Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Proč tak trvá postavit dálnici? Každý úřední krok zabere roky

Dálnice D8 je hotová. O víkendu otevřeli poslední úsek přes České středohoří. Třicet dva let jsme kompletovali devadesát dva kilometrů. Co jsme to za stát, když nám stavba dálnice trvá tak dlouho? Máme mezery v infrastruktuře, a když chceme výstavbu uspíšit, tak to drhne, neboť procesy rozhodování jsou pomalé, strašně moc papírů a posudků, píše v komentáři externí poradce ministra financí Aleš Michl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M53a25r62t51i91n 17F23l27o47r42i33á45n 9949883388460

S ekonomikou a jejími vývojovými stupni souvisí především politika! Pokud naším vzorem bude nadále východ a nebudeme schopni se více učit od západu, především od Rakouska a Německa, tak nemáme šanci se dostat do zralého vývojového stupně tržní ekonomiky.

Naše zem je a nadále bude vnímána jako periferie západní Evropy.:-/

0/0
21.12.2016 13:50

S93t86a56n10i51s11l11a89v 38N62ý84v68l95t 2954925273

Dřív se budou auta vznášet, než se česká republika napojí na dálnice sousedních států.

0/0
21.12.2016 12:20

T62o79m95á88š 95H86u42d61e93č13e60k 3673393819103

"Spotřeba lidí u nás tvoří padesát procent HDP – není to konzum konzumů jako v Americe, kde spotřeba lidí vytvoří dvě třetiny HDP."

Aby ne, když nám stát sebere 60% toho, co vyděláme :-(

+1/0
21.12.2016 9:49

M47a79r96e95k 59J51a68n52e34č34k87a 1167476263311

Dal bych to k pobavení Japoncům, těch 92km dálnice po dobu 32 let. Asi by si mysleli, že se to stavělo pod mořem, nebo to jde celé tunelem přes obrovské pohoří ;-D

0/0
21.12.2016 0:19

D54a24v69i64d 98P10e41t59r61ž34e61l95a 2896424703180

Plácá o něčem, o čem vůbec nic neví. 1) Pokud existuje kvalitní dokumentace, není problém (ŘSD), 2) Pokud se nestaví salámovou metodou, není problém (povolení na každých 5 km), 3) Pokud chce mít stát kvalitní veřejnou správu (stavební úřady), musí ji zaplatit a není problém (ptákoviny jsou důležitější), 4) Pokud má stát kvalitní lidi na výběrová řízení, není problém (ptákoviny jsou důležitější). Každý proces chce svůj čas. Nicméně pokud by autor aspoň něco málo věděl, pak ví, že od podání perfektní žádosti do vydání územního povolení je cesta poměrně krátká, nikoli v řádu let, nýbrž v řádu roku (za předpokladů výše uvedených). A jestliže je situace jiná, pak lze bohužel jen uvést, že úředníci jsou neschopní (nekvalitní - nejsou peníze) a hlavně, mají strach - protože ve státní správě se začalo uvažovat ekonomicky a politicky (počet zrušených rozhodnutí, počet vydaných rozhodnutí, počet vyhověných žádostí politickým a jiným lobby atd...).

+1/0
21.12.2016 0:02

P49a47v87e97l 10N42o74v93á37k 4703648185801

A myslíte, že investice do infrastruktury budou jedním z hlavních volebních tahaku? Vsadím se, že spíš půjde o to, jak z nás vytáhnout ještě víc peněz, které půjde použít k ještě většímu přerozdělování. Místo budování prosperity budeme budovat rovnost v chudobě. Tragédii demokracie je nízká motivace politiků přemýšlet za horizont volebního období. ČR by mohla být bohatá země, ale není a nebude, dokud nepochopíme, že jediná cesta je přes investice, které na dlouhých obdobích bohatství znasobuji. Sociální dávky a dotace všeho druhu nikoliv.

+2/0
20.12.2016 22:25

R93i45c71h57a46r97d 73B81a10r80t87o28š 4729435629611

Protože u nás je v Kocourkově ;-).

+1/0
20.12.2016 22:23

Š80t26e95f47a67n 59F27r31i21č49a 7752378373456

No vida. Ani více než rozvážných 32 let výstavby D8 nezabránilo tomu, aby se postavil zmetek. Holt, práce kvapná málo platná.Rv

+7/0
20.12.2016 21:55

T33o78m66á88š 88T47a53t44í96č35e37k 5680592690358

Tak ta dálnica je hotová? Dobrý, šedesátkou jedním pruhem proti sobě, s výhledem a možností zamávání na odjíždějící druhou půlku hotového díla. :-/R^

+1/0
20.12.2016 21:48

M65a79r23t68i55n 54R67u69z22i43c27k50a 1462968316457

Joo, kdyby jen dalnici...

0/0
20.12.2016 21:36

M54i64c56h18a60e83l 53T25a17n89á82č 8898680771188

. . . + nezodpovědný politický parazit = předražená, zmršená dálnice pro smích celému světu.

Ani současný ministr dopravy se zatím moc nepředvádí. Jsme 100let za srovnatelným Slovenskem.

0/0
20.12.2016 21:35

M89i91c65h41a35l 17S81t81e76b62l66o 5339711484117

R^

0/0
20.12.2016 21:22

V56l22a61s80t71i22m50i18l 51H22a64l15a77š72t63a 8978901136534

Tak proč jste si nejdříve všimli EET v Chorvatsku?! Asi abyste snížili byrokracii :)))

0/0
20.12.2016 21:05

J34o84s14e70f 24M63i71š86k92o51v37s21k14ý 6232596763301

No zrovna u dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi by mi ani tolik nevadilo, jak dlouho se stavěla, ale její výsledná podoba. Paskvil, který zničil krajinný ráz unikátního území, stál šílené peníze a další obrovské peníze bude vyžadovat na svůj provoz a ještě může být kvůli sesuvům kdykoli zavřen. Přitom stačilo zvolit variantu dlouhého, která byla hodnocena jako stavebně výhodnější (méně riziková), méně narušující krajinu, stála by stejně peněz a byla by už 8 let hotová.

+4/−2
20.12.2016 20:47

L19u95k65á66š 80K49l53i76n30k39á19č28e78k 3711629788

Ten článek mi připadá jako snaha co nejvíc slovy neříct nic;-) Rozhodně ne to co slibuje titulek

+12/−1
20.12.2016 20:46

M46a63r95c85e97l 97B18i84l28č98í80k 1391170503551

Pak je někdy rychlejší si tu cestu vyšlapat cestou na úřady pěšky, než ji postavit.;-D

0/0
20.12.2016 20:34

R10o51b54e12r35t 46A72r84e41n37d49a84c53k53ý 6187310887582

Blbec. Vždy si něco přečte a pak to prezentuje jako své články na Novinkách, MF, apod. Zkrádka vládní poradce :-).

0/−3
20.12.2016 20:22

J74a50n 27K73u78b32a11l21e47k 4669100193456

Copak, agitacni článek pro Babise. Jak je tady všechno špatně a jenom oni ti zachrání?

0/0
20.12.2016 20:12

M36i74c38h66a72l 76G46r25e15g61o32r 8686454230532

A soukromé stavby to nemusí? Proč jim to jde rychleji? A byly to i velké stavby jako jsou plynovody, průmyslové stavby a podobně.

Proč už od revoluce nemáme jasné koridory kudy silnice a železnice povedou? Mezitím se postavili satelitní městečka, průmyslové zóny a vyhlásilo se spoustu nových chráněných rezervací. Peníze investované to předběžných projektů by se nyní několikanásobně vrátily.

A stejně je zvláštní že rozšiřují nebo staví silnice první třídy a přitom vedle se plánuje dálnice,

A co je ještě divné že chybí spousta obchvatů kolem měst, která stojí uprostřed polí. Tedy v místech, kde není takový velký problém s pozemky.

+5/0
20.12.2016 20:03

P63e76t96r 20B31á64č66a 8325806315285

Protoze ekoteroristi.

+3/−4
20.12.2016 20:02

M52i89l87a78n 72V74o94l11e74k 5559863796419

Ano, byrokracie je součástí tržní ekonomiky. Jinak já bych si ten pluh fakt koupil, ale na rozdíl od mobilního telefonu na něj nemám a chybí mi k němu i prostor.

+1/0
20.12.2016 19:49

V84l72a52s23t27i58m37i64l 77K46o43c50u56r77e54k 4786133920174

To je jako od Ovčáčka, asi na takové úrovni, všechno tendenční, otřesné, a zcela irelevantní. Politici mají přijat takovou legislativu, aby se stavělo r\chleji a tečka.

Nic horšího už jsem dloho nečetl.

+5/−4
20.12.2016 19:38

J47i30ř85í 57V46i42n85k37l66e69r 1661667830459

Proč? Protože české stavebnictví je Palermo. Korupce, úplatky, podvody.

0/−2
20.12.2016 19:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.