- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ne, že by mi tady tento nákup Pendolín PKP přišel nějaký výborný.
Ale pro všechny papeže, na tom vláčku je z boku taková žlutá cedulka. A ta je na všech podobných nových moderních PKP vláčcích. A znamená, že byly pořízeny z dotací EU. Na PKP. A to je nejefektivnější způsob s dobrým managementem.
Jinými slovy. Poláci mají pokud se dobře koukám 18 nových Pendolín, 20 Pesa Dartů, 20 Flirtů. A tedy na nejspíše značné části páteřních tratí jezdí zcela novými vlaky. Bez takového zadlužení PKP. Když jaksi čeští politici se nehrnou ani po 50 letech do nákupu nových vagonů a vlaků.
My 6 railjetů za peníze ČD, další byly zrušeny. U nás někdo řval proti jasně dotované lince Brno-Břeclav-Olomouc a dotaci pro ČD na nová vozidla.
K tomu na rozdíl od nás staví na 200-250 za peníze EU.
Pesa je dnes podle mě dál než my a Škoda.
S tou Pesou bych si tak nefandil. Ty jejich diesely pro rychlíky v Polsku mají provozní spolehlivost asi 60%, to na novou lokomotivu není mnoho.
Nevím,jestli se PKP cítí jako vítez.Za cas bude potrebovat servis a Alstom si rekne o penízky navíc
U nás museli změnit normu ČSN, aby vůbec mohlo Pendolíno začít jezdit ?
Polsko naopak dostane odškodnění.........
Asi něco shnilého je ve státě ČD
Někdo umí a kdo neumí ten čumí :-)
V poho...však to niesu nikoho peniaze...
"Pendolino" stejné jako "kachny" jezdící v Japonsku .
To by se u nás nemohlo stát, protože je od výrobce namazáno. A když by se soudilo, tak by se nemazalo.
když vidím co se všechno v Polsku vyrábí a jak se tam buduje, staví,..Poláci nás v životní úrovni přeskočí mílovým krokem.
Jděte se tam někam podívat. Zas taková hitparáda to není. A to to mám opravdu rád.
Stejně je poučné vzpomenout si, jak velká kauza u nás byl nákup Pendolin státním dopravcem. A když pak vlaky na tuto trať nasadily dvě soukromé firmy, tak šlo všechno v tichosti a bez sebemenšího ohrožení státních peněz. Můžete sice namítnout, že LE a RJ mají horší vlaky, ale výsledná kvalita servisu je srovnatelná s Pendolínem.
Hmm, vynutit si slevu za nesplnění podmínek smlouvy, to je toho... To u nás, to jsou jiní fištróni! Koupit vlaky, které nikdo nepotřebuje, s horšími parametry, než Poláci, skoro za stejnou cenu, ale bez depa. Nicméně zase s pětiletým zpožděním sedm kousků za cenu deseti, no nekup to! A pak, především, světový unikát: zaplatit pokutu za nedodržení smlouvy protistranou. Navíc za nákup nejdražších lokomotiv na světě, co se stejně dodnes nedají použít. Ty velké peníze si management ČD opravdu zaslouží, něco takového by obyčejný manager nikdy nedokázal!
Jste rychlejší v krátkém souhrnu, jak nakupuje národ hlupáků versus Pšonci.