Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemáme palivo, vymýšlely si indické aerolinky, aby dostaly přednost

Svérázný způsob, jak urychlit přistání na některá přetížená letiště, vymysleli indičtí piloti. Řídícím letového provozu hlásí, že jim dochází palivo, a tak ušetří desítky minut, které by jinak strávili kroužením poblíž cíle, než by za normálních okolností dostali pokyn k přistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41a87v69e84l 74J83o14n54á61š 5881925929245

Nejen v Indii...

0/0
2.1.2017 19:09

J78i16n48d89ř30i92c62h 60M98i76t17t75e29r 6954815871616

Romové jsou původně z Indie, tak piloti prostě cigánili.

+2/0
2.1.2017 19:01

P50e51t33r 74H41a34m70ž46í38k 7551443742583

Indie je země nevídaná. Dětská práce, extrémní chudoba, kasty, otřesné pracovní podmínky (v jedovatých provozech), zamořování přírody... Na druhé straně megalomanské zbrojní projekty atomová bomba, extrémně drahý vesmírný program (který nic nového nepřináší, protože Indové jsou na tom asi jako USA a Rusko v 70. letech)... Populace se neúnosně zvyšuje. Jediné štěstí je, že tam není islám!

+4/−1
2.1.2017 14:36

M88a30r76t29i66n 53H82o68u20b62a 6703491799878

Ano, je tam příbuzné pouze 200.000.000 muslimu

0/0
2.1.2017 16:21

M91a76r98t64i17n 72H72o37u51b50a 6903131749248

Oprava priblizne

0/0
2.1.2017 16:21

Z29b83y64n16ě25k 34B28r28á54z52d75i25l 5445776813419

Podle mezinárodních pravidel by měli zahájit vyšetřování pokud letadlo přistává v nouzi a na "ne"dostatek paliva by se mělo rychle přijít. Zase nějaký binec v letovém provozu.:-/

+2/0
2.1.2017 14:19

J70a13n 91Č53e81k53a60l 7569785664854

Při odhalení podvodu pokuta aerolinkám ve výši pětinásobku ceny paliva za všechny ostatní zdržené lety, placená přímo těm konkurenčním společnostem, a ono to rychle zmizí...

+4/0
2.1.2017 13:56

M26a92r34e78k 74F49l18e54k90a77č 1156425644638

tak to budou dělat tak, že to palivo vypustí:)

0/0
2.1.2017 15:17

J73a57n 53K22r40i56e37g58l68e19r 4291987825706

a na cem by tedy potom usetrily... 8-o

0/0
2.1.2017 15:50

M46a40r14t59i46n 66H42o12u61b27a 6963501939698

Na čase

0/0
2.1.2017 16:21

J37a49n 91K97o58v88á27ř 8784121129667

A v čem je problém? Příslušné úřady zkontrolují trasu letadla a zjistí, jestli opravdu mohlo letadlo vyčerpat palivo včetně předepsané rezervy. Pokud nemohlo, tak udělí pokutu příslušným aerolinkám a ty si to pak vyřeší s piloty. Příště už to neudělají.

0/0
2.1.2017 13:53

L35u38k87á43š 65B68ě54h50o35u83n54e47k 4110818270957

Představujete si to moc jednoduše. Takový výpočet by byl spíše orientační, než směrodatný. Jediná spolehlivá možnost je změřit množstí paliva po takovém přistání (což by se ostatně udělat mělo).

Výpočet by byl nepřesný, protože:

Vliv počasí, vítr. Vyšši spotřeba.

Letadlo nemá "spotřebu na 100 km", vše se odvíjí od konkrétního letu, konkrétního zatížení motoru, to by přesný výpočet ztěžovalo.

Letadlo může mít závadu a o palivo přicházet během letu.

Protokol o načerpaném palivu nemusí být správný a letadlo tak může mít vskutku daleko méně paliva, než se papírově může zdát. A tak dále.

Proměření paliva na zemi samozřejmě také není samo o sobě důvod k potrestání. Palivoměry mohly podměřovat a piloti správně pak ohlásit low fuel, přestože paliva měli dost.

Není to vůbec jednoduché...

+1/−1
2.1.2017 16:15

J41a55k91u94b 42Š16a43f88a41n69d37a 7115337801291

To letadlo tam ovšem neletí samo. Stačí získat data z dalších letadel. Spotřeba letadla je celkem dobře známa podle aktuálního zatížení. Ostatně, každé letadlo má palivoměry které měří průtok paliva, není tam jen ručička jako v autě.

0/0
2.1.2017 17:45

L60u11k57á78š 41B13ě24h27o60u38n94e53k 4430538930537

To jako, že na úplně stejné trase letí v úplně stejnou dobu, v úplně stejné hladině ještě jedno úplně stejné letadlo, podle kterého chcete soudit?

Výpočet podle trasy může, ano, být orientační, nejde však na jeho základě zabásnout posádku. Jediná přesná možnost je změřit množství paliva poté, co "nouzově" sednou na zem. I to nemusí být stoprocentně spolehlivé, kapitán např. může vyhlásit low fuel na základě malfunkce palivoměru (ten třeba může podměřovat a hlásit minimum paliva, i když reálně je zásoba velká).

0/0
2.1.2017 21:09

J95a75k70u30b 47Š56a20f70a91n32d54a 7535337971271

Jak jsem psal. Letadlo nema jen palivomery ale i prutokomery, ktere pocitaji spotrebovane palivo. A nemaji samozřejmě jen jeden. Vaše konstrukce je tedy velice nepravdepodobna. Uvedomte si, ze spotreba paliva je velmi sledovaný údaj i samotnými aerolinkami.

0/0
3.1.2017 6:29

M48a11r12i35á86n 10B34e48d64n38á41r73i43k 9141211880548

No jo Indie. Není překvapení. Problém je jejich šílená infrastruktura. Železnice ve stavu jak ji Britové opustili o silnicích a městské kanalizaci a vodovodu škoda mluvit. Množí se exponenciálně, ale struktury mají už dávno poddimenzované. Místo toho si pořizují letadlové lodě a cpou peníze do ruských zbrojních projektů, které nenesou žádaný a slíbený výsledek.

+18/0
2.1.2017 12:27

J87a74n 82Č15e56k20a97l 7229535464174

Což je stav ve většině zemí koloniálního světa, Indové to vylepšili o ty letadlové lodě... :-)

+2/0
2.1.2017 13:57

K48a79r68e73l 37B39a76r14t41a50k 9686661945516

Nevidím v tom problém.

+2/−23
2.1.2017 12:18

P32e65t19r 24Ž45á37k 1877213648973

Ne? To je jako zatáhnout ve vlaku za nouzovou brzdu, protože potřebuju vystoupit někde, kde vlak stavět nemá, zavolat si záchranku, abych nemusel platit za tágo nebo tak něco...zneužít proces určený pro řešení stavu nouze za účelem osobního prospěchu je jednak prasárna a jednak je to většinou hrubé porušení pravidel.

+24/0
2.1.2017 12:26

K45a32r44l43a 54N90o36v73á55k86o40v25á 4574712105167

Kdybyste seděl v letadle, které by mělo skutečné problémy, a dispečeři dali přednost při přistání podobným vyčůránkům, tak byste v tom problém viděl ? Vy budete asi z těch, kteří si zavolají záchranku, poněvadž se jim nechce sedět pár hodin v čekárně u praktického lékaře, co ?

+13/0
2.1.2017 12:45
Foto

T73o43m84á22š 46D16v26o19ř15á87k 3425133396116

Když předbíhá, tak by mu měli "dát deku"...;-)

+5/0
2.1.2017 12:08

F79r60a67n14t74i91š17e42k 69R86o58c42h91o49v63a90n49s60k52ý 6450302238768

Pokud se to doneslo na věž včas, tak bych je na jejich místě asi "zapomněl" ve frontě při odletu... otázka je, jestli by jim tam to letadlo nepřekáželo..

0/0
2.1.2017 12:14

M78a84r97t26i27n 34S48e13d93o69n26a 2855596636899

Vas doma vychovavali rucne, ze jediny trest co znate je nasili?

0/−2
2.1.2017 12:25

M66a34r24t66i11n 24K35r86á72l33í68č50e95k 4913523855645

V Indii to jinak nejde. Tam je beznym trestem vyprask holi treba za jizdu na cerno.

0/0
2.1.2017 12:39
Foto

T58o46m89á34š 88D92v89o24ř45á47k 3555473316336

Máte pravdu, u nás doma se moc nediskutovalo, když jsem byl drzej, tak jsem dostal.

A zrovna u vás bylo aktuální "Škoda rány, která padne vedle".

+6/0
2.1.2017 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.