Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak z Prahy se řítil s otevřenými dveřmi. Výrobce chybu odmítá

Mezinárodní vlak Českých drah jel na Boží hod z Prahy do Břeclavi s porouchanými a pootevřenými dveřmi rychlostí 150 kilometrů v hodině. Poruchu na mobilní telefon natočil jeden z cestujících. Škoda Transportation, která vlak modernizovala, ale odmítá, že by šlo o chybu na její straně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J26i94ř21í 17B27i36l95í23k 4755172152254

Už jste někdy slyšeli, ža by Škoda Transportation udělal chybu?

Určitě nás přesvědčí, že toto bylo zadání ;)

0/0
6.1.2017 13:46

M35a18r40t25i94n 91S55v66o87b51o72d97a 7145757196162

Chápu, že asi nešlo o závadu.

Nicméně je skutečně v pořádku, že systém otevírání dveří minimálně nějak nehlásí strojvůdci, že některé dveře jsou mechanicky uvedeny do zmíněného nouzového režimu???

Dokonce bych si i uměl představit, že takový vlak se prostě ani nerozjede - když dneska některá novější auta např. při otevření dveří automaticky narvou parkovací brzdu (automatické převodovky) - mimochodem - ne že bych zrovna tohle (u aut) úplně schvaloval. Jen mi to přijde trochu "nekonzistentní". Vlak může jet s dveřmi v nouzovém režimu (ani to nikde nehlásí) otevřenými - proti tomu auta hlásí blbě zavřené dveře už asi tak 10 nebo 20 let a nyní některá i sama při otevřených dveřích brzdí...

To bych spíše viděl jako systematickou chybu, která sice není reklamovatelnou závadou, ale možná je o to horší...

Otázka je, čí zodpovědností je, aby ten systém byl "bezpečný" v tomto ohledu.

Čekal bych, že dráhy na to mají nějaké normy, a je otázkou, kdo a jak tyto normy reviduje (zda při tom používá tu kulatou věc, co má na krku) nebo zda jediným podstatným hybatelem takové revize je až to, když se stane průšvih.

0/0
3.1.2017 11:27

V30a12c92l83a89v 56H76a34j11e25k 3776219529

příklad:

„Šlo o případy, kdy nebyly dveře úplně dovřené nebo bylo zjištěno nefunkční blokovací zařízení u prvních dvou vozů ve směru jízdy vlaku. Cestující nejenže nebyli informování o nefunkčním blokovacím zařízení, ale naopak byli uvádění v omyl nálepkou, že dveře jsou za jízdy blokovány,“ řekl generální inspektor Jan Kučera.

Sice to uvádíte jako citaci GI pana Kučery, ale jedná o dvě zcela odlišné situace. Pokud nejsou dveře zcela dovřeny, tak se sice dveře nezablokují, ale důvodem není nefunkčnost blokovacího mechanizmu. Tem je normálně funkční. O takovéto situaci lze tedy cestující těžko informovat.Když už píšete o takto odborném tématu, měl byste to umět odlišit.

0/0
1.1.2017 21:15

S32v96a58t94o45p82l70u89k 43N86o92v11á18k 4748740319238

tak dál nakupujte šunty od škody transportation...to zase bude solidní klientelismus a určitě nejvýhodnější nabídka

0/0
1.1.2017 11:11
Foto

J13a51n 26V89a92l73a23l30í34k 6786409160246

Dnes EC 273 Csárdás z Prahy do Břeclavi dveře v pořádku.

0/0
31.12.2016 9:37
Foto

J79a23n 44V23a64l53a23l12í67k 6926479250856

EC 276 Břeclav Praha dveře zatím OK :-D

0/0
31.12.2016 15:24

S24t10a81n80i80s12l12a87v 21N36ý93v62l39t 2334455733

V 90tych letech jezdili trempíci u otevrenych dveri vlaku, a dneska to je skoro tragedie.

+2/0
31.12.2016 2:34
Foto

P21e13t40r 83Č29e17r79n66i93c20k30ý 6175207440

Český vlak jede 150km/h a zaslouží si titulek, že se řítil....;-D

Chtěl bych vidět titulek, kdyby se jednalo o vlaky TGV (AGV), Šinkansen nebo Maglev, které úplně běžně dosahují rychlostí 300 km/h + ...

0/0
31.12.2016 0:07

F57i77l73i16p 58H23r48b52e97k 2384130366670

Já si pod pojmem "řítit se" představím nekontrolovaný pohyb, ani tak nezáleží na rychlosti, spíše jde o to, že se pravděpodobně blíží nějaká katastrofa. Tento vlak podle mě normálně jel, akorát neměl dovřené dveře. Jenže takvý titulek by asi nebyl zajímavý.

0/0
31.12.2016 9:10

P85a49v60e34l 29S77v38o56b89o17d40a 4657170292252

Jo, kdyz jsem p. Surovi napsal, ze to je clanek jak z Blesku tak se divil...

0/0
2.1.2017 10:58

M85i70l80o93š 76Ř75e78h25á87k 8336748317355

Stejnou rychlostí jezdí i moravské spěšné vlaky Brno-Hodonín.

0/0
1.1.2017 21:07

R67u15d11o79l92f 48S92t27a43n84ě10k 8399814878672

Jel jsem tímto vozem letos celkem 3x. Pokaždé byl nějaký problém. Dvakrát nešly zavřít dveře mezi oddílem pro cestující a prostorem pro nástup do vozu. Když je někdo zavřel ručně, po chvíli se zase otevřely a celou cestu bouchaly a do vagónu táhlo. A potřetí nešel zavřít kryt nějakých přístrojů v prostoru pro nástup a půl cesty mlátil do dveří, které tentokrát zavřít kupodivu šly. Vše se snažil řešit průvodčí, ale ne vždy úspěšně. Myslím, že výrobce mám o čem přemýšlet !

0/0
30.12.2016 19:48

F70r43a49n51t92i32š65e37k 56P19t58á91k 5178332728119

Automaticky zavirane dvere nejdou rucne zavrit ani otevrit. Jinak jsou zavadne, nebo je vyrazene ovladani. Vyrobce nebo prodejce se vzdy brani to zname pri obvyklych reklamacich v obchodech.

0/0
30.12.2016 18:14

F54r55a12n87t84i16š59e72k 68P35t96á52k 5848802648939

Nejsem odbornik. Vim vsak ze nase ceske nakladni automobily brzdily jenom, kdy byly pod tlakem, cim vyssi tlak,tim vetsi sila. Pro mne bylo prekvapeni, kdyz jsem poznal, ze kapitalisticke nakladaky to mely obracene,brzdily pouze podle toho, jak se tlak snizoval. To byla jistota, ze kdyz napr.prasklo potrubi, tak vuz vzdy zastavil. Jak je mozne,ze v pripadu dveri vagonu je vse obracene.;-(

0/0
30.12.2016 17:30
Foto

J87a20n 54V53a82l32a38l12í11k 6776539700436

bude nějaká nehoda a tlak nebude možno udělat a bez tlaku ty dveře neotevřete jak zajímavé...

0/0
30.12.2016 19:16

J56i85ř92í 70Š83t54ě82d79r98a 5820642821757

Je to trošku jinak. Provozní brzda

se aktivuje zvýšením tlaku vzduchu. Parkovací brzda s pružinovým válcem se naopak tlakem vzduchu odbrzdi.

0/0
31.12.2016 16:49

J28a27n 31J27e98m86e16l61k88a 1395210

Jistě, je to problém. Ale u výrobků se prostě chyby občas stávají. Stejně si myslím, že ty dveře si nedělají sami, ale že to dělá nějaký spolehlivý dodavatel, který je dodává i ostatním společnostem. (všechny vypadají dost podobně)

P. redaktor si nikdy nenechá utéct jakoukoliv negativní věc u ČD. Nechává si však utéct mnoho chyb ostatních společností. Selhání dokonalých zahraničních lokomotiv, nefunkční klimatizace, topení, toalety, přecpanost, zpoždění, svrab a další. Rumonská Astra prý taky má nějaké ty mušky..

+3/0
30.12.2016 16:08

J49o14s81e10f 35N80o24v87á37k 1890703165

U nás jsou vždy dveře otevřené.

0/0
30.12.2016 15:07

E70v76ž87e35n 77K25v78a52s88n24i52č65k32a 2651795224753

Dne 27.12.2016 u Rx 892 Šohaj s odjezdem v 08.05 v Hulíně nešly jedny dveře po nastoupení cestujících zavřít ani pneumaticky ani ručně. Po práci 5 pracovníků ČD se napodruhé podařilo dveře zavřít alespoň tak, že se trvale uzamčely a vyřadily z provozu. Zpoždění 8 minut.

0/0
30.12.2016 13:25

M12a92r45t70i27n30a 41S50e50d72l49i24c68k87á 5562215811552

Snad uz si na tyto zavady daji vetsi pozor, 8 minut neni moc.

0/0
30.12.2016 13:56
Foto

J32a97n 80V82a73l60a68l59í89k 6386449120256

vy dokážete předvídat kdy se stane závada???

+1/0
30.12.2016 15:02

P44e75t60r 86M76a69r78e53č56e56k 1833361519388

Pars má zřejmě na ČD funkční páky. Jinak nelze pochopit že někdo dál objednává ty jejich šmejdy.

0/−1
30.12.2016 13:18

T37o29m35á94š 54T50a19t56í24č94e28k 5290842110668

Aha. Když si to člověk přečte pořádně, tak se dozví jenom starou známou věc: že vývoz opérek nehodil dost háků.

0/0
30.12.2016 13:09

M40i12r16o48s57l14a48v 18R11ů78ž50i12č12k75a 2507958555317

Jiste dite ve veku 3 let nemaji behat bez dozoru po vlaku.Otevrene dvere muze mit na svedomi dobihajici cedtujici,kery je nasledne po otevreni nezavrel.Jestlize nekdo foti ve vlaku ozevrene dvere a nezavre je,je rozumu mdleho.

+4/−3
30.12.2016 13:04

M32a40r39t64i42n89a 60S16e86d61l65i67c57k84á 5762855261542

V minulem tragickem pripade nikdo nikam nebehal, matka vzala obe deti na wc, aby nezustaly bez dozoru. Do kabinky se vsichni nevesli, tedy dala jedno dite curat a druhe cekalo u dveri wc. Najednou se otevrely dvere (v rychliku Galan bezna vec) a mensi holcicku to vycuclo ven. Ale furt se najdou chytraci, co by si vsechny deti najednou ohlidali lip, i kdyby jich bylo pet.

+5/−3
30.12.2016 13:10

P77e87t93r 34M88a21r33e25č13e48k 1163801729978

Nereagujte na osoby mdleho rozumu ..

+2/0
30.12.2016 13:19

J72a97n 62D69l36o74u68h26ý 2860504269857

To by melo byt inspiraci na leto pro regiojet......aby tam vecne clovek nezdechal pri pokazene klime

0/0
30.12.2016 12:29

A52n42t31o65n34í26n 59S95c28h67i36n96d51l28e40r 8273857215109

já teda když vidím otevřený dveře, tak je zavřu, a nefotim...

+3/−2
30.12.2016 11:50

J16a87k67u94b 59B32r17i58n50e84r 6617112522171

Soustredte se radsi na vytahy,jo? ;D

+7/0
30.12.2016 12:06
Foto

T12o68m89a93s 47C23a88b31a76k 8785145704649

Nova doba ! Host vyhazuje vrchního, dveře se nezaviraji, ale foti....

+2/0
30.12.2016 12:12

J28i18ř43í 51K39o74c50u20r97e84k 6475704425278

Taky zásadně nečtu články celé. A zasadně to neříkám průvodčímu, aby se o tom nevědělo. A už vůbec nemám tušení o tom, že se dveře mají zavřít automaticky, pokud vagon jede víc jak 5 km/h.

Z čehož vyplývá, že nic takového se nestává a tiskový mluvčí má pravdu, když před x lety říkál, že to NENÍ MOŽNÉ.

+1/−1
30.12.2016 12:23

M66a18r20t66i66n83a 88S49e59d49l32i47c97k20á 5832205871892

Ja myslim, ze je zasluzne upozornit verejnost na mozne nebezpeci

0/0
30.12.2016 13:14

F88i67l88i50p 16H43r31b35e11k 2964140826520

Jenže to budete okamžitě nazvána udavačem.

0/0
31.12.2016 9:15

P32e15t95r 31M22e66j22z47l85í74k 8778574931290

No jasně, zase v tom lítá Škoda Transportation:-/ Tak to asi co nevidět vysoudí z ČD zase nějakou tu miliardu

+1/0
30.12.2016 11:40

V90a76c40l36a86v 95H56a81j74e38k 3266129769

Já viděl otevřené dveře na voze DB na EC do Berlína. Technická závada může nastat zcela nepředvídaně, Ale asi by ty dveře měli jít po zavření mechanicky zamknout?

+2/0
30.12.2016 15:44

F44i40l81i91p 44H75r95b98e42k 2114870706530

Já jsem zase viděl otevřené dveře na vozech na fransouzské riviéře (ne na TGV, ale na lokálních vlacích). O to se starali místní cestující kvůli vedru, a to tak, že během zavírání automatických dveří nechali ve dveřích nohu. Ty dveře se z bezpečnostních důvodů opět zase automaticky otevřely (po detekci překážky), ale v tu chvíli se vlak už rozjel, a dveře zůstaly zcela otevřené. Byl to takový místní kolorit, v tomto režimu bylo více než 50% dveří celého vlaku. A žádný článek jsem o tom nečetl. Pravda, bylo to před 20 lety, nevím, jestli je to ještě dnes možné.

0/0
31.12.2016 9:19

P74e51t12r 91P20e92t22r 6243392578703

Ja se primlouvam, ze to neni jejich chyba.

Vsechny dvere zavira pruvodci otocenim klicky a nasledne se vlak rozjede a od urcite (celkem nizke rychlosti) ze dvere zablokuji.

Byl jsem svedkem toho, kdyz pruvodci zavrela dvere v cele souprave, dala pokyn k odjezdu, zalezla a zavrela i svoje dvere. V ten moment nekdo pribehl k vlaku, jeste nezablokovane dvere otevrel a nezavrel je. Tim padem se po rozjezdu nemohly zamknout a uz byl ohen na strese. Je to castecne i chyba systemu ale nejspis je nejaky duvod, proc se pri rozjezdu i znova automaticky nezaviraji. Ovsem pruvodci ani vyrobce za to nemohl - mohl za to cestujici

+6/0
30.12.2016 11:30

M70a26t86ú95š 49B39e67n15a20k 9898764172143

a ešte lepšie ak to urobí pomocou vonkajšej páky na núdzové otvorenie, to potom zatvorí už iba servis. Ľudia sú blbí, už som zažil aj to, že plné neotváravé okno sa pokúšali otvoriť pomocou tiahla na núdzové otvorenie, to potom okno kompletne vysklí...

+1/0
30.12.2016 12:17
Foto

P82e43t80r 96K29o58č74i52č64k42a 4319148796817

A když jsou dveře zavřené, tak se neřítí?

Jo, to by zas nebyl tak bombastický titulek...

+9/0
30.12.2016 10:51

P28e33t88r 61M15a82x20a 8316272887109

Když jsou zavřené, tak napíšeme, že u nás vlaky jezdí pomalu.

+7/0
30.12.2016 10:58

D58u12š43a81n 59Š63ť96a44s96t19n76ý 8217259932809

Bohužel v našich končinách stále ještě platí princip popírání a zatloukání, bagatelizace, namísto přiznání chyby a snaha o její nápravu. Zodpovědné osoby a zároveň i firmy nemají dostatek sebevědomí k přiznání chyb. Raději budou tvrdit, že to není možné, že se to nestalo a to navzdory video záznamu.

+1/0
30.12.2016 10:49

M82i28l15a83n 64B90u69r56i49á81n30e37k 6713341929607

A ta částka taky nesouhlasí...

0/0
30.12.2016 10:52

T25o90m95á69š 55T40a69t15í78č33e69k 5810722510218

V našich končinách platí, že lidi rádi věří modlám stylu J.

0/0
30.12.2016 13:15

M73i66l34a10n 91B26u43r33i18á88n54e93k 6103381369357

Nebylo by levnější místo "modernizace" koupit už moderní a nové?

0/0
30.12.2016 10:49

M20a13r57t60i29n 28H34o35u51b57a 6103141419318

Nebylo.

+1/0
30.12.2016 12:23

V86l83a96d69i56m69i47r 33K11r44a80u66s 6861798104460

tak to se mi stalo taky. dvere byly otevreny v rychliku (tusim, ze jsme tenkrat jeli v lete na Vltavu a rychlik byl narvanej lidma, takze nucene stali i pobliz tech otevrenejch dveri) a nesly zabouchnout. kdyz jsme upozornili pruvodciho, tak nekde sehnal nejakej klic a neco tam s nim poresil a dvere za jizdy zabouchnul. pritom rikal "ja za to nemuzu, voni to uz ZASE zapomneli zavrit." takze to asi neni zas tak vyjimecna situace.

+2/0
30.12.2016 10:45

R75a52d96e58k 78J25a89n90a55t42a 9975576434252

To ale mluvíte o zcela jiném typu vozu (kde se dveře zavírají ručně).

0/0
30.12.2016 12:46
Foto

B91r86o12n70i95s39l81a65v 87G85a12b22r79y62š 2402539341

Před pár lety se mi stalo něco podobného. Jel jsem autobusem MHD ze školy na nádraží a na posledním úseku zůstaly dokořán otevřené prostřední dveře. Žádná vada. Prostě je řidič zapomněl zavřít. Horší bylo, že jsme jeli do levotočivé zatáčky a měl jsem trochu strach, abych nevypadl. Každopádně se věc urovnala a řidič byl pokárán.

0/0
30.12.2016 10:28
Foto

M15i87c33h61a43l 71N18a67j17m78a11n 7379483756660

Zajímavé, velká většina autobusů MHD má blokaci jízdy při otevřených dveří......

+1/0
30.12.2016 12:03
Foto

J28a51n 74V10a77l38a49l39í93k 6856189720766

píšete většina tudíž ne všechny...

+1/0
30.12.2016 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.