Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší letadlo světa má další problém. Airbus musí zpomalit výrobu

Výroba největšího osobního letadla na světě zůstane i příští rok pro společnost Airbus ztrátová. K zákazníkům se tak dostane oproti původním předpokladům méně Airbusů A380, než firma plánovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K23a91r72e60l 31K20l49e12č60k57a 6940268841784

Efektivitě a technickým problémům letadel nerozumím. Ale podle vyjádření jednoho z amerických senátorů (převzato v našem tisku - nevěnoval jsem tomu větší pozornost) mi utkvělo v paměti postesknutí, že Boeing v současnosti užívá 55 - 60% součástek, vyráběných v Číně. Pan senátor ironicky prohlašoval, že od chvíle , kdy to zjistil, bojí se létat letadly americké výroby. Nevím, zda šlo o boonmot, nevím, zda je to podobné u Airbusu. Ale vypovídá to o snaze snižovat náklady i na úkor zaměstnanosti doma. A to je přesně to, co chce tvrdě omezit Trump - uvalením cla na takto vyráběné polotovary i zboží, vyrobené americkými a jinými firmami mimo území USA pro americkou produkci. Pokud by dokázal překonat sílu lobby, znamenalo by to zdražení americké produkce, "dotované" výrobky z ciziny by ztratily smysl?

0/0
31.12.2016 10:14

M17i93c45h58a36l 97M92i67l67l76e95r 9446772979252

" A to je přesně to, co chce tvrdě omezit Trump - uvalením cla na takto vyráběné polotovary i zboží, vyrobené americkými a jinými firmami mimo území USA pro americkou produkci.";-D;-D;-D

Trump kaze vodu a pije vino. On sam vyuziva kazde moznosti zvysit svuj zisk nepouzivanim americkych pracovnich sil.Rv

0/0
2.1.2017 1:50

A66n42t91o58n97i84n 69K35a94d22l38c98e67k 9842379821156

Osobni nazor, A-380 bude asi propadak. Momentalne asi nic vetsiho nez B747 nema smysl.

0/0
30.12.2016 18:34

P85a25v80e87l 68Ř25a80p94e79k 7452956389825

Současný boom letectví je jen krátkodobá anomálie. V horizontu desítek let zdraží letecké palivo natolik, že všechna tahle legrace zase skončí. Žádný jiný pohon nemáme k dispozici. Ono taky kvůli každé cestě tahat do výšky 12 km desítky tun hmoty a bojovat s odporem vzduchu při rychlostech až 950 km/h, to prostě není nic, co by se dlouhodobě mohlo vyplácet.

0/−1
30.12.2016 16:12

M32a94r82t69i68n 98S96e41d24o53n22a 2805176586689

Proc by melo palivo zdrazit? Diky tezbe z bridlic jsou zasoby ropy obrovske a z duvodu ekologie lze predpokladat ze spotreba ropy v autoprumyslu bude klesat. V 10km je diky ridkemu vzduchu odpor jiny nez na zemi a ve vysledku je doprava letadlem v prepoctu na cestujiciho a km efektivnejsi nez solo jizda v aute.

+1/0
31.12.2016 8:22

P23a64v84e61l 89V79e62t89e39š98n84í46k 7215228115567

Jak si to "odpískání" představují? Zruší objednávky? Zruší patenty a nahlášené průmyslové vzory? Začnou na výrobních linkách vyrábět sekačky na trávu?

Při výrobě A380 totiž EADS získal mnohé, co používá třeba při výrobě A350. Takže i když A380 jako takový může být ještě nějakou dobu ztrátový, tak nevěřím že bude záporný jeho celkový přínos pro EADS.

Jako cestující doufám, že A380 budou přibývat. Co se pohodlí týká, tak jsem mu zatím rovného nenašel (popravdě - neletěl jsem ani v A350 ani v B787).

Přiznám se, že se rozhoduji dosti podle ceny, ale za A380 jsem si ochotný připlatit.

+5/0
30.12.2016 0:14

L86u12k98a39s 67C39o67d87r 6958672600731

Ono hrozne zalezi na tom, co clovek preferuje. Pokud cloveku nezalezi na frekvenci spoju (typicky treba koupaci, co litaji se "spickovymi Emirates" z Prahy do Asie), tak je A380 zajimavej zazitek a chapu, ze si to uzije. Pokud je clovek cestak a v letadlech travi hodne casu, tak ve finale potrebuje spis vetsi frekvenci spoju s mensima letadlama, kde usetri spoustu casu (o mensi fronte na imigracnim nemluve), pripadne delsi nonstop lety, aby nemusel prestupovat (z tohohle pohledu jsou super 350 a 787, protoze diky lepsi ekonomice provozu je mozny otevrit hromadu novejch dlouhejch P2P linek).

0/−1
30.12.2016 5:08

M43i73c38h10a12l 25M19i27l54l25e74r 9916922949962

ctenari porovnavaji s tim co znaji. Vedle treba Travel Service, Ryana nebo CSA jsou pro ne Emirates spickove aerolinky a clovek se jim nemuze divit.

Ja s nimi osobne letam docela rad, pro me je to velmi dobre a prakticke spojeni na druhy konec sveta. Vyhovuje mi moznost pristupu do Business Lounge Emirates a vetsi vahy prepravovanych zavazadel i pri ceste v economy (diky clenstvi v Qantas Clubu, protoze Qantas je partnerem Emirates.).

+1/0
30.12.2016 5:48

L32u56k85a95s 83C36o50d22r 6508482290101

Vsak jo. Ja samozrejme pocitam s tim, ze kdyz to napisu, tak me zdejsi koupaci umlati akcnima letenkama:-) Jinak ja s EK nemam osobne problem, jejich F v A380 ma imho nejlepsi "value for money". Kazdopadne nedavno jsem zkousel F v A380 u Thai a i kdyz ten "hard product" nebyl nic moc, tak kvalita servisu byla uplne nekde jinde. Dokonce bych rekl, ze i lepsi nez v jednicce u Singapurcu. Ale zase jsme u puvodniho argumentu - zatimco jsem cekal na odpoledni odlet A380, tak na ty stejny trase od rana odletelo sest mensich letadel...

+1/−1
30.12.2016 8:07

M34i68c26h10a26l 46M88i60l38l95e69r 9376932669842

kdyz letis za obchodem, nebo spechas, pocet spojeni je dulezity. Ja jako turista nespecham a napr, si dam v Dubaji pres noc odpocinek v letistnim hotelu mezi pulnocnim priletem spoje z Prahy a dopolednim odletem Emirates do Australie, ackoliv bych mohl pokracovat bud Qantasem 2 hodiny po priletu z Prahy primou linkou A380, nebo pokracovat po 3 hodinach s B777 Emirates s mezipristanim v Kuala Lumpuru.

0/0
30.12.2016 12:28

M80i94l18o13s42l45a81v 80K91u21č41e20r60a 5918349191989

Letel sem A380 do Dubaje a pak do Bangkoku a opravdu super. I servis Emirets je proste jeden z nejlepsich. Diky velikosti letadla jsou mensi turbulence, mensi hluk...stoji za to s nim letet.

+7/0
29.12.2016 23:10

P76a55v91e26l 38V78e85t40e64š98n36í93k 7625288205137

Emirates Vám hlavně umožní cítit se jako člověk. Koupíte si letenku a je o Vás postaráno (no dobře - někdy se to ne úplně povede - ale máte téměř jistotu že všechno klapne).

Přesně to jsem si uvědomil letos, když jsem z Prahy do Chiang Mai (Thajsko) použil China Eastern. Je pravda že jsme cestu přežili a že jsme oproti Emirates trochu ušetřili. Ale je to naposledy, co jsem je použil.... Zdálo se mi, že když v Číně kopírovali letecké společnosti, tak jim několik detailů uniklo.

+2/0
30.12.2016 0:33

M41i42c18h18a13l 46T29o42m57i84n89s64k53ý 9631515397294

Nějak moc nechápu, proč musí zpomalovat, když mají objednávky na 126 letadel.

?????

+1/0
29.12.2016 21:21

S23e45i76d38l 15P93e63t53r 1141151505294

Objednávky sice ještě nějaké mají, ale rozložené jednak v čase a pak mnoho nezávazných neboli opce .. A letadla se dnes jaksi nevyrábějí " na sklad" ..:-)

+3/0
29.12.2016 22:17

P61e80t17r 98M77a52r83š31o71u79n 5435968166366

Letadlo další problém nemá, problém má firma...

Ty nadpisy jsou čím dál lepší. Za rok mate křišťálovou Zumpu jistou.

+9/0
29.12.2016 21:05

M72i35r32e88k 34G78a23j58e84r 5891146199770

Airbus asi trochu predbehl dobu. Snad s vyrobou vydrzi do doby, kdy se poptavka zdvojnasobi.

0/0
29.12.2016 20:27

J87o13s12e62f 26R66i61c50h85t22e22r 9686425787593

Naopak, bohužel zaspal dobu. Čtyřmotoráky jsou passé.

+7/−2
29.12.2016 20:46

J84o25s38e50f 65P79o71p73l28u34h91á90r 3449713752977

Hlavne nefavejte za vzor Boeing 787. Ten je passe uplne.

+1/0
29.12.2016 23:20

S31e88i48d81l 67P54e22t81r 1561301235604

Jj, letos B787 vyrobili "jen" 140 ks a mají na něj zatím "jen" nějakých 1800 objednávek...;-D

viz např:

http://www.nasdaq.com/article/boeing-set-for-record-787-dreamliner-production-in-2016-cm547504

+2/−1
29.12.2016 23:33

P65a88v19e74l 93V96e30t44e34š34n46í13k 7695778195707

No tak údajně co se pracnosti týká, tak jedna A380 vydá na 11x B787. Takže jestli vyrobí za rok 12x A380 tak to asi odpovídá té rekordní produkci 140x B787.

Ale u té B787 je to nyní trochu nutnost, protože mají velký backlog kvůli zpoždění.

0/−1
29.12.2016 23:58

S81e94i84d51l 63P33e72t86r 1731331465124

Trošku chybka v matrixu , ne? Ona ta A380 přepraví 11xvíce než B787 či je 11x ekonomičtější? :-P

+1/−1
30.12.2016 0:25

P68a18v36e14l 23V81e64t52e40š94n70í10k 7475518605277

To "11x" se týkalo pracnosti při výrobě (a nejspíš i ceny).

Četl jsem to před časem v jednom z těch článků, co porovnávají produkci Boeingu a Airbusu.

Pointa toho článku byla taková, že většina "srovnávačů" udělá prostě součet vyrobených letadel bez ohledu na jejich typ. Tady se pokusili být trochu přesnější a dávali k jednotlivým řadám "koeficienty", aby to vyvážili.

Ale zase - možná si na to už nevzpomínám přesně - a hlavně nevím co při tom brali v úvahu.

Ve své replice jsem chtěl hlavně říct, že se dá těžko porovnávat takhle napříč typovými řadami. Takže A380 snad porovnávat s B747 (a B787 porovnávat s A350). Ale jaké jsou pro výrobce přínosy A380 vs. B787? To asi nedokáže říct nikdo.

+2/0
30.12.2016 0:48

J28o70s71e96f 72P26o96p15l65u89h86á78r 3259843382917

jelikoz se v aerospace pohybuji, tak vim jaký je stav ohledně 787. Objednavky stoji a zakaznici pozaduji vyřešení problémů. A marginalni problém je, ze v současné dobe Boeing reseni nemá. Ma objednávky, ma probkemy a cas se krati.

+1/−1
30.12.2016 0:03

S38e22i17d29l 20P64e48t26r 1471241105814

Profláknutý zdejší troll Popluhár "pracuje" v letecké branži?? 8-o

A teď tu o Rumcajsovi prosím ...:-)

+2/0
30.12.2016 0:27

J57i42ř89í 45K14o12c25u76r60e30k 6145624515468

Krásný stroj. Jenže naráží na to, že je lepší létat denně s 350 lidmi než 3x týdně se 700 lidmi. A dokud jsou volné sloty na letištích tak nic nebrání častějším letům. Přičemž je nutno vzít v potaz, že za A380 je hodně zvířeného vzduchu (říká se tomu úplav?), takže následující letadlo musí mít větší časový odstup.

+1/−2
29.12.2016 20:11

J27a44n 65P78a24v47l66í57č91e27k 5404951781

Ano, jedná se o turbulenci v úplavu. Rozestup na startu za A380 musí být 3 minuty, před přistáním tuším cca 12 km letu.

+2/0
29.12.2016 22:37

M12i32c57h95a89l 68M64i24l29l84e84r 9636482339172

"Jenže naráží na to, že je lepší létat denně s 350 lidmi než 3x týdně se 700 lidmi."

A proto Emirates zamenily puvodni menekapacitni B777 pro denni spojeni mezi Prahou a Dubaji za nynejsi A380 - a lety jsou plne?

Proto udelaly totez na lince Melbourne -Singapore- Dubaj, kde letala drive B777? Podobne nahradily jednu B777 na lince mezi Sydney a Dubaji A 380tkou.

Obe mesta ted kazda maji ma 2x denne spojeni s Dubaji s Emirates a 1x s Qantasem - vsechno s A380, a 1x s B777.

+1/0
30.12.2016 0:55

M86i74l69a69n 12V75o97l69e12k 5109563516889

"Čím dál častěji se tak objevují mezi analytiky názory, zda by neměl Airbus celý projekt odpískat." Prosím vás, ukažte mi takového člověka. Sice už jsem se s podobnými setkal. Mezi malými Čecháčky, ale chtěl bych vidět, jak vypadá takový 'analytik' ve světě.

0/0
29.12.2016 20:04

S39e11i93d66l 12P78e66t79r 1701611495484

viz:

https://www.ft.com/content/cb450bd4-cc5f-11e6-864f-20dcb35cede2

0/0
29.12.2016 21:05

P31e60t41r 80M27a54r16e59č91e87k 1323251639968

Proto EU tak leze do zadele muslimským zemím. Aby objednávaly jejich letadýlka.

0/−11
29.12.2016 19:44

J19o98s32e10f 54P10o38p62l29u62h82á15r 3959683622557

Pane Marečku, když tomu nerozumíte, tak to raději nekomentujte. Vypadáte potom jako hlupák.

Plácáte něco prevzateho a ani nemáte pojem o tom, že je to naprosto mimo.

+4/−1
29.12.2016 23:18
Foto

J47a35r48o18m69í94r 80H24l94u49b64e63k 2666230464961

Je to skvělé letadlo a kdo jím neletěl to nepochopí. Jak nemám ve zvyku chválit EU, tak toto se povedlo. Je to nejlepší letadlo jakým můžete letět. Něco jako Mercedes mezi Trabanty a Daciemi. Prostě ty letenky musí být dražší, protože i letadlo je čím dál dražší a kdo chce takový luxus, musí si jej zaplatit.

+10/−1
29.12.2016 19:29

P57e12t56r 65M35a70r32e86č29e68k 1763361839588

Ekonomicky je ten projekt ovšem slabší a nese všechny rysy eurosocialismu.

+2/−5
29.12.2016 19:47

J90i59r22i 65H49u23b55k68a 1253936134815

Proto fandím Boeingu. V civilní sféře jim nikdo nedá nic zadarmo.

0/−1
29.12.2016 20:11

J45o89s42e24f 25P31o15p80l57u39h42á91r 3329593152797

Ale, ale, ale. Boeing je na tom jako americký automobilový průmysl. Kecají o tom jak vsechno dělají sami a přitom vlada do nich lije miliardy a stejne to nějak nestačí.

+1/−2
29.12.2016 23:25

J40i42r21i 32H32u44b37k97a 1243526674775

Říkám v civilní sféře, civilní divize Boeingu je v plusu na EBITA mnohem víc než Airbus (který je/byl v mínusu)

0/0
29.12.2016 23:39

M80i62r97e73k 30G44a37j18e71r 5961626959770

Mohl byste ho porovnat s Dreamlinerem? Ten je totiz take skvely.

+1/0
29.12.2016 20:29

J54a25n 98V36a61c60h69o81u22s57e92k 5707688540

Airbus ma svoje letadlo stejne tridy, A350. Vazne obdivuju ze se neco jako A380 podarilo prosadit a vyrobit.

+2/0
29.12.2016 21:33

T75o89m56á46š 50M52a81š83e19k 4979649240875

Plně souhlasím, ale takových lidí, co toto chápou, je poměrně málo. Kdo chce opici, musí mít na banány.

+2/0
29.12.2016 20:51

M18a26r44t64i66n 16S33e17d75o47n54a 2705546306879

Pokud by A380 bylo skvele letadlo tak by nebyl problem s jejich odbytem a ten je safra velky. Vlozene penize se nikdy nevrati.

A380 je z pohledu cestujiciho fajn (ac mne vadi 10 sedadel v rade, kdyz mate sousedy co porad nekam chodi) ale vyzaduje upravy letist, nutnost zajistit naplneni kapacity. Rozhodne se ekonomicky a logicticky nehodi na kratke lety a tim vsim je omezeno jeho vyuziti. Diky technologiim dnes nemusi lide tolik pracovne letat, takze vyraznou cast cestujicich zamorskych letu tvori turiste a ti se casto rozhoduji podle penezenky a jde o sezonni zalezitost. Jinale let s A380 neznamena drahou letenku, aspon u Emirates to tak nevidim.

+1/−1
29.12.2016 23:06

M90i39c29h82a67l 47M60i34l56l20e23r 9936442269442

B 777 take ma u rady aerolinek 10 sedadel v rade.

0/0
30.12.2016 1:12

M22i72c51h52a47l 57M90i85l47l60e77r 9986312289112

neni pravda, ze je letenka drazsi. Platim to same z vychodniho pobrezi Australie do Dubaje/Evropy, at letim s Emirates A 380 nebo s B777.

0/0
30.12.2016 0:58

J26o61s60e52f 63K35o40p27e62c62k60y 9164302695

Je to zvlastni a trochu neocekavane, ze ani A380 ani B748 nejsou komercne az tak uspesne. Uvidime, treba se jeste situace zmeni. Nastesti je A350 resp B787, ktere situaci zachranuji.

0/0
29.12.2016 19:18

S31e89i87d94l 12P94e11t32r 1961381115534

Není to nijak zvláštní a už vůbec ne neočekávané.

Prostě končí éra čtyřmotorových dopravních letadel protože ekonomika a pak především ETOPS.

Tam kde ještě před 15 lety "musely" létat čtyřmotory dnes bohatě stačí widebody se dvěma motory ...

Hranice rentability původních B747 byla někde kolem 280 prodaných kusů. Nakonec jich vyrobili přes 1250 .

A380 má rentabilitu investic někde kolem 350 ks a přitom jich je dosud dodaných + objednaných cca 310 a za poslední 2 roky objednávky spíše ubývají (ruší) a žádné nové nepřibyly ́...

+1/−1
29.12.2016 20:24

J78o51s82e46f 28K59o18p93e59c70k40y 9194852275

Mohl byste delat konzultanta u Airbusu i Boeingu. Usteril byste jim spoustu penez ;-) Psal jsem B748 tedy 747-800. Ten se prodava jeste mnohem hure nez A380

+1/0
29.12.2016 22:36

S58e20i89d46l 27P86e69t95r 1581641755144

Proč ty zbytečné invektivy?

Ano, B747-800 byl již asi trochu zbytečný ale na druhé straně nestál jeho vývoj a související logistika 25 mld Eur ... Minimálně haly v Everettu už dávno stály, nemuseli svážet komponenty z půlky světa, cca 50% komponent bylo vyvinuto a lety odzkoušeno a nakonec použili nemálo z projektu B787 ..

Mmch.: nabízí se trošku analogie Concorde vs S2000 - tehdy se taky politicky protlačil Concord ale Boeing od toho couvl (ano, primérně po ztrátě vládních dotací) bo si dobře spočítali , že je to celé ekonomický nesmysl. A dobře udělali.

+1/−1
29.12.2016 23:22

J29o95s13e86f 60K16o73p22e52c92k97y 9134542665

Zadne zbytecne invektivy to nejsou. Jen rikam, ze jste mel byt poradcem Airbusu a Boeingu a rozmluvit jim oba projekty neb jste jako jediny takovy vizionar, aby jste videl, ze budou ztratove... Jiste, projekt B748 nestal 25mld na druhou stranu to nic nemeni na tom, ze je ztratovy a bude zrejme ukoncen...

0/0
31.12.2016 7:52

L55a58d39i21s13l70a46v 91K15v64a15s20n68i15č93k23a 1743787263315

Tím, že by se ukončila výroba by se vyřešilo co ? To už "někteří analytici" z okolí firmy Boeing neříkají.

+5/0
29.12.2016 18:56

R56a30d43e52k 96J28a65n91a28t55a 9645336894672

Ano. Náklady na vývoj už jsou utopené. Zda se vyplatí dále vyrábět, závisí pouze na nákladech souvisejících s výrobou.

+5/0
29.12.2016 19:09

V56á57c91l87a28v 83K97o64p89t91a 4274553222

přestali by ztrácet peníze na letadle které se moc neprodává a mohli by se soustředit na to co peníze vydělává...

0/−2
29.12.2016 19:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.