Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

InterPantery jsou poruchové, rychlíky vyšší kvality zachraňují staré vozy

České dráhy řeší další nepříjemnost s kvalitou vagonů od Škody Transportation. Kvůli závadám mají nedostatek rychlíkových jednotek InterPanter a musí je nahrazovat starými vozy. V jízdním řádu přitom mluví o rychlících vyšší kvality (Rx).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V85á32c73l60a10v 81K11y89s86e40l23k76a 1645675783277

InterPanter považuji z pohledu cestujícího za jeden z nejméně povedených výrobků, které ČD nakoupily. Podvozek je tvrdý, "háže" a už se mně stalo, že člověk cítil i rázy nepodobné těm, které známe z béček. Pokud porovnám s Leošovým Flirtem, pak se jedná o neporovnatelné. Díky jacobsonovým podvozkům Flirt na koridoru plave a jízda je velmi příjemná. Také odpadávají přechody mezi nízkopodlažní a vysokopodlažní částí pomocí schodů a je možné rozvážet občerstvení. Argumenty, že InterPanter je zastávkový vlak s velkou fluktuací cestujících neuznávám. Pokud jedete z Blanska/Letovic do Prahy, tak v tomto vlaku strávíte více než 2,5 hod.

O rozdělení prvních tříd ví každý. Ten, kdo zadal požadavek na rozptýlení jedniček po celé soupravě by měl být okamžitě od ČD vyhozen. Jen blázen dá peníze za první třídu v tomto výrobku.

Jako cestující upřednostňuji kvalitu. A je mně jedno odkud - česká, německá, francouzská, korejská nebo čínská. Žraloci jsou polské, Flirty byly v Polsku montované a oboje považuji za velmi kvalitní výrobky. Toť můj názor.

+1/0
10.1.2017 8:44

J98a87n 76P38o48l88e64d91n35a 8784682855326

Made in CZ. Vůbec mě to nepřekvapuje.

+1/−3
7.1.2017 13:25

K74r42y85š55t68o56f 90L59a65n30í43k 1619910485625

torchu odbocim, nemate někdo informaci, kdy se uskutecni rekonstrukce vozu 1.tridy Pendolina?

0/0
6.1.2017 20:47

P73e26t95r 71K52u28č14e31r88a 8750432278

zlatej Railjet s Taurusem R^.ČD udělaly velkou chybu,když neuplatnily opci na nákup dalších souprav za zvýhodněnou cenu...!Rv

+4/−3
6.1.2017 14:39

V46a50c84l66a95v 54H30a40j49e62k 3206449339

na tom se podepsal Zemanův uřednický nevolený ministr pan Žak

+6/0
6.1.2017 16:52

J27a34n 60J34e13m22e52l26k21a 1725300

Každá nová česká jednotka snad měla nějaké věci, které se musely vychytat. Některá je povedenější, některá méně. Stejně jako v Anglii mají úspěšný "low cost" IC 125 od BritishRail. Který jezdí v "půjčovnách" i po 40 letech. Nějak souběžně vyvíjeli HST, který měl jako první naklápěcí skříň. A přestože měli jezdící jednotku v provozu (s problémy), celý vývoj zahodili kvůli útokům médií, nálad proti BR a nepodpoře politiků. Jednotky sešrotovali.

Dnes, po privatizaci BR, nemají nic. A technologie naklápění se stejně ukázala jako funkční (Pendolino a spol). A dodávají jiní. Příliš papežští, příliš liberální..

0/0
6.1.2017 14:27

J56a78n 19J88e56m95e44l69k12a 1605450

Oprava, ten naklápěcí od BR se jmenoval Advanced Passenger Train (APT)

0/0
6.1.2017 17:43

M38i35c79h80a50e57l 24C45h49a65r71v68á40t 9759878203252

Skoro to vyapdá že v budoucnu v každé soupravě nebo alespoň lokomotivě ze Zplzně bude muset jezdit servisní četa.

+1/0
6.1.2017 14:06

D55a85v47i37d 61Č38e70r60n84o28h78o14r34s83k63ý 1526754756456

Radsi nakoupit u Siemensu :)

0/0
6.1.2017 14:08

M87i62r56o80s56l80a96v 41G46r63o62s12s19m68a82n41n 8402109594

Němci v minulosti sešrotovali nejednu jednotku ICE ještě než šla do provozu s cestujícími, protože se nepovedla. Všichni pamatujeme studené začátky pendolina. Bude důležité, jak bude vlak šlapat v příštích letech, ne až tak jak funguje v prvních měsících provozu.

+6/0
6.1.2017 15:16

L19u56d75v55í65k 92M71a69t72o29u82š16e83k 1941407388274

Charvát, už jsi jel s Jančurou s jeho obstarožním vozovým parkem ? Včil mudruj a závady vidím denně.

+1/−1
6.1.2017 18:24

J23a48n 83L73a58k28o12m77ý 7531875785534

No ale když už chtěli něco jako tramvaj, mohli mít Flirta, ten u Leoše funguje docela spolehlivě od začátku...

0/0
8.1.2017 7:40

M24i37k87u96l19á81š 73K28a88l36i96n50a 1962123115

Nojo, hold naši dědové uměli vyrobit mašiny, které jim tyhle moderní nešahaj ani po paty

0/0
6.1.2017 14:04

I18v45a49n 63H35o93l33a22s 5387317168317

Holt naší dědové zaslouží hold (a většinou i uměli psát správně česky).

+2/0
6.1.2017 15:13

M77i31k40u38l15á74š 59K90a55l64i26n56a 1962883415

Jo jo přesně tak :-)

0/0
7.1.2017 0:04

M25i22r40o47s34l94a92v 17G53r41o59s56s47m92a59n65n 8652809754

Třeba Bastarda? Nebo Peršink?

+1/0
6.1.2017 15:17

K98a67r97e80l 41Ř33e49h14á21č76e30k 9362320861692

I našim dědům trvalo nějakou dobu, než vychytali mouchy na tehdy nových souoravách.

+2/0
6.1.2017 23:30

V38í28t30ě77z74s71l30a83v 47B77o49c18h 6782245565966

To si takhle jeden den postěžujete v diskuzi a dva dny na to vyjde článek R^

0/0
6.1.2017 14:00

J28a75n 65S64ů90r20a 4105633273962

od toho jsou diskuze, díky za tip:)

+4/0
6.1.2017 14:45

R71o16m46a24n 22J38e78s72c30h38k81e 9278125367895

I naší dědové se učili a dělali méně povedené věci. Některé věci vydržely 10-20 let, některé 50 a více let. Laminátky S 489.0 a S 499.0 dnes 230 a 240 slaví 50 let. A jezdí spolehlivě. Na Mariazeldráze jezdily elektriky 100 let s rekonstrukcí. Podvozky původní.

Na Regiopanterech mne vadí drobnosti v interiéru. Věšáky, koše. Také mne chybí popisy na záchodech. Mnoho lidí neví, že musí po sobě spláchnout. Také zamykání je v pYYYgramech a občas na nás kouká holá zadnice.

0/0
8.1.2017 7:31

V88á83c33l44a15v 73M48i56k85u19l36i68c69a 8723669211834

Dejte do Fotogalerie i ty jejich slavné "koženky"! Ve Francii jezdí 300km/h v TGV s komfortem a tady s ČD v koženkách až 140km/h. Století stejné jen národní dopravce jiný.

0/−4
6.1.2017 13:56

I62v61a43n 51H20o26l49a67s 5897757868657

Ani ne tak národní dopravce, jako spíš státní dopravní politika.

+5/0
6.1.2017 15:14

O17t43t51o 30P58o26s71p53í77š17i69l 4124465737578

Asi všechno, co bylo na našich kolejích nové, si tímhle prošlo. Pendolino, Elefanty, Stadlery, nové vozy od Siemnsu, nové lokomotivy Škody i Siemens a i ty slavné rekonstruované křápy RegioJetu... A nakonec po té, co se odladily mouchy, jsou lidi za nové (nebo rekonstruované) vozy nebo mašiny rádi.

Jistě, poruchovost lidi naštve a člověk se může ptát, proč to nejde rovnou napoprvé. Ale chybu těžko hledat jen u jednoho dopravce nebo jednoho výrobce.

+3/0
6.1.2017 13:52

M11í54l25a 21P86i86š70t11ě62l68á98k 7223957673

Je to pravda, pamatuji se když přišel do provozu Peršink a můžu říci, že to byla dost poruchová mašina.

+1/0
6.1.2017 15:56

J36o71s32e27f 96M68u47ž82á90t61k12o 5635743207143

Jsou vůbec nějaké vlaky pro ČD kvalitní? Pochybuji, ani Pendolino, ani regionova, ani panter.

0/0
6.1.2017 13:08

D59a87v35i98d 39Č61e95r88n23o28h66o93r47s83k92ý 1866934536566

Pendolino, Railjet, vozy Bmz a Apmz, RegioShark, Stadlery, ze starsich 854 a 843 ... panteri, 380 a RegioNoha nic moc

0/0
6.1.2017 13:16

D18a69v86i21d 83Č70e93r35n44o21h60o97r60s71k70ý 1106714196986

Co prijde z Plzne a od dcerinek vetsinou stoji moc a nestoji za moc ...

+2/0
6.1.2017 12:52

J76a10n 42Z33a48h34r19a73d93n35i81k 3914240527891

Nechci rychlík vyšší kvality od českých drah a ještě za moje prachy a ještě předražený ,raději budu komfortně sedět v regiojetu ve starých vozech !Jen by mě zajímalo kolik též stojí jízdenka v rychlíku té nejvyšší kvality ?

+2/−13
6.1.2017 12:38
Foto

J48a20n 33V53a24l47a40l11í33k 6286229560566

až RJ bude mít také nějaké problémy a odstaví nějaké vlaky tak bude muset pěšky :-P

+10/0
6.1.2017 12:57

R93a69d82e60k 62J55a28n46a43t75a 9605386914552

"Jen by mě zajímalo kolik též stojí jízdenka v rychlíku té nejvyšší kvality "

-----

Stejně jako v jiných vlacích. U ČD je jízdné ve všech vlacích stejné. Jen v Pendolínu je třeba místenka za cca 35 až 100 Kč.

+2/0
6.1.2017 19:51

S51t45a94n10i36s53l46a34v 40S98r47b90a 4865304538474

jen malinko mimo téma interpanterů: včera se českým drahám pokazila lokomotiva na trase žilina praha, zpoždění přes hodinu, zima ve vlaku. vlak samotný bez funkčního wc, drobný mráz a pár dveří přestalo fungovat, takže vlak jede i s otevřenými dveřmi mezi vagóny...české dráhy jako za socíku.

+1/−3
6.1.2017 12:28

P62a64v73e55l 28S74o88v48i25č62k23a 4966918685872

Moderní vozy vyžadují stlačený vzduch dodávaný lokomotivou přes pomocné potrubí. Tento vzduch používají většinou na ovládání dveří a WC. Pokud je lokomotiva nefunkční, jsou tyto systémy odkázány na zásobu stlačeného vzduchu ve vzduchojemu a jak ten dojde, prostě to přestane fungovat, protože není z čeho. Podobně bez napájení topným kabelem nejde topení a světla a další spotřebiče jsou napájeny z baterie.

Vlaky do Žiliny jezdím poměrně často a čas od času nějaké dveře nejdou, ale aby byla zima v celém vlaku a nefungovaly přechodové dveře za běžného provozu to si nevybavuju.

+9/0
6.1.2017 12:53

M58a23r20t85i64n 98K86o23u18š65a 6175494394

Pan autor článku je zřejmě placen za mediální tažení proti škodovce. Zajímavé je , že přesto že vozidla od dalších výrobců jsou rovněž občas poruchová, obzvláště jedná-li se také o nové vozidlo, nijak výrazně se o tom veřejnost neiformuje.

Ve všech evropských státech jezdí národní dopravci převážně s výrobky národních výrobců kolejových vozidel, pokud takoví existují.

Je to asi celkem logické, podporovat z veřejných peněz domácí průmysl a ne zahraniční.

+2/−7
6.1.2017 12:12

P22a98v89e54l 89Ř25a10p71e89k 7752916379475

Domácí průmysl se sídlem na Kypru ;-D

+3/−1
6.1.2017 12:14

V12á41c48l94a32v 23J53ů43z47a 6131727216

A mimochodem zmíněný příklad z Německa - Francouzský výrobce Alstom.

A je celkem logické, pokud už se z veřejných peněz podporuje železnice, aby byl nadřazen prospěch železnice nad prospěchem výrobce z Kypru (jehož manažeři nejprve vysoudí na státu 1,1 miliardy za nic, a pak se stanou hejtmany za vládnoucí stranu).

+3/0
6.1.2017 12:39

J86a39n 22S35ů60r55a 4375293973322

Prosím fakta,ne slova zřejmě.

+7/0
6.1.2017 12:42

J24a90n 32S31ů10r40a 4495563813702

Je asi logické, že se o Škodě píše nejvíce, když ma z výrobců kolejových vozidel u ČD bezkonkurenčně nejvyšší podil. Nebo jake.nové vlaky od jinych výrobců ČD za poslední rok převzaly?

+8/0
6.1.2017 12:49

P90a42v85e43l 78Ř70a62p44e38k 7512816869635

Ať se všichni papaláši laskavě podívají, jak je v těchto vlacích (InterPanter) vyřešena 1. třída. Něco tak absurdního a otřesného jsem ještě nikdy neviděl. Aby první třída byla v průchoďáku mezi jedinými dveřmi do vozu, WC a druhou třídou. Z toho jedny dveře do průchoďáku/oddílu 1. třídy jsou samočinné, takže pořád hučí když člověk v jedničce pohne rukou, druhé jsou pro změnu na kliku, takže člověk v jedničce musí pořád vstávat a po někom, kdo jde do dvojky nebo na WC, je zavírat. Za tohle by měl někdo dostat nejen flastr, ale navíc i pořádných pár facek před plným náměstím, protože to je šlendrián, jaký nemá obdoby.

Zcela nové vlaky, a už jsou zralé na rekonstrukci!!!! Neuvěřitelná ostuda.

+22/0
6.1.2017 12:02

T92o43m86á80š 72D66v60o11ř14á26k 3125113976476

Jasný. Haf.

+1/−5
6.1.2017 12:03

J49i51ř61í 11K61v68ě92š 1503346942831

Jeho psofobie je sice šílená, ale co se toho vlaku týče, má pravdu. To vnitřní rozložení snad vymejšleli ožralí, to se fakt nepovedlo.

+11/0
6.1.2017 12:51

T83o77m68á73š 35D63v45o43ř27á65k 3695973356336

Dyť píšu, že je to jasný.;-)

0/0
6.1.2017 14:51

J53a79n 72J53e91m43e81l77k18a 1925510

Ale tím, že je to uprostřed je to bezpečnější a tišší, měně otřesů. Mě to zas tak nevadí. Ve dvojce mohly být polohovatelná sedadla, když už low cost.

0/0
7.1.2017 17:53

R87a26d86e12k 79M24e74j23z54l19í31k 5278830488566

Jj, pochybuji, že manažer zodpovědny za nakup aspoň týden tímto vlakem jezdil min. 2 hodiny v kuse, aby zjistil, jak jsou to "pohodlne soupravy".

0/0
9.1.2017 18:05

F13r75a73n93t68i78s18e19k 28M86r25z41e41n53a 3945665908659

No vsak modry railjet je taky nedomysleny. Priplatite 500 k prvni tride a nemate ani poradny stolek. To co se vysouva z operky je vysmech, protoze v momente kdy vyndate obcerstveni, tak nemuzete vstat a nemate to kam dat. Neni to oddelene od 1. Tridy ani zavesem a tak se vam tam coura kde kdo na zachod. A to ma prosim byt lepsi nez first class.

0/0
10.1.2017 8:11

Z92d20e88n32ě88k 18H43r52u24b85ý 5765498141976

A od kdy jezdí Jančura Praha-Brno? To by teoreticky měly u ČD přebývat RailJety, ne?

0/0
6.1.2017 11:42

R58o32m63a73n 67P88o16l36á55č84e43k 5176239335

Jezdí dva nebo tři spoje ;-D

+1/0
6.1.2017 11:44

T18o29m43á29š 98T37a74t14í14č88e88k 5960532640808

Nahradil ty spoje, na kterých ČD používaly starý vlaky.

0/−1
6.1.2017 12:12

P58a86v64e22l 56R52e34z27n49i80c57e58k 3795864804122

mylite se.. nahradil nektere casy kdy jezdily spoje typu IC/EC.. bezne spoje (tedy rychliky) totiz nejezdi pres ceskou trebovou ale pres caslav... a tam prave nyni jezdi interpantery namisto kozenek...

na trase brno - ceska trebova - praha nejezdi kozenky uz radu let...

+2/0
6.1.2017 12:49

T54o87m44á24š 48T80a72t60í24č10e15k 5660822240808

Neříkám koženka, ale jednalo se o ty ranní a odpolední spoje právě mezi těma IC/EC.

0/0
6.1.2017 12:51

J34i92ř78í 13N59e26v66r41l75a 8582493559487

Oblíbená fráze autora článku pana Sůry: "Nejde o první problém."

Tak nějak vidím stále články o "problémech" u ČD, ale žádný o problémech u soukromníků (a že jich je, viz facebook Regiojetu a příspěvky od cestujících) - náhoda?:-)

Aneb kdo chce psa bít, hůl si vždy najde...

+18/−2
6.1.2017 11:40







Najdete na iDNES.cz