- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Také máte dojem, že se nad ČD vznáší další arbitríž a mastná pokuta za to, že se škodovácké lepidlo odlepuje?
Ačkoli jsem bývalý škodovák, tak s těžkým srdcem musím říct, že Škodovka už dávno není to co bývala. Hloupé až diletantské vedení zlikvidovalo řadu klíčových pracovníků i provozů a výsledek je hodně silně znát. A celá ta likvidace byla rozhodně řízena zvenku dosazováním těch "správných" lidí na důležité posty. Aby se Škodovka vrátila do pozice, kterou měla ještě v roce 1995 by dneska vyžadovalo extrémně enormní úsilí a obávám se, že to v podstatě už ani není možné, protože některé provozy jsou zlikvidované nenávratně.
Zkrátka došlo přesně k tomu, čemu jsme se tehdy obávali. Škodovka jako podnik je prakticky zničená.
Jaké manažery si Lubomír Soudek vybral, takové měl - navzdory tomu, co si přáli ministři Dyba, Dlouhý a Skalický...
No hlavně ty moderní vlaky na dlouhé tratě už kupujte výlučně z Rakouska nebo Německa, ty předražený modely od škodovky to děs!
Ze šrotu za 8 mega, to je slušný. Ty prkotiny by opravil i zručný řemeslník. Stačí na to vhodné a kvalitní lepidlo.
No, podle mě se ten vlak nerozpadá. Je tam vidět jeden odlepený stolek a obložení stěny. Ok, závady to jsou, ale nic hrozného a vlak vypadá poměrně dobře. Dále si dovolím pochybovat o "zmenšení nástupního prostoru na polovinu". Na videu je vidět, že se dveře neotevírají úplně a to madlo přesahuje jen nepatrně. Navíc ten pán to madlo využil. Takže bych zase nebyl tak ostrej.
Přesně k těm madlům jsem chtěl napsat stejný postřeh, je to funkční a je se za co chytit při nástupu a výstupu. Když chce nějaký "chytrolín" kritizovat tak se něco najde - a fotka z boku tu blbost podpoří.
To je stejné, jako když si lidi vytapetují nebo obloží kachlíkama 40 let staré plesnivé umakartové jádro a vydávají to za rekonstrukci. Tak už víme proč nemají české dráhy na nové vagóny. Úplně vidím ty chlapy ve škodovce, jak si říkají: No neříkali jsme to, že je to blbost?"
Že by už "zainvestovali" ti Číňani? "Kvalita" by tomu odpovídala...
Proč bylo v nadpisu na hlavní straně prvně "nepovedla", potom opatrnější "prý nepovedla" a teď je tam zase "nepovedla"?
To se tak v redakci střídají odvážnější a méně odvážní redaktoři?
V iDnes tradičně unfair článek proti Škodovce - ČD tak nějak dostaly co si zaplatily. Když v nových tramvajích Škoda nefungují označovače, tak je to na dvojstránku, když se vozům metra od Siemense rozlámou rámy, což je tragická a neopravitelná závada, tak je to na sloupeček.
Škoda Plzeň vadí, něco takového si noviny napsat proti německé firmě prostě nedovolí. Připadá mi, že je to taky tak trochu pražské ego, které nemůže strávit že ČKD krachlo, zatímco Škoda Transportation přežila. Pokud bychom měli mít prezidentskou standardu podle reality, tak by tam muselo být "Praha sobě".
Jsem z Plzně a to co Škoda Transportation předvedla okolo pozdní dodávky lokomotiv řady 380 bylo něco, na to rozhodně nemohou být hrdý. A taky jako bonus lokomotivy od Siemensu by alespoň mohly bez omezení jezdit v Německu. Ano, je chyba, že ČD nemají lepší smlouvy se Škodovkou a důsledně neuplatňují sankce. Příště snad objednají něco osvědčeného, co bude moc i do zahraničí bez omezení - třeba Siemens vectron. České dráhy už vypsaly tendr na pronájem deseti elektrických lokomotiv schopných rychlostí 200 kilometrů v hodině. Nové lokomotivy by měly na trase mezi Prahou a Hamburkem nahradit právě řadu 380. Celkově mi vadí, jak se Škodovka chová ke svému klíčovému zákazníku. Byl jsem vždy pro podporu domácího výrobce, ale podobný přístup vede k tomu, že to dopadá, tak jak to dopadá.
Zastánci ČD a Škody jedna sorta jest. Milují molochy typu ČD a tleskají tunelování spřízněnými firmami. Naprosto je jim ukradené, že je to státní firma, placená státem, žijící jen díky státu a platící peníze do daňových rájů neprůhledným firmám typu Škoda.
Já "vlastnické struktůře" nerozumím. Ale svezl jsem se (coby nepražák) pražskými tramvajemi a málem jsem si ukroutil hlavu nad tím, po čem ty noviny u nás plivou.
Škoda Transportation dělá kvalitní výrobky a když to poplivete, tak nespravedlivě poplivete její zaměstnance. Že se podporuje podnik, který dělá republice dobré jméno a zajišťuje v nějakém oboru soběstačnost, to je normální a v pořádku. Co se týče ČD, nejsou vzorem efektivity a konkurenci potřebovaly jako prase drbání, ale zajišťují tady dopravní obslužnost. To, že můžu nasednout na vlak kdy chci, aniž bych to musel objednávat po internetu týden předem.