Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát začal řešit problém kamioňáků: postaví nová odpočívadla u dálnic

Stovky nových parkovacích míst na dálničních odpočívadlech vzniknou po celé zemi, aby si řidiči kamionů měli kde udělat přestávku. Stát po dlouholeté kritice ze strany nákladních dopravců začíná řešit problém, jemuž se zatím vyhýbal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29i70ř90í 93K51r71u15t83i64l 8578513645281

Kálecí plochy a pálící barely na odpadky budou?

0/0
14.4.2017 8:20

J73a45n 25V45a94l24e42n12t31i62n 6447404608

Jsme země s nejhustší železniční sítí, s problémy s nadměrným odtokem vody z krajiny a s asi nejzvláštnějšími lidmi ve vedení:-/?

0/0
16.2.2017 9:40

T23o98m69á94š 84P26o17l79á29č47e54k 4847845154

to by ale musela fungovat. Výrobci kteří jednou systémem Just in Time se nemůžou spoléhat na výpadkovou železniční přepravu.

0/0
21.2.2017 15:10

J75i59n42d35ř56i77c20h 41Š57k89o12p63e37k 4985661680575

což je ale důsledek neřešení dopravy.

Pokud by stát nenechal rozrůst kamionovou dopravu do obludných rozměrů, tak by nikdy závislost na JIT nebyla

0/0
21.2.2017 18:22

P91a34v55e85l 88Č76e84r38n13i20l 9439885390495

Problém je ten, že pokud za to bude někdo chtít peníze, tak tam nikdo nebude stát. Jelikož každá firma šetří náklady, tak nebude řidičům proplácet parkovné. A navíc jak znám podnikatele. Ano bylo by krásné mit možnost nakoupit si přímo na parkovišti. Ale nejsem magor abych kupoval něco co je minimálně jednou tak dražší jak v obchode. To by si i majitele benzinek museli trochu chovat normalne. Ale kdyz uz napriklad maji nekde rohlik tak za jeden chtějí 5 Kč a tak to je se vsim. A ja fakt nejsem ozraly milionar abych si neco takoveho vubec mohl dovolit koupit.

0/0
21.12.2016 12:52

J85a62n 87J84e33m20e30l85k49a 1585580

A proč jsou některá bývalá odpočívadla zaterasena svodidlem a pod.? Žeby, aby nájemnící měli vyšší zisky?

0/0
21.12.2016 11:17

S70t69a38n26i67s24l54a72v 61S64r18b10a 4765724488984

když zdraží nafta, zdraží přepravci jídlo a také musímpři platit. když kamióny obsadí jeden celý pruh dálnice, také se musím smířit s tím, že pojedu do Brna o hodinu déle. takže když se kamiony přesunou jinam, možná nebude jídlo, ale bude volno na dálnici. když nepojedou přes čechy, kde nemají kde parkovat, tak možná státní kasa nebude mít z mýtného tolik, ale třeba tu bude čistý vzduch

+1/0
21.12.2016 10:08

O46n26d38ř34e78j 69L14i78š53k16a 3230262204976

Další a další zabraná plocha. Jen beton a asfalt.

+1/−1
21.12.2016 9:46

M31i64l27a69n 30K61r39á64l 8513558341881

a to mají parkovat na poli?

+6/0
21.12.2016 10:04

R76o46b63e50r68t 93B84a51t26ě44k 8787153633564

Lidi to je úplně jinak. Situaci, kterou se "pokouší" současná vláda vyřešit díky tlaku dopravců, vznikla za vlád po revoluci. Ti co si pamatují "hafo" odstavných parkovišť na D1 před revolucí se určitě diví, proč jsou niní zavřené a proč se nebudují další s toaletami, dětským hřištěm a pod. Je to jednoduché. Na vině je obrosvské lobby čerpacích stanic, aby všichni byli nuceni zastavit na čerpací stanici, natankovat, odpočinout a frčet dál. O to jde. Jsou to velké peníze. Kamkoli vyrazíte po Evropě všude jsou odstavné parkoviště, kde vás nikdo nenutí si něco koupit. A není zrovna novinkou, že Česká republika je uprostřed Evropy, proto je tranzitní zemí a parkovací místa by se hodila. Heurééééka.

+6/0
21.12.2016 9:40

M22a15r69t92i89n 55K90a43r56á69s21e30k 9928733578628

Nic proti, ale na odpocivce s bezinkou nema o nic vetsi povinnost si neco koupit nez na odpocivce bez benzinky...

Navic spousta tech odpocivek byla vybudovana prave temi bezinkami (bylo to soucasti smlouvy)...

0/−1
21.12.2016 10:07

M61i86k25u28l45á83š 67L64é95v80y 5402915664171

Tohleto je jen jeden z příkladů kdy privatizace nadělala víc škody než užitku. Ještě škodlivější byl třeba odprodej obecních vodovodních sítí, rozvodů plynu, privatizace některých zdravotnických zařízení. V nich lékaři obvykle dostávají míň než lékaři v krajských nemocnicích.

+2/0
21.12.2016 9:23

P15a63v60e68l 48M19o59r21a77v28e50c 3552539882928

Privatizace sama o sobě je OK. Zde byla chyba v jejích parametrech.

A technicky nešlo o privatizaci (odkup majetku), ale pronájem. Dlouhodobý, na 50 let, s minimálním nájemným, bez povinnosti zlepšovat služby či zázemí.

Která vláda to asi mohla schválit?

+1/−1
21.12.2016 9:37

F15r42a96n36t96i98š94e46k 98M59a40t74ě77j36č81e50k 7373822863301

Spíš KO.

0/0
21.12.2016 10:04

J12a69n 80H94r38u22z15a 8434358359397

Sice se nám autor snaží namluvit, že stát je nejlepší hospodář, ale druhým dechem přiznává, že nejlepší hospodář uzavírá nejhorší smlouvy.;-D

0/0
21.12.2016 17:14

J50a69r38o98s81l44a54v 66K57a73d88l82e41c 5661679322381

Než se vyřeší a postaví parkoviště, tak doprava bude zase někde jinde a bude se řešit co s těmi odpočívadly;-D. Navíc Evropa je někde jinde - povětšinou je zakázané odpočívat z bezpečnostních důvodů mimo ubytovací zařízení.

0/−4
21.12.2016 9:04

V89l97a47d85o 72K92o63r92m36e63n10d71i 1685530768699

Neviem odkial beriete to ,čo ste napísal v tej druhej vete ???

+1/0
21.12.2016 9:05

J60a57r39o32s68l34a75v 48K10a55d63l44e46c 5511159402731

Z EU chlapče, z EU.

+1/−7
21.12.2016 9:20

V29a70š41e70k 45P24l16u37s37k23a90l 2777968950261

To je tedy vysvětlení jak víno. Díky.

0/0
21.12.2016 9:23

J58i59ř72í 41K90o83d38ý44d43e13k 7480300876333

Problem je maximalne ve Francii a Belgii - ale to se tyka jen tydeniho odpocinku, nikoliv denniho. Tak abych to uvedl na pravou miru.

+1/0
21.12.2016 9:23

J29i17ř91í 68K10o32d39ý69d42e32k 7440480536703

A neni to z bezpecnostnich duvodu, ale pro omezeni konkurence levnych ridicu z vychodu.

+1/−1
21.12.2016 9:25

V37l59a88d49o 81K32o52r62m22e69n95d69i 1805490538479

No ja to mám zas z každodennej praxe dědku....

+1/−1
21.12.2016 9:28

P26a16v23e68l 36Č89e60r17n64i72l 9819205160115

Máte špatné informace. Nikde v narizeni EHS 561 neni napsano ze se nesmi spat v kabine vozu pokud je vybavena lůžkem. A to co pise někdo ze v Belgii a Francii nechtějí týdenní odpočinek ve vozidle taky není pravda. Protoze celý spor je teď u Evropského Ústavního soudu který se k tomu má vyjádřit a zatím se ještě nevyjádřil. Takže veškeré sankce jsou zatím protiprávní. Je pravda ale to, že Francie s Belgii a Německem bojují proti tzv. kabotazni přepravě a jedním ze způsobů bylo i pokutovat za týdenní odpočinek ve vozidle.

+1/0
21.12.2016 13:01

V13á41c94l88a62v 21P60a85v17e27l36e58k 1350526256624

Tak a ještě dát na všechna odpočívadla váhy R^

+3/0
21.12.2016 8:54

L16a32d56i72s95l53a87v 45H16n63y77k 6780422790286

A opět se bude zabírat zemědělská půda a čím dál víc budeme závislí na dovozu potravin.Proč kamiony nepřevážet po železnici?Přidat k tomu spací vagon + vagon jídelní a není potřeba zabírat zemedělskou půdu.

Na komunisty se nadávalo, že ničí životní prostředí, ale kamiony a těžké náklaďáky ničí životní prostředí více.

Každá větší fabrika měla železniční vlečku a silnice se tolik neničily jako dnes.

+6/−4
21.12.2016 8:48

V20l67a33d17o 84K19o93r42m35e20n66d80i 1705520738839

Pane ,ale veď toto tu už dávno bolo. Tých projektov prepravy po železnici. Niektoré fungovali rok , niektoré dva. Najdlhšie fungovala trasa Lovosice-Drážďany. A viacmenej sa využívala preto , že do určitej vzdialenosti nebolo potrebné nemecké prepravné povolenie, ďalej preto ,lebo keď Cínovec zasypal sneh , tak to bola jediná alternatíva ako sa dostať do Nemecka. Za ideálnych podmienok od príjazdu do Lovosíc a následného odjazdu z Drážďan to trvalo min. 5-6 hodín. Ale odstál som si tam aj 20 hodín. Po dialnici to dáte za hodinku a niečo. Takže myslím že ďalšie argumenty nie sú potrebné....

+7/−1
21.12.2016 8:55

J90a76k37u32b 69Š93a48f63a25n55d81a 7915497281821

Přidal bych k tomu ještě jeden důvod. Nebyl volný pohyb zboží a každý kamion musel projít celním odbavením. A stát těm, co přepravovali po železnici dával v celním odbavení přednost. Pak ta přeprava vycházela výhodněji.

0/0
21.12.2016 10:25

J51i49n41d19ř88i52c48h 51L85u29k31e69š 3599844253860

Za komunistů tu převažoval těžký průmysl, kde to tak šlo dělat. Dnes máte menší šikovné firmy v kdejaké dědině, dodávky zboží a odvoz výrobků není počítán na vagóny a celé vlaky rudy či uhlí, nevyrábí se na sklad, ale reaguje se na poptávku, takže zavádět všude koleje nebo zboží desetkrát překládat na nepružnou a drahou železnici je nesmysl....

+1/−1
21.12.2016 9:02

L49a56d72i84s78l55a51v 77H35n91y68k 6750582250676

Nikdo neříká zavádět koleje.Využít stávající.Fabriky se staví na zelených loukách a v místech kde jsou fabriky s kolejema se to ruší.

0/0
21.12.2016 9:13

M27a49r60t63i31n 45Č84a73p70e55k 6670711837784

Zajímavé je to, že před válkou byla nějaká malá továrna/dálna taky v každé druhé vesnici a po silnici se zboží vozilo jen z/na nejbližší nádraží.

Jinak se dnes také vyrábí na sklad, jen ten sklad není v továrně, ale je to nějaké logistické centrum kdesi v polích, kde čeká na převzetí zákazníkem. A na přepravy mezi továrnou a skladem a mezi sklady je železnice ideální. jde o velké přepravy a jdou snadno plánovat. Prostě místo kamionu každou hodinu se zboží naveze/vyskladní jednou denně. Ale bohužel se neshoduje se současným stylem neplánuj a trhni co můžeš, kdy manažeři ani nemají dostatečně velký sklad pro materiál pro výrobu a ta pak musí stát.

+1/−1
21.12.2016 10:51

R61o24m68a82n 95S23t93o76n15e82k 1599793649601

plánované hospodářství je naštěstí už minulosti

0/−1
21.12.2016 12:36

P72a83v30e12l 35Č65e10r34n74i21l 9549415810845

Nejste v obraze. V logistických skladech se zboží neohreje pomalu ani den. Vse se vyrabi a přepravuje jak jen to jde nejpruzneji. Proto velice roste silnicni a letecka preprava. Bohuzel vlaky nedokazi reagovat tak pruzne. Navic doba prepravy je pro zakazniky prilis dlouha uz tak a ne s tim ze by se to melo jeste 2x prekladat. A v posledni rade je tu cena. Silnicni preprava je proste levnější nez železniční.

0/0
21.12.2016 13:08

V87á16c27l41a81v 93P39o78u74s98t52k42a 3180461832

Převážet kamiony po železnici je ještě větší blbost než po železnici převážet to zboží co vezou.

0/0
21.12.2016 9:12

K10a89r46e24l 81V48a14c54h42u96t 9723342309413

Jo to známe... když frčíte po D1 a minete třeba Vyškov, celé kilometry pak není ani kde zastavit, ani dotankovat... :-/

+2/0
21.12.2016 8:36

K83a94r88e94l 61V93a21c53h80u15t 9643172409753

ale ten obrázek mě děsí - vidím pusto a prázdno na takové odstavné ploše - a v létě do toho bude "prát" nemilosrdně slunko - aniž by tam bylo jedinné stinné místo! :-( ... Rakousko nám budiž příkladem. R^ Tam dávno pochopili, že kde mají odpočívat lidé, MUSÍ být i stromy. ;-)

+3/0
21.12.2016 8:40
Foto

B82r28o34n75i63s19l91a71v 49G85a48b87r24y81š 2952109971

Myslel jsem si, že je auto symbolem svobody. Jak to že si najednou stěžujete? :-P ;-D

+1/0
21.12.2016 8:47

L98a49d82i22s15l41a87v 36H41n28y91k 6580692400636

Auto, symbol svobody?Chachá.Symbol svobody u mně je, že se mohu rozhodnout čím pojedu.Na vesnicích se autobusy zlikvidovaly, do práce se jinak než autem nedostanete, v místech kde bylo nádraží navazoval autobus do těch vesnic, kde nádraží nebylo a toto všechno je zlikvidováno.

Takže jste otrokem auta, protože bez auta vás ani v práci nevezmou.

+2/0
21.12.2016 8:54
Foto

B23r38o89n33i14s10l83a43v 91G95a79b16r97y61š 2942219131

Jako kdybych to napsal já... ;-D

Mně vzali. :-)

0/0
21.12.2016 9:30

M96a91r59e74k 52M48a50l98ý 1412268921770

Ano, je to svoboda. Třeba v pondělí jsem pracoval z domova a odpoledne, když jsem skončil (kolem třetí) jsem vyjel do svého německého přechodného domova, abych pak zbytek týdne pracoval zde. A právě proto, že mám auto, jsem mohl z naší vesnice vyjet, kdy jsem chtěl a kdy jsem potřeboval a ne zrovna, když jel nějaký vlak či bus. No a za 5:15 hod. jsem byl na místě vzdáleném 520km v menším městě na jihozápadě Německa. A v tom jsou dvě zastávky a nějaké asi 10 min. zdržení kvůli nehodě na dálnici v DE.

Pokud bych jel vlakem/busem, tak se pod 10-12 hodin nedostanu. Takže bych musel vyrazit dřív a tu práci, co jsem doma udělal, bych musel udělat v bude nebo ve vlaku. Takhle, když jedu autem, nemusím už cestou pracovat a ušetřím čas :-)

0/0
21.12.2016 9:35
Foto

B37r58o21n94i25s82l23a97v 62G17a12b28r42y83š 2602199291

Já ušetřím čas, když pracuju ve vlaku. :-) Nemusím pak pracovat doma. ;-)

0/0
21.12.2016 9:53

M83a39r49e68k 27M16a30l88ý 1642818211960

Mně se lépe pracuje doma, mám tam klid a pohodu a ten čas, který oproti autu navíc strávím v buse nebo ve vlaku je pro mě ztracený. Takto pracuji doma, někdy v 15-16 hod vyrazím a v Německu jsem v 20-21 hod, pohodička :-)

A opravdu radši pojedu 5 hodin v autě než 10-12 hodin busem a vlakem s 3 přestupy.

0/0
21.12.2016 10:01
Foto

B54r75o51n71i48s76l22a66v 18G45a53b92r92y69š 2222409491

Pět hodin držet volant? Tomu říkám efektivně strávený čas. ;-D

0/0
21.12.2016 10:31

M54a67r19e11k 39M24a20l71ý 1872728751100

OK, co je tedy lepší?

1) Pracovat v klidu doma, vyjet kdy potřebuji a "přetrpět" těch 5 hodin držením volantu. Pokud si udělám 2 pauzy na občerstvení, kafe, tak to bude 5:30 hod. a v cca. 21 hod. jsem na místě a na druhý den se v klidu vyspím.

2) Pracovat částečně doma, pak vyjet na vlak a bus a zase vlak a bus, v tom vlaku dohnat to, co jsem nestihl udělat doma a na cestě namísto těch cca. 5 a půl hodiny strávit 10-12 s 3 přestupy. A v cíli být po půlnoci.

Úpřimně, já si vyberu možnost 1, ale pokud vám vyhovuje možnost 2, tak nic proti. Zvlášť, když kromě baťohu s dvěma notebooky sebou máte i nějaké další věci :-)

0/0
21.12.2016 10:43
Foto

B97r69o16n70i35s23l39a88v 61G34a48b16r25y36š 2242269181

Dva notebooky? Proč bych měl s sebou tahat dva notebooky? ;-D

Nedávno jsem jel na služební cestu do Warszawy, což je podle map nějakých 650 km. Autem pojedu cca 7 hodin. Vlakem pojedu 8,5 hodiny.

Co je tedy pro mě lepší? Pracovat ve vlaku, přičemž cesta trvá celou moji denní pracovní dobu i s pauzou? Nebo pracovat v kanceláři a potom se vydat na cestu do Polska? Myslím, že normální člověk v tom má jasno. :-)

Samozřejmě jde o místa na trase. Zajímalo by mě, odkud kam jezdíte, že musíte 3x přestupovat.

0/0
21.12.2016 10:59

M28a71r48e21k 87M34a66l10ý 1342668131740

Já se neptal na cestu do Varšavy, ale na ten můj konkrétní případ. Na ten mi zkuste odpovědět...

A k tomu jsem se chtěl dopracovat - nelze paušalizovat, jak to tady děláte, protože někdy je prostě výhodnější auto a někdy zase vlak, příp. kombinace vlak a bus. Pokud pojedu např. z Prahy do Ostravy, taky pojedu vlakem. Ale opakuji, ne vždy je výhodnější vlak a ne vzždy je výhoidnější aut. Rozumíme si? :-)

OK, zkusím nasimulovat mou cestu...

Bydlím na vesnici, jede od nás vlak do Prahy, tam přestoupím na metro a dojedu na Florenc, nebo když pojede bus z hlaváku, o to lepší. Pak jedu busem do Norimberku, přestup na vlak a vlakem do Stuttgartu. Pak přestup na S-bahn a jedu ze Stuttgartu do menšího města vzdáleného asi 30 minut. Takže mám za sebou 3 přestupy a to se ještě musím dostat v cílovém městě z nádraží domů, takže zase bus nebo taxi.

Takto jezdím skoro každý týden a neumím si představit, že bych toto martýrium absolvoval cestou tam i zlátky, to bych musel být na hlavu :-) A to ještě v týdnu se taky musím dostat každý den z místa, kde bydlím na místo, kde pracuji, opět auto - u domu parkuji a v práci máme velké parkoviště, zácpy nejsou.

Takže to shrnu, že v mém případě je podstatně lepší cestovat autem. Ve vašem případě to může být vlak a podstatné je, že jsme oba spokojení a vyhovuje nám to, ne?

0/0
21.12.2016 11:18
Foto

B71r49o17n16i94s82l31a24v 14G40a45b73r33y33š 2282539921

Ten konkrétní případ jste uvedl až nyní. Neměl jsem tedy z čeho vycházet.

Přesto uznávám, že auto jak kdy a jak kam. :-)

Já mám ještě takovou vadu, že se v autě prostě bojím a necítím se v něm bezpečně.

0/0
21.12.2016 12:02

M91a20r52e71k 60M10a47l19ý 1102728121120

Ten můj konkrétní případ (časy, přestupy, atd.) jsem uváděl od počátku. A cílem právě bylo ukázat, že není fér a správné paušálně odsuzovat cestování autem, protože zjevně existují aplikace, kdy je auto vhodnější. Samozřejmě, závisí jaké si stanovíte priority a z toho pak vyjde, že např. pro vás je vždy vhodnější vlak/bus a pro mě téměř vždy vhodnější auto. Ale je to individuální a nelze generalizovat. Děkuji, že to nakonec uznáváte.

Já autem jezdím 25 let, najel jsem odhadem min. 600-700 tisíc km, drtivou většinu z toho za posledních 10 let. V autě se nebojím, řídím rád a auto pro mě není jenom dopravní prostředek, který musí být pohodlný, ale musí se mi i líbit a musím se v něm dobře cítit. A jak jsem psal, v autě poslouchám knihy nebo lekce němčiny, angličtiny. A když jedu po dálnici, tak zapnu tempomat a ten mi udržuje rychlost i bezpečnou vzdálenost, pak jsou tam různí asistenti na pruhy a mrtvý úhel, nouzové brždění, atd... takže i ta jízda už není tak stresující. Ale rozumím vám, že toto asi nechápete a nesdílíte, každý to má jinak :-)

0/0
21.12.2016 12:13
Foto

B94r62o73n32i82s65l50a26v 91G21a95b77r51y84š 2932529931

Spíš se mi do toho nechce, když vidím ty nehody a kolony. Auto Vám ukradnou lépe než vlak. Poškrábané auto sice není nepojízdné, ale hezky to taky nevypadá.

Těch důvodů, proč nechci auto, je víc. Je s tím moc starostí a já jsem línej člověk... ;-D;-D

0/0
21.12.2016 14:44

M27a94r24e23k 37M73a66l65ý 1652718751140

Ale jo, ne každý rád řídí, i když u chlapa je to spíš výjimka :-) Ano, s autem jsou starosti, resp. náklady a nutnost občas zajet do servisu a 2x za rok na přezutí. A taky mi už jedno ukradli, ale do týdne jsem měl jiné, protože ten týden jsem musel jezdit do práce metrem + busem a to jsem nedal :-)

0/0
21.12.2016 14:55

M13a98r29e57k 90M31a73l94ý 1572408221310

A ještě doplním...

I ten čas v autě se dá strávit jinak než jenom "držením volantu", i když pracovat nejde. Teď jsem "objevil" audioknihy, tak poslouchám v autě. Nebo různé lekce a podcasty z němčiny a angličtiny na učení a procvičování. Ten čas bych tomu tak či tak věnoval a takto využiju ten "mrtvý" čas, kdy jsem v autě.

0/0
21.12.2016 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.