Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské rychlíky části majitelů Lítaček podraží, někdy až o čtvrtinu

Cestování rychlíky mezi Prahou a některými městy při kombinaci jízdenky Českých drah a Lítačky s kupónem pro Prahu od úterý zdraží. Průvodčí budou nově uznávat Lítačku jen do stanice v pásmu platnosti, kde rychlík skutečně zastavuje, nikoliv jen projíždí. Změny se týkají rychlíků z Prahy do Kladna, Všetat a Kralup nad Vltavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64a76v42e72l 97S95v11o77b17o40d33a 4247740252912

Pane Suro, ja do Vas opravdu nechci rypat a verim, ze ten nadpis neni Vase dilo, nicmene mohu se zeptat o jaky jazyk se jedna? Pripomina mi to cestinu, ale cesky to opravdu neni. Co takhle "Casti majitelu litacek podrazi prazske rychliky..." Nicmene pokud se zde prihlasi alespon jeden majitel litacky, kteremu patri nejaky prazky rychlik,, rad se Vam a cele redakci omluvim.

0/0
4.1.2017 0:48

M33a11r97e34k 74H97r85u96b23y 6117102561778

Super, takze cestujici Z Prahy musi predem vedet, na jakych vsech mezilehlych zastavkach ten ktery vlak stavi. Tady nekdo fakt premyslel.:-P

+1/0
3.1.2017 14:42

P90a70v97e54l 80Š64k31v93r50n52a 5378442770774

Myslím, že minimálně na takové trati 090 do Kralup se toto opatření nikoho rozumného nedotkne. Kdo z těch, kteří již mají Lítačku pro Prahu, by si totiž raději než dokoupení pásem (1,2,3) za 700,- měsíčně (na které navíc můžou cestovat čímkoli do 3.pásma kolem celé Prahy) kupoval traťovou jízdenku Kralupy-Sedlec, která s IN25 stojí 735,- a bez inkarty dokonce 980,-.

0/0
3.1.2017 14:37

M81a56r36t86i94n 60K52u63b96í65k 9217209636763

Tady nejde jenom o pravidelné dojížděče, například mám lítačku 1.a 2. a Prahu- jezdím např.pravidelně do Řevnic, občas musím např.do Kralup, takže jsem si koupil do Dolan a další lístek ČD Dolany-Kralupy. tímto opatením prodělám nebo musím jet osobákem, to samé do Kladna. Místo aby to rozšířili i na R směr Bemnešov a kolín ruší i co bylo.

0/0
3.1.2017 14:56

P85a93v16e35l 13Š32k35v75r11n30a 5348722630214

No myslím, že spíš než středočechů pravidelně dojíždějících do Prahy za prací (kteří mají stejně primárně Lítačku + pásma) se to dotkne pražáků, kteří mají jen Lítačku pro Prahu a pokud občas vyjedou mimo, tak si kupují jednotlivé jízdenky z hranice Prahy...

0/0
3.1.2017 15:24

P54e33t26r 76Č47e21r90v46e70n46ý 3126901662805

Je správné, že to podle původních pravidel nerozšířili i na další linky.

Takto má každý na výběr - levněji osobákem nebo rychleji rychlíkem.

0/0
5.1.2017 8:27

M17a31r68t85i57n 95K90u27b26í60k 9427579526193

;-€Hlavně, že ROPID rozšiřuje pražské busy hluboko do Ústeckého kraje, tak to holt odnesou lidé ve vlacích. Autobus vždy cíleně vítězí a důchodci v něm jezdí zdarmo. Patrně je to tím, že busy provozují soukromníci a ti si umí vyjednat vše.

0/0
3.1.2017 14:35
Foto

Z92b25y41n70ě44k 74M26e85l73i73c49h26a73r 9935377345289

celý se mi to zdá jako kravina, byť se mě to netýká - ale když jsem kdysi dávno "studoval" v Praze, kupoval jsem si jízdenku na vlak do Klánovic, byť rychlík tam samosebou nestavěl, ale platila tam odtud pražská lítačka...

0/−1
3.1.2017 13:26

J80a63n 49D27l15o39u16h55ý 8136770963790

Kdysi dávno lítačka? 8-o8-o8-o

0/0
3.1.2017 13:37
Foto

Z16b83y32n78ě30k 12M94e30l25i27c92h41a89r 9575747585339

název lítačka používám odjakživa pro všechny dlouhodobé kupóny, ať už jsem bydlel tam či onde... že si to teď přivlastnili v Praze jako oficiální název, za to nemůžu... ale normální lidi jezděj na lítačku odjakživa... a nebuďte, hnidopich, pane ;-) tady jde přece o něco jiného...

+2/0
3.1.2017 14:07

M76a19r63e75k 42H37r28u46b62y 6887462441898

Za litacku oznacuji naplavy tramvajenku uz dost dlouho ;-)

0/0
3.1.2017 14:44

P37a89v92e17l 53Š70k53v95r57n75a 5448922380334

V rychlících na trati Praha-Kolín tarif PID nikdy neplatil ani na území Prahy, tudíž jízdenku bylo nutné vždy zakoupit již z nástupní stanice.

+1/0
3.1.2017 14:40
Foto

Z87b90y93n37ě29k 52M78e69l50i78c43h53a93r 9855437395749

obávám se, že pravdu mám já ;-) tedy nevím, jak to bylo či nebylo domluvené mezi dopravci, ale lístek do Klánovic a lítačku na zbytek cesty nám vždy uznávali... (studentům) // roky 1998-2000

0/−1
3.1.2017 14:50

P14e36t18r 73N31o87v92o98t97n23y 1391480851

Asi jim to bylo jedno.

+1/0
3.1.2017 15:13

J74o84s48e10f 97K93u82b29e95š 9655565829954

Dnes by to opravdu neprošlo, jelikož R od Kolína není v PID. :-)

0/0
3.1.2017 18:46

M17a72r24t95i48n 69R48u12z23i14c44k33a 1892768636877

ž dosud například cestujícímu s Lítačkou s kupónem jen pro Prahu nebo jízdenkou pro cestu po Praze při cestě z Kladna do Prahy rychlíkem stačilo koupit si pouze jízdenku Českých drah z Kladna do stanice Praha – Ruzyně, odkud mu už začala platit pražská jízdenka. Rychlík zde ale nestavěl.

To je trochu mimo, nikde na nadrazi mi neprodali jizdenku ze/do stanice, kde vlak nestavel. To platilo uz drive.

0/0
3.1.2017 13:01

P43e76t93r 31N49o79v48o70t73n88y 1771810901

Jízdenky se neprodávají na konkrétní vlak. V eshopu nebo aplikaci si můžete koupit co chcete a kam chcete.

+1/0
3.1.2017 13:03

V18í29t 45J58ů34z49a 8332596941108

Zrovna v tom e-shopu to trochu vynucuje nejdřív najít konkrétní spojení ...

0/0
3.1.2017 14:15

P35e14t61r 84N18o83v21o64t26n88y 1971550851

Bohužel. A pak si ČD udělají reklamu, že můžete jet čím chcete a jízdenka není vázaná na vlak. Trochu problém je, když si na poslední chvíli kupujete jízdenku na poslední spoj toho dne a je už po pravidelném odjezdu. ;-D

0/0
3.1.2017 15:19

M17a22r31t27i94n 41R14u39z49i13c52k87a 1642208736937

Jizdenka neni vazana na vlak, ale neuznaji vam ji ve vlaku co tam nestavi, nekolikrat vyzkouseno...

+1/0
4.1.2017 8:38

M75i38c83h80a90l 84Ř46e37z24n31í80č75e43k 1901738787860

a proč by vám neprodali jízdenku do stanice, kde nestaví rychlík, když tam staví osobák. Jízdenka na rychlík a osobák je stejná. To jste trochu mimo.

Laskavě si uvědomte, že ČD vykáže cestu všech dotovaných pasažérů (studentů a důchodců) 2x a vybere na ně dotace.

+1/0
3.1.2017 13:10
Foto

Z11b49y27n29ě19k 82M56e51l22i69c92h87a90r 9425557375829

to si asi pletete zrušenou stanici se zastávkou, kde nestaví vybrané typy vlaků...

0/0
3.1.2017 13:19

M35a13r61t27i70n 84Š40u54l82c 2137679350515

Tak trochu bouře ve sklenici vody... ten, kdo jezdí Praha - Kladno jednou za týden nebo měsíc to skoro nepozná, rozdíl jsou maximálně 4 Kč.

Ten kdo jezdí pravidelně už to má určitě dávno spočítané.

*Praha město MHD - měsíční 550 Kč, 1/4 roku 1480 Kč

* ČD Praha - Veleslavín - Kladno 21 km - měsíční 1092 Kč, 1/4 roku 2886 Kč

celkem kombinace MHD (Veleslavín)+ČD - měsíční 1642 Kč, 1/4 roku 4366 Kč

* ČD Praha - Ruzyně - Kladno 18 km - měsíční 980 Kč, 1/4 roku 2590 Kč

celkem kombinace MHD (Ruzyně)+ČD - měsíční 1530 Kč, čtvrtletní 4070 Kč

* Praha PID pásma 1+2+3 - měsíční 700 Kč, 1/4 roku 1800 Kč

celkem PID P+0+B+1+2+3 - měsíční 1250 Kč, čtvrtletní 3280 Kč

Takže při zakoupení Lítačky pro příměstskou dopravu (měsíční i čtvrtlení) si člověk ještě ušetří na InKartu ČD se slevou IN50 na jakékoliv další cesty vlakem... Kde je tedy problém?

0/−1
3.1.2017 12:51

P48e62t35r 67N54o37v27o51t62n68y 1891920101

Roční krndačka 3650,- + 4x čtvrtletní Ruzyně - Kladno = ročně 7570,-. Teď to bude dražší o 448,-. 4 x čtvrtletní P+0+B+1+2+3 máte za 13 120,- tomu říkáte šetřit? ;-D

+1/0
3.1.2017 13:02

P52e90t10r 41N95o76v24o26t30n87y 1471410271

Aaa, pardon, ja jsem počítal ty měsíční traťové. Takže ročně s traťovkou z Ruzyně je to 11750,- a z Veleslavína 12640,-, máte v tom už in25 na další cesty a pořád jsme levnější než PID. Ale od letoška už ne moc. Bouře ve sklenici vody je pro Kladeňáka skoro 1000,- za rok.

0/0
3.1.2017 13:31

P46e58t92r 66N44o92v26o53t24n65y 1691480781

Nechápu, který inteligent by si při kombinaci traťové jízdenky od ČD na hranici pásma P0 kupoval dále do města měsíční a nebo čtvrtletní jízdenky, když roční je za 3650,-.

0/0
3.1.2017 13:06

P86e46t89r 34K60l70a26u39d88a 5628400664820

Takže to znamená, že jednotlivá jízdenka PID do stanice kde rychlík nestaví platí a Lítačka neplatí. Nebo jsem něco přehlédl?

0/0
3.1.2017 12:49
Foto

M78i87c20h30a26l 75S74m86í91t34k35a 8194534343326

Jízdenka platí tam, kde zastavuje rychlík. Tato změna se týká pouze navazovaní PID - ČD, PID - PID se změna netýká.

+1/0
3.1.2017 17:33

M60i73c14h63a51l 71Ř26e53z98n90í98č83e10k 1591638797150

řekněme si to upřímně, koho tento postup Ropidu překvapuje? Vzpomenete si někdo, jak se podobně nesmyslně objevilo pásmo "0" a mezi pásmy "P" a "1". A mimopražští cestující ani nemrkli a zaplatili si pásmo navíc. A nebo když vyhlásil Ropid, že pásmo "P" platí za dvě pásma. A mimopražští si opět připlatili pásmo navíc. Pro pražáky se opět nic nezměnilo. A posledně zase parkovací zóny. Na jednu stranu politici chtějí omezit osobní individuální dopravu a na druhou stranu se snaží především mimopražské oholit co to jde.

+1/0
3.1.2017 12:21

M56i24c75h49a78l 36Ř72e45z23n68í42č21e66k 1721858657620

ještě jsem zapomněl na vtipné pásmo "B". Co to je se mě neptejte, jen věřte, že na cestě z "P"(tedy pásma Praha) do pásma "1" zaplatíte cestovné za 5 pásem (2xP, 0, B,1) a to se vyplatí.

+1/0
3.1.2017 12:28

D86a26n46a 86K67o90c79i14á19n69o62v95á 2683408779578

Krnda a Ropid jsou pro Prahu úplnou katastrofou!

+1/0
3.1.2017 12:07

M84a40r26e60k 86H47r14u70b51y 6847972391868

Ropid byl katastrofou jeste daleko pred Krndou :-/Rv

0/0
3.1.2017 15:22

P45e13t81r 46N22o91v71o10t11n47y 1541230531

Prostě P0 roční Krdnačka je moc levná a ROPID by to u dalších zaintegrovaných rychlíků už neutáhl.

+1/0
3.1.2017 11:45

J19o95s94e87f 38J38ů25z59a 1788358813947

Informaci Ropid zveřejnil 9.12.2016. Teď byla jen zdůrazněna a objevila se i na úvodní straně.

0/0
3.1.2017 11:44

J21i12ř27í 16K10o32c87u96r66e95k 6775904945678

To je velmi logické: Povezeme cestující raději pomalým zastávkovým osobákem. Ikdybychom měli přidat dva vagony na osobák, které se vezmou z rychlíku.

Ve výsledku potom pojede o něco méně cestujích, ale na jejich přepravu vynaložíme více energie, protože s nimi budeme častěji zastavovat a rozjíždět se.

0/0
3.1.2017 11:14

P92e33t43r 41N30o30v65o97t19n75y 1551900151

ROPID a MD: "Chceme integrovat víc rychlíků, ale nechceme, aby tím lidi jezdili, hlavně ti za integrované jízdné"

+1/0
3.1.2017 11:17

J72i57ř91í 33K10o64c39u22r68e83k 6135444505758

Já vím, otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi. Levá ruka neví, co dělá pravá. Případně double-think.

0/0
3.1.2017 11:18

L32i57b50o13r 71H54l95a17d94i93k 5809258165487

Tak bychom to mohli zavest i v Regiojetu a Leu ne? PIDKA do Brodu a pak jizdenka co vy na to? :-)))))

0/0
3.1.2017 10:19

M30i96c54h58a18l 98Ř86e42z36n83í18č17e91k 1331518567210

a regiojet nebo Leo je integrovaný v Ropidu?

+2/0
3.1.2017 10:22

M82a78r27e93k 53H22r67u59b96y 6347562511528

Kvuli neschopnosti ROPIDu neni. Coz ale neni chyba RJ ani Lea.

0/0
3.1.2017 15:23

F13r13a20n80t14i69š95e70k 18V66a67n25ě64k 1277604247437

To by ty společnosti měly radost, kdyby jim PID cestující přeplnili vlak na takový kousek a pak by vlak jel poloprázdný. Hlavně u Lea když má povinné místenky. Vlak nejvíc vydělá, když je plný na celé trase.

+1/0
3.1.2017 16:00

K23a37r76e10l 36Ř13e47h88á33č71e96k 9172650941822

Přesně tak, ale to ovce nepochopí a myslí si, že je chyba všude jinde, než u těch slavných soukromých dopravců

0/0
3.1.2017 19:17

V32í54t 78P48r20č31í25k 9848880944270

Nechápu, proč by měla lítačka platit do stanic, ve kterých vlak nestaví. Pokud to tak bylo, bylo to trošku postavené na hlavu. Větší problém vidím v tom, že tarif PID platí pouze ve vybraných rychlících. Kdo není železničním nadšencem, těžko se v tom vyzná. Měl by platit ve všech.

+11/−1
3.1.2017 10:09

P61e65t78r 20N97o39v82o96t97n53y 1131630791

A proč by nemohla? U Sp to tak jde.

+1/0
3.1.2017 10:14

J41i22ř72í 47K73o22c47u62r86e28k 6145434125758

Máme 300 cestujcích, kteří jedou Kladno-Praha. Můžeme je odvézt buď přímým vlakem se spotřebou nafty X za čas Y. Nebo je povezeme zastávkovým osobákem se spotřebou nafty 1,5 X za čas 1,5 Y

Jen proto aby se na lítačku nejezdilo do stanic, kde vlak nezastavuje.

PS: Ještě by to chtělo pořádné pokuty pro ty, co vystoupí o zastávku dřív, než kam mají koupený lístek a tak neodeberou celou cestu. :-P

0/0
3.1.2017 11:17

J35o47s94e75f 20J30ů25z14a 1188158363737

I když tady aby pobraly lidi mezi Prahou a Kladnem vozí rychlíky poloprázdné vozy navíc až do Rakovníka. Má svou logiku vyhnat část lidí jedoucích jen v nejplnějším úseku do vlaku, který jeden jen Kladno - Praha. Totéž platí pro ostatní rychlíky, které vezou nebo by vezly poslední jednu nebo dvě stanice před Prahou mnohem víc lidí než ve zbytku trasy.

0/0
3.1.2017 12:08

J52a14n 12V25a51l19á81š40e73k 7961829628966

Nevidím důvod, proč by tomu nemohlo být. Mám lítačku pro centrum Zlína (MHD) a když jedu mimo zónu, tak si lístek označím v okamžiku, kdy vjíždím do jiné, což je MEZI zastávkami, tedy za jízdy. Nebudu přeci platit 2x za stejný úsek (jak někdo napsal dříve).

+1/0
3.1.2017 11:28
Foto

J69a89n 83V59a89l52a72l13í62k 6716759810486

No v tom rychlíku asi nebude znackovac jizdenek

0/0
3.1.2017 12:53

P93e57t53r 66N69o68v45o57t70n38y 1791550531

Není potřeba, máte ka kartě časovou jízdenku. :-)

0/0
3.1.2017 13:18
Foto

J17a59n 48V77a65l56a20l26í30k 6766529110546

Tak je celkem logické že v zastávce kde vlak nestaví nemůže nikdo nastoupit ani vystoupit.

+6/−1
3.1.2017 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.