Diskuze

KOMENTÁŘ: Proč tak trvá postavit dálnici? Každý úřední krok zabere roky

Dálnice D8 je hotová. O víkendu otevřeli poslední úsek přes České středohoří. Třicet dva let jsme kompletovali devadesát dva kilometrů. Co jsme to za stát, když nám stavba dálnice trvá tak dlouho? Máme mezery v infrastruktuře, a když chceme výstavbu uspíšit, tak to drhne, neboť procesy rozhodování jsou pomalé, strašně moc papírů a posudků, píše v komentáři externí poradce ministra financí Aleš Michl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

S ekonomikou a jejími vývojovými stupni souvisí především politika! Pokud naším vzorem bude nadále východ a nebudeme schopni se více učit od západu, především od Rakouska a Německa, tak nemáme šanci se dostat do zralého vývojového stupně tržní ekonomiky.

Naše zem je a nadále bude vnímána jako periferie západní Evropy.:-/

0 0
možnosti
SN

Dřív se budou auta vznášet, než se česká republika napojí na dálnice sousedních států.

0 0
možnosti
TH

"Spotřeba lidí u nás tvoří padesát procent HDP – není to konzum konzumů jako v Americe, kde spotřeba lidí vytvoří dvě třetiny HDP."

Aby ne, když nám stát sebere 60% toho, co vyděláme :-(

1 0
možnosti
MJ

Dal bych to k pobavení Japoncům, těch 92km dálnice po dobu 32 let. Asi by si mysleli, že se to stavělo pod mořem, nebo to jde celé tunelem přes obrovské pohoří ;-D

0 0
možnosti
DP

Plácá o něčem, o čem vůbec nic neví. 1) Pokud existuje kvalitní dokumentace, není problém (ŘSD), 2) Pokud se nestaví salámovou metodou, není problém (povolení na každých 5 km), 3) Pokud chce mít stát kvalitní veřejnou správu (stavební úřady), musí ji zaplatit a není problém (ptákoviny jsou důležitější), 4) Pokud má stát kvalitní lidi na výběrová řízení, není problém (ptákoviny jsou důležitější). Každý proces chce svůj čas. Nicméně pokud by autor aspoň něco málo věděl, pak ví, že od podání perfektní žádosti do vydání územního povolení je cesta poměrně krátká, nikoli v řádu let, nýbrž v řádu roku (za předpokladů výše uvedených). A jestliže je situace jiná, pak lze bohužel jen uvést, že úředníci jsou neschopní (nekvalitní - nejsou peníze) a hlavně, mají strach - protože ve státní správě se začalo uvažovat ekonomicky a politicky (počet zrušených rozhodnutí, počet vydaných rozhodnutí, počet vyhověných žádostí politickým a jiným lobby atd...).

1 0
možnosti
PN

P49a24v65e61l 30N33o81v15á80k

20. 12. 2016 22:25

A myslíte, že investice do infrastruktury budou jedním z hlavních volebních tahaku? Vsadím se, že spíš půjde o to, jak z nás vytáhnout ještě víc peněz, které půjde použít k ještě většímu přerozdělování. Místo budování prosperity budeme budovat rovnost v chudobě. Tragédii demokracie je nízká motivace politiků přemýšlet za horizont volebního období. ČR by mohla být bohatá země, ale není a nebude, dokud nepochopíme, že jediná cesta je přes investice, které na dlouhých obdobích bohatství znasobuji. Sociální dávky a dotace všeho druhu nikoliv.

2 0
možnosti
RB

Protože u nás je v Kocourkově ;-).

1 0
možnosti
ŠF

No vida. Ani více než rozvážných 32 let výstavby D8 nezabránilo tomu, aby se postavil zmetek. Holt, práce kvapná málo platná.Rv

7 0
možnosti
TT

Tak ta dálnica je hotová? Dobrý, šedesátkou jedním pruhem proti sobě, s výhledem a možností zamávání na odjíždějící druhou půlku hotového díla. :-/R^

1 0
možnosti
MR

Joo, kdyby jen dalnici...

0 0
možnosti