Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát plánuje velké rozšíření mýta. Nových 900 kilometrů má přinést miliardu

Majitelé kamionů budou platit za jízdu po Česku více, než dosud. Stát plánuje od roku 2020 o zhruba 900 kilometrů rozšířit síť silnic, na kterých musí nákladní auta a autobusy platit mýtné. Je to nakonec méně, než kolik se uvažovalo. Placení se rozšíří na nejvytíženější silnice I. třídy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a33n 85D87l81o19u31h72ý 8516250183640

Další zdražení dopravy, které zaplatíme....

0/0
1.1.2017 20:01

R51u32d96o64l37f 81P21e31k42a20r 6179529564825

Aby kamiony jezdili po dálnici, je jednoduché zařídit. Zrušit mýto. Ale to Hrabiše nenapadne, vyschnul by penězovod přes Kapsche.

+1/−1
1.1.2017 10:52

P57e37t91r 93B30á95č43a 8705836255365

A ze to neudela nikdo v Evrope, tak uzasny napad.

0/0
1.1.2017 19:28

P22e40t64r 43B13á97č52a 8915466305575

Spravnea konecne, hlavne ty silnice kopirujici dalnice.

Uz me ty kamiony co se schvalne tahnou mimo dalnici, zdzruji provoz a nici silnici lezou pekne krkem.

0/0
31.12.2016 14:21

J84a51k56u95b 11K38r53e76j79č38í15k 8333804392774

Dobrá den,

Lidičky dokud nezpoplatní všechny druhy silnic pro kamiony a autobusy jednotnou taxou, tak se budou stále ty hlavní koridory, po kterých jezdili kamiony a autobusy daným úsekům vyhýbat.

Takže buď se zpoplatní kompletně, nebo nic!

S pozdravem!

+2/0
31.12.2016 8:53

M31a28r74e93k 67G16a69j51d95a 4273774286432

Hlavně je potřeba zpoplatnit 1/55, samý tranzitní kamion přes naše města. Ať jedou po D1 a pak po D2. A naopak.

0/0
31.12.2016 1:18
Foto

J66a25n 16Č35e34r72m85á44k 4979288665887

vážení ČESMADáci, nevím, že by tu lidé měli radost z vašich/našich poplatků... Jen chtějí klidně spát a dýchat čerstvý vzduch a proto chtějí kamiony na dálnicích...

Nikdo z nás nechce dražší rohlíky, ale ani nechce, abyste měli důvod posílat své řidiče na okresky, dvojky či jedničky a objížděli tak ona mýta na dálnicích což se stále děje...

Milý státe, možná by se leckde vyplatilo místo mýta dát na silnice nižších tříd značku zákaz vjezdu náklaďákům (mimo těch, které tam nakládají či skládají), posílat tam časté kontroly (či to přenechat měšťákům, kteří se toho rádi ujmou) a provinilcům nasadit německé pokuty... Ti, kteří by ji 2x zaplatili by se těmto silnicím hooodně dlouho vyhýbali...

+2/−1
30.12.2016 23:55

M93a13r86t31i88n 59K34o64l80l79e76r 7971783245874

Naopak je blbost zpoplatňovat dálnice a nechat alternativní trasy přes obce bez poplatku.

+5/0
30.12.2016 20:59

J42o54s38e27f 82H94o85n60e73š 7131792590933

Reálně kolik mohou chtít za mýto na sil.1.třídy?Když to bude 1 Kč/km,tak mýto půjde do kapsy provozovateli.Pokud to bude 2 Kč/km tak stát něco málo získá,ale řidiči budou vzteklí.Pokud to bude 3 Kč/km tak to už je vydírací-takže raději opusťme myšlenky na zpoplatnění

0/−2
30.12.2016 20:40

T93o79m12a61s 84A98u63g29u48s61t45y91n 6227466631890

tak tu máme mapku dálnic, ale mapka nově zpoplatněných úseků, o kterých článek je, tu není...

0/0
30.12.2016 19:29

J27i36ř21í 46S40m41e16t79a45n71a 7135429392828

A proč zboží podraží? To nám šmahem vysvětlí pan Šmahel.;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/−1
30.12.2016 17:43

L39u65k40á84š 78Š27m91a97h25e93l 2497794182464

Vůbec mi nevadí, že podraží nějaké belgické máslo a vejce... lokální produkce dopravou ovlivněna nebude. Cena dopravy dělá jen 2-3 % ceny zboží.

+4/−2
30.12.2016 17:56

M15o45n41i95k43a 46K91o42n29e62c87n98a 7653881811664

No, tak jestli 12 000 za prepravu zbozi v hodnote 40 000 Kc, je 2-3 procenta, tak pujdu zpet do skoly.

+2/−1
30.12.2016 18:04

L33u45k96á32š 79Š61m37a66h45e97l 2297214262964

Nevím, které konkrétně zboží to je, ale mnou udávaná hodnota je samozřejmě průměr, který může u objemově levného neskladného zboží přepravovaného na velké vzdálenosti značně klamat.

0/0
30.12.2016 18:21

J59a32n 69D74l98o40u16h98ý 8916900173190

Tak miliarda je miliarda...

0/0
1.1.2017 20:03

Z13d51e84n22ě38k 19F41i90l57i51p 7574381831764

Na zeleznici se plati i posledni lokalka pro ty co se divi

+5/0
30.12.2016 17:18

J77o95s97e24f 35H74o45n69e39š 7281342650583

Tam se také platí za bezpečnost.Na jedné koleji se 2 vlaky nevyhnou

0/0
30.12.2016 20:45

P74e67t41r 54V88o22n76d20r52a54c16e87k 7875301673550

A kdopak zaplatí tu miliardu ....... no věřte že dopravci to tedy nebudou ........

+1/0
30.12.2016 17:10

M12o93n84i96k30a 44K18o83n66e25c71n49a 7723331601554

A spravna odpoved je??? Prece koncovy zakaznik, ktery se ted hloupe raduje, jak zase ty parazity hezky obereme.

+1/−1
30.12.2016 18:05

L44u72k58á13š 62Š44m60a73h34e33l 2887194362144

Kamiony jsou parazité, ano. Na rozdíl od živnostníků.

+1/0
30.12.2016 18:19

J17i88n67d45ř42i36c45h 24M65i82t73t38e26r 6724145851906

Kdo vybral systém s mýtnými branami to je teda hlava. Při každé změně kopat do země, zajistit zdroj energie pro stovky mýtných bran. Satelitní technologie to zvládne na pár kliknutí myši.

+1/0
30.12.2016 16:44

J37o52s24e70f 63H92o66n43e21š 7721962540973

Před 9 lety byla sat.technologie v plenkách

+2/0
30.12.2016 20:43

R57u61d18o81l81f 37T89r34n20a64v78s89k83y 8747456715564

Hmm, super. Takze rekapitulujme: pretizene kamiony rozbily dalnice, az potom prislo myto, kamiony se prestehovaly na silnice 1. a horsi tridy. Ty dopadly stejne jako dalnice a pote, co uz se po nich neda jezdit prijde myto. Pripadam si v CR jako ve cvokarne...

Proc ministre nezavedes myto plosne nad 7,5 tuny? A proc nezavedes masivni kontroly vahy nakladaku s brutalnimi postihy? My koncovi zakaznici to plosne myto uz stejne davno mame v koncovych cenach nauctovano! Jenomze tohle reseni je prilis jednoduche, ze ano. Rozumi mu i ten nejhloupejsi clovek v republice a je tudiz prilis transparetni. Vy politicti smejdi potrebujete nepruhledne zmeti nesmyslu, abyste mohli tunelovat, ze ano!

+12/0
30.12.2016 16:31

J86i42ř35í 61S66m21e42t52a95n10a 7125319622478

Přeloženo: Stát vytáhne z kapes všech svých občanů o miliardu navíc.!!Nebo si snad někdo myslí, že to zatáhnou majitelé kamionů?Rv;-D;-D;-D

+3/−1
30.12.2016 16:26

Š68t66e35f22a30n 44F89r76i95č66a 7862718733346

Vláda by měla uskutečnit výjezdní zasedání v Německu, a pár dní jezdit po tamních silnicích. Aby poznali ten obrovský rozdíl v kvalitě, až se vrátí do Čech a budou drncat na tuzemských komunikacích. Také by se mohla zajímat a porovnat, kolik stojí výstavba 1 km dálnice v Německu, a kolik v ČR. Snadno by nahlédli, že k vybírání mýta na dalších silnicích v ČR není důvod. Problém spočívá v něčem zcela jiném.

+1/−2
30.12.2016 16:24

F85r88a56n94t85i33š39e71k 92K41u45l29d64a84n 5816357674704

Bednám zpoplatnit každý ujetý kilometr. Ne jenom někde a něco. Ničí cesty, jsou to největší čuňata na cestách ( já jsem kamión a kdo je víc ). Úplně bych je přirovnal ke stejné bandě jako jsou taxikáři v Praze.

+5/0
30.12.2016 15:42

J71i94n21d63ř71i53c10h 80M79i89t75t47e88r 6924865551636

Správně a dopravci to promítnou do ceny každého rohíku co koupíte, takže to nakonec zacálujete vy jako zákazník.

0/−3
30.12.2016 16:46

F49r15a25n97t32i75š74e35k 88K92u64l58d18a50n 5386957244754

Třeba pak začnete na ty rohlíky chodit k pekařovi a přestanete kupovat gumové imitace ze super, hyper, giga marketů. Vždyť to pak bude za stejný peníze a vy zjistíte jak vlastně chutná rohlík.....

+5/−2
30.12.2016 17:02

J61i69n24d44ř56i23c16h 42M63i33t14t48e58r 6724115451756

Ano, ale tomu pekařovi musí někdo přivézt mouku, jiné suroviny, to vše má takové souvislosti. Na konci je vždy zákazník, či daňový poplatník.

+2/0
30.12.2016 17:18

F19r68a47n95t30i85š74e78k 88K51u72l38d61a79n 5326227404274

Ano, pekařovi někdo doveze mouku, ale to stačí jednou za týden, možná i méně často. Na rozdíl od smradlavých beden s gumovými rohlíky jezdícími do super, hyper, giga dvakrát denně.... Asi tak. Stačí používat to co máte na krku s vlastním rozumem a ne to co do ní naklade Česm(r)ad...

+1/0
31.12.2016 0:59

J41i28n91d90ř18i64c68h 51M69i85t40t30e63r 6224415411686

Pokud jediné zboží, které nakupujete jsou rohlíky, pak máte pravdu. A ty narážky o vlastní hlavě chápu že mi říkáte že jsem idiot, a to byste si mohl odpustit.

0/0
31.12.2016 10:42

F57r28a55n75t93i44š55e14k 50K77u80l83d11a91n 5186417404814

Vážený pane! O idiotech jsem nic nepsal, neznám Vás tak o Vás nemohu psát.

A jinak, není to jenom o těch rohlíkách, ale o potravinách všeobecně. Nebo si snad myslíte, že je potřeba v sezoně kupovat ( a vozit ) rajčata z Holandska, brambory z Polska, papriky z Řecka apod? Stejně jako třeba maso a uzeniny z Rakouska o mléčných výrobkách nemluvě. Nebo si třeba někde najděte jakými cestovateli jsou textilní výrobky, květiny apod... Na rozvoz tohoto zboží skutečně nepotřebuju 22t kamion.... Celé to je o prioritách vlády. Pokud z nás chtějí udělat ( a už se jim to povedlo ) tranzitní zemi, tak se bohužel s houfem beden musíme smířit. A že je ještě podporuje Česm(r)ad, to mě nepřekvapuje. Vždyť jim jde o koryta ( hlavně )

+3/0
31.12.2016 13:57

J52i84n10d13ř78i53c59h 98M44i58t34t38e40r 6964915311146

Potraviny jsou jen malá část spotřeby. Máme tu auta, stavební materiály, elektronika, léky, nábytek, sportovní potřeby, oblečení, to všechno kupujeme a dopravu zaplatíme.

0/0
31.12.2016 17:32

F65r64a32n96t72i87š50e40k 83K83u50l77d77a97n 5886817694564

Je mě líto, ale Vy jste přesně ten příklad člověka, který hledá důvody proč to nejde, místo toho aby hledal cesty jak to udělat. Ano některé zboží se musí vozit kamiony, ale rozhodně ne vše. A už rozhodně ne na tak velké vzdálenosti. Ale Česm(r)ad nám vždycky bude tvrdit tohle je potřeba a ještě tohle přece musíme vozit a pokud nebudeme tohle vozit přijde x tisíc lidí o práci apod. Zkuste se zamyslet nad tím jak byste dostal kamiony ze silnic ( potažmo zboží které vozí ).....

0/0
31.12.2016 20:06

J40i64n77d73ř94i75c59h 85M30i75t19t80e87r 6614965351536

Myslím, že dostat kamiony ze silnic jen tak nepůjde. Je to levnější, rychlejší , a silnice vede ke kažému domu na rozdíl od železnice. Tak se s tím smiřte. Já bych viděl rád spíše kamiony ekologické,a třeba s autonomním řízením.

Ale jestli máte lepší nápad, založte si dopravní firmu, která bude levnější a rychlejší než kamiony, dostanete je ze silnice a určitě vyděláte. Já jen nevím, jak to udělat, ale vy mi určitě poradíte.

0/0
31.12.2016 20:57

L19u43k19á64š 44Š69m29a94h13e81l 2317454682524

Koukám na diskusi, lobby Česm(r)adu dobře úřaduje. Zřejmě totiž nikomu nevadí, že kamiony vydávají většinu hluku a emisí, že se podílí na řadě nehod, zabírají prostor při parkování, zdržují provoz, z 98 % ničí silnice a zvyšují naši závislost na islámských zemích, a to vše prakticky zdarma. Mýtné se platí na 2,5 % silniční sítě. Na železnici je to 100 %.

+8/−5
30.12.2016 15:34

L68e83o65p37o53l39d 69P87r71o21k51e21š 8409594957

Kdežto vlaky jízdou koleje renovují a zvuk projíždějícího vlaku připomíná šepot květin.

+3/−4
30.12.2016 15:38

M31o52n51i34k88a 55K72o14n21e69c45n82a 7703231541234

Az si koupite rozum, tak ten Vam rekne, ze mytne je soucasti jakekoliv ceny zbozi, tkere kupujete a zaplatite to vy, nikoliv podnikatel nebo kamion.

+2/−2
30.12.2016 18:08

L26u77k17á35š 24Š60m18a66h64e64l 2467324662524

Nesmíte se nechat krmit lobbystickými pohádkami ČESMADu.

+4/0
30.12.2016 18:22

M14i20l33a72n 59V39o95l55e23k 5799633716959

Asi by měli zpoplatnit všechny silnice stejné třídy nebo nic. Jinak by mohli být obviněni, že některé obyvatele diskriminují.

0/0
30.12.2016 15:33

L90e69o68p56o43l58d 94P72r14o14k44e45š 8229854867

Stát není schopen stavět dálnice , takže nakonec dojde i na zpoplatnění polnaček.

Mýtné se projeví v cenách zboží a stát miliardu stejně někde utopí. Pan ministr silnic je psychopat , který z rychlostních silnic vyrábí perem dálnice , neustále prosazuje nové poplatky a sankce. Pokud Sobotka toho magora neodvolá , tak potěš koště.

+5/−3
30.12.2016 15:19

J68i52r33k15a 60H17o59n22c19ů 2204834571668

Bojím se, že zpoplatnění silnic první třídy přinese nárůst nehodovosti, větší ničení a přetížení silnic nižších tříd, které nejsou pro kamionovou dopravu vhodné.

+1/−1
30.12.2016 15:06

P12a97v52e62l 28Ř68a47p97e18k 7312866379925

Celý mýtný systém v této podobě je naprostý nekoncepční nesmysl, je to slepá cesta a další rozšiřování tudíž nelze označit jinak než jako zločin.

Jediné, o co se v celém tom korupčním systému hraje, jsou miliardy do soukromých Kapesch, zprovoznění dalších šmírovacích nástrojů a další plošné zdanění bez jakéhokoliv pozitivního efektu.

Logicky vzato, nedává žádný smysl prioritně zpoplatňovat ty komunikace, které jsou pro těžké zatížení přímo vybudovány, zatímco devastace úzkých silniček a objíždění placených úseků skrz obce, kde se kvůli těžkému provozu nedá žít ani prodat nemovitost, to je zdarma.

+8/−1
30.12.2016 15:01

P48e98t74r 87N60o73v51o36t13n89y 4739125642464

Ta ,miliarda, kterou stát obdrží, bude chybět dopravcům i jejich zákazníkům, to mě možná nevadí, ale stát ji rozfofruje , že nestačíš říct ani Ťok. To už mě vadí.

Ještě jsem zvědavý, zda to rozšíření se "stihne" zavést brzo. Tendr na nového výběrčího mýtného se "nestihl" už nevím ani kolikátý rok.;-D;-D

+3/0
30.12.2016 14:59

S78t60a57n71i84s90l91a74v 61K51u26l75h73á86n77e47k 8647944218224

Komu ? ;-D

0/0
30.12.2016 14:55

L18e83o34p58o46l41d 30P63r21o33k49e97š 8819884867

Tomu kdo je na MD.

+1/0
30.12.2016 15:21

A49d46a45m 95Ž44í28d86e56k 8585212855853

Já furt čekám kdy se sníží silniční daň, přece není normální platit za totéž dvakrát

+4/−2
30.12.2016 14:54

F72r87a47n93t62i89š55e61k 54K12u21l39d64a36n 5796507214534

Asi stejný jako když si nádražák koupí naftu do lokomotivy. Zaplatí z ni silniční daň - takže přímo podporuje svoji konkurenci....

0/0
30.12.2016 15:43

A44d86a86m 47Ž41í12d68e60k 8915352605353

Silniční daň z nafty?

0/0
31.12.2016 8:17

J22á72n 59B68a41d26i27o70v59s51k29ý 2449844386166

souhlasím, ale ne pro ty peníze, ale proto aby nákladní doprava neměla alternativu proti dálnici a nesnažila se vyhnout placení jízdou přes města a vesnice.

+2/0
30.12.2016 14:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.