- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zkrácení 30 minut rychle pomine, až jim ta D8 zase ujede, což na sebe určitě nenechá dlouho čekat. Teda, pokud nebude ŘSD mikroposuvy zase bagatelizovat a tajit. Pas se jednou změní v megaposuvy a konečně jim dojde, že měli dálnici vést jinudy.
Jinak - osobně raději pojedu vlakem o hodinu déle a pohodlněji, než se někde mačkat v autobuse. Letošní cesta z Británie do Čech "luxusním" zájezďákem Arriva Express, kam jsem se ani se svými 180 cm nemohl pořádně posadit, mě vyléčila.
..to je pravda. Jet takovou štreku autobusem, namáčklý jak v dobytčáku - to je šílená představa...
30 minut zkrácení je ptákovina. Když si vzpomenete, tak před Lovosicemi a z druhé strany před Trmicemi byla proměnlivá cedule, na které pravidelně svítilo, jak dlouho trvá cesta mimo dálnici po I/30 (podél Labe) resp. po I/8 (přes kopce). Standardní čas byl kolem 30 minut oběma cestami.
Nový úsek je dlouhý 13 km, se třemi už otevřenými km z Bílinky a 5 km z Řehlovic k nájezdu u Trmic je to celkem 21 km. Když to pojede autobus 100 km/h i s omezením v tunelech, bude jízdní doba 13-14 minut, tj. o 17, max. 20 minut rychleji než dnes.
Vono nejde ani tak o zrychlení, jako že se auta vyhnou městům. Jenomže zrychlení se lépe prodává a papaláši na to raději slyší. Klidem v ulicích se zavděčí pouze sockám dotčených měst (protože pracháči a papaláši se už dávno dstěhovali), ale zrychlení na dálnici se může týkat každého (především pracháčů a papalášů, kteří mohou své audiny honit 200 km/h). A politikům nejde o zkvalitnění života, ale populistické kecy, o kterých si myslí, že jim přinesou body.
Za 2 roky snad první republika postavila trať Brno - Kolín kvůli Sudetům. V úseku Havl Brod - Brno prý z velké části novostavba. Navíc je bez přejezdů. (Dodělána, elektrifikována, zdvoukolejněna za komančů v 50. letech)
A Slovenská Strela ji projela za 2h:50. S maximálkou 130.
Problém je v úseku Kolín Havlíčkův Brod, kde se to tehdy narychlo dělalo v původní stopě. A tam se jezdí jezdí 65 a spol.
Takže podle mě by bylo logické Kolín - Havl. Brod postavit novostavbu po 2025 jako první. (po Brno Přerov.)
A ne ji opět modernizovat do stejné původní stopy. (což už se děje, kde se to zvedne o 10% z 65 na 75 km/h)
K čemu přesně by byla novostavba Havlíčkův Brod-Kolín, když hlavní poptávka směřuje do Prahy a jedna nejvíce přetížených tratí je Praha-Kolín, které byste tíémto neodlehčil?
No - já mám s pojmem "železnice" spojený pojem "špína" ... a to jsem v těch vlacích proseděl hodně hodin ..
Já mám s pojmem "auto" spojeny pojmy "kolona", "nehody", "poplatky" a další.
Pořád si hrajeme na Západ, ale přitom z hlediska železnice jsme tak maximálně Indie.
Nechal bych vás jezdit po Indii celý měsíc, abyste to tady považoval za zázrak
Já se jenom zeptám, páč nejsem znalec. Ten autobus vyjíždí taky od Hlavního nádraží v Praze a končí na Berlin Hauptbahnhof? Nebo to je, že jede někde ze severního koce Prahy? A pak se teda započítává i ten čas od hlaváku? A ten autobus taky staví v Ústí nad Labem, Děčíně, Bad Schandau ( kde ho poctivě prolézá a jízdní doklady kontroluje německá Polizei ) a v Elsterweldě? Pokud ne, tak sorry ale mícháte hrušky s jabkama..... A jestli někdo považuje za výhodu o 6 korun levnější jízdenku na Jančuru tak ať si s tím dojde k doktorovi. Pro šťouraly, jízdenka za 270,- je jenom pro první čtyři místa na některé spoje. A na letiště Schőnefeld to vyjde levněji když pojedete vlakem a pak U - bahnem, než za 570,- Jančurou. Asi tak
To je tedy objev...
Praha - Ústí nad Labem - 106 km - 1 hodina 12 minut
Olomouc - Brno - 100 km - 1 hodina 35 minut
A pro srovnání:
Olomouc - Brno (autobus) - 1 hodina 5 minut.
Tedy například sem by mělo prvně oko Mordoru (státu) směřovat.
Tak ale porovnávat bezzastávkový autobus po dálnici s vlakem moc nelze, protože občané Prostějova, Nezamyslic, Ivanovic a Vyškova mají v případě busu smůlu. Každopádně první česká VRT bude snad právě řešit tento směr.
. . . . . "Zkrátí" o 15-30 min? Nechejme se překvapit , jak dlouhého trvání při současné kvalitě D8 to bude mít !
Dříve byla v každé fabrice železniční vlečka. Pamatuji jak se v 90 tých letech likvidovaly a rozkrádaly pro železný šrot.
Dnes mladí ani nevědí co to železniční vlečka je. Nebyly dálnice ani kamiony a zboží se vždy dostalo na pult . Ale to nemá dnes smysl ani říkat.
Ať žije betonová lobby sucha a povodně........
Dík p.Šmejdo za postřeh, v současné době se i u nás řeší tento problém .
VRT jsou fajn, akorát je otázka kdo tu legraci zaplatí. Uvažujeme o VRT, přitom nejsou peníze na mimoúrovňová křížení u stávajících tratí. Někdo mluvil o Švýcarsku, tam je ale trochu jiné HDP. Zadlužit se "na věčné časy a nikdy jinak" není fajn. Ono je taky možné, že vlivem "virtuální reality" potřeba fyzického cestování klesne, měli bychom budovat spíše "informační dálnici".
to jako že budeme pracovat virtuálně s tepla domova?