Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drážní úřad odstavil rychlík GW Train. Strojvedoucímu chyběly papíry

Hned druhý den provozu rychlíků mezi Plzní a Mostem musí čelit soukromý dopravce GW Train Regio problémům. Drážní úřad zakázal jízdu jednoho z pondělních spojů kvůli tomu, že strojvedoucí firmy neměl podle kontroly všechna potřebná povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L11i76b15o41r 31Z26a96v49ř47e71l 8469956981402

To je tak vždycky, kam se vetře soukromník je vždy problém a to nejen v dopravě!!

0/−1
14.12.2016 4:19

M76i13l97o96š 45D73v62o91ř80á59k 8225337506271

kluci z drazniho uradu se prisli mrknout, kdo to leze CD do zeli a trochu je okourit...

Klasicka sikanozni akce s vyuzitim arogance moci nad sebou.

Anebo je tam poslal skrze toka babis, ze to tam nevyhral jancura? taky bych se nedivil...

+2/−2
13.12.2016 16:15

P70a22v87e10l 81N22o60c56a56r 6989519316695

Zase nepovedená senzace z pohledu iDnes.

Nebyl odstaven rychlík ale jen strojvedoucí.Rychlík mohl dále pokračovat s jiným strojvedoucím.

Koukám že berete pisálky i ze zvláštní školy, viz Banga.

+3/−2
13.12.2016 13:27

I16v66a69n 96H92o17l40a73s 5287667888137

A kde se tedy vzala ta informace o NAD a více jak šedesátiminutovém zpoždění v citaci zástupce provozovatele?

+2/0
13.12.2016 13:32

J81i92r47k84a 33D80v19o92ř55á32k 4765590583948

U menšího dopravce je to přece prakticky totéž.

+1/0
14.12.2016 17:00

D26u27š25a56n 51D97ě93d52i91č 9845231895246

Zajímalo by mě kolik kontrol udělá DÚ ročně u ČD a u soukromníků. Řekl bych že poměr je tak 1:2 ;-€

+1/0
13.12.2016 13:10

M39i42c85h95a92e31l 20S78t40a67n18o71v74s69k21ý 6757605448914

Vzhledem k tomu, že poměr vlaků je odhadem sto až tisíckrát ve prospěch ČD, je nutno teto údaj relativizovat na 1:200 až 1:2000;-D

+1/0
13.12.2016 13:24

J47i44r21k23a 55D13v20o47ř14á86k 4495540983198

Tisíckrát už dávno ne. Stokrát s určitou nadsázkou možná.

+1/0
14.12.2016 17:22

J90i94r63k22a 45D79v65o36ř83á47k 4865560483798

...teda pokud jde o osobku. U nákladů to vůbec tak propastný rozdíl nebude.

+1/0
14.12.2016 17:23

M33i33c40h26a33e78l 96S75t93a31n72o50v88s20k72ý 6737525278624

Spíš než buzerování státních úředníků bych to viděl na předsmrtnou křeč ČD, které se neštítí ničeho, jen aby poškodily konkurenci. Že jim jde Drážní úřad na ruku se nedivíc, dříve ČD+SŽDC+DÚ skoro jedno a totéž byly. Jenom by mě zajímalo, jestli tahle čilí jsou úředníci Drážního úřadu i na mašinfíry od ČD.

+4/−4
13.12.2016 13:01

P71a64v78e26l 22M48a97t22o80u17š36e75k 5670567708674

Pokud si pamatuji, tak dříve DÚ na ruku ČD rozhodně moc nešel.

+2/−1
13.12.2016 14:15

L80i63b19o38r 74K40l92a28s68n90a 1712386764265

Dekuji CD, ze jsou tak arogantni, a nedovoli vzajemne uznavani jizdenek. Diky tomu budu muset platit o to vic, jezdim trasu Most-Plzen a pekne se to prodrazi. Rv

+3/−4
13.12.2016 12:48

J21a72n 44K39o85b17ě67r54s23k13ý 1840796841943

Spíše Ministerstvu Dopravy, které nějaké uznávání jízdenek neřeší a nedokáže si zkrotit svoji společnost (ČD).

+5/−2
13.12.2016 13:01

F86r93a96n82t42i48š15e92k 88M18a33t96ě34j85č97e52k 7573352823141

A proč si chytrouši neuznávají jízdenky mezi sebou, RJ, ARRIVA a GW Train?

+4/0
13.12.2016 14:13

L90i25b13o33r 27Z84a60v23ř18e94l 8359886591172

Poděkujte sobě hlavně, vy jste chtěli konkurenci!!

0/0
14.12.2016 4:23

J32a81n 96J74e55m43e76l16k78a 1555300

Proč by chtěl dopravce uznávat levný tr10. Tak na tom více vydělá. Zákazníků s IN 25 přece podražil.

0/0
16.12.2016 21:50

R61a19d42e68k 25P60l37a53ň12a89n94s77k92ý 3596255639530

Krásná ukázka arogance a nesmyslného buzerování ze strany státních úředníků...

+1/−6
13.12.2016 9:15

P79a79v22e97l 17M73a77t74o69u60š60e37k 5700247198334

1) Z pouhého článku nelze vydedukovat, jak to přesně bylo, kdo byl v právu.

2) Kdyby v této otázce žádná, jak píšete, "buzerace ze strany státních úředníků" nebyla, byl by na dráze za chvíli stejný bordel jako v silniční dopravě, ovšem s ještě mnohonásobně tragičtějšími následky.

+5/−1
13.12.2016 10:22

M76i95l33o50š 79D49v79o73ř61á15k 8155427866281

pod podobnou ideu se da schovat spousta svinaren...

+1/−1
13.12.2016 16:17

P80a95v28e23l 61M98a74t18o63u11š68e89k 5490897768924

Dnes, kdy si může po tratích jezdit prakticky kdokoli s čímkoli, je kontrola zapotřebí daleko více než v minulosti. Jestli příslušný kontrolor překročil svoji pravomoc nebo přijal nepřiměřené opatření, to už je věc druhá, ale to z článku nevyplývá.

0/0
14.12.2016 7:41
Foto

O73t29a 80L68ö69b81l 8299399136988

Na co jsou krásné vlakové a moderní soupravy, když musí jeti na trati která je konzipována jako jednokolejka ještě z doby Rakouska-uherska.....

+1/−2
13.12.2016 8:10

F39r42a33n55t68i71š42e82k 41M78a41t52ě10j57č33e11k 7863682493211

Tyhle krásné moderní soupravy stály v Německu v kopřivách a čekaly na sešrotování.

+2/0
13.12.2016 9:03

F58r39a82n84t21i40š22e15k 59M21a23t97ě82j58č98e45k 7753392553981

Arriva vlaky, která patří do skupiny Deutsche Bahn, dovezla před několika dny další várku ojetých a v Německu vyřazených motorových vozů řady 845. Paradoxní pak je fakt, že stejný dopravce dříve stáří vozidlového parku Českých drah kritizoval. Arriva plánuje vyjet se svými vlaky mezi Prahu a Sušici, nebo do Nitry na Slovensku. Prioritou tak i nadále zůstává mezinárodní spojení Prahy s Trenčínem.

+3/0
13.12.2016 9:16

M27i17c17h44a24e42l 76S79t21a46n79o41v69s62k87ý 6797125498694

Mě je osobně jedno, jak jsou vlaky staré, když jsou vevnitř pohodlné čisté a nejsou přeplněné.

Docela nerad jezdím RailJety od ČD, jsou sice moc pěkné (určitě 100x lepší než Pendolína), ale narvaný lidma, co jedou z Vídně či Štýrského Hradce.

Když pojedu ze Smíchova do Holyně 10 minut třeba dřevěným Hurvínkem z 50. let, je mi to fuk, spíš mi vadí podělaný hajzly.

Pojedu-li z Prahy do Budějic koženkovým vlakem, co se mlátí ze strany na stranu, už tak už moc jedno mi to nebude. Ale když si nemůžu vybrat, tak co nadělám.

Nejel jsem sice tímhle renovovaným RegioSprinterem, ale před mnoha lety původním ano, a určitě to bylo lepší, než Orchestriony předělaný na Regionovy. Tak bych jim ten starý podvozek moc nevyčítal. Netroufám si tvrdit, že ČD na téhle trati dříve provozovaly něco lepšího. Ale kecy mají.

A včera jsem jel s fungl-novým rumunským vozem Astra v Jančurově RegioJetu, nově renovované vagóny od ČD jsou skoro lepší (pravda, nemají v každém opěradle televizi). Tohle sebou mlátí na každé výhybce. Zlatý-stříbrný postarší vagony Eurocity od MÁV.

Takže kritérium, jak je vlak starý, u mne neobstojí. Pohodlné může být kdeco, když je tam uklizeno, čistý záchody a dost místa na nohy (jsem dlouhý), jsem spokojený. Ovšem chápu, že stanovit nějaké rozumné kritérium do výběrové řízení je obtížné.

+2/−1
13.12.2016 13:22

J56a41n 29T76a81r66a27b53a 4276986339659

Apropos, jak zajistí to "seznání trati", když dopravce začíná? Že by si ho napsal, protože přetáhl fíru od ČD, který po té trati už někdy jel? Nebo trať projde pěšky? Nebo ho prostě našvindluje jako ČD pro "celou síť SŽDC"?

+1/−7
13.12.2016 0:52

J21a39n 92S21ů41r32a 4755503963962

Třeba tím, že před zahájením provozu proběhne několik zkušebních jízd, jako v tomto případě.

+6/−1
13.12.2016 7:19

J45i35ř48í 74Č42e66r22n94ý 6208643720888

I na zkušební jízdu musí mět seznání trati.

+1/−2
13.12.2016 7:42

V84a52c85l86a39v 61H56a25j32e62k 3226229239

no tu musí absolvovat s pilotem, tedy strojvedoucím, který to seznání má.

+8/0
13.12.2016 7:47

V29a40c68l76a48v 78H73a29j58e43k 3826519439

Podstatné je jak to řeší legislativa. Za názor odborníků by se asi v tomto případě dalo brát pouze vyjádření MD jako tvůrce zákona o drahách a prováděcích předpisů. Pane Sůra jak je toto upraveno zákonem o drahách a příslušnými vyhláškami??

0/0
13.12.2016 7:46

J91a83n 86T14a13r22a11b48a 4496186689549

Konkuruje státním ČD, tedy mu státní úředníci musí patřičně opepřit živobytí. Absence nesmyslného papíru, který DÚ samozřejmě může ověřit jinde, je docela trapnou záminkou, kterou ostatní formálně obcházejí. ˇUředníci by v tomto případě měli jít před soud za zneužití pravomoci, neboť ji vykonávali v rozporu se zákonem. A navíc tím způsobili škodu jak hmotnou, tak na právech jiných, tedy provozovatele a cestujících.

+9/−11
13.12.2016 0:45

F45r45a87n49t81i23š71e35k 62M29a46t81ě35j43č25e92k 7253642923521

Měl doklady v pořádku, nebo ne. To je oč tu běží!

+5/−1
13.12.2016 5:24

F13r87a27n64t40i45š58e18k 98M22a80t89ě60j18č93e43k 7383412193601

Pak to končí takto.

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/doprava/trat-benesov-praha-stoji-vlak-v-cercanech-projel-navestidlem_398054.html

Arriva

http://zpravy.idnes.cz/srazka-vlaku-u-rehlovic-0sa-/krimi.aspx?c=A151030_075406_krimi_cen

StrojvedoucíUnipetrolu zaspal a narazil do vlaku jedoucího před ním!

http://www.klubfoticu.estranky.cz/clanky/nehoda-v-ceske-trebove.html

Strojvedoucífirmy AWT zřejmě projel návěstidlo, které v minulosti krylovlečku Primony, zakazující jízdu, a narazil do konce nákladníhovlaku

+4/−2
13.12.2016 5:33

J69a79n 17S39ů64r49a 4315773783842

škoda, že vybíráte příklady jen soukromníků. Státní dopravci a jejich zaměstnanci nikdy nechybují, že

+3/−4
13.12.2016 7:20

P54a34v52e74l 12M42a57t69o84u51š76e23k 5270627168654

Nástup různých dopravců s sebou bohužel různá rizika nese.

0/0
13.12.2016 8:02

J91a73r35d31a 59H85a33l83t90m42a17r 3200343749946

........cha cha - poznání na celé síti SŽDC..........

+4/0
12.12.2016 22:28

R36o40s30ť37a 35J64a18n42č91a11r 4797709331196

Německé "postupy" dorazily do ČR

+7/−6
12.12.2016 22:19

P92a65v89e75l 58M83a39t13o52u63š94e47k 5280907208984

Jaké německé postupy? To si jako myslíte, že jinde ve světě si strojvedoucí může sám jet po neznámé trati?

+3/0
13.12.2016 8:03

M49i59c59h75a80l 86M86a42r78e39k 2365657923382

On ale seznání s tratí měl...

+2/−2
13.12.2016 8:30

P57e16t62r 59Š81i48m51r30a58l 4267217955375

Ano. V Německu může za určitých podmínek jet strojvedoucí po neznámé trati.

Lze to u vlaků do rychlosti 100 km/h a na tratích, kde to není výslovně zakázáno (a moc jich není).

+2/0
13.12.2016 11:36

P76a72v39e26l 89M51a81t11o40u20š73e42k 5210787138434

Tratě jsou všechny plus mínus stejné, problémy mohou nastat v komplikovaných stanicích a žel. uzlech.

0/−3
13.12.2016 14:17

I78v53a13n 46H59o34l46a41s 5647407378597

To není pravda a právě proto se musí dělat to seznání. Bez něj je problém třeba vůbec včas zjistit, kde je nějaké hlavní návěstidlo (případně které platí pro moji kolej), jak třeba vychází na konkrétním místě zábrzdná vzdálenost atd. atd..

+2/0
13.12.2016 14:42

P97a39v11e58l 68M90a58t64o15u98š19e75k 5500567558754

Samozřejmě, ale zase je řeč hlavně o stanicích. Pochopitelně, že např. kvůli mlze je seznání nezbytné i na širé trati, ale stanice jsou vždy komplikovanější.

0/0
14.12.2016 7:45

Z51d85e48n37ě72k 26F25i46l67i91p 7894271481924

Draznimu uradu je jedno jestli cd nebo regio nebo x jinych

+11/−4
12.12.2016 21:48

J84i34ř20í 53M51a41c80e71k 3835525864531

Myslíte?

+5/−5
12.12.2016 22:12

J77a73n 53T93a69r18a76b89a 4656226539879

Není. Státní dráhy jsou hájené, dopravní podniky s tramvajemi a trolejbusy šikanované jen mírně. soukromí dopravci a lanovkáři šikanovaní velkolepě. Tedy "jak jsem z důvěryhodného zdroje slyšel", že.

+5/−5
13.12.2016 0:46

P32a34v22e85l 21M11a97t67o47u66š16e34k 5510407138144

Kdyby chtěl Drážní úřad soukromé dopravce opravdu šikanovat, tak by ani neschvaloval jejich vozidla (většinou zahraniční z druhé ruky) pro provoz na našich tratích. Důvod by se jistě vždy nějaký našel.

+8/0
13.12.2016 8:07

J43i70r24k64a 83D84v72o47ř72á23k 4975300183708

Pro příklady by mohl jít do Německa.

0/0
14.12.2016 17:07

R12u29d21o65l64f 28K17o67m85á71r50e88k 7848399162469

.. chybely mu papiry na hlavu

+2/−6
12.12.2016 21:13

J47a39n 94T14a14r39a73b47a 4856366129379

Proto nebyl úředníkům roven....vyvyšoval se nad ně aniž by cekl.

+1/−1
13.12.2016 0:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.