Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příští rok začne boj o největší železniční zakázku posledních 10 let

Stavební firmy čeká příští rok boj o největší železniční zakázku za posledních deset let. Správa železniční dopravní cesty chystá soutěž na modernizaci úseku mezi Voticemi a Sudoměřicemi na trati z Prahy do Tábora.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i27c75h93a61l 91K39a90p50o26u70n 7523710112477

R^

+1/0
28.12.2016 11:10

J13a13n 39J83e86m27e17l33k61a 1615380

U nás je vždy otázka, zda s 160 s naklápěním (na této trati nikdy) nebo opravdových 160 i pro běžné soupravy. Nebo 160 jen někde..

0/0
28.12.2016 6:29

J11a54n 72S55k33ř78i53v30á52n10e32k 3926316886

Na spoustě tratích by se dalo jet i 200km/h, ale brání tomu zabezpečovací zařízení a úrovňové přejezdy.

0/0
28.12.2016 8:02

P93a93v88e37l 50M86a74t39o91u32š80e92k 5280527228754

a poloměry oblouků

0/0
28.12.2016 10:32

J93i24ř42í 33K90o84c27u93r92e90k 6975514575468

A kapacita trati. Protože tam někde před expresem je zastávkový osobák. A ten zrovna před chvílí pouštěl nákladní expres, který si to žene průměrných 100 km/h a má tak průměrnou rychlost jako EC

0/0
28.12.2016 13:17

J80a19n 17V93o91j32t28ě95c20h 3746634707617

tedy, zabereme další místo přírody, aby jsme měly novou trat kde se dá jet až 160 a za 10 let se bude plánovat rekonstrukce aby se dalo jezdit zase rychleji? nejde to již plánovat daleko dopředu?

0/0
2.1.2017 12:02

V49l74a40d60i10m17í76r 16F18i60b97i96g18e75r 5934441581874

Ono se to tak plánuje, třeba měkteré dálnice se staví s širšími mosty, aby se do budoucna dal snadno přidat jízdní puh atd.

0/0
5.1.2017 17:46

J33a81r55e51k 70K85a33l60i88v57o96d13a 7666683291336

My se na tu dvoustovku dostane tak za 100let...

+4/0
27.12.2016 23:22

J76i29ř61í 40K96o43c79u39r71e58k 6185964825558

Ejpovické tunely jsou stavěné na 200 km/h. Ale rozjíždět se na 4 kilometry postrádá smysl, to chce aspoň 20 km v kuse, aby to bylo znát.

PS: Stačí jedna výhybka na 40 km/h a efekt 160 vs 200 km/h zmizel. Nejvíc času se ušetří tím, že se pojede plynule a nebude se zpomalovat pod 120, aniž by se zastavovalo na nádraží.

+1/0
28.12.2016 13:20

R33i60c60h85a40r88d 16B97a13r54t36o49š 4279295199151

To se zase předá obálek, úsek je to docela dlouhý ;-).

+3/0
27.12.2016 23:19

Š92t39ě76p84á97n 73D81o27l90e88ž11a25l 3782211768365

K podobným článkům jsem vypozoroval neustále se opakující skupiny komentátorů. 1. skupina - remcalové nad cenou, potažmo kdo si zase nahrabe, případně nestihne se určitě termín 2. skupina - trať je moc pomalá, chce to alespoň 300, ať se jedná o jakýkoliv úsek, vedoucí kamkoliv 3. skupina trať nevede do mého města, aneb tento směr je zbytečný 4. skupina železnice je k ničemu, radši stavte dálnice. Pozitivních komentů jak šafránu, přitom se jedná naveskrz o pozitivní zprávu.

+16/−3
27.12.2016 22:59

P76a42v33e46l 51M80a38t40o26u78š25e17k 5140567258604

Pozitivnější by ovšem bylo, kdyby to bylo už tak 5 let hotové.

+1/0
28.12.2016 9:36

J30a66n 64C78e29p96e57k 1584786420

Positivní by bylo jak píše pán nade mnou:

1.) Již dávno postavené.

2.) Cena poloviční, bez průtahů s dobou stavby.

3.) Připravená stavba na budoucí zrychlení.

Já osobně jsem rád za každé zkvalitnění, zrychlení a obnovu železnice, vidím v tom ovšem obrovské rezervy.

+1/0
28.12.2016 10:52

R94a50d87e89k 28J91a76n10a72t83a 9945726624222

2) vám připadá 6 mld. za 17 km dvojkolejné eletrifikované trati v podstatě v kompletně nové stopě vč. dvou tunelů a několika mostů a stanic moc?

+3/0
28.12.2016 11:01

Š11t46ě68p29á58n 73D23o43l72e49ž94a22l 3552961168785

Navíc se jedná o předpokládanouá hodnotu, vysoutěžená cena bude někde jinde.

0/0
28.12.2016 12:13

V84l73a66s19t85i86m51i36l 59K33o39c14u83r41e64k 4576133520774

Ano ty 4 body jste skutečně dobře trefil. :-)

Ještě to ale podporují novináří, kteří nedovedou dotatečně vysvětlit, že se jedná vždy o jednu etapu z celého 4. koridoru, redy z Děčína na rakouskou hranici a pak dále do Lince, a že ani Linec není konec světa, ale velmi důležitá železniční křižovatka.

0/0
7.1.2017 19:48

P82a38v37e10l 14N29o60v77á47k 4937155459786

Tak kdo to bude realizovat? Skanska, Eurovia nebo úplně nová firma, za kterou budou stát dalí podobní tuneláři? Je to fuk, zase to zacvakáme všichni...

+2/−2
27.12.2016 22:27

J92i92ř97í 31H15o53d35a24n 6934427683340

Nova trat a jenom na 160? Zase 100 let za opicemi

+3/−2
27.12.2016 19:40

R44a19d59e41k 84J47a19n13a29t33a 9495576724622

Ona to není dostatečně dlouhá nová souvislá trať, aby se rozdíl mezi 160 a 200 projevil. Tento článek je jen o 17 km dlouhém úseku. Sousední úseky byly modernizovány takto velkoryse.

Navíc s rostoucí maximální traťovou rychlostí a současném provozu vlaků s rozdílnou rycjlostí (osobních, nákladních a expresů) vám klesá kapacita tratě. U >250 km/h už je ten rozdíl tak vysoký, že musíte mít tratě dvě. Jednu pro rychlé vlay a druhou pro pomalé.

+8/0
27.12.2016 19:50

R89a35d18e14k 41J54a86n60a20t89a 9425436514592

Oprava: Sousední úseky NEbyly modernizovány takto velkoryse.

0/0
27.12.2016 20:29

J26a63n 87J95e67m74e69l19k10a 1455620

Tak ono, kdyby se dělaly zastávky tak, že vlak vyjede na boční kolej (jako v Německu někde), třeba by kapacita byla větší, nástupiště bezpečnější a cargo by třeba mohlo jezdit rychleji.

+1/0
28.12.2016 9:29

M56a95r42t59i68n 53S50p57i51c62a10k 8154898109246

Rozdil na danym useku mezi 200 a 160 asi 1:20 min,

0/0
27.12.2016 23:01

P47a83v97e68l 98M51a94t58o85u65š44e52k 5880967928794

Vzhledem k tomu, jaké tam asi vyjde stoupání, je možná zbytečné se úvahami o rychlosti 200 km/h vůbec zabývat, pokud tam nemá jezdit mašina s max. třemi vozy.

0/0
28.12.2016 15:33

M34a71r50t83i57n 54R10u50z46i90c84k10a 1952258576977

No, je to hlavni trat na Linec, hlavni koridor, takze obecne si myslim, ze 200km/h je takovy standard, nemusi byt vsude, ale nekde muze byt vyssi jinde nizsi... pak stoji za zamysleni rozdil oproti dalnici...

0/0
4.1.2017 23:54

V94l53a37s85t21i40m46i21l 60F47i56a92l33a 1102611594

20 let uz modernizujeme a abychom zacali odznova.Prvni modernizace jsou uz srot a ty co maji 15 let jsou taky vyrizeny.

Stavbu koridoru bych nazyval generalni rekonstrukci.

Co chces ve state kde se prvni dalnice jeste nedostavela a 5 let se uz modernizuje

+1/−1
27.12.2016 19:30

K57r82y75š42t49o26f 66L91a82n56í32k 1179650945615

Lidi maji praci..

0/0
27.12.2016 20:24

V69l18a46d57i45m69í17r 68F92i35b38i33g19e97r 5174271461394

Lidi by měli práci i kdyby bylo vše hotové. Bohužel deficit několika let neúdržby si vybírá daň, tratě a silnice potřebují opravy víc než kolik je roční rozpočet.

0/0
5.1.2017 17:48

J34i52ř23í 49E24r57b78e86n 1443124636187

A Vy s snad myslíte, že se dá něco postavit a pak na to padesát let nesáhnout? Takhle to dělala Státní plánovací komise ČSSR a koncem 80. let se železniční síť fakticky rozpadala, na hlavních tratích se nezřídka jezdilo max. 80 km/h.

První část koridorů byla dokončena před více než 20 lety a je nutno ji prostě časem modernizovat znovu, technologie dožívají.

+2/0
28.12.2016 12:31

V38l54a65s85t85i84m85i51l 26F89i49a24l82a 1172201914

Však o tom píšu, nejsme schopni novou věc dodělat a už se musí opravovat. A než se opraví ... tak se ani ta původní nedostaví a všechno stojí strašný prachy.

0/−1
28.12.2016 13:08

P56a93v74e39l 84M77a41t51o48u29š92e87k 5770577348144

Ještě ani jeden koridor, který se začal stavět před těmi více než 20 lety, není hotov: chybí dodělat např. uzel Česká Třebová, uzel Brno, uzel Přerov, úsek Kralupy n/Vlt. - Nelahozeves. Tyto úseky nejen že nejsou hotovy, ale s jejich modernizací se ještě ani nezačalo (zatímco např. Choceň - Ústí n/O. se provedla aspoň optimalizace). Donedávna mezi ně patřil i úsek Běchovice (Blatov) - Úvaly. 80 km/h je jezdí dodnes i na modernizovaném koridoru, např. Brno - Blansko (možná jen 75 km/h).

+1/0
28.12.2016 14:14

M14i83c95h82a66l 33K21o32n40e93č22n44ý 8129972662161

Úžasné! Rok jsme ztratili nějakou nečekanou a nesmyslnou změnou zákona. Několik let to pak budou u soudů mařit ekoteroristé. Nakonec se to ve spěchu stavebně dokončí za pár měsíců a výsledek bude ten, že rychlíky budou o deset minut rychlejší a ostatní vlaky budou jezdit stejně dlouho jako dnes.

0/−2
27.12.2016 19:21

Š47t86ě39p50á37n 34D32o59l23e23ž47a65l 3902971738675

To nebyla žádná nečekaná změna zákona, to byla očekávaná liknavost úředníků

+3/0
27.12.2016 19:29

J64i44ř19í 97K21o37c35u32r82e52k 6985904645968

Bohužel. Čekali, že přijdou japonci a udělají to za ně. Jenže Onoseto a Samoseto měli jinou práci...

+1/0
28.12.2016 13:23

J49o49s62e85f 50Š90t27r83a76y79b60l 7459688539859

Tak pokud se to bude stavět jako dálnice už se těším v roce 2025 že se bude střihat páska.Rv

0/0
27.12.2016 18:44

R54a40d42e29k 54J78a66n87a67t94a 9205616174672

Uvedete nějakou významně zpožděnou železniční stavbu? Všechna zpoždění jsou jen úřední průtahy před začátkem stavby a ty už jsou teď skoro všechny odbyté. Samotná stavba jde rychle.

+4/0
27.12.2016 19:21

J83o35s41e94f 26Š73t96r13a14y56b82l 7499808679399

ale ano.Podívejte se jak pomalu šla dálnice do Německa.To Vám nestačí?;-D

0/0
27.12.2016 20:25

R46a75d67e81k 46J37a22n65a70t20a 9275816604942

Nestačí, protože jsem se ptal na železniční stavby.

+2/0
27.12.2016 20:30

J90o40s39e20f 26Š92t53r29a50y52b78l 7879518359849

Dobrý večer. Máte pravdu,je tu malý rozdíl ale domnívám se,že výsledek bude asi stejný.Snad,připouštím, to bude hotové do r.22 i to bude spoždění jenže si ani to nemyslím.Jiný argument nemám - neveřím jim.A Vy máte jiný argumenty ?

0/0
27.12.2016 20:34

P46a14v97e98l 58M30a28t51o79u70š39e70k 5680697838984

Nechci nikomu sahat do svědomí, ale tempem a stylem, jakým se dělala např. modernizace úseku Běchovice (resp. odb. Blatov) - Úvaly, by si zúčastněné firmy před lety snad nevydělaly ani na slanou vodu (byť vše jistě probíhalo podle předem dohodnutého harmonogramu). Na takové stavbě bych si představil intenzivní práci na 3 směny a ne to hraní na písečku, co se tam několik let předvádělo. S trochou nadsázky jsem tehdy říkal, že jsou snad zúčastněné firmy placeny za dobu, jakou budou modernizaci provádět (rád bych se mýlil). Důsledkem byly tragické dopady na osobní dopravu (jezdím tím úsekem 2x denně, tudíž vím, o čem píši) a z nich plynoucí problémy v zaměstnání tisíců dojíždějících lidí. Kdyby se bývat výlukový grafikon aspoň dodržoval! V reálu byla např. zpoždění rychlíků jezdících odklony přes Nymburk (kde je trať naprosto příšerná a přetížená) i oproti výlukovému jízdnímu řádu běžně 20 minut. Když se jezdilo klasicky přes Úvaly, nebylo to o mnoho lepší (10 minut čekání na vjezdu do Úval žádný problém, do toho i v ranní špičce nákladní vlaky). Taky jsem se kdysi podílel na jedné drážní akci (výměna mostních konstrukcí u Klášterce n/Ohří). Tam se ale tehdy kmitalo trochu jinak! To, co se předvádí dnes, je výsměch cestující veřejnosti.

+1/0
28.12.2016 11:56

P90a46v17e22l 25M53a38t64o73u84š26e34k 5250127578844

Jo, a když už to zřejmě jinak "nejde" ("objektivních důvodů", proč něco "nejde", se v Česku vždy najde celá spousta; nic naplat, že to jinde jde), tak bych aspoň očekával perfektně opravenou trať. Místo toho je situace taková, že na počet dní za uplynulý rok, kdy jen mezi mezi Prahou a Kolínem nebyla žádná citelná pomalá jízda (tím nemyslím ze 140 na 120 km/h, takové většinou ani nezaregistruji), by mi asi stačily prsty u rukou. Jen namátkou: výhybky na Blatově a na pražském zhlaví žst. Úvaly, pomalá někde u Cerhenic, totéž u Velimi. Navíc výhybky v samotných Pečkách i ve Velimi (nejlépe při průjezdu InterPanterem) jsou naprosto katastrofální, byť tam pomalé (asi zatím) nejsou.

0/0
28.12.2016 12:27

M85a79r34t15i29n 82R11u73z72i87c59k49a 1852318846597

Preci jen bych uvital, modernizaci na 200km/h...

+1/0
27.12.2016 18:28

T65o53m87á51š 43M22o69r92a75v43č34í72k 3147936363765

Což o to, ČD na to lokomotivy má, ale nejsem si jistý u vozů/vagonů. Pochybuji, že by na tuto trať nasadili railjet.

0/0
27.12.2016 18:44

P22e54t84r 87M44a78x78a 8176442437499

Tratě se nerekonstruují jen pro České dráhy.

+2/0
27.12.2016 20:30

P37e93t88r 77P52e10t65r 6683712238163

A pro koho se rekonstruuje trat do Liberce? To neni zadny hlavni tah nebo vyznamensi koridor. Jsem i pro VRT a to co nejdrive ale ne rekonstruovat relativne bezvyznamne trate na naddimenzovane rychlosti

0/0
27.12.2016 21:20

M50i73c20h41a39l 85M57a38l69ý 5782604819363

pro Skodovku, googli :)

+1/0
27.12.2016 21:55

M41a46r95t25i86n 73R79u16z10i71c41k97a 1852648816727

CD je ma, ale i kdyby nemela, neznamena to, ze je nemuze mit v budoucnu, ... trat se nemodernizuje/nestavi na par let,...

+1/0
27.12.2016 22:39

V47l34a64d63i16m13í21r 76F12i48b92i59g16e72r 5704751211624

Kdyby tam bylo 200 není problém koupit lepší vagony, vždyť i ty Jančurovy repasy mají, nebo měli rychlost na 200.

0/0
5.1.2017 17:50

P46a15v13e50l 80M96a42t10o49u11š77e42k 5520317758644

Tím bych si nebyl tak jist. 200 km/h ano, ale ne na 18 promile (nevím, kolik tam bude, ale již údajně i úseku do Votic se 160 km/h je docela prubířským kamenem).

0/0
28.12.2016 15:35

J32á53c95h28y29m 37K35v28a22s47n80i30č98k37a 9111658866335

Výborně, největší stavební zakázka na českých železnicích za posledních 10 let je modernizace tratě mezi Prahou a Táborem, která zrychlí cestu o 10 podělanejch minut. Ale to jak se jezdí z Prahy do Brna, nebo že ještě pořád neexistuje železniční spojení z Liberce do Prahy (vlakem to jedete 3 až 4 hodiny, protože se kodrcá čtyřmi osobáky a bere to přes Ústí nebo Nymburk v lepším případě. On teda nekodrcá, protože jede autobusem...) nikoho nezajímá. My si radši zrychlíme cestu z Tábora o 10 minut, protože to je evidentně náš největší problém...

+6/−12
27.12.2016 18:27

J27o75s69e95f 53Š67á30t16a62v19a 2984691956709

Až bude trať postavená komplet,tak se čas zkrátí proti dřívějšku o hodinu.

+11/0
27.12.2016 18:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.