Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodíková, nikoli bateriová autoplaneta. Diesel je mrtvý, míní manažeři

Manažeři autoprůmyslu čekají nástup elektromobility. Jako nejbližší trend sice předpovídají auta na lithiové baterie, dlouhý život ale této vlně nepřisuzují. Kvůli vysokým nárokům na infrastrukturu podle nich nakonec zvítězí vodíkové palivové články. Větší část z tisícovky oslovených manažerů zároveň odepsala naftový pohon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S78t61a98n40i54s54l38a86v 78N26ý92v48l69t 2714565453

auta na vodík jsou vlastně elektromobily, akorát tu elektřinu spotřebovávají výrobny paliva za ně. A to hlavní, spalování vodíku tvoří pouze páru.

0/−1
4.1.2017 11:27

V15í36t 44O23ž38a80n16a 1508488565584

Jenže vodík se nedá vytěžit. A než ho generovat je vždy výhodnější dát tu energii přímo do elektrického akumulátoru.

0/−3
5.1.2017 9:03

J23o78s73e65f 62K22a12r98f64í48k 7172205266540

Tak určitě;-)

0/0
10.1.2017 9:58

T33o47m89á33š 24P21a78k 5902417409

budoucnost je vodík, to je zjevné.

+2/−2
4.1.2017 10:04

J49a16r78o50s97l54a57v 90K97ř94i24v18á14n60e39k 4355663722908

tak určitě

a pak bych prosili ještě tu o perníkové chaloupce

+3/−5
4.1.2017 11:23

V95í97t 26O28ž67a14n42a 1258278335444

Stále ještě velmi vzdálená. Kdo bude stavět ty extrémně drahé čerpací stanice? Něco tak výbušného (větší objem plynu na jednom místě) bude moci být jen mimo města.

+1/0
5.1.2017 9:02

M79a31r46c42e25l 55S42t60a11r19ý 9908264223309

a ten konec dieselů už máme začít odpočítávat nebo je to zase jen nějaká kravina od lidí, co nevědí, která bije?

+1/0
3.1.2017 23:25

V40í25t 42O39ž92a87n53a 1168108455424

Nejdříve to zakážou v centrech velkých měst a pak všude.

+4/0
4.1.2017 7:36

S33t87a21n45i64s38l39a67v 62N25ý91v71l70t 2454835913

Oni mají páky na zákazy a takové pokřivení trhu, že bych jim to věřil.

+3/0
4.1.2017 11:22

S15t71a80n15i81s14l96a36v 88C10h85y34t44r89a 3724313107109

A jaký pohon budou mít stavební stroje, tahače a lodě? Lodě znečišťují více, než všechny naftová auta na světě a nemluví se o tom.

+2/0
4.1.2017 13:18

F90r67a31n25t45i80š60e57k 59K15a48l52v71o92d19a 5957487443281

...tak pára se kdysi osvědčila...;-)

0/0
4.1.2017 20:36

L39u60c29i89a83n 56P64a51p15a32z71i51a69n 5704707531255

Naftový motor má svou budnoucnost, ale to musíte miít pod čepicí.

+2/0
3.1.2017 23:23

J70i89ř35í 10H54l33i53s91n87i45k37o92v25s48k51ý 9383131692481

Tak leda...

0/−1
4.1.2017 0:12

V71í77t 46O68ž80a38n54a 1358868625784

Kdepak, tam už jakékoli další vylepšení má přínos 0.5% při nákladech miliardy eur.

+1/0
4.1.2017 7:35

S81t10a48n92i34s57l18a27v 84N37ý74v96l95t 2204365583

octavie 1,9 s půl milionem km natočí klidně milion, nesmíte být dílenský analfabet :-)

+2/0
4.1.2017 11:23

P89e82t29r 22M65i10c32h81a47l 2330314541712

Páni manažeři věštili zase z koule ... ;-D

+3/0
3.1.2017 22:45

M98i96c66h38a18l 63M37r53a31z23i93k 6307857844200

Tak auta na elektrinu jsou fajn, elektromotor je jediny, ktery dokaze nahradit silu dieselu. Ale celkove je problem v tom, ze ekologie jde uplne spatnym smerem - at uz jsou to silene a neproveditelne normy na motory, nebo zakazy zarovek - vetsinu tech veci vyresi trh sam a mezitim se neresi ekologicke dopady jinych aktivit - ktere jsou jeste horsi nez provoz dieselu.

+1/−1
3.1.2017 18:38

P96e79t50r 57M54i78c64h51a66l 2500224801772

Pravda. Jenže problém elektromobilu je pořád zdroj energie.

+1/−1
3.1.2017 22:46

M66i55c11h35a63l 55M84r40a17z68i86k 6557987154670

Ano to kazdopadne, ten dojezd aktualne je treba pro me osobne naprosto nepouzitelny. Ale snad s to zlepsi - treba s tou nasi technologii - to by bylo super. Osobne bych potreboval dojezd minimalne tisic km, pri usporne jizde tak 1500-2000km :D ale na to si jeste hodne pockam.

0/−1
3.1.2017 23:19

P69e35t91r 79M25i21c83h66a82l 2730984911442

Já bych se spokojil i s dojezdem někde kolem 600 km (včetně rezervy, svícení, topení, klimatizace atd.) a nabití do 20 minut. Jenže to jezatím nereálné. O ceně se ani nebavím, protože ta je pořád neuměrně vysoká.

+1/−1
4.1.2017 3:20

M54i98c87h95a81l 58M85r75a22z67i65k 6397987794880

Tak problem je s dobijecimi stanicemi - treba Tesla ma jen jednu rychlonabijecku v cele CR. Pookud by byl dojezd v klidu 600km, tedy maximum by bylo kolem 1000km pri velke uspore - tak by to i slo v kombinaci s dobitim za 20 minut, jinak bych potreboval spise tech 1000km v klidu a tedy 1500-1800km pri maximalni uspore - zase by se pak ale mohlo dobijet par hodin pres noc.

0/0
4.1.2017 7:37

V21í62t 11O55ž73a95n81a 1418578415654

Zatím jednu, ale už letos mohou přibýt až 3 další. A pak už dojedete kamkoli.

+1/−2
4.1.2017 7:47

M66i81c87h28a61l 63M62r49a84z18i80k 6907737494280

Nedojedu, protoze nejezdim ani zdaleka jen po CR a navic ten dojezd je porad maly, me osobne by to prilis nebavilo dobijet treba petkrat za den... to by mi prodlouzilo dojezd o peknych par hodin.

0/−1
4.1.2017 7:49

M91a56r66t35i50n 25K40a94r55á29s71e53k 9288483718678

No holt lidi co najezdi co najezdi skoro 2000km za den je minimum, proto se na to elektroauta moc nedimenzujou

0/−1
4.1.2017 9:03

M39i63c26h91a13l 86M93r16a12z75i58k 6947797394710

Ja preci nepisu 2000 km za den. Ja pisu 1000 km za den, coz ale v praxi znamena, ze musi mit max dojezd v uspornem rezimu cca 1500 az 2000 km. A 1000 km za den jezdim velmi casto...

0/−1
4.1.2017 12:16

V37í15t 54O13ž35a73n32a 1908498355864

Za ten den se nikde nezastavíte ani na 30minut?! Tam byste mohl dobít na dalších třeba 200km nebo 400 u superrychlého nabíjení.

0/−1
5.1.2017 9:07

M41i97c89h19a44l 11M22r50a50z36i56k 6567257154620

Ale ano zastavim - proto jsem uz nekde psal - ze by stacilo i 600km s nabijenim cca 20 minut - pak by to melo smysl. Ale jet 200km, nabijet 40 minut, jet 200km atd stale dokola jako je to dnes - to by proste pro me neslo. Ja stavim jen kdyz potrebuju dotankovat a nebo kdyz se citim unavene - lepsi zastavit nez usnout za volantem. Ale tech 1000km neni zase tak hrozna vzdalenost. Nektere trasy mam i treba 1800km...

0/−1
5.1.2017 16:54

J60a33r73o65s45l24a25v 57K43ř47i72v45á46n92e16k 4725753662268

bože do čeho si vložil rozum

tento soudruh je zbytečným spotřebovávatelem fosilních paliv

0/−2
4.1.2017 11:25

J55a94r25o91s40l57a81v 39K88ř45i79v58á39n97e71k 4225983272838

Hm. berete nějaké drogy? LSD?

4 nabíječky postačí? Pro koho?

Mluvíte o nabíjení automobilů?

Nebo o sexuchtivých slečnách?

+2/−1
4.1.2017 11:47

V89í71t 25O50ž55a70n70a 1658748565444

4 superychlé nabíječky (135kW), pak jsou tu již dnes desítky běžnějších rychlodobíjecích stanic (50kW).

0/−1
5.1.2017 9:05

K63a80r89e97l 58Z66a44c40e42k 7181629841367

A jak chcete dobíjet přes noc na sídlišti?

0/−1
5.1.2017 8:38

V22í62t 88O43ž46a74n80a 1178558915764

Tak jak jsou dnes napájeny sloupy veřejného osvětlení, mohou být v budoucnu napájeny zásuvky pro pomalé nabíjení elektromobilů při parkování.

0/0
5.1.2017 9:09

M54i39c54h69a31l 69M91r16a82z54i80k 6987677404480

Proc na sidlisti? Ja pres noc dobijim leda tak u hotelu. Pripadne v garazi, na sidlisti tezko - to je pravda. Take bych si nekoupil elektromobil pokud bych bydlel na sidlisti a bez garaze.

0/−1
5.1.2017 16:51

V14í76t 67O83ž75a36n86a 1878388915804

A miliardu km bez dotankování byste nechtěl?

0/−1
4.1.2017 7:37

M36i28c10h75a36l 18M88r23a53z29i22k 6747197724250

Clovece co to pijete hned poranu? Proc proboha miliardu km bez dotankovani? Kde jste prisel na takovou blbost? Ja snad neco takoveho chci?

0/0
4.1.2017 7:39

V55í11t 81O40ž63a31n13a 1978698135484

Miliarda mi zní podobně neskutečně jako vašich 2000.

0/−1
4.1.2017 7:49

M70i25c49h67a50l 26M76r49a42z72i16k 6177277724200

no tak to potes tedy, pro me je miliarda minimalne o krapitek vice.... a ty dva tisice nejsuo zase tak nerealne - jde jen o to mit lepsi technologie na baterie - navic jsou to 2000 v nejuspornejsim rezimu, byt pravda v tom dnes Tesla najede 500km a to je zdaleka nejlepsi. Jenze proste pro sve potreby potrebuji aby to ujelo 1000km bez nejakych uspor - tedy i po dalnicich a v zime kdyz topim, jinak je to pro me osobne nepouzitelne.

0/−1
4.1.2017 7:53

V54í85t 28O90ž11a58n21a 1598798845154

Občas vedu 400km do Prahy a po pár hodinách zpátky a pak jsem unavený jak po 16hodinách intenzivní práce. 2000 km na jeden zátah si vůbec nedovedu představit.

0/−1
4.1.2017 9:16

M96i38c59h33a29l 40M71r86a46z72i72k 6857777954970

Dalsi co neumi cist. Nikde nepisu zejedu2000 km najeden zatah. Maximum mam 1657 km. Za 17 hodin. Aslo to nejak prezit.

0/−1
4.1.2017 12:18

J69a40r51o49s93l64a66v 52K75ř26i78v77á11n89e59k 4655683812448

2000km není problém. Aku pack 3200kg složený z 64000ks lithiových tužkových akumulátorů velikost 18650 - stejně jako u té obdivovaná slavné technické sračky zvané Tesla. Cena jen pouhých 6miliónů Kč. Mnozí technici a fyzici sní své vlhké sny (částečně zřejmě reálné otázka je cena) o to jak zdvojnásobí měrnou kapacitu ze stávajících 250Wh/kg na 500Wh/kg za pomocí cool nanotechnologií a jiných cool nápadů, přičemž stejní pomazní pánové říkají, že 500Wh/kg je fyzikální strop pro pevný akumulátor s oxidačním činidlem uvnitř (tedy to co považujeme za "akumulátor" v běžné mluvě, něco uzavřeného, ven jdou pouze elektrody a elektřina, nic se do toho nelije, nic kromě elektřiny nejde ven, nevzniká žádný odpadní produkt)

0/0
4.1.2017 11:37

M28i47c88h19a52l 74M44r39a36z47i80k 6107507944120

Tak vyrobit se da vse. Otazka je zda to pojede a za kolik. Zatim pro me osobneneni nic pouzitelne.

0/0
4.1.2017 12:23

J88i80ř17í 40S89c50h40w85a82c16h 8508614708966

pokud je "ekologické" dražší jak "neekologické" (a většinou to tak je) tak trh nic nevyřeší....

+1/−2
3.1.2017 23:06

M86i16c13h13a42l 77M60r79a31z97i73k 6597347404150

Ale ne, treba LED zarovky byly drahe, ale dnes stoji par korun a funguji a ta uspora je znat. Mam je doma vsude uz par let - a spotreba na cely byt je polovicni oproti sousedum - verim, ze se na tom podepsalo to, ze proste jsou nejuzspornejsi spotrebice vsude.

0/−1
3.1.2017 23:17

J93a26r38o82s97l11a78v 57K38ř91i93v86á60n15e12k 4125223722428

tak určitě jste ušetřil 1/2 na LEDkovém osvětlení

a pak bych prosili ještě tu o perníkové chaloupce

nemám nic proti LEDkovému osvětlení

sám na to postupně přecházím

hlavně protože mě s-e-r-e pořád vyměňovat spálené žárovky

jisté je že kdyby soudruzi melouni z EU ne-pí,čova-li se zákazama tak by Ledkové žárovky byly tak jako tak

0/−1
4.1.2017 11:43

M49i40c77h95a17l 27M51r18a59z18i65k 6397257104800

Naucte se cist. Pak konentujte. Nikde nepisu ze je to uspora diky led. Alenaopak jasne pisu, ze nejuspornejsi vsechny spotrebice. A hlavne odpojovani traficek, ktera zerou stale a jejichz spotreba se neuvadi...

0/−1
4.1.2017 12:25

J88i89ř21í 78H71l95i17s58n73i21k48o89v98s73k28ý 9953611852911

Konkrétně? Co se neřeší?

0/−1
4.1.2017 0:11

M90i73c26h29a31l 65M56r91a29z48i72k 6617777864790

Tak napriklad ekologie vyroby elektroniky - co je platne kdyz LED usetri me osobne spoustu elektriny, kdyz vyroba je dosti neekologicka. Totez u tech aut - co je platne, ze to nema emise, kdyz se vezme v potaz ekologie vyroby tech baterii a tezby potrebnych latek.... atd. Jinymi slovy resi se to vzdy jen castecne - tedy vice ci mene nuceny prechod na radoby ekologictejsi vec, ale vyroba te veci se neresi. To mam napriklad na mysli, ale je toho vice.

0/−1
4.1.2017 7:35

V26í21t 89O42ž10a45n41a 1818138845674

A žárovky mají být ekologičtější, víte jak je energeticky náročná výroba wolframového vlákna?

+1/0
4.1.2017 7:39

M36i51c43h40a22l 14M52r33a19z16i71k 6707897234250

Ja nikde nepisu, ze jsou ekologictejsi, zkuste nejdrive cist. Ja jen pisu, ze se ekologie vyroby aktualnich povolenych svitidel neresi - to je dost zasadni rozdil.

0/−1
4.1.2017 7:40

J14a87r19o11s58l70a13v 29K57ř17i15v28á85n55e58k 4915233432628

nevím soudruhu, ale jistě mě poučíte

0/−1
4.1.2017 11:44







Najdete na iDNES.cz