Diskuze

Poláci dokázali vysoudit přes miliardu za pozdě dodaná pendolina

Soudit se za zpoždění dodávek nových vlaků se železničním dopravcům může i vyplatit, ukazuje čerstvá zkušenost z Polska. Tamější státní dopravce PKP Intercity vyhrál arbitráž nad společností Alstom, která mu má za pozdní dodávku objednaných pendolin zaplatit 50 milionů eur.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J66a29n 51J55e47m47e72l75k20a

13. 12. 2016 21:35

Ne, že by mi tady tento nákup Pendolín PKP přišel nějaký výborný.

Ale pro všechny papeže, na tom vláčku je z boku taková žlutá cedulka. A ta je na všech podobných nových moderních PKP vláčcích. A znamená, že byly pořízeny z dotací EU. Na PKP. A to je nejefektivnější způsob s dobrým managementem.

Jinými slovy. Poláci mají pokud se dobře koukám 18 nových Pendolín, 20 Pesa Dartů, 20 Flirtů. A tedy na nejspíše značné části páteřních tratí jezdí zcela novými vlaky. Bez takového zadlužení PKP. Když jaksi čeští politici se nehrnou ani po 50 letech do nákupu nových vagonů a vlaků.

My 6 railjetů za peníze ČD, další byly zrušeny. U nás někdo řval proti jasně dotované lince Brno-Břeclav-Olomouc a dotaci pro ČD na nová vozidla.

K tomu na rozdíl od nás staví na 200-250 za peníze EU.

Pesa je dnes podle mě dál než my a Škoda.

2 0
možnosti
VH

S tou Pesou bych si tak nefandil. Ty jejich diesely pro rychlíky v Polsku mají provozní spolehlivost asi 60%, to na novou lokomotivu není mnoho.

0 0
možnosti
JH

J29o72s48e27f 63H56o17n73e83š

13. 12. 2016 19:23

Nevím,jestli se PKP cítí jako vítez.Za cas bude potrebovat servis a Alstom si rekne o penízky navíc

1 0
možnosti
IS

U nás museli změnit normu ČSN, aby vůbec mohlo Pendolíno začít jezdit ?

Polsko naopak dostane odškodnění.........:-/

Asi něco shnilého je ve státě ČD:-PRv

0 0
možnosti
Foto

Někdo umí a kdo neumí ten čumí :-)

0 0
možnosti
MK

V poho...však to niesu nikoho peniaze...

0 0
možnosti
Foto

I51v29a19n 12M19a82r12e61k

13. 12. 2016 16:55

"Pendolino" stejné jako "kachny" jezdící v Japonsku . Rv

0 0
možnosti
JM

To by se u nás nemohlo stát, protože je od výrobce namazáno. A když by se soudilo, tak by se nemazalo.

1 0
možnosti
PS

P40e57t12r 78S45i40m34e97k

13. 12. 2016 13:48

když vidím co se všechno v Polsku vyrábí a jak se tam buduje, staví,..Poláci nás v životní úrovni přeskočí mílovým krokem.

2 3
možnosti
Foto

Jděte se tam někam podívat. Zas taková hitparáda to není. A to to mám opravdu rád.

6 1
možnosti
JL

Stejně je poučné vzpomenout si, jak velká kauza u nás byl nákup Pendolin státním dopravcem. A když pak vlaky na tuto trať nasadily dvě soukromé firmy, tak šlo všechno v tichosti a bez sebemenšího ohrožení státních peněz. Můžete sice namítnout, že LE a RJ mají horší vlaky, ale výsledná kvalita servisu je srovnatelná s Pendolínem.:-P

1 0
možnosti
JJ

J77a21n 42J98e20m14e49l52k84a

13. 12. 2016 21:40

Ano, ale příběh začíná v roce cca 95.

1 0
možnosti
TK

Hmm, vynutit si slevu za nesplnění podmínek smlouvy, to je toho... To u nás, to jsou jiní fištróni! Koupit vlaky, které nikdo nepotřebuje, s horšími parametry, než Poláci, skoro za stejnou cenu, ale bez depa. Nicméně zase s pětiletým zpožděním sedm kousků za cenu deseti, no nekup to! A pak, především, světový unikát: zaplatit pokutu za nedodržení smlouvy protistranou. Navíc za nákup nejdražších lokomotiv na světě, co se stejně dodnes nedají použít. Ty velké peníze si management ČD opravdu zaslouží, něco takového by obyčejný manager nikdy nedokázal!

30 0
možnosti
TN

Jste rychlejší v krátkém souhrnu, jak nakupuje národ hlupáků versus Pšonci.

0 0
možnosti