Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přístroj zanalyzoval způsob, jakým si lidé prohlíží regály v obchodech

Lidé sice při dotazování tvrdí, že si regály v obchodě prohlíží logicky shora dolů a zleva doprava, avšak jeden z výzkumů vědců z brněnské Mendelovy univerzity zjistil, že to tak není a lidé těkají a hledají to nejzajímavější zboží. Hlavní pozornost se soustředí na nezvyklý a originální obal, řekl na tiskové konferenci jeden z výzkumníků Denis Drexler.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a51n 49V87a77n12d69r15o70v96e13c 9193866788385

To nemuseli mít přístroj, to bych jim řekl i já, že když na mne z regálu bude vyčnívat poprsí Brigite Bardot, že se podívám nejdřív na něj.

0/0
23.12.2016 20:47

J39i79ř41í 71J83u30ř24i19c66a 2668373721

No, jak kdy a jak co. Regály zoufale prohlížím a hledám záchytný bod. Tady na mne dost zabírá obal. Ale když vidím nápis AKCE vždycky zbystřím a první se dívám na datum spotřeby a pak počítám tu "výhodnost", baví mne to. Maso jsem manželce v akci zakázal kupovat, ale většinou stejně nakupujeme u řezníka a ten žádné akce nemá. Jinak kupuju podle obsahu masa u salámů a podle vzhledu (který se dá lehce přikrášlit) maso.

Ale co jsem si všimnul, tak ač jsem se považoval za imunního, nejsem. Reklamnímu zboží podléhám hlavně u zboží, které neznám a taky upřednostňuji "retroznačky".

Prostě co znám z dětství a mám na to hezké vzpomínky koupím i když už to dávno není ono.

No a víno kupuji pouze jako dárek, takže vždy bílé a v ceně nad 100 Kč. Vůbec tomu nerozumím. :-)

+1/0
20.12.2016 21:12

M66i94r95e97k 25G88a69j66e17r 5471236149250

Marketing a snaha podvest zakaznika je veda. Jen doufam, ze se spise bude maturovat z matematiky nez z podvadeni.

Ucelem marketingu je, aby lide kupovali spise drazsi zbozi a s vetsi marzi a nejlepe i tehdy, kdyz takovy nakup v planu nemeli.

1. Znamka na vine ma vnuknout predstavu o lepsim obsahu lahve.

2. Hodne vpoukle dno ma zajistit, ze v lahvi je vina malo, i kdyz lahev vypada velka.

3. Velka krabice zajistuje, ze ji clovek v regalu neprehlidne a navic si mysli, ze hodne obsahuje.

...

47. Pasta na zuby s sirokym ustim zajisti, ze se rychleji vymacka a vy si pujdete driv koupit novou.

48. Barevny atraktivni obal, ktery pritahuje pozornost prodava i nezdravy ci nepodareny vyrobek.

49. Slovo "cokoladovy" v nazvu vyrobku pripomene starsim lidem chut skutecne cokolady, i kdyz vyrobek jiz zadnou cokoladu neobsahuje.

50. Postupne se aktualizuje dlouhy seznam slov, ktera vytistena na obalu lakaji ke koupi, i kdyz s vyrobkem nemaji nic spolecneho.

...

+1/0
20.12.2016 21:10

J62i47ř16í 45J81u71ř47i77c76a 2848763151

Také velké košíky abyste měli pocit, že máte málo nakoupeno a to stěhování zboží abyste prošli celý obchod, někde tomu uzpůsobeno i rozmístění regálů.

+1/0
20.12.2016 21:22

V21á22c63l84a84v 22J25o20n16á73š 8172543172423

Znamka na vine? Co to je?

+4/−1
20.12.2016 20:36
Foto

R52i78c40h25a34r64d 77P33o76l84á42š47e28k 9874593860889

Taky jsem to chtěl napsat. Já teda kupuju víno podle druhu a podle ceny.

0/0
20.12.2016 20:38

P88e84t84r 61N14o83v53á91k 1365161409188

No, asi chtěli napsat medaily z nějaké výstavy... což je samozřejmě blbost e podle toho orientovat. Takoví Krist a Baloun tam mají 5 a více medailí a pít se to nedá ;-) Vymetají vesnické soutěže a sbírají ceny ;)

0/0
20.12.2016 21:04
Foto

M18i39r72o92s12l40a32v 52S22t17e53i37n36e79r 6268654963615

Některé známky znamenají, položit láhev zpět do regálu a jít jinam. Třeba Sv. Uršula z Bingen na Rýnu, různé fantastické názvy jako Vinium nebo Původní Sklepmistr. Jiné mají dobrou (ale drahou) pověst, třeba Rothschild. Kdo víno konzumuje pravidelně, zvykne si časem na svoji značku, v jeho očích spojení kvality a láce. Levné slámové víno může být stejně špatné, nebo dobré, jako to předražené. U levnějšího vína se tak často nepančuje, podvodné "couvee" bývá předražené. Ale mnohé oblíbené značky vína jsou zásadně couvée, třeba Chianti, proto jsou mezi nimi velké rozdíly.

Občas jsem zkusil i něco z Moravy- jediné spolehlivě příjemné překvapení bylo spíše malé vinařství Košut. Zejména bílé je docela hustá vinná šťáva s výrazně nakyslou vůní hroznů, vychlazené opravdu návyková kvalita.

Nějaké "slavné" sklepy za vysoké ceny nejsou vůbec nijak zvlášť kvalitní. Cena má signalizovat kvalitu. Na tu třeba kříž na štítku nemá vliv.

0/0
24.12.2016 22:07

M37i31l27a88n 31V92o13l58e97k 5869143196939

Asi jak kdy. Když tam jdu pro něco konkrétního, tak hledám stejný obal, na stejném místě co naposledy. Teprve když tam není, spouštím algoritmus 'kam to ty debilové zase mohli dát'. Hledám-li něco neznámého, tak se možná chovám jako ve výzkumu, ale strašně mě to nebaví. Při výběru vína žádnou logiku nepoužívám, tam má každé víno cenu odpovídající jeho 'příběhu' na úrovni telenovel.

+18/0
20.12.2016 16:55

M55a69r92t14i91n 39R16u95z44i47c79k45a 1612588156447

;-D

Mam to podobne, ja jsem zvykly na "sve" zbozi... posledni dobou me ale sakra vytaci, ze jej prestavaji prodavat na ceskem trhu...

+2/0
20.12.2016 18:15
Foto

M47a86r90t63i15n 88V50a85l24i36n24a 6932245361239

mě určuje co koupím manželka, vystřihne z letáku co mám koupit, ale jelikož je to žena .nepochopila , že i z druhé je cosi prezentováno

takže vlastně koupím co koupit neměl

a i o tom je pohoda životní a nečílit se ))

+6/0
20.12.2016 16:38

J58i65ř46í 59Z33ý43k49a 9199693621240

Kup chleba, když budou mít rohlíky, vezmi jich deset. Nechápu, proč se tak rozčilovala, když jsem přinesl 10 chlebů.

+20/0
20.12.2016 16:42

P57a85v64e40l 26V58e64č71e16ř33a 5989298529686

Nejste vy náhodou programátor? :)

+4/0
20.12.2016 18:42

O55n66d89ř96e25j 79N82o85v81á42k 9847374249649

důležité je, jak manželka potom reaguje, když donesete něco jiného ....

0/0
20.12.2016 16:42

J15i28ř33í 20Z69ý65k70a 9519863891360

to bude asi záležet na tom, co na té druhé straně kuponu bylo. Pokud nějaký šmuk blyštivý předražený, tak bude skákat radostí, když hever, tak bych se raději klidil z jejího dosahu ;-D

+4/0
20.12.2016 17:04

M92a15r95t90i91n 43R46u34z38i85c76k42a 1242118376257

;-D

0/0
20.12.2016 18:16

J91i93ř76í 39J95u90ř56i44c89a 2278943931

Myslíte z dosahu toho heveru, že? ;-)

+2/0
20.12.2016 21:15

K42a82t14e57ř71i55n95a 72F96e11n95c95l36o98v84á 8953957568723

Vezmu telefon a zavolám "miláčku, mám koupit Ramu nebo půl basy piv?"

+1/0
20.12.2016 18:20

Z18u43z48a31n36a 94Č89e93k37a62l10o46v90á 1567224431605

Vystřihne z letáku?!!! Proboha! Někdo funguje podle letáku? To jako fakt?!!!

+1/−4
20.12.2016 18:46
Foto

M61i96c92h16a87l 49N95a97j50m39a21n 7949603866270

Jsou dvě možnosti:

- dle hesla: Kdo šetří, má za tři

- paní neumí číst a psát, proto volí tuto metodu

-

0/0
20.12.2016 18:52

J19i61ř55í 85J16u86ř23i62c44a 2928943351

Víte, jsou věci, které dlouho vydrží, aktuálně je nepotřebujete, ale víte že budete a to se vyplatí koupit v akci. Já tak nakupuji konzervy fazolí a kukuřice a minerálky, ale mí rodiče třeba i cukr, mléko, mouky a pod. Neobrážím obchody kde co je, ale když v tom mém jsou v akci tyhle věci, vždy nakoupím dopředu. Nevím co je na tom špatného. A i kdyby bylo, mi by po tom jak nakupují ostatní rozhodně nic nebylo.

+3/0
20.12.2016 21:20
Foto

M15a53r82i62e 74M47e86t13l88i68c33k21á 9441964901242

Jestli to nepotřebujete, buďte ráda, ale když si můžu koupit něco levněji, mohu ušetřené peníze použít jinde na něco pro radost - za knížku, za divadlo......

+2/0
20.12.2016 21:37

I10v39a17n 19H53o48l89a14s 5507347298967

Např. Nescafe Gold 200g stojí v některých hypersupech "normálně" asi 250 Kč. V akci (tak 3x do roka) i 113 Kč. Doba spotřeby 3 roky. Je na tom něco divného, že raději koupím v akci zásobu tak na půl roku?

+5/0
20.12.2016 21:49

J81i94ř23i45n74a 91P33e90l70e28c92h96o26v58á 4946907868829

U nás je pár zákazníků, kteří mají v ruce leták a podle něj kupují. Většinou hned první den akce, aby měli jistotu...

+1/0
21.12.2016 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.