Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemáme palivo, vymýšlely si indické aerolinky, aby dostaly přednost

Svérázný způsob, jak urychlit přistání na některá přetížená letiště, vymysleli indičtí piloti. Řídícím letového provozu hlásí, že jim dochází palivo, a tak ušetří desítky minut, které by jinak strávili kroužením poblíž cíle, než by za normálních okolností dostali pokyn k přistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11a91v81e85l 35J33o15n71á31š 5531265899165

Nejen v Indii...

0/0
2.1.2017 19:09

J66i60n10d11ř24i26c12h 92M23i97t97t79e92r 6264595731536

Romové jsou původně z Indie, tak piloti prostě cigánili.

+2/0
2.1.2017 19:01

P94e80t42r 32H89a18m53ž28í66k 7411493792593

Indie je země nevídaná. Dětská práce, extrémní chudoba, kasty, otřesné pracovní podmínky (v jedovatých provozech), zamořování přírody... Na druhé straně megalomanské zbrojní projekty atomová bomba, extrémně drahý vesmírný program (který nic nového nepřináší, protože Indové jsou na tom asi jako USA a Rusko v 70. letech)... Populace se neúnosně zvyšuje. Jediné štěstí je, že tam není islám!

+4/−1
2.1.2017 14:36

M36a29r29t34i35n 89H51o32u85b74a 6793921219348

Ano, je tam příbuzné pouze 200.000.000 muslimu

0/0
2.1.2017 16:21

M17a90r38t36i66n 26H61o37u25b65a 6683761519568

Oprava priblizne

0/0
2.1.2017 16:21

Z56b83y62n22ě63k 71B78r59á68z90d68i31l 5315186153619

Podle mezinárodních pravidel by měli zahájit vyšetřování pokud letadlo přistává v nouzi a na "ne"dostatek paliva by se mělo rychle přijít. Zase nějaký binec v letovém provozu.:-/

+2/0
2.1.2017 14:19

J39a77n 83Č46e36k38a14l 7819635974984

Při odhalení podvodu pokuta aerolinkám ve výši pětinásobku ceny paliva za všechny ostatní zdržené lety, placená přímo těm konkurenčním společnostem, a ono to rychle zmizí...

+4/0
2.1.2017 13:56

M14a63r65e58k 47F94l48e38k90a27č 1796575624388

tak to budou dělat tak, že to palivo vypustí:)

0/0
2.1.2017 15:17

J41a68n 45K96r94i40e28g19l13e38r 8976664205560

a na cem by tedy potom usetrily... 8-o

0/0
2.1.2017 15:50

M28a79r79t58i64n 71H73o94u13b41a 6303361819788

Na čase

0/0
2.1.2017 16:21

J24a44n 59K30o31v18á94ř 8684671849687

A v čem je problém? Příslušné úřady zkontrolují trasu letadla a zjistí, jestli opravdu mohlo letadlo vyčerpat palivo včetně předepsané rezervy. Pokud nemohlo, tak udělí pokutu příslušným aerolinkám a ty si to pak vyřeší s piloty. Příště už to neudělají.

0/0
2.1.2017 13:53

L67u80k94á60š 36B60ě80h84o91u20n21e46k 4300918890637

Představujete si to moc jednoduše. Takový výpočet by byl spíše orientační, než směrodatný. Jediná spolehlivá možnost je změřit množstí paliva po takovém přistání (což by se ostatně udělat mělo).

Výpočet by byl nepřesný, protože:

Vliv počasí, vítr. Vyšši spotřeba.

Letadlo nemá "spotřebu na 100 km", vše se odvíjí od konkrétního letu, konkrétního zatížení motoru, to by přesný výpočet ztěžovalo.

Letadlo může mít závadu a o palivo přicházet během letu.

Protokol o načerpaném palivu nemusí být správný a letadlo tak může mít vskutku daleko méně paliva, než se papírově může zdát. A tak dále.

Proměření paliva na zemi samozřejmě také není samo o sobě důvod k potrestání. Palivoměry mohly podměřovat a piloti správně pak ohlásit low fuel, přestože paliva měli dost.

Není to vůbec jednoduché...

+1/−1
2.1.2017 16:15

J45a65k14u75b 68Š57a48f93a67n78d76a 7455127601581

To letadlo tam ovšem neletí samo. Stačí získat data z dalších letadel. Spotřeba letadla je celkem dobře známa podle aktuálního zatížení. Ostatně, každé letadlo má palivoměry které měří průtok paliva, není tam jen ručička jako v autě.

0/0
2.1.2017 17:45

L21u93k89á96š 90B78ě44h75o80u49n50e88k 4670138970387

To jako, že na úplně stejné trase letí v úplně stejnou dobu, v úplně stejné hladině ještě jedno úplně stejné letadlo, podle kterého chcete soudit?

Výpočet podle trasy může, ano, být orientační, nejde však na jeho základě zabásnout posádku. Jediná přesná možnost je změřit množství paliva poté, co "nouzově" sednou na zem. I to nemusí být stoprocentně spolehlivé, kapitán např. může vyhlásit low fuel na základě malfunkce palivoměru (ten třeba může podměřovat a hlásit minimum paliva, i když reálně je zásoba velká).

0/0
2.1.2017 21:09

J37a40k53u59b 12Š63a18f10a19n41d10a 7925567821451

Jak jsem psal. Letadlo nema jen palivomery ale i prutokomery, ktere pocitaji spotrebovane palivo. A nemaji samozřejmě jen jeden. Vaše konstrukce je tedy velice nepravdepodobna. Uvedomte si, ze spotreba paliva je velmi sledovaný údaj i samotnými aerolinkami.

0/0
3.1.2017 6:29

M81a40r61i10á51n 40B93e98d83n10á89r32i35k 9271671800908

No jo Indie. Není překvapení. Problém je jejich šílená infrastruktura. Železnice ve stavu jak ji Britové opustili o silnicích a městské kanalizaci a vodovodu škoda mluvit. Množí se exponenciálně, ale struktury mají už dávno poddimenzované. Místo toho si pořizují letadlové lodě a cpou peníze do ruských zbrojních projektů, které nenesou žádaný a slíbený výsledek.

+18/0
2.1.2017 12:27

J69a50n 49Č14e57k11a55l 7569845894874

Což je stav ve většině zemí koloniálního světa, Indové to vylepšili o ty letadlové lodě... :-)

+2/0
2.1.2017 13:57

K59a77r51e28l 97B14a68r57t16a13k 9556971425416

Nevidím v tom problém.

+2/−23
2.1.2017 12:18

P68e58t22r 41Ž81á82k 1507603198323

Ne? To je jako zatáhnout ve vlaku za nouzovou brzdu, protože potřebuju vystoupit někde, kde vlak stavět nemá, zavolat si záchranku, abych nemusel platit za tágo nebo tak něco...zneužít proces určený pro řešení stavu nouze za účelem osobního prospěchu je jednak prasárna a jednak je to většinou hrubé porušení pravidel.

+24/0
2.1.2017 12:26

K16a43r40l34a 39N15o52v65á49k16o48v15á 4584702345317

Kdybyste seděl v letadle, které by mělo skutečné problémy, a dispečeři dali přednost při přistání podobným vyčůránkům, tak byste v tom problém viděl ? Vy budete asi z těch, kteří si zavolají záchranku, poněvadž se jim nechce sedět pár hodin v čekárně u praktického lékaře, co ?

+13/0
2.1.2017 12:45

T57o20m73á86š 24D52v16o71ř87á52k 3425253126176

Když předbíhá, tak by mu měli "dát deku"...;-)

+5/0
2.1.2017 12:08

F46r98a68n28t22i63š72e43k 28R10o59c88h57o36v91a62n98s51k16ý 6600342408858

Pokud se to doneslo na věž včas, tak bych je na jejich místě asi "zapomněl" ve frontě při odletu... otázka je, jestli by jim tam to letadlo nepřekáželo..

0/0
2.1.2017 12:14

M31a18r63t37i67n 45S85e71d37o62n42a 2685496466399

Vas doma vychovavali rucne, ze jediny trest co znate je nasili?

0/−2
2.1.2017 12:25

M57a69r57t23i90n 72K36r34á93l78í79č35e52k 4903183515825

V Indii to jinak nejde. Tam je beznym trestem vyprask holi treba za jizdu na cerno.

0/0
2.1.2017 12:39

T16o22m46á19š 58D36v15o97ř42á38k 3325353256666

Máte pravdu, u nás doma se moc nediskutovalo, když jsem byl drzej, tak jsem dostal.

A zrovna u vás bylo aktuální "Škoda rány, která padne vedle".

+6/0
2.1.2017 12:50







Najdete na iDNES.cz