Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Istanbulu otevřeli dvoupatrový tunel pod Bosporem, je dlouhý 5,4 km

V Istanbulu se v úterý za přítomnosti prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana a premiéra Binaliho Yildirima slavnostně otevřel nový podmořský silniční tunel, který spojil evropskou a asijskou část metropole. Stavba Eurasijského tunelu začala v roce 2011 a vyšla na 1,2 miliardy dolarů (31 miliard Kč).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13i50l98a21n 38D67e41u49t81s51c17h 7276613218699

http://www.vicnezprace.cz/2016/12/28/marta-marinova-z-divadle-sklep-kritila-jazzove-cd/

0/0
28.12.2016 15:21

J30a92n 50Č37e89k94a45l 7709625554624

A proč je u toho video o jiném tunelu?

0/0
21.12.2016 10:11

L27u53c31i52a76n 81P20a54p56a12z47i25a74n 5894477371335

A kolik stojí projetí, je zdarma jako u nás tunel Blanka?

0/0
20.12.2016 15:40

P52a41v72e66l 85S33e74d33l48á88k 3830756678781

Hm. 100 metrů pod mořem přece umí stavět každej, ale taková Blanka, to je veledílo. Však taky byla dražší. ;-)

+10/0
20.12.2016 15:31

R45o65m74a49n 86S28t39o73n34e17k 1179633669811

nejde o hloubka ani o délku důležitější je složení nadloží, profil tunelu atd..

+2/0
20.12.2016 16:46

P77a75v46e52l 67M21a28l31i81n95a 9409303559289

Za cca 52 miliard Kč? Amatéři.

Za to by u nás byly nejmíň 3 cyklostezky !!

:D

+22/0
20.12.2016 15:27

P38a92t35r78i88k 32E12g58e98r 2508590199931

Takový tunel by ve špičkách v dopravě potřebovalo pražské metro třeba linka C.

0/0
20.12.2016 14:56

B77l16a64h59o32m65í92r 54S71k51o40u18p55ý 8607240828781

Hmm. Tunelový komplex Blanka = celková délka 5502 metrů, odhadovaná cena více než 43 mld. CZK - počet pater: 1 (slovy JEDNO).

Tunel pod Bosporem = celková délka 5400 metrů, pod hladinou moře 3340 metrů, včetně přístupových cest 14600 metrů, cena 31 mld. CZK - počet pater: 2 (slovy DVĚ).

Rád bych znal vyjádření stavitelů "Blanky" na téma efektivita investic.

+15/−8
20.12.2016 14:48

V19o66j71t20a 45L40e80j38s74e44k 1791285759959

Tak argumentovat poctem pater je nesmysl, Blanka ma zase dva tubusy, tj. kapacita (2 pruhy v kazdem smeru) je obdobna. Ktera technologie je levnejsi asi zalezi na mistnich podminkach, dalsi vec je bezpecnost, kdy jsou dva samostatne tubusy jednoznacne vyhodnejsi. A i ta stavba vyjezdu, sjezdu podzemnich parkovist nejde zanedbat. Na druhou stranu, tektonicke podminky pod Bosporem jsou trochu narocnejsi nez v Praze. Na druhou stranu muze byt levnejsi tunel vyvrtak v pevne skale nez v pisku jako ve Stromovce...

+9/−2
20.12.2016 15:08

Z91b58y27n50ě24k 26J46a17n63d62a 7723652515931

Plus teda Blanka má ve velké části ty pruhy v tunelu rovnou tři. A pod Bosporem bude asi méně výjezdů proti Blance...

+4/0
20.12.2016 15:16

P69a42v71e86l 75S30e40d92l46á83k 3420746828311

Jojo. 100 m pod mořem a tektonicky aktivni oblasti, tak je to "trochu" náročnější, ale jistě jenom o chlup, že?

+2/0
20.12.2016 15:34

R57a31d22e36k 95J54a47n59a37t20a 9105656414112

A v ceně Blanky byly i různé parky apod. se kterými si v Turecku hlavu nelámou. Standardy bezpečnosti taky bývají v Asii nižší než v Evropě.

+3/0
20.12.2016 15:53

M13i18r46e78k 88G86a67j41e71r 5911526549640

V cene Blanky je zapocitano asi 7 tunelu.

0/0
20.12.2016 16:20

K98a21r43e17l 48M43a25t59o41u49š46e69k 7958552190146

Neměl by být, dle této "logiky", naopak ten istanbulský o polovinu levnější? Vždyť dělali jen jeden tubus. :-P

+4/0
20.12.2016 15:33

R60a86d19e88k 39N88o37v46a62k 9854953629260

A ještě to nedělali NRTM ani milánskými stěnami ale pomocí TBM

+1/0
20.12.2016 16:53

P59e30t83r 50Ž88á48k 1488932125609

Evidentne asi stavar nejste.To porovnani je absolutne nesmyslne.A stejne se najde x chytraku,kteri daji plus..

+5/−3
20.12.2016 15:49

M32a25r51t70i68n 98S18e91d40o57n36a 2205156436659

Co do toho tahate stavbare Blanky? Ti pracuji pro zisk, otazka na vzsi ceny polozte tomu kdo ji akceptoval - investor v podobe Magistratu hl.m. Prahy. Staci si vzpomenout proc mame 3x drazsi most pred Vltavu nez byl planoval - pouze a jenom esteticke duvody a tak to stalo o temer miliardu vice.

0/0
20.12.2016 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.