Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vodíková, nikoli bateriová autoplaneta. Diesel je mrtvý, míní manažeři

Manažeři autoprůmyslu čekají nástup elektromobility. Jako nejbližší trend sice předpovídají auta na lithiové baterie, dlouhý život ale této vlně nepřisuzují. Kvůli vysokým nárokům na infrastrukturu podle nich nakonec zvítězí vodíkové palivové články. Větší část z tisícovky oslovených manažerů zároveň odepsala naftový pohon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S72t83a46n95i54s60l38a44v 80N49ý73v60l83t 2464515453

auta na vodík jsou vlastně elektromobily, akorát tu elektřinu spotřebovávají výrobny paliva za ně. A to hlavní, spalování vodíku tvoří pouze páru.

0/−1
4.1.2017 11:27

V18í12t 28O52ž48a64n44a 1298518465604

Jenže vodík se nedá vytěžit. A než ho generovat je vždy výhodnější dát tu energii přímo do elektrického akumulátoru.

0/−3
5.1.2017 9:03

J94o97s74e19f 62K17a80r81f92í33k 7982815856290

Tak určitě;-)

0/0
10.1.2017 9:58

T86o22m87á19š 70P57a98k 5842677549

budoucnost je vodík, to je zjevné.

+2/−2
4.1.2017 10:04

J52a22r11o20s18l49a27v 54K17ř98i43v45á16n39e20k 4525133632588

tak určitě

a pak bych prosili ještě tu o perníkové chaloupce

+3/−5
4.1.2017 11:23

V21í19t 30O41ž32a60n51a 1558198795874

Stále ještě velmi vzdálená. Kdo bude stavět ty extrémně drahé čerpací stanice? Něco tak výbušného (větší objem plynu na jednom místě) bude moci být jen mimo města.

+1/0
5.1.2017 9:02

M61a20r40c29e66l 49S16t69a73r52ý 9168544733859

a ten konec dieselů už máme začít odpočítávat nebo je to zase jen nějaká kravina od lidí, co nevědí, která bije?

+1/0
3.1.2017 23:25

V85í50t 16O57ž97a28n54a 1458358555444

Nejdříve to zakážou v centrech velkých měst a pak všude.

+4/0
4.1.2017 7:36

S32t80a77n58i66s92l17a73v 28N47ý32v15l85t 2724695453

Oni mají páky na zákazy a takové pokřivení trhu, že bych jim to věřil.

+3/0
4.1.2017 11:22

S42t89a16n15i63s55l55a46v 19C44h97y20t61r43a 3254833837849

A jaký pohon budou mít stavební stroje, tahače a lodě? Lodě znečišťují více, než všechny naftová auta na světě a nemluví se o tom.

+2/0
4.1.2017 13:18

F43r68a38n21t16i58š98e80k 54K48a62l45v29o84d38a 5817217553291

...tak pára se kdysi osvědčila...;-)

0/0
4.1.2017 20:36

L50u79c76i34a41n 48P31a94p95a21z84i31a48n 5304117381115

Naftový motor má svou budnoucnost, ale to musíte miít pod čepicí.

+2/0
3.1.2017 23:23

J17i31ř82í 56H15l82i10s16n82i73k25o22v81s79k32ý 9683641432141

Tak leda...

0/−1
4.1.2017 0:12

V66í43t 95O71ž84a62n13a 1688698265244

Kdepak, tam už jakékoli další vylepšení má přínos 0.5% při nákladech miliardy eur.

+1/0
4.1.2017 7:35

S25t28a55n36i73s89l72a71v 44N95ý75v28l58t 2744165813

octavie 1,9 s půl milionem km natočí klidně milion, nesmíte být dílenský analfabet :-)

+2/0
4.1.2017 11:23

P23e41t62r 61M82i85c96h71a66l 2200594961922

Páni manažeři věštili zase z koule ... ;-D

+3/0
3.1.2017 22:45

M12i24c39h89a67l 58M96r66a55z15i41k 6957917984170

Tak auta na elektrinu jsou fajn, elektromotor je jediny, ktery dokaze nahradit silu dieselu. Ale celkove je problem v tom, ze ekologie jde uplne spatnym smerem - at uz jsou to silene a neproveditelne normy na motory, nebo zakazy zarovek - vetsinu tech veci vyresi trh sam a mezitim se neresi ekologicke dopady jinych aktivit - ktere jsou jeste horsi nez provoz dieselu.

+1/−1
3.1.2017 18:38

P90e25t47r 95M78i80c88h36a17l 2630414381302

Pravda. Jenže problém elektromobilu je pořád zdroj energie.

+1/−1
3.1.2017 22:46

M83i69c63h40a74l 78M42r81a46z37i89k 6267197254670

Ano to kazdopadne, ten dojezd aktualne je treba pro me osobne naprosto nepouzitelny. Ale snad s to zlepsi - treba s tou nasi technologii - to by bylo super. Osobne bych potreboval dojezd minimalne tisic km, pri usporne jizde tak 1500-2000km :D ale na to si jeste hodne pockam.

0/−1
3.1.2017 23:19

P36e30t65r 89M86i89c79h50a72l 2620284221222

Já bych se spokojil i s dojezdem někde kolem 600 km (včetně rezervy, svícení, topení, klimatizace atd.) a nabití do 20 minut. Jenže to jezatím nereálné. O ceně se ani nebavím, protože ta je pořád neuměrně vysoká.

+1/−1
4.1.2017 3:20

M86i31c35h36a30l 75M82r84a50z11i30k 6237667344540

Tak problem je s dobijecimi stanicemi - treba Tesla ma jen jednu rychlonabijecku v cele CR. Pookud by byl dojezd v klidu 600km, tedy maximum by bylo kolem 1000km pri velke uspore - tak by to i slo v kombinaci s dobitim za 20 minut, jinak bych potreboval spise tech 1000km v klidu a tedy 1500-1800km pri maximalni uspore - zase by se pak ale mohlo dobijet par hodin pres noc.

0/0
4.1.2017 7:37

V86í56t 79O68ž64a31n10a 1868978505504

Zatím jednu, ale už letos mohou přibýt až 3 další. A pak už dojedete kamkoli.

+1/−2
4.1.2017 7:47

M40i13c28h90a76l 56M65r29a93z24i12k 6637947434420

Nedojedu, protoze nejezdim ani zdaleka jen po CR a navic ten dojezd je porad maly, me osobne by to prilis nebavilo dobijet treba petkrat za den... to by mi prodlouzilo dojezd o peknych par hodin.

0/−1
4.1.2017 7:49

M81a84r28t44i76n 30K64a35r62á25s81e58k 9568893868448

No holt lidi co najezdi co najezdi skoro 2000km za den je minimum, proto se na to elektroauta moc nedimenzujou

0/−1
4.1.2017 9:03

M37i85c78h44a79l 66M59r33a73z56i46k 6407397844920

Ja preci nepisu 2000 km za den. Ja pisu 1000 km za den, coz ale v praxi znamena, ze musi mit max dojezd v uspornem rezimu cca 1500 az 2000 km. A 1000 km za den jezdim velmi casto...

0/−1
4.1.2017 12:16

V83í35t 32O49ž24a67n62a 1728308755764

Za ten den se nikde nezastavíte ani na 30minut?! Tam byste mohl dobít na dalších třeba 200km nebo 400 u superrychlého nabíjení.

0/−1
5.1.2017 9:07

M64i74c94h96a19l 38M16r79a73z77i26k 6977627254340

Ale ano zastavim - proto jsem uz nekde psal - ze by stacilo i 600km s nabijenim cca 20 minut - pak by to melo smysl. Ale jet 200km, nabijet 40 minut, jet 200km atd stale dokola jako je to dnes - to by proste pro me neslo. Ja stavim jen kdyz potrebuju dotankovat a nebo kdyz se citim unavene - lepsi zastavit nez usnout za volantem. Ale tech 1000km neni zase tak hrozna vzdalenost. Nektere trasy mam i treba 1800km...

0/−1
5.1.2017 16:54

J93a70r29o83s33l95a77v 31K96ř32i33v50á72n75e73k 4225583672128

bože do čeho si vložil rozum

tento soudruh je zbytečným spotřebovávatelem fosilních paliv

0/−2
4.1.2017 11:25

J11a84r38o75s47l17a33v 59K20ř25i67v37á69n34e88k 4725913532468

Hm. berete nějaké drogy? LSD?

4 nabíječky postačí? Pro koho?

Mluvíte o nabíjení automobilů?

Nebo o sexuchtivých slečnách?

+2/−1
4.1.2017 11:47

V51í80t 86O52ž96a74n84a 1878438135984

4 superychlé nabíječky (135kW), pak jsou tu již dnes desítky běžnějších rychlodobíjecích stanic (50kW).

0/−1
5.1.2017 9:05

K64a67r40e59l 23Z49a65c94e81k 7751109451667

A jak chcete dobíjet přes noc na sídlišti?

0/−1
5.1.2017 8:38

V16í39t 94O63ž26a82n12a 1818678225254

Tak jak jsou dnes napájeny sloupy veřejného osvětlení, mohou být v budoucnu napájeny zásuvky pro pomalé nabíjení elektromobilů při parkování.

0/0
5.1.2017 9:09

M31i24c41h40a11l 61M29r88a55z21i59k 6107967204200

Proc na sidlisti? Ja pres noc dobijim leda tak u hotelu. Pripadne v garazi, na sidlisti tezko - to je pravda. Take bych si nekoupil elektromobil pokud bych bydlel na sidlisti a bez garaze.

0/−1
5.1.2017 16:51

V48í17t 96O71ž69a51n44a 1308468675784

A miliardu km bez dotankování byste nechtěl?

0/−1
4.1.2017 7:37

M31i70c59h11a26l 95M55r24a37z98i18k 6357927294550

Clovece co to pijete hned poranu? Proc proboha miliardu km bez dotankovani? Kde jste prisel na takovou blbost? Ja snad neco takoveho chci?

0/0
4.1.2017 7:39

V20í89t 55O55ž39a97n52a 1158448935844

Miliarda mi zní podobně neskutečně jako vašich 2000.

0/−1
4.1.2017 7:49

M95i51c73h86a93l 93M71r31a40z57i39k 6537937624530

no tak to potes tedy, pro me je miliarda minimalne o krapitek vice.... a ty dva tisice nejsuo zase tak nerealne - jde jen o to mit lepsi technologie na baterie - navic jsou to 2000 v nejuspornejsim rezimu, byt pravda v tom dnes Tesla najede 500km a to je zdaleka nejlepsi. Jenze proste pro sve potreby potrebuji aby to ujelo 1000km bez nejakych uspor - tedy i po dalnicich a v zime kdyz topim, jinak je to pro me osobne nepouzitelne.

0/−1
4.1.2017 7:53

V82í81t 21O39ž81a13n51a 1248418545734

Občas vedu 400km do Prahy a po pár hodinách zpátky a pak jsem unavený jak po 16hodinách intenzivní práce. 2000 km na jeden zátah si vůbec nedovedu představit.

0/−1
4.1.2017 9:16

M89i38c80h77a65l 25M16r41a98z13i49k 6507157244620

Dalsi co neumi cist. Nikde nepisu zejedu2000 km najeden zatah. Maximum mam 1657 km. Za 17 hodin. Aslo to nejak prezit.

0/−1
4.1.2017 12:18

J71a87r97o80s45l60a92v 84K25ř70i93v14á22n81e54k 4375423412298

2000km není problém. Aku pack 3200kg složený z 64000ks lithiových tužkových akumulátorů velikost 18650 - stejně jako u té obdivovaná slavné technické sračky zvané Tesla. Cena jen pouhých 6miliónů Kč. Mnozí technici a fyzici sní své vlhké sny (částečně zřejmě reálné otázka je cena) o to jak zdvojnásobí měrnou kapacitu ze stávajících 250Wh/kg na 500Wh/kg za pomocí cool nanotechnologií a jiných cool nápadů, přičemž stejní pomazní pánové říkají, že 500Wh/kg je fyzikální strop pro pevný akumulátor s oxidačním činidlem uvnitř (tedy to co považujeme za "akumulátor" v běžné mluvě, něco uzavřeného, ven jdou pouze elektrody a elektřina, nic se do toho nelije, nic kromě elektřiny nejde ven, nevzniká žádný odpadní produkt)

0/0
4.1.2017 11:37

M13i43c49h61a91l 23M47r62a62z50i42k 6407157254280

Tak vyrobit se da vse. Otazka je zda to pojede a za kolik. Zatim pro me osobneneni nic pouzitelne.

0/0
4.1.2017 12:23

J40i63ř25í 60S18c22h96w53a65c17h 8708204928586

pokud je "ekologické" dražší jak "neekologické" (a většinou to tak je) tak trh nic nevyřeší....

+1/−2
3.1.2017 23:06

M54i75c17h19a84l 20M29r32a35z16i66k 6977977394440

Ale ne, treba LED zarovky byly drahe, ale dnes stoji par korun a funguji a ta uspora je znat. Mam je doma vsude uz par let - a spotreba na cely byt je polovicni oproti sousedum - verim, ze se na tom podepsalo to, ze proste jsou nejuzspornejsi spotrebice vsude.

0/−1
3.1.2017 23:17

J81a39r88o88s93l51a90v 21K81ř32i16v16á88n83e54k 4315133532148

tak určitě jste ušetřil 1/2 na LEDkovém osvětlení

a pak bych prosili ještě tu o perníkové chaloupce

nemám nic proti LEDkovému osvětlení

sám na to postupně přecházím

hlavně protože mě s-e-r-e pořád vyměňovat spálené žárovky

jisté je že kdyby soudruzi melouni z EU ne-pí,čova-li se zákazama tak by Ledkové žárovky byly tak jako tak

0/−1
4.1.2017 11:43

M17i73c35h31a29l 15M98r18a37z19i92k 6207247674190

Naucte se cist. Pak konentujte. Nikde nepisu ze je to uspora diky led. Alenaopak jasne pisu, ze nejuspornejsi vsechny spotrebice. A hlavne odpojovani traficek, ktera zerou stale a jejichz spotreba se neuvadi...

0/−1
4.1.2017 12:25

J82i77ř81í 31H98l16i63s63n35i85k78o14v39s47k80ý 9833621532931

Konkrétně? Co se neřeší?

0/−1
4.1.2017 0:11

M31i69c56h17a68l 83M93r43a62z12i87k 6227907474790

Tak napriklad ekologie vyroby elektroniky - co je platne kdyz LED usetri me osobne spoustu elektriny, kdyz vyroba je dosti neekologicka. Totez u tech aut - co je platne, ze to nema emise, kdyz se vezme v potaz ekologie vyroby tech baterii a tezby potrebnych latek.... atd. Jinymi slovy resi se to vzdy jen castecne - tedy vice ci mene nuceny prechod na radoby ekologictejsi vec, ale vyroba te veci se neresi. To mam napriklad na mysli, ale je toho vice.

0/−1
4.1.2017 7:35

V10í76t 49O81ž53a96n53a 1198108455504

A žárovky mají být ekologičtější, víte jak je energeticky náročná výroba wolframového vlákna?

+1/0
4.1.2017 7:39

M10i69c69h55a34l 40M65r29a46z48i35k 6697227464140

Ja nikde nepisu, ze jsou ekologictejsi, zkuste nejdrive cist. Ja jen pisu, ze se ekologie vyroby aktualnich povolenych svitidel neresi - to je dost zasadni rozdil.

0/−1
4.1.2017 7:40

J72a10r61o46s73l86a65v 58K46ř14i44v80á10n96e76k 4605563712288

nevím soudruhu, ale jistě mě poučíte

0/−1
4.1.2017 11:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.