Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poláci dokázali vysoudit přes miliardu za pozdě dodaná pendolina

Soudit se za zpoždění dodávek nových vlaků se železničním dopravcům může i vyplatit, ukazuje čerstvá zkušenost z Polska. Tamější státní dopravce PKP Intercity vyhrál arbitráž nad společností Alstom, která mu má za pozdní dodávku objednaných pendolin zaplatit 50 milionů eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a41n 94J23e20m36e81l86k57a 1205500

Ne, že by mi tady tento nákup Pendolín PKP přišel nějaký výborný.

Ale pro všechny papeže, na tom vláčku je z boku taková žlutá cedulka. A ta je na všech podobných nových moderních PKP vláčcích. A znamená, že byly pořízeny z dotací EU. Na PKP. A to je nejefektivnější způsob s dobrým managementem.

Jinými slovy. Poláci mají pokud se dobře koukám 18 nových Pendolín, 20 Pesa Dartů, 20 Flirtů. A tedy na nejspíše značné části páteřních tratí jezdí zcela novými vlaky. Bez takového zadlužení PKP. Když jaksi čeští politici se nehrnou ani po 50 letech do nákupu nových vagonů a vlaků.

My 6 railjetů za peníze ČD, další byly zrušeny. U nás někdo řval proti jasně dotované lince Brno-Břeclav-Olomouc a dotaci pro ČD na nová vozidla.

K tomu na rozdíl od nás staví na 200-250 za peníze EU.

Pesa je dnes podle mě dál než my a Škoda.

+2/0
13.12.2016 21:35

V18o93j50t53ě17c78h 43H29a40n15á38k 8335761931744

S tou Pesou bych si tak nefandil. Ty jejich diesely pro rychlíky v Polsku mají provozní spolehlivost asi 60%, to na novou lokomotivu není mnoho.

0/0
14.12.2016 9:30

J24o66s22e43f 72H61o42n83e50š 7191362970123

Nevím,jestli se PKP cítí jako vítez.Za cas bude potrebovat servis a Alstom si rekne o penízky navíc

+1/0
13.12.2016 19:23
Foto

I10m96r34i77c24h 79S28u36c54h81a44r82s66k14ý 8806623695171

U nás museli změnit normu ČSN, aby vůbec mohlo Pendolíno začít jezdit ?

Polsko naopak dostane odškodnění.........:-/

Asi něco shnilého je ve státě ČD:-PRv

0/0
13.12.2016 18:37

D27o29m44i21n24i73k 23Ž46ď87á74n20s98k44ý 7790808407293

Někdo umí a kdo neumí ten čumí :-)

0/0
13.12.2016 18:04

M42a79r59t19i96n 74K47l68u84v76á60n16e56k 9612308793113

V poho...však to niesu nikoho peniaze...

0/0
13.12.2016 18:00

I19v77a67n 87M82a59r64e77k 6914538262

"Pendolino" stejné jako "kachny" jezdící v Japonsku . Rv

0/0
13.12.2016 16:55

J54o46s64e12f35f 84M47u81s19i97l 7309545956520

To by se u nás nemohlo stát, protože je od výrobce namazáno. A když by se soudilo, tak by se nemazalo.

+1/0
13.12.2016 14:02

P39e96t62r 40S41i23m88e28k 6431693129724

když vidím co se všechno v Polsku vyrábí a jak se tam buduje, staví,..Poláci nás v životní úrovni přeskočí mílovým krokem.

+2/−3
13.12.2016 13:48
Foto

B41o58h30u94m41i15l 31P31r23o47c21h57á80z70k23a 9482699124880

Jděte se tam někam podívat. Zas taková hitparáda to není. A to to mám opravdu rád.

+6/−1
13.12.2016 14:16

D33o71m44i52n61i12k 47Ž59ď39á37n35s13k93ý 7980628537873

to opravdu nehrozí. struktura hospodářství to nenasvědčuje ani za 20 let

0/−2
13.12.2016 18:05

J60a24r66o25s33l74a39v 91L84á14z58e69ň98s49k58ý 3413803782100

Stejně je poučné vzpomenout si, jak velká kauza u nás byl nákup Pendolin státním dopravcem. A když pak vlaky na tuto trať nasadily dvě soukromé firmy, tak šlo všechno v tichosti a bez sebemenšího ohrožení státních peněz. Můžete sice namítnout, že LE a RJ mají horší vlaky, ale výsledná kvalita servisu je srovnatelná s Pendolínem.:-P

+1/0
13.12.2016 13:25

J95a15n 67J92e92m54e90l92k86a 1435270

Ano, ale příběh začíná v roce cca 95.

+1/0
13.12.2016 21:40

T27o27m34á86š 55K44r73a10i96n15a 7604750964878

Hmm, vynutit si slevu za nesplnění podmínek smlouvy, to je toho... To u nás, to jsou jiní fištróni! Koupit vlaky, které nikdo nepotřebuje, s horšími parametry, než Poláci, skoro za stejnou cenu, ale bez depa. Nicméně zase s pětiletým zpožděním sedm kousků za cenu deseti, no nekup to! A pak, především, světový unikát: zaplatit pokutu za nedodržení smlouvy protistranou. Navíc za nákup nejdražších lokomotiv na světě, co se stejně dodnes nedají použít. Ty velké peníze si management ČD opravdu zaslouží, něco takového by obyčejný manager nikdy nedokázal!

+30/0
13.12.2016 12:14

T89o40m87á76š 70N22o30v61o56t81n92ý 4310728698417

Jste rychlejší v krátkém souhrnu, jak nakupuje národ hlupáků versus Pšonci.

0/0
13.12.2016 13:00

J80a51n 57B67i55e41l52i73k 2627127951168

Podle toho vyse napsaneho nejsme narod hlupaku, ale vycuranku.

+2/0
13.12.2016 13:09

J77a13r90o54s90l94a15v 64T59í15n19e71k 4144378650692

Stejné jako ČA nakoupila L-159 zbytečně moc. Nyní je amíci koupili za hubičku a budou je používat jako cvičné terče .

0/0
13.12.2016 18:32

T51o93m34á70š 13H67o25l62e13k 5185510561467

"Ten skončil opačně: za zpoždění musí naopak platit České dráhy, protože v jednu chvíli přestaly za nedodané lokomotivy platit." - to jen svědčí o ynteligenci českých soudů. Platit za nedodané zboží to se může stát snad jen u české justice.

0/−1
13.12.2016 12:08

T65o34m74á74š 16H51o57l65e37k 5115350671157

Samozřejmě inteligence soudců může být v pořádku, ale tady se jedná o takovou tu ynteligenci, které souvisí s korupcí.

+2/−1
13.12.2016 12:09

I80v74a41n 84H62o28l75a81s 5327677768357

Především svědčí o ynteligenci diskutérů, že mají hned jasno v cause, kde z konkrétní obchodní smlouvy neviděli ani desky.

0/0
15.12.2016 0:01

J12i20ř87í 37J51u82r53á58š27e93k 8797445960977

Podle videa měli Poláci rozum a mají Pendolina se čtyřmi sedadly v řadě. Ne jak u těch českých, kde jsou pouze 3. Potom se jejich provoz zbytečně prodražuje a ve špičkách jsou ostatní spoje přeplněné.

+1/−6
13.12.2016 11:50

T84o17m14á24š 91H98o13l97e85k 5495300271547

Tak tady měly rozum české ČD a nikoli Poláci. Možná se Poláci a vy ve vlaku rádi mačkáte. Normální lidé mají rádi pohodlí a jsou rádi, za 3 sedačky v řadě. 4 sedačky v řadě může mít regionální rychlík nebo osobák.

+6/−2
13.12.2016 12:05

J32i80ř64í 43K66o96c48u13r41e69k 6385854285808

Osobák má zhusta 2+3 v řadě. Nevěříte? Tak nastupte do 810

+2/0
13.12.2016 13:34

J18a86n 86D94v96o87ř64á42k 4673772173747

Ano vlaky dodávané před čtyřiceti lety měly skutečně uspořádání 2 + 3. A před omsdesáti lety se jezdilo na žebřiňáku...

+1/0
13.12.2016 16:40

J77i32ř14í 33J47u16r34á37š30e77k 8627595230467

Asi moc vlaky necestujete, že? Pokud chcete mít dostatek prostoru, vždy je k dispozici první třída. Zrovna Pendolina jsou vzhledem k hmotnosti a počtu míst značně neekonomická. Řekněte mi, které otevřené vozy u nás pro druhou vozovou třídu mají tři sedadla v řadě.

Pendolina by tak mohla převážet až o 100 cestujících na spoj více. A to by se ve špičkách určitě hodilo spoustě cestujících.

0/0
13.12.2016 14:27

P58a94v53e46l 74P38r73o27k93o20p 6988542335390

Pendolina mají oproti běžným vozům užší interiér kvůli systému naklápění (tedy ta polská (ne)pendolina naklápění nemají - lze dodat dodatečně) a čtyři sedadla, ač ve dvojce, by byla pro delší cestování a prezentovanou kategorii vlaku (SC) dost nerozumná. Stačí se podívat na fotky sedaček druhé třídy polského vlaku, jak hodně úzká jsou.

0/0
13.12.2016 17:35

P89a89v22e85l 35S90e29d26l97á17k 3310316618891

Škodovka zaměstnává naše lidi a platí tady daně, odlišný přístup je logický.

+1/−4
13.12.2016 11:39

J59a40n 34C36e80p60e38k 1684876300

Tak že vám je jedno, že z peněz daňových poplatníků se platí pokuta někomu na Kypr? Z logiky věci byly poškozené České dráhy, ale peníze vysoudila Škoda.

+10/0
13.12.2016 11:41

P12a78v11e59l 37S92e34d92l82á93k 3470406658761

Vidíte to příliš jednoduše. Kvůli Škodovce se dvakrát měnila evropská homologace lokomotiv, aby nebyla připuštěna do první ligy. Nikdo by nám např. neprodával RailJet tak výhodně, kdyby tu nebyla Škodovka. Opravdu nevidím důvod Škodovku trestat.

+3/−4
13.12.2016 11:49

R34o32m27a41n 95S46t25o53n75e83k 1669633859711

podezření na korupci a předražené zakázky pro ČD, myslim že je tu dost důvodu proč ji trestat

+2/0
13.12.2016 12:03

T72o71m10á30š 12H90o82l55e88k 5685880151817

Tomu se říká volný trh alá Německá říše

0/−1
13.12.2016 12:10

P38e48t66r 52P29e74t56r 6123582438963

Nemenila. Skodovka mela vyvijet lokomotivy podle starych norem ovsem meli nekolikalete zpozdeni a proto je nasledne musela prestavet na nove normy. Ovsem to je tak, kdyz prodavate zbozi, ktere maji designeri zatim jen ve skicaku

+3/0
13.12.2016 12:23

J72i51ř15í 58K12o26c92u72r16e62k 6305204935268

Norma se měnila pouze jednou. A to to v době, kdy Škodovka ještě neměla ani jednu lokomotivní skříň svařenou.

+2/0
13.12.2016 13:37

T37o73m92á77š 42H58o52l90e63k 5865140191417

tomu se říká lobing a korupce

+1/0
13.12.2016 12:08

M46a88r39o68š 24P38o13l57i59a85k 1332536727746

Takze polaci delali problemy se schvalovacim procesem a pak je jeste oskubali ;-DR^

+1/−2
13.12.2016 11:38

V97í29t 18Č38e71r35m91á10k 1624342253842

Geniální řešení.

+3/−1
13.12.2016 11:42

P53a81v87e28l 54S92e84d55l83á76k 3920156808901

Zanedlouho se to Polákům vrátí jako bumerang, o tom nepochybujte.

+2/−1
13.12.2016 11:50

P68a77v87e69l 34S69e82d37l91á43k 3770746478151

Schvalování není sranda. Každopádně máte pravdu, že postup Polska vůči Alstomu je nesolidní. Až zase budou něco potřebovat, tak budou muset pořádně připlatit. Udělat elektrický vlak kompatibilní s "východními" zabezpečovacími obvody umí nejlépe Alstom, pak Škodovka a snad Siemens.

+1/0
13.12.2016 11:43

M54a88r75o44š 97P53o59l75i71a66k 1782596867296

Vicemene souhlasite, proc ten minus ? ;-D;-D;-D Nicmene, Alstom mel vlaky nalozit, dovezt a postavit to polakum do depa ... tim by dodavka byla uskutecnenena a schvalovaci proces by nemel byt predmetem dodavky samotne (vyroba fyzickeho stroje). Samozrejme Alstom urcite zamerne polakum nedodaval nic co by nemelo byt shvalene ci nekompatibilni s jejich systemy... A ano souhlasim, on si to Alstom vybere jinde ... a polaci to stejne jednou zaplati ;-D

0/0
13.12.2016 11:49

P41a31v35e12l 57S80e65d23l22á92k 3100556118251

Nějak z toho nedokážu mít radost. Nicméně za mínus se omlouvám, nesprávně jsem Vás pochopil.

0/0
13.12.2016 11:51

I88v53a49n 78H55o78l11a93s 5117587178367

> a schvalovaci proces by nemel byt predmetem dodavky samotne

Takovou smlouvu by žádný myslící dopravce s žádným dodavatelem nepodepsal.

0/0
15.12.2016 0:05

J40i92ř15í 30K89o73c81u62r95e69k 6175754275658

Snad jo? Takže není jisté, že tady loko zn. Siemens jezdí? A kde máte Bombardier? Aha, těch 20 Traxxů je asi taky nic.

0/0
13.12.2016 13:43

J48a40k76u81b 43Š51a51f43a85n28d26a 7985147181281

To by ostatně nemusel být špatný kšeft. Výrobce musí státnímu podniku zaplatit penále za pozdní dodání způsobené schvalovacím procesem, který má ale v rukou jiná státní organizace.A pokud se té nepodaří prokázat úmyslné zdržování, stát ušetří miliardu.

+17/0
13.12.2016 11:25

I46r30e76n93a 31P49l72a18c90h13e36t72k48o29v29á 1456724616880

U nás byli úředníci naštěstí moudřejší :)

0/0
13.12.2016 11:24

F39r69a27n28t24i65š83e96k 17V86r13á90n68a 5739442583491

To jenom ČD místo soudů řeší vše přes podplacené arbitráže, aby pak ještě platily miliardové pokuty gaunerům sídlícím na Kypru Rv Pak se nedivte, že oproti dynamicky se rozvíjejícím Polákům Češi stagnují.

+9/0
13.12.2016 11:17

T40o81m95á26š 75H32o84l78e17k 5775130231667

přesně tak, za naši stagnaci a nevyužití potenciálu země může korupční prostředí

0/0
13.12.2016 12:12
Foto

A81n53d47r25e77a 57Š28r11e61t38r46o52v65á 7301865210678

Je skoda, ze se nenapise, ze PKP zastupovala jedna mistni kancelar, je to tedy i nas uspech. Je sice fakt, ze zastupovala i ty CD a tam to moc nevyslo :-), ale i tak.

0/−1
13.12.2016 11:11

J98a13n 69S79ů14r90a 4655723633472

Která?

0/0
13.12.2016 12:03
Foto

A42n49d17r86e79a 82Š49r14e59t53r52o95v86á 7401475780528

NEvim, jestli to mohu rici, pracuji tam. A vy ty informace nemate? Neni na to treba nejake embargo :-)?

0/0
13.12.2016 12:47

J58a73n 19S11ů97r66a 4485783103532

Nemám a není :-)

0/0
13.12.2016 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.