Diskuse k článku

Vodíková, nikoli bateriová autoplaneta. Diesel je mrtvý, míní manažeři

Manažeři autoprůmyslu čekají nástup elektromobility. Jako nejbližší trend sice předpovídají auta na lithiové baterie, dlouhý život ale této vlně nepřisuzují. Kvůli vysokým nárokům na infrastrukturu podle nich nakonec zvítězí vodíkové palivové články. Větší část z tisícovky oslovených manažerů zároveň odepsala naftový pohon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S19t39a92n28i65s62l57a91v 18N43ý20v18l13t 2444395683

auta na vodík jsou vlastně elektromobily, akorát tu elektřinu spotřebovávají výrobny paliva za ně. A to hlavní, spalování vodíku tvoří pouze páru.

0/−1
4.1.2017 11:27

V47í23t 83O16ž55a26n64a 1358948165104

Jenže vodík se nedá vytěžit. A než ho generovat je vždy výhodnější dát tu energii přímo do elektrického akumulátoru.

0/−3
5.1.2017 9:03

J48o27s84e39f 75K84a16r90f48í58k 7532655236750

Tak určitě;-)

0/0
10.1.2017 9:58

T19o33m80á98š 91P40a49k 5902677979

budoucnost je vodík, to je zjevné.

+2/−2
4.1.2017 10:04

J75a25r62o42s91l73a67v 33K59ř61i18v74á33n14e44k 4325963532898

tak určitě

a pak bych prosili ještě tu o perníkové chaloupce

+3/−5
4.1.2017 11:23

V19í92t 56O69ž40a46n92a 1838368135754

Stále ještě velmi vzdálená. Kdo bude stavět ty extrémně drahé čerpací stanice? Něco tak výbušného (větší objem plynu na jednom místě) bude moci být jen mimo města.

+1/0
5.1.2017 9:02

M60a57r58c85e62l 59S32t72a98r74ý 9908304163609

a ten konec dieselů už máme začít odpočítávat nebo je to zase jen nějaká kravina od lidí, co nevědí, která bije?

+1/0
3.1.2017 23:25

V66í43t 10O75ž63a68n42a 1958108575144

Nejdříve to zakážou v centrech velkých měst a pak všude.

+4/0
4.1.2017 7:36

S29t54a32n94i98s89l40a29v 82N11ý60v25l46t 2514835103

Oni mají páky na zákazy a takové pokřivení trhu, že bych jim to věřil.

+3/0
4.1.2017 11:22

S34t53a25n27i71s49l18a72v 13C91h17y71t44r42a 3644573107809

A jaký pohon budou mít stavební stroje, tahače a lodě? Lodě znečišťují více, než všechny naftová auta na světě a nemluví se o tom.

+2/0
4.1.2017 13:18

F43r15a98n76t10i83š60e11k 33K59a15l27v63o34d78a 5687187513831

...tak pára se kdysi osvědčila...;-)

0/0
4.1.2017 20:36

L40u42c78i45a59n 91P16a81p67a83z49i46a13n 5244647181785

Naftový motor má svou budnoucnost, ale to musíte miít pod čepicí.

+2/0
3.1.2017 23:23

J10i56ř53í 40H66l70i26s58n66i84k38o81v91s75k33ý 9223721692481

Tak leda...

0/−1
4.1.2017 0:12

V63í68t 49O84ž92a12n91a 1268828225124

Kdepak, tam už jakékoli další vylepšení má přínos 0.5% při nákladech miliardy eur.

+1/0
4.1.2017 7:35

S13t98a26n10i67s61l97a52v 73N70ý61v86l91t 2174775983

octavie 1,9 s půl milionem km natočí klidně milion, nesmíte být dílenský analfabet :-)

+2/0
4.1.2017 11:23

P75e18t26r 33M39i54c25h53a20l 2600714591382

Páni manažeři věštili zase z koule ... ;-D

+3/0
3.1.2017 22:45

M73i53c43h46a64l 81M39r65a91z18i71k 6247307944770

Tak auta na elektrinu jsou fajn, elektromotor je jediny, ktery dokaze nahradit silu dieselu. Ale celkove je problem v tom, ze ekologie jde uplne spatnym smerem - at uz jsou to silene a neproveditelne normy na motory, nebo zakazy zarovek - vetsinu tech veci vyresi trh sam a mezitim se neresi ekologicke dopady jinych aktivit - ktere jsou jeste horsi nez provoz dieselu.

+1/−1
3.1.2017 18:38

P12e81t57r 77M25i12c26h18a66l 2880724571822

Pravda. Jenže problém elektromobilu je pořád zdroj energie.

+1/−1
3.1.2017 22:46

M72i89c16h89a47l 24M98r26a27z49i37k 6347487434820

Ano to kazdopadne, ten dojezd aktualne je treba pro me osobne naprosto nepouzitelny. Ale snad s to zlepsi - treba s tou nasi technologii - to by bylo super. Osobne bych potreboval dojezd minimalne tisic km, pri usporne jizde tak 1500-2000km :D ale na to si jeste hodne pockam.

0/−1
3.1.2017 23:19

P10e53t18r 19M58i46c50h37a13l 2930434351572

Já bych se spokojil i s dojezdem někde kolem 600 km (včetně rezervy, svícení, topení, klimatizace atd.) a nabití do 20 minut. Jenže to jezatím nereálné. O ceně se ani nebavím, protože ta je pořád neuměrně vysoká.

+1/−1
4.1.2017 3:20

M45i76c57h91a33l 55M91r12a11z81i76k 6167957604830

Tak problem je s dobijecimi stanicemi - treba Tesla ma jen jednu rychlonabijecku v cele CR. Pookud by byl dojezd v klidu 600km, tedy maximum by bylo kolem 1000km pri velke uspore - tak by to i slo v kombinaci s dobitim za 20 minut, jinak bych potreboval spise tech 1000km v klidu a tedy 1500-1800km pri maximalni uspore - zase by se pak ale mohlo dobijet par hodin pres noc.

0/0
4.1.2017 7:37

V41í29t 52O76ž68a42n17a 1228798625984

Zatím jednu, ale už letos mohou přibýt až 3 další. A pak už dojedete kamkoli.

+1/−2
4.1.2017 7:47

M46i32c61h13a95l 13M87r51a79z50i91k 6457117924510

Nedojedu, protoze nejezdim ani zdaleka jen po CR a navic ten dojezd je porad maly, me osobne by to prilis nebavilo dobijet treba petkrat za den... to by mi prodlouzilo dojezd o peknych par hodin.

0/−1
4.1.2017 7:49

M79a97r71t41i12n 62K85a65r95á82s50e66k 9668243388638

No holt lidi co najezdi co najezdi skoro 2000km za den je minimum, proto se na to elektroauta moc nedimenzujou

0/−1
4.1.2017 9:03

M76i38c34h19a69l 50M97r84a72z27i54k 6797437484830

Ja preci nepisu 2000 km za den. Ja pisu 1000 km za den, coz ale v praxi znamena, ze musi mit max dojezd v uspornem rezimu cca 1500 az 2000 km. A 1000 km za den jezdim velmi casto...

0/−1
4.1.2017 12:16

V50í83t 26O61ž18a49n47a 1598468595654

Za ten den se nikde nezastavíte ani na 30minut?! Tam byste mohl dobít na dalších třeba 200km nebo 400 u superrychlého nabíjení.

0/−1
5.1.2017 9:07

M65i29c54h46a30l 36M51r85a25z17i76k 6837817394100

Ale ano zastavim - proto jsem uz nekde psal - ze by stacilo i 600km s nabijenim cca 20 minut - pak by to melo smysl. Ale jet 200km, nabijet 40 minut, jet 200km atd stale dokola jako je to dnes - to by proste pro me neslo. Ja stavim jen kdyz potrebuju dotankovat a nebo kdyz se citim unavene - lepsi zastavit nez usnout za volantem. Ale tech 1000km neni zase tak hrozna vzdalenost. Nektere trasy mam i treba 1800km...

0/−1
5.1.2017 16:54

J85a68r84o18s15l32a56v 98K10ř82i49v62á29n23e38k 4775863582138

bože do čeho si vložil rozum

tento soudruh je zbytečným spotřebovávatelem fosilních paliv

0/−2
4.1.2017 11:25

J84a77r40o35s96l27a38v 56K33ř76i73v10á44n32e18k 4635783742388

Hm. berete nějaké drogy? LSD?

4 nabíječky postačí? Pro koho?

Mluvíte o nabíjení automobilů?

Nebo o sexuchtivých slečnách?

+2/−1
4.1.2017 11:47

V54í43t 18O30ž53a63n80a 1728328715854

4 superychlé nabíječky (135kW), pak jsou tu již dnes desítky běžnějších rychlodobíjecích stanic (50kW).

0/−1
5.1.2017 9:05

K38a88r34e77l 54Z31a55c42e86k 7891769741337

A jak chcete dobíjet přes noc na sídlišti?

0/−1
5.1.2017 8:38

V31í36t 82O14ž40a21n59a 1588128585134

Tak jak jsou dnes napájeny sloupy veřejného osvětlení, mohou být v budoucnu napájeny zásuvky pro pomalé nabíjení elektromobilů při parkování.

0/0
5.1.2017 9:09

M69i75c57h85a71l 26M53r16a84z46i47k 6837747664760

Proc na sidlisti? Ja pres noc dobijim leda tak u hotelu. Pripadne v garazi, na sidlisti tezko - to je pravda. Take bych si nekoupil elektromobil pokud bych bydlel na sidlisti a bez garaze.

0/−1
5.1.2017 16:51

V85í17t 46O86ž47a77n67a 1848978275804

A miliardu km bez dotankování byste nechtěl?

0/−1
4.1.2017 7:37

M75i42c20h21a36l 36M40r30a17z77i73k 6687697704450

Clovece co to pijete hned poranu? Proc proboha miliardu km bez dotankovani? Kde jste prisel na takovou blbost? Ja snad neco takoveho chci?

0/0
4.1.2017 7:39

V69í89t 85O83ž51a17n47a 1628348525224

Miliarda mi zní podobně neskutečně jako vašich 2000.

0/−1
4.1.2017 7:49

M24i20c35h12a89l 58M67r90a49z21i94k 6727207214530

no tak to potes tedy, pro me je miliarda minimalne o krapitek vice.... a ty dva tisice nejsuo zase tak nerealne - jde jen o to mit lepsi technologie na baterie - navic jsou to 2000 v nejuspornejsim rezimu, byt pravda v tom dnes Tesla najede 500km a to je zdaleka nejlepsi. Jenze proste pro sve potreby potrebuji aby to ujelo 1000km bez nejakych uspor - tedy i po dalnicich a v zime kdyz topim, jinak je to pro me osobne nepouzitelne.

0/−1
4.1.2017 7:53

V53í59t 97O22ž48a75n26a 1128178775984

Občas vedu 400km do Prahy a po pár hodinách zpátky a pak jsem unavený jak po 16hodinách intenzivní práce. 2000 km na jeden zátah si vůbec nedovedu představit.

0/−1
4.1.2017 9:16

M24i75c72h37a79l 85M68r24a22z29i94k 6147867244100

Dalsi co neumi cist. Nikde nepisu zejedu2000 km najeden zatah. Maximum mam 1657 km. Za 17 hodin. Aslo to nejak prezit.

0/−1
4.1.2017 12:18

J78a30r34o74s27l74a72v 96K63ř86i63v22á13n45e97k 4185273342908

2000km není problém. Aku pack 3200kg složený z 64000ks lithiových tužkových akumulátorů velikost 18650 - stejně jako u té obdivovaná slavné technické sračky zvané Tesla. Cena jen pouhých 6miliónů Kč. Mnozí technici a fyzici sní své vlhké sny (částečně zřejmě reálné otázka je cena) o to jak zdvojnásobí měrnou kapacitu ze stávajících 250Wh/kg na 500Wh/kg za pomocí cool nanotechnologií a jiných cool nápadů, přičemž stejní pomazní pánové říkají, že 500Wh/kg je fyzikální strop pro pevný akumulátor s oxidačním činidlem uvnitř (tedy to co považujeme za "akumulátor" v běžné mluvě, něco uzavřeného, ven jdou pouze elektrody a elektřina, nic se do toho nelije, nic kromě elektřiny nejde ven, nevzniká žádný odpadní produkt)

0/0
4.1.2017 11:37

M44i91c28h22a40l 18M13r94a97z34i57k 6547207974470

Tak vyrobit se da vse. Otazka je zda to pojede a za kolik. Zatim pro me osobneneni nic pouzitelne.

0/0
4.1.2017 12:23

J96i94ř77í 41S60c33h51w77a19c49h 8258734648786

pokud je "ekologické" dražší jak "neekologické" (a většinou to tak je) tak trh nic nevyřeší....

+1/−2
3.1.2017 23:06

M23i21c76h79a95l 78M18r59a18z92i66k 6237787734720

Ale ne, treba LED zarovky byly drahe, ale dnes stoji par korun a funguji a ta uspora je znat. Mam je doma vsude uz par let - a spotreba na cely byt je polovicni oproti sousedum - verim, ze se na tom podepsalo to, ze proste jsou nejuzspornejsi spotrebice vsude.

0/−1
3.1.2017 23:17

J42a53r24o65s47l13a39v 85K73ř66i92v23á19n71e25k 4445473262848

tak určitě jste ušetřil 1/2 na LEDkovém osvětlení

a pak bych prosili ještě tu o perníkové chaloupce

nemám nic proti LEDkovému osvětlení

sám na to postupně přecházím

hlavně protože mě s-e-r-e pořád vyměňovat spálené žárovky

jisté je že kdyby soudruzi melouni z EU ne-pí,čova-li se zákazama tak by Ledkové žárovky byly tak jako tak

0/−1
4.1.2017 11:43

M22i80c74h24a28l 38M47r85a84z74i46k 6537767144130

Naucte se cist. Pak konentujte. Nikde nepisu ze je to uspora diky led. Alenaopak jasne pisu, ze nejuspornejsi vsechny spotrebice. A hlavne odpojovani traficek, ktera zerou stale a jejichz spotreba se neuvadi...

0/−1
4.1.2017 12:25

J17i71ř58í 98H40l20i80s90n16i38k85o93v50s46k76ý 9313741622881

Konkrétně? Co se neřeší?

0/−1
4.1.2017 0:11

M59i33c67h39a94l 37M10r26a54z20i36k 6227257184150

Tak napriklad ekologie vyroby elektroniky - co je platne kdyz LED usetri me osobne spoustu elektriny, kdyz vyroba je dosti neekologicka. Totez u tech aut - co je platne, ze to nema emise, kdyz se vezme v potaz ekologie vyroby tech baterii a tezby potrebnych latek.... atd. Jinymi slovy resi se to vzdy jen castecne - tedy vice ci mene nuceny prechod na radoby ekologictejsi vec, ale vyroba te veci se neresi. To mam napriklad na mysli, ale je toho vice.

0/−1
4.1.2017 7:35

V63í53t 84O48ž85a73n41a 1898678845414

A žárovky mají být ekologičtější, víte jak je energeticky náročná výroba wolframového vlákna?

+1/0
4.1.2017 7:39

M43i95c48h17a53l 71M90r87a54z78i49k 6417637704400

Ja nikde nepisu, ze jsou ekologictejsi, zkuste nejdrive cist. Ja jen pisu, ze se ekologie vyroby aktualnich povolenych svitidel neresi - to je dost zasadni rozdil.

0/−1
4.1.2017 7:40

J93a36r79o78s26l70a84v 45K81ř32i45v35á75n24e28k 4435983532638

nevím soudruhu, ale jistě mě poučíte

0/−1
4.1.2017 11:44



Najdete na iDNES.cz