 300kWh, 20% vám zajistí rekuperace, potřebujete tedy "natankovat" 200-250kWh....I kdybyste takový kondenzátor už měl, dokáže vám to poskytnout čerpací alias nabíjecí stanice za dnešní tankovací dobu 3-5minut? Ani omylem. A ještě hoooodně dlouho to umět nebude.

+4/0
10.12.2016 22:24

A95l40e46š 81V31í37t96e91k 2385112717721

Ten nárůst dojezdu bude podobný švindl jako pokles normované spotřeby u aut v posledních 10 letech. Tam byste také mohl říct, že při současném trendu budou auta se spalovacími motory za 20 jet jezdit bez benzínu a za dalších deset let budou benzín jízdou vyrábět:) Vše je již na hraně fyzikálních zákonů a protože se používají pořád stejné akumulátory, dojezd se nezvýší. Obdobné je to se spotřebou spalovacích motorů, jsou na hraně teoreticky možné termodynamické účinnosti a dál už se dostat nedá.

+1/0
10.12.2016 23:31

M49i53r24e68k 30G81a83j51e98r 5911346759300

Chybi mne tam otazka, kdy ocekava prvni hacknuty Kodiaq a jak budou resit bezpecnostni diry.

+1/−5
10.12.2016 16:41

J98a28n 89T80a83r75a64b57a 4876116729839

Blbost, naprostá.

0/0
10.12.2016 22:26

J92i64ř20í 14T31e32p10r 4427390435485

Tak bude se vyrábět Š1203 nebo ne? To jsou jen samé fámy a spekulace, ale seriózní informace žádná. ;-)

0/0
10.12.2016 16:31

J97a49n 53T47a16r17a63b13a 4156706609329

Dvanácettroska? A proč, proboha, to byla jedna z nejhorších dodávek na světě.

0/0
10.12.2016 22:27
Foto

V18i16k21t54o34r 17Š24k61o52d50a 1835363260733

77 mega aut za rok...Uff. Nepotřebujeme války, ani islámský fanatismus - my se tu zahltime auty..

+5/−2
10.12.2016 15:48

J46a76r68o34s43l89a65v 79K91ř41i39v37á57n50e33k 4965673222418

Je to dost málo. Znamená to jedno auto za 80let na jednoho obyvatele zeměkoule. To jsme my ta lepší civilizave kážem vodu a sami pijem víno. A ještě takové hloupé hnidy jako ty ze své přežranosti plancaj nesmysly.

+1/0
10.12.2016 22:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.