Diskuze
Největší letadlo světa má další problém. Airbus musí zpomalit výrobu
Děkujeme za pochopení.
K64a96r51e18l 73K57l70e37č88k64a
Efektivitě a technickým problémům letadel nerozumím. Ale podle vyjádření jednoho z amerických senátorů (převzato v našem tisku - nevěnoval jsem tomu větší pozornost) mi utkvělo v paměti postesknutí, že Boeing v současnosti užívá 55 - 60% součástek, vyráběných v Číně. Pan senátor ironicky prohlašoval, že od chvíle , kdy to zjistil, bojí se létat letadly americké výroby. Nevím, zda šlo o boonmot, nevím, zda je to podobné u Airbusu. Ale vypovídá to o snaze snižovat náklady i na úkor zaměstnanosti doma. A to je přesně to, co chce tvrdě omezit Trump - uvalením cla na takto vyráběné polotovary i zboží, vyrobené americkými a jinými firmami mimo území USA pro americkou produkci. Pokud by dokázal překonat sílu lobby, znamenalo by to zdražení americké produkce, "dotované" výrobky z ciziny by ztratily smysl?
M49i54c29h23a56l 71M82i36l21l40e50r
" A to je přesně to, co chce tvrdě omezit Trump - uvalením cla na takto vyráběné polotovary i zboží, vyrobené americkými a jinými firmami mimo území USA pro americkou produkci."
Trump kaze vodu a pije vino. On sam vyuziva kazde moznosti zvysit svuj zisk nepouzivanim americkych pracovnich sil.
A68n94t15o98n44i80n 11K51a77d25l71c66e38k
Osobni nazor, A-380 bude asi propadak. Momentalne asi nic vetsiho nez B747 nema smysl.
P50a25v55e17l 64Ř93a79p26e61k
Současný boom letectví je jen krátkodobá anomálie. V horizontu desítek let zdraží letecké palivo natolik, že všechna tahle legrace zase skončí. Žádný jiný pohon nemáme k dispozici. Ono taky kvůli každé cestě tahat do výšky 12 km desítky tun hmoty a bojovat s odporem vzduchu při rychlostech až 950 km/h, to prostě není nic, co by se dlouhodobě mohlo vyplácet.
M82a67r76t56i86n 27S54e58d96o37n87a
Proc by melo palivo zdrazit? Diky tezbe z bridlic jsou zasoby ropy obrovske a z duvodu ekologie lze predpokladat ze spotreba ropy v autoprumyslu bude klesat. V 10km je diky ridkemu vzduchu odpor jiny nez na zemi a ve vysledku je doprava letadlem v prepoctu na cestujiciho a km efektivnejsi nez solo jizda v aute.
P38a56v12e73l 23V88e36t46e86š34n81í61k
Jak si to "odpískání" představují? Zruší objednávky? Zruší patenty a nahlášené průmyslové vzory? Začnou na výrobních linkách vyrábět sekačky na trávu?
Při výrobě A380 totiž EADS získal mnohé, co používá třeba při výrobě A350. Takže i když A380 jako takový může být ještě nějakou dobu ztrátový, tak nevěřím že bude záporný jeho celkový přínos pro EADS.
Jako cestující doufám, že A380 budou přibývat. Co se pohodlí týká, tak jsem mu zatím rovného nenašel (popravdě - neletěl jsem ani v A350 ani v B787).
Přiznám se, že se rozhoduji dosti podle ceny, ale za A380 jsem si ochotný připlatit.
L84u94k30a66s 80C14o75d56r
Ono hrozne zalezi na tom, co clovek preferuje. Pokud cloveku nezalezi na frekvenci spoju (typicky treba koupaci, co litaji se "spickovymi Emirates" z Prahy do Asie), tak je A380 zajimavej zazitek a chapu, ze si to uzije. Pokud je clovek cestak a v letadlech travi hodne casu, tak ve finale potrebuje spis vetsi frekvenci spoju s mensima letadlama, kde usetri spoustu casu (o mensi fronte na imigracnim nemluve), pripadne delsi nonstop lety, aby nemusel prestupovat (z tohohle pohledu jsou super 350 a 787, protoze diky lepsi ekonomice provozu je mozny otevrit hromadu novejch dlouhejch P2P linek).
M95i51l42o32s40l66a34v 24K34u32č65e73r39a
Letel sem A380 do Dubaje a pak do Bangkoku a opravdu super. I servis Emirets je proste jeden z nejlepsich. Diky velikosti letadla jsou mensi turbulence, mensi hluk...stoji za to s nim letet.
P49a32v93e23l 80V92e74t67e42š38n37í10k
Emirates Vám hlavně umožní cítit se jako člověk. Koupíte si letenku a je o Vás postaráno (no dobře - někdy se to ne úplně povede - ale máte téměř jistotu že všechno klapne).
Přesně to jsem si uvědomil letos, když jsem z Prahy do Chiang Mai (Thajsko) použil China Eastern. Je pravda že jsme cestu přežili a že jsme oproti Emirates trochu ušetřili. Ale je to naposledy, co jsem je použil.... Zdálo se mi, že když v Číně kopírovali letecké společnosti, tak jim několik detailů uniklo.
M72i36c53h10a20l 11T88o62m22i14n31s33k74ý
Nějak moc nechápu, proč musí zpomalovat, když mají objednávky na 126 letadel.
S57e73i58d22l 52P58e57t44r
Objednávky sice ještě nějaké mají, ale rozložené jednak v čase a pak mnoho nezávazných neboli opce .. A letadla se dnes jaksi nevyrábějí " na sklad" ..
P79e43t46r 46M19a54r29š73o68u91n
Letadlo další problém nemá, problém má firma...
Ty nadpisy jsou čím dál lepší. Za rok mate křišťálovou Zumpu jistou.
M83i56r87e38k 16G73a43j30e90r
Airbus asi trochu predbehl dobu. Snad s vyrobou vydrzi do doby, kdy se poptavka zdvojnasobi.
J38o73s19e57f 19R81i92c63h48t16e55r
Naopak, bohužel zaspal dobu. Čtyřmotoráky jsou passé.
J65i72ř86í 37K55o20c62u73r90e43k
Krásný stroj. Jenže naráží na to, že je lepší létat denně s 350 lidmi než 3x týdně se 700 lidmi. A dokud jsou volné sloty na letištích tak nic nebrání častějším letům. Přičemž je nutno vzít v potaz, že za A380 je hodně zvířeného vzduchu (říká se tomu úplav?), takže následující letadlo musí mít větší časový odstup.
J43a48n 45P38a49v27l83í28č67e83k
Ano, jedná se o turbulenci v úplavu. Rozestup na startu za A380 musí být 3 minuty, před přistáním tuším cca 12 km letu.
M77i31l66a29n 70V70o84l37e64k
"Čím dál častěji se tak objevují mezi analytiky názory, zda by neměl Airbus celý projekt odpískat." Prosím vás, ukažte mi takového člověka. Sice už jsem se s podobnými setkal. Mezi malými Čecháčky, ale chtěl bych vidět, jak vypadá takový 'analytik' ve světě.
S66e23i36d20l 68P60e82t94r
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!