Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha - Ostrava za 959 korun, nebo vyprodáno. Špičku zachraňují ČD

Tuzemskou železnici čekají dva přepravně nejsilnější dny v roce. Cestující, kteří si dosud nekoupili jízdenku zejména na hlavní trasu mezi Prahou, Olomoucí a Ostravou, už nemají příliš na výběr. Soukromí dopravci mají buď zcela vyprodáno, nebo nabízí jízdenky za několikanásobek běžných cen. Posilové vlaky chystají České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a62r55t29i43n 33V31o43k64a87s 9862648419153

Začetl jsem se do diskuse a moc to nechápu. Soukromí přepravci mají svojí kapacitu vyprodanou. Pokud by mohli, jistě by rádi vypravili více vagonů, ale nemají je.

Kvituji obchodnického ducha Českých drah, které se tentokrát operativně chopili příležitosti a přidáním vagonů do stávajících vlaků a vypravením posilových spojů se ucházejí o zákazníky, kteří chtějí cestovat (a utratit za to peníze), jen neměli u koho.

Je tedy dobře, že se ČD chopily příležitosti a pokud jim to vydrží, tak jistě tuhle situaci využití i marketingově. A taky je dobře, že soukromníci neslevili ze svých standardů a nezačali v honbě za ziskem za každou cenu přepravovat stojící cestující.

Zkrátka a dobře - na vysoce konkurenční trati Praha - Ostrava se objevila příležitost a každý dopravce jí využil podle svého.

0/0
21.12.2016 23:01

M27a69r58t45i30n 49V11o64k75a79s 9622638189123

chopilY samozřejmě ...

0/0
21.12.2016 23:02

M23a83r90t80i71n 11S97p41a54l49a 8245276387387

krasa....konecne aspon jede prispevek nehysterickeho stada, ja jsem pro kazdou konkurenci a tem co tady nadavate na soukromniky tak preju zas ten hardcore co jezdil nez prisla konkurence ale vy byste nadavali zase, na tomhle je videt jak lidi chtej to co nemaj....nemeli komfort a meli vysoky ceny....rvali. ted maj komfort a ve spickach vysoky ceny a stejne rvou

0/0
22.12.2016 11:18
Foto

J24a14n 95V10a88l86a11l38í48k 6796859100696

p. Plavský tak když soukromý dopravce nechce zajišťovat dopravní obslužnost tak proč se chtějí cpát na různé tratě a brečí že se to zadává ČD

+1/0
21.12.2016 9:36

A12n22t53o64n67í52n 67P79o56l84i73c79k50ý 9340542681597

Že by proto, že nikdo nevypsal na dopravní obslužnost výběrová řízení (donedávna)?

0/0
21.12.2016 9:37
Foto

J74a98n 85V46a46l50a48l59í21k 6116339960886

Dopravní obslužnost na trati PH-OV moc nezajišťují. Když by jste potřeboval nutně jet do OV tak když budou plný tak vás nevezmou na rozdíl od ČD

0/0
21.12.2016 9:51

J52i33ř30í 22P41l84a47v12s72k72ý 9700716451269

skutecne nezajistuji ... a ani nevidim duvod, proc by ji zajistovat meli, kdyz na svuj provoz nedostavaji zadne dotace. ano, kdyz budete nutne potrebovat do ostravy, a jancura bude mit plno, tak vas nevezme ... a je to tak naprosto v poradku.

+2/−1
21.12.2016 9:53
Foto

J53a13n 22V30a87l23a34l27í49k 6646369220676

ČD také nedostává dotace na té trati tak nelžete!!!

0/0
21.12.2016 10:02

J27i30ř11í 29P30l44a82v49s82k60ý 9800316471479

vsak ano, nedostava ... tim padem ani cd nemusi na teto trati poskytovat sluzby zdo. to, ze je z nejakeho duvodu poskytuji, nebo se tak alespon radi tvari, jeste v zadnem pripade neznamena, ze tyto sluzby zacne poskytovat i konkurence.

0/0
21.12.2016 10:13

A72n89t61o82n73í73n 79P76o23l94i57c30k83ý 9680642191957

To mi až tak nevadí, z Havířova dojedu autobusem :-P Prostě, když Vám vyhovuje ČD, jezděte s nimi. Mi vyhovuje RJ a jezdím s ním.

0/0
21.12.2016 14:53

J93i90ř29í 20P88l14a55v49s69k25ý 9950186291729

protoze soukromy dopravce neprovozuje svoji cinnost v rezimu dopravni obsluznosti, ale na vlastni komercni riziko ... takze je naprosto v poradku, ze jezdi trasu praha - ostrava, ale uz ne horni kotehulky - cerna jama v posumavi, stejne tak, jako je naprosto v poradku, ze na te sve trase odbavi 500 cestujicich, ale uz ne 501. az bude jancura na svoji cinnost dostavat dotace, pak uz to bude jina pohadka, ale ted opravdu zadna dopravni obsluznost nema jancurovi do jeho podnikani co kecat.

0/−1
21.12.2016 9:51
Foto

J47a36n 42V12a78l12a91l46í60k 6836539560306

Na trase PH - OV i ČD jezdí na komerční riziko tak nelžete .

0/0
21.12.2016 9:55

J51i16ř49í 35P28l97a91v26s21k50ý 9520816691509

ano, to jezdi ... nikde vsak neni receno, za doprace jezdici na komercni riziko ma zajistovat zdo. muze, pokud to z nejakeho duvodu uzna za vhodne, ale zarove nemusi. pokud jancura dalsi spoje ci vozy do vlaku pridat nechce, tak ho k tomu nikdo nedonuti ...

0/0
21.12.2016 10:00
Foto

B93r68o28n39i16s96l97a48v 10G21a31b37r76y92š 2242879371

Tím, že Jančura zkrátil ostravské soupravy, podle mě udělal na cestující podraz. Nalákal je do svých vlaků, ale najednou jich nemůže převézt tolik, kolik by chtěl. Tohle mi nepřijde košér.

Je to úplně to samé, jako kdyby z Prahy do Liberce jezdil jen každé dvě hodiny. Přitom tam potřebuje spousta lidí. Co s nimi Jančura udělal, když omezil autobusovou dopravu do Liberce? Nezajímá ho, že tam potřebuje víc lidí, než dokáže převézt, když má na trase monopol?

Je to vypočítavý podrazák.

0/0
21.12.2016 10:28

J73i38ř30í 11P92l49a72v89s68k93ý 9530486441259

proc by ho to melo zajimat ? on podnika kvuli zisku, ne kvuli tomu, aby se lidi meli jak dostat domu ... stejne tak, jako pekar neprovozuje pekarnu kvuli tomu, aby nasytil hladove, zednik nestavi baraky kvuli tomu, aby meli potrebni kde bydlet, i jancura podnika kvuli mrzkemu zisku. kdo by to byl cekal ... a pokud nedostaa zadne dotace, je takove chovani v naprostem poradku. pokud stat, "verejnost nebo kdokoliv jiny od soukromych dopravcu neco chce, nejspise bude muset nejprve zaplatit. zadarmo vam "pro lidi" nikdo nehne ani prstem ...

0/0
21.12.2016 10:33
Foto

B90r38o58n19i75s20l89a83v 38G89a45b18r50y85š 2282859701

Doprava pracuje na úplně jiných principech.

Zkuste se něco naučit o dopravní obslužnosti a pak se budeme bavit dál. Do té doby to nemá cenu. Srovnání, která uvádíte, jsou totálně mimo. Víc Vám k tomu nemám co říct.

+1/0
21.12.2016 11:00

J87i43ř56í 37P92l42a75v64s48k26ý 9460666331189

drobny zadrhel bude mozna v tom, ze soukromi dopravci, jezdici na vlastni komercni riziko, NEJSOU soucasti dopravni obsluznosti. stat, kraj ani jiny zadavetel dopravy jim nic neplati, tedy tito dopravci nemaji vuci statu, kraji ani jinemu zadavateli zadne zavazky.

0/0
21.12.2016 11:16
Foto

B79r16o67n81i92s61l12a85v 39G27a96b27r39y26š 2632589371

Ale pochopte, že oni si ten závazek vytvoří sami tím, že nabídnou alternativu. Já vím, že nemají povinnost převážet všechny cestující. Ale nemůžu se chovat tak, že když já zruším část spojů, tak ať si cestující, kteří se mnou jezdili, dělají, co chtějí a ať se o ně postará někdo jiný. O tomhle doprava fakt není. Je to specifický druh služby, kde zažité poučky prostě neplatí a ani nemohou platit.

+1/0
21.12.2016 12:05

J80i27ř18í 34P61l72a36v56s80k31ý 9260436431349

ale samozrejme, ze muzou ... jancura ma pouze takove zavazky, ktere mu vyplyvaji z pripadnych smluv, a ani o chlup vic. ano, je mozne, ze nekteri lide od nej "neco vic" ocekavaji ... ale to je problem nerealneho ocekavani tech lidi, nikoliv jancury. jancuru nezajima, co budou delat lide, kteri se do jeho vlaku nevejdou ... a nenapada me jediny duvod, proc by ho to zajimat melo. on podnika kvuli zisku, nikoliv kvuli "zajisteni dopravni obsluznosti", at jiz pod timto pojmem myslime cokoliv.

0/0
21.12.2016 13:58

A45n22t53o77n83í42n 16P22o28l88i93c81k54ý 9500632241787

Nemylte se, ani tam, kde se jezdí na dotace, není závazek definovaný "převést kohokoli, kdekoli a kdykoli". Ale subjekt (kraj, obec ...) si objedná nějakou kapacitu (časy, počty lidí ...) za nějaké peníze a ty je dopravce povinen plnit. Nebo mi chcete říct, že si kraj může objednat jednovagónový motoráček a chtít odvést čtyři vlaky lidí?

0/0
21.12.2016 16:09
Foto

B47r18o98n82i18s95l36a61v 96G42a29b30r34y54š 2142179111

Ale tady nejde o nějakou povinnost. Pořád se Vám snažím vysvětlit, že Jančurův krok je výsměch některým cestujícím.

Budu provozovat nějakou linku, začne být oblíbená a lidé se mnou budou jezdit. Abych uspokojil víc lidí, budu zapojovat více vozů. V jednom vlaku tak třeba přepravním 500 lidí. Budu si udržovat určitý počet zákazníků. Je přece kravina zkracovat soupravy a naštvat si část lidí jen proto, že chci jezdit na další trati. Proč bych si měl naštvat několik z těch 500 věrných cestujících a říct jim, ať si jedou něčím jiným, protože se do mého vlaku už nevejdou? Já jako cestující RegioJetu bych to bral jako podraz. Chci vydělávat tím, že budu vozit lidi, ale najednou mi o ty lidi vůbec nejde?

Ne, takhle si podnikání na železnici fakt nepředstavuju.

0/0
21.12.2016 16:37

J63i82ř14í 80P51l15a58v96s84k12ý 9220436831419

pokud jancura nema povinnost ty cestujici vozit, pak je ciste na jeho vlastni uvaze, zda je vezt bude, nebo nebude ... a nikdo, vcetne vas, mu do takoveho rozhodnuti nema co kecat. potrestat ho muzete maximalne tak tim, ze s jeho spolecnosti nepojedete a vyuzijete nabidky konkurence. vzhledem k tomu, kolik volnych mistenek v tech spojich zbyva, to myslim jancura nejak prezije ...

0/0
21.12.2016 16:49
Foto

B74r36o79n62i28s64l86a36v 22G69a69b86r15y53š 2242859681

Už jste se něco o provozování drážní dopravy naučil?

0/0
21.12.2016 17:00

J73i57ř10í 46P55l23a24v63s14k27ý 9400126461399

a myslite si, ze tim jancurovi vznikne nejaka povinnost postarat se o ty, kteri se do jeho vlaku nevejdou ?

0/0
21.12.2016 17:20

A76n94t29o85n45í91n 79P77o37l48i44c27k27ý 9540382441877

Ještě k tomu připočtěte cca 65% obsazenost vlaků a zjistíte, že vlastně nikoho nenaštval, jen zvýšil obsazenost na lepší %.

0/0
21.12.2016 19:40

M19a78r57t97i56n 24V66o26k36a43s 9162148499323

Ale tohle ohodnotí zákazníci, kteří mohou začít využívat služeb jiného dopravce. Jančura ty vagony potřebuje jinde a je pouze na jeho rozhodnutí, zda se mu s omezeným počtem vagonů, které momentálně má více vyplatí ztratit peníze na trase Praha - Ostrava na úkor nové trasy Praha - Bratislava.

Pokud na tom prodělá, tak je to jeho prodělek.

Za podraz to nepovažuji - zákazník vidí předem, že je vyprodáno. Podrazem by bylo prodat jízdenky a cestujícím pak říct, že prostě není místo a že si můžou dojít nechat vrátit peníze.

0/0
21.12.2016 23:14

A32n93t39o66n49í75n 76P29o65l82i38c65k30ý 9670272741797

Otázka je ještě z druhé strany. Proč bych měl, jako zákazník regiojetu, který deklaruje nějaké podmínky přepravy (a ty jsou pro něj závazné, veřejný příslib a tak), najednou jezdit vlakem, kde mi na každíéí noze stojí nějaký cestující. A zkuste se zamyslet, kolik by regiojetu tento přístup odvedl klientů ke konkurenci. Osobně si myslím, že stávající systém je dobrý, dlouhodobě udržitelný a pro cestující komfortní. Pokud tedy přemýšlí (ti cestující) dopředu.

0/0
21.12.2016 16:14
Foto

B46r85o72n12i67s58l29a96v 46G31a38b30r34y62š 2502939411

Když se do toho vlaku nevejdete, protože je krátký a uspokojí tedy jen část z celkového počtu, který Jančura doposud vozil, tak Vám nezbývá nic jiného, než ta konkurence. Jenže ta konkurence na jeho krok nemusí být vůbec připravena. Proto píšu, že i když Jančura zkrátil soupravy, budou zase na pranýři České dráhy.

A otázka z třetí strany. Kolik cestujících RegioJetem Jančura poslal ke konkurenci, když zkrátil soupravy? A jaké s tím bude mít konkurence problémy?

0/0
21.12.2016 16:20

J39i76ř93í 32P43l14a30v68s12k80ý 9770906411389

ale proc by mely jancuru zajimat nejake problemy konkurence ? on provozuje svoji firmu, sve vlaky, a stara se o ekonomicke vysledky regiojetu, nikoliv ceskych drah, nebo kohokoliv jineho. to jenom vy zijete v pomatene predstave, ze by se kazdy podnikatel mel ridit tim, jake mohou mit jeho kroky nasledky pro konkurenci ...

0/0
21.12.2016 16:52
Foto

B60r16o74n87i38s69l85a45v 31G37a98b90r56y78š 2822449541

Ne. Půjde mi o ty lidi, kteří zůstanou na startu. Ale to Vás asi taky nezajímá, že?

0/0
21.12.2016 17:01

J17i41ř66í 26P33l43a49v68s90k50ý 9670626371609

cozpak me ... ale nezajima to velmi pravdepodobne ani jancuru. domnivate se snad, ze by ho to zajimat melo ? jancuru zajima to, aby naplnil svuj vlak ... a jestli po tom naplneni jeho vlaku zustane na nastupisti stat klidne pulka republiky, to uz ho predpokladam nijak moc netrapi.

specialne pro vas znovu opakuji: soukrome prepravni spolecnosti tady nejsou od toho, aby zajistovaly prepravu lidi tam, kam zrovna potrebuji, ale od toho, aby vydelavaly svym majitelum. cestujici, ktery s jancurou nejede, mu nevydelava ... tedy ho nezajima. ano, az takhle jednoduse to v kapitalismu funguje ... vitejte v realite.

0/0
21.12.2016 17:24

A94n64t52o47n88í94n 11P44o29l52i10c16k18ý 9860222761317

Žádné, zvýšil tím jen obsazenost vlaků.

0/0
21.12.2016 19:41

M77a55r12t94i55n 85V31o29k48a57s 9642948309263

Kdyby jezdil jen s jedním vagonem, tak je to jen a jen jeho věc. Jediný, kdo má právo rozhodovat, zda je snížení kapacity spojů únosné nebo není je zákazník, který si na této trati vybírá ze tří firem u nichž může utratit svoje peníze.

0/0
21.12.2016 23:06
Foto

B53r80o68n45i62s95l82a27v 90G17a27b45r65y81š 2142909481

Problém je mnohem širší. Přečtěte si článek z odkazu níže a uvidíte, co se celou dobu snažím říct.

http://a2larm.cz/2016/12/zlute-mameni/

0/0
21.12.2016 23:36

M61i82r63o55s85l16a81v 49Z62i57k90m13u73n81d 6958702877158

Problém "žlutého" i "černého" dopravce spočívá v tom, že nepřepravuje stojící cestující, čehož pak oba páni podnikatelé ZNEUŽÍVAJÍ ke zvyšování cen jízdného > inu neviditelná ruka trhu pana profesora Klause funguje ....

ČD stojící cestující přepravují ... je TO běžné i v Rakousku, Německu, Švýcarsku, kde nesmysl v podobě "povinně místenkových vlaků" neexistuje ...

+2/0
21.12.2016 8:41

J85i90ř42í 40P17l85a24v59s28k77ý 9640786131839

proc by meli SOUKROMI dopravci prepravovat stojici cestujici, pokud se jejich vedeni rozhodne pro povinne mistenkovy system ? soukromy dopravce tady opravdu neni od toho, aby nejakym zpusobem resil zakaldni dopravni obsluznost, ten jezdi na sve vlastni podnikatelske iziko, a podle toho se take chova.

0/0
21.12.2016 8:49

M82i74r60o14s80l64a69v 27Z23i59k56m23u43n63d 6438252247708

Dálková doprava není základní dopravní obslužnost a jako podnikatel bych se snažil o maximální využití kapacity vlaku i stojícími cestujícími ...

0/0
21.12.2016 9:03

J82a85n 42J12e43m74e90l30k24a 1775290

Třeba proto, že by lidi zůstali 23 a 24 po práci na nádraží, nebyli by s rodinami a dojeli by až 26. ?

0/0
21.12.2016 9:07

J67i88ř43í 78P36l33a70v97s22k95ý 9370106141369

a opravdu je zrovna tohle neco, co by melo trapit SOUKROMEHO prepravce ? os si svoje vydela, proda tolik mistenek, kolik ma mista ve vlaku, a co bude delat zbytek lidi, kteri ty mistenky mitt nebudou, jancuru nijak zvlast trapit nemusi ... stejne tak, jako ho nemusi trapit, jak se dostane babca z cerne jamy za vnoucatama do hornich kotehulek.

0/0
21.12.2016 9:10

J72a23n 93J36e66m46e83l23k30a 1625870

No asi mělo, když nám tvrdí, že ČD nejsou potřeba. Je samozřejmě ne. Ale mě jako voliče by to asi trápilo, nedostat se na Vánoce domů. Na státní infrastruktuře za 40 mld. Že bych já musel držet do zálohy auto.. kvůli nim.

0/0
21.12.2016 9:27

J42i70ř63í 57P10l83a92v11s52k58ý 9650156701819

a kvuli tomu, aby vy jste se mel jak dostat domu, ma SOUKROMY dopravce drzet nejakou zalozni kapacitu ? on nepodnika kvuli tomu, aby vam usnadnil cestu domu, ale aby on vydelal ... a k tomu mu staci prodat mistenky na ty vlaky, ktere uz provozuje, zadne dalsi nepotrebuje. jestli zrovna na vas mistenka nezbyde, to uz je tak nejak vas boj ...

0/0
21.12.2016 9:33

P84e23t16r 19N98o66v47o92t26n93y 1541390901

Pak takového dopravce nepotřebujem. Ať si sbalí vagónky a táhne.

0/0
21.12.2016 10:09

J39i92ř66í 72P96l21a23v25s80k35ý 9150276241489

to, ze ho nepotrebujete vy jeste neznamena, ze ho nepotrebuje ani nikdo jiny ... podle poctu prepravenych cestujicich evidentne existuje nenulove mnozstvi osob, ktere takoveho dopravce potrebuji. pak at o te potrebnosti rozhodne hentyn onen trh, nabidka a poptavka.

0/0
21.12.2016 10:12

P97e96t43r 52N11o70v97o83t29n27y 1981590391

"hentyn onen trh" tady prostě fungovat nebude, protože kapacita kolejí není nekonečná.

0/0
21.12.2016 10:21

J65i42ř13í 25P63l83a88v48s71k60ý 9280716481969

hentyn onen trh funguje vcelku uspokojive a efektivne ... kdo chce, poridi si mistenku, a je spokojeny.

0/0
21.12.2016 10:23

P84e73t98r 90N37o72v60o29t77n76y 1951560951

"kdo chce, poridi si mistenku, a je spokojeny." V podstatě jen díky ČD.

0/0
21.12.2016 10:26

J47i38ř31í 68P88l77a93v24s64k51ý 9680716241989

rozsah sluzeb je naprosto prirozenou soucasti konkurencniho boje ... a sve misto si evidentne dokazi najit jak cd, jak soukromnici. nikde neni receno, ze vsichni dopravci musi nabizet stejnou kombinaci sluzeb ... cestujici jsou dostatecne svepravni na to, aby si sami vybrali, co jim nejvice vyhovuje.

0/0
21.12.2016 10:29

J84a24n 18J93e80m49e51l35k44a 1315420

No můj boj, ono by taky někdo mohl požadovat, aby místenky zrušil. Ani v Anglii nesmí být vlak povinně místenkový. (ale já to nepožaduju)

0/0
21.12.2016 10:35

J35i60ř48í 37P68l52a94v84s16k92ý 9910746231899

tak pozadovat klidne muze ... ale to neznamena, ze jancura takovym pozadavkum vyhovi. proc by si nemohl SOUKROMY dopravce nastavit takove podminky, jake on sam uzna za vhodne ? komu mistenkovy system nevyhovuje, zvoli jineho dopravce, nebo alternativni reseni ...

pokud jancura nedostava dotace a nejezdi v rezimu zdo, pak po nem tezko muze nekdo pozadovat cokoliv nad ramec nejakych technickych parametru pro provoz na zeleznici ... ktere evidentne splnuje.

0/0
21.12.2016 10:38

J50a79n 17J17e78m83e35l85k13a 1875150

Taky příště nemusí dostat licenci, kapacitu a pod..

0/0
21.12.2016 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.