Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

InterPantery jsou poruchové, rychlíky vyšší kvality zachraňují staré vozy

České dráhy řeší další nepříjemnost s kvalitou vagonů od Škody Transportation. Kvůli závadám mají nedostatek rychlíkových jednotek InterPanter a musí je nahrazovat starými vozy. V jízdním řádu přitom mluví o rychlících vyšší kvality (Rx).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V55á97c43l37a58v 21K95y14s62e43l92k66a 1915665833167

InterPanter považuji z pohledu cestujícího za jeden z nejméně povedených výrobků, které ČD nakoupily. Podvozek je tvrdý, "háže" a už se mně stalo, že člověk cítil i rázy nepodobné těm, které známe z béček. Pokud porovnám s Leošovým Flirtem, pak se jedná o neporovnatelné. Díky jacobsonovým podvozkům Flirt na koridoru plave a jízda je velmi příjemná. Také odpadávají přechody mezi nízkopodlažní a vysokopodlažní částí pomocí schodů a je možné rozvážet občerstvení. Argumenty, že InterPanter je zastávkový vlak s velkou fluktuací cestujících neuznávám. Pokud jedete z Blanska/Letovic do Prahy, tak v tomto vlaku strávíte více než 2,5 hod.

O rozdělení prvních tříd ví každý. Ten, kdo zadal požadavek na rozptýlení jedniček po celé soupravě by měl být okamžitě od ČD vyhozen. Jen blázen dá peníze za první třídu v tomto výrobku.

Jako cestující upřednostňuji kvalitu. A je mně jedno odkud - česká, německá, francouzská, korejská nebo čínská. Žraloci jsou polské, Flirty byly v Polsku montované a oboje považuji za velmi kvalitní výrobky. Toť můj názor.

+1/0
10.1.2017 8:44

J48a43n 41P52o42l70e97d17n41a 8544942745646

Made in CZ. Vůbec mě to nepřekvapuje.

+1/−3
7.1.2017 13:25

K68r92y72š37t35o42f 42L72a28n81í73k 1339550965625

torchu odbocim, nemate někdo informaci, kdy se uskutecni rekonstrukce vozu 1.tridy Pendolina?

0/0
6.1.2017 20:47

P32e12t20r 95K22u76č75e69r67a 8870192708

zlatej Railjet s Taurusem R^.ČD udělaly velkou chybu,když neuplatnily opci na nákup dalších souprav za zvýhodněnou cenu...!Rv

+4/−3
6.1.2017 14:39

V91a93c93l26a68v 62H43a64j35e61k 3226969919

na tom se podepsal Zemanův uřednický nevolený ministr pan Žak

+6/0
6.1.2017 16:52

J29a46n 55J70e14m26e10l37k35a 1875580

Každá nová česká jednotka snad měla nějaké věci, které se musely vychytat. Některá je povedenější, některá méně. Stejně jako v Anglii mají úspěšný "low cost" IC 125 od BritishRail. Který jezdí v "půjčovnách" i po 40 letech. Nějak souběžně vyvíjeli HST, který měl jako první naklápěcí skříň. A přestože měli jezdící jednotku v provozu (s problémy), celý vývoj zahodili kvůli útokům médií, nálad proti BR a nepodpoře politiků. Jednotky sešrotovali.

Dnes, po privatizaci BR, nemají nic. A technologie naklápění se stejně ukázala jako funkční (Pendolino a spol). A dodávají jiní. Příliš papežští, příliš liberální..

0/0
6.1.2017 14:27

J79a71n 28J66e16m69e69l27k39a 1305640

Oprava, ten naklápěcí od BR se jmenoval Advanced Passenger Train (APT)

0/0
6.1.2017 17:43

M95i58c24h85a23e84l 14C67h38a84r51v43á77t 9229508173542

Skoro to vyapdá že v budoucnu v každé soupravě nebo alespoň lokomotivě ze Zplzně bude muset jezdit servisní četa.

+1/0
6.1.2017 14:06

D90a27v50i54d 48Č33e22r51n62o15h38o46r13s42k34ý 1726614406846

Radsi nakoupit u Siemensu :)

0/0
6.1.2017 14:08

M10i85r86o78s71l38a39v 44G93r57o43s62s47m41a83n74n 8952519514

Němci v minulosti sešrotovali nejednu jednotku ICE ještě než šla do provozu s cestujícími, protože se nepovedla. Všichni pamatujeme studené začátky pendolina. Bude důležité, jak bude vlak šlapat v příštích letech, ne až tak jak funguje v prvních měsících provozu.

+6/0
6.1.2017 15:16

L55u50d68v93í95k 43M58a29t14o72u10š79e71k 1831137148224

Charvát, už jsi jel s Jančurou s jeho obstarožním vozovým parkem ? Včil mudruj a závady vidím denně.

+1/−1
6.1.2017 18:24

J65a53n 87L24a62k33o35m63ý 7821425985174

No ale když už chtěli něco jako tramvaj, mohli mít Flirta, ten u Leoše funguje docela spolehlivě od začátku...

0/0
8.1.2017 7:40

M67i47k76u39l98á92š 53K25a20l90i36n30a 1822873755

Nojo, hold naši dědové uměli vyrobit mašiny, které jim tyhle moderní nešahaj ani po paty

0/0
6.1.2017 14:04

I10v61a10n 13H27o37l21a74s 5257787678527

Holt naší dědové zaslouží hold (a většinou i uměli psát správně česky).

+2/0
6.1.2017 15:13

M45i55k37u52l54á44š 66K80a46l45i95n39a 1832943465

Jo jo přesně tak :-)

0/0
7.1.2017 0:04

M73i88r24o87s31l18a17v 24G72r55o22s26s28m91a47n25n 8382959744

Třeba Bastarda? Nebo Peršink?

+1/0
6.1.2017 15:17

K26a13r45e74l 57Ř61e40h51á29č71e18k 9542670601552

I našim dědům trvalo nějakou dobu, než vychytali mouchy na tehdy nových souoravách.

+2/0
6.1.2017 23:30

V74í39t28ě49z83s56l98a81v 48B38o65c23h 6572725315726

To si takhle jeden den postěžujete v diskuzi a dva dny na to vyjde článek R^

0/0
6.1.2017 14:00

J50a26n 67S76ů54r35a 4735843913552

od toho jsou diskuze, díky za tip:)

+4/0
6.1.2017 14:45

R91o13m78a96n 97J60e85s75c71h75k16e 9828375247695

I naší dědové se učili a dělali méně povedené věci. Některé věci vydržely 10-20 let, některé 50 a více let. Laminátky S 489.0 a S 499.0 dnes 230 a 240 slaví 50 let. A jezdí spolehlivě. Na Mariazeldráze jezdily elektriky 100 let s rekonstrukcí. Podvozky původní.

Na Regiopanterech mne vadí drobnosti v interiéru. Věšáky, koše. Také mne chybí popisy na záchodech. Mnoho lidí neví, že musí po sobě spláchnout. Také zamykání je v pYYYgramech a občas na nás kouká holá zadnice.

0/0
8.1.2017 7:31

V38á15c56l17a77v 82M52i47k33u79l88i54c12a 8823539661774

Dejte do Fotogalerie i ty jejich slavné "koženky"! Ve Francii jezdí 300km/h v TGV s komfortem a tady s ČD v koženkách až 140km/h. Století stejné jen národní dopravce jiný.

0/−4
6.1.2017 13:56

I33v25a79n 54H55o73l52a73s 5667657688517

Ani ne tak národní dopravce, jako spíš státní dopravní politika.

+5/0
6.1.2017 15:14

O74t51t64o 81P10o81s59p67í11š63i41l 4314745737508

Asi všechno, co bylo na našich kolejích nové, si tímhle prošlo. Pendolino, Elefanty, Stadlery, nové vozy od Siemnsu, nové lokomotivy Škody i Siemens a i ty slavné rekonstruované křápy RegioJetu... A nakonec po té, co se odladily mouchy, jsou lidi za nové (nebo rekonstruované) vozy nebo mašiny rádi.

Jistě, poruchovost lidi naštve a člověk se může ptát, proč to nejde rovnou napoprvé. Ale chybu těžko hledat jen u jednoho dopravce nebo jednoho výrobce.

+3/0
6.1.2017 13:52

M82í12l33a 34P52i35š93t82ě21l86á84k 7483777833

Je to pravda, pamatuji se když přišel do provozu Peršink a můžu říci, že to byla dost poruchová mašina.

+1/0
6.1.2017 15:56

J61o12s96e91f 58M37u24ž86á46t23k11o 5905363677433

Jsou vůbec nějaké vlaky pro ČD kvalitní? Pochybuji, ani Pendolino, ani regionova, ani panter.

0/0
6.1.2017 13:08

D31a98v36i42d 92Č97e79r95n74o72h82o56r50s25k27ý 1326344946516

Pendolino, Railjet, vozy Bmz a Apmz, RegioShark, Stadlery, ze starsich 854 a 843 ... panteri, 380 a RegioNoha nic moc

0/0
6.1.2017 13:16

D85a14v61i12d 29Č33e67r75n84o64h14o24r88s74k43ý 1396154976136

Co prijde z Plzne a od dcerinek vetsinou stoji moc a nestoji za moc ...

+2/0
6.1.2017 12:52

J23a43n 36Z83a54h71r16a77d31n90i13k 3764110467501

Nechci rychlík vyšší kvality od českých drah a ještě za moje prachy a ještě předražený ,raději budu komfortně sedět v regiojetu ve starých vozech !Jen by mě zajímalo kolik též stojí jízdenka v rychlíku té nejvyšší kvality ?

+2/−13
6.1.2017 12:38
Foto

J21a74n 44V72a52l59a88l74í40k 6626289200166

až RJ bude mít také nějaké problémy a odstaví nějaké vlaky tak bude muset pěšky :-P

+10/0
6.1.2017 12:57

R76a51d73e55k 13J25a79n16a33t34a 9845646974742

"Jen by mě zajímalo kolik též stojí jízdenka v rychlíku té nejvyšší kvality "

-----

Stejně jako v jiných vlacích. U ČD je jízdné ve všech vlacích stejné. Jen v Pendolínu je třeba místenka za cca 35 až 100 Kč.

+2/0
6.1.2017 19:51

S40t17a55n60i36s96l74a39v 61S57r12b47a 4785714318614

jen malinko mimo téma interpanterů: včera se českým drahám pokazila lokomotiva na trase žilina praha, zpoždění přes hodinu, zima ve vlaku. vlak samotný bez funkčního wc, drobný mráz a pár dveří přestalo fungovat, takže vlak jede i s otevřenými dveřmi mezi vagóny...české dráhy jako za socíku.

+1/−3
6.1.2017 12:28

P49a81v28e56l 87S56o60v50i58č89k39a 4736698115872

Moderní vozy vyžadují stlačený vzduch dodávaný lokomotivou přes pomocné potrubí. Tento vzduch používají většinou na ovládání dveří a WC. Pokud je lokomotiva nefunkční, jsou tyto systémy odkázány na zásobu stlačeného vzduchu ve vzduchojemu a jak ten dojde, prostě to přestane fungovat, protože není z čeho. Podobně bez napájení topným kabelem nejde topení a světla a další spotřebiče jsou napájeny z baterie.

Vlaky do Žiliny jezdím poměrně často a čas od času nějaké dveře nejdou, ale aby byla zima v celém vlaku a nefungovaly přechodové dveře za běžného provozu to si nevybavuju.

+9/0
6.1.2017 12:53

M68a37r78t82i51n 16K77o62u21š41a 6465444284

Pan autor článku je zřejmě placen za mediální tažení proti škodovce. Zajímavé je , že přesto že vozidla od dalších výrobců jsou rovněž občas poruchová, obzvláště jedná-li se také o nové vozidlo, nijak výrazně se o tom veřejnost neiformuje.

Ve všech evropských státech jezdí národní dopravci převážně s výrobky národních výrobců kolejových vozidel, pokud takoví existují.

Je to asi celkem logické, podporovat z veřejných peněz domácí průmysl a ne zahraniční.

+2/−7
6.1.2017 12:12

P75a28v15e76l 70Ř75a81p26e29k 7132186559155

Domácí průmysl se sídlem na Kypru ;-D

+3/−1
6.1.2017 12:14

V78á18c49l86a81v 10J16ů53z56a 6481977616

A mimochodem zmíněný příklad z Německa - Francouzský výrobce Alstom.

A je celkem logické, pokud už se z veřejných peněz podporuje železnice, aby byl nadřazen prospěch železnice nad prospěchem výrobce z Kypru (jehož manažeři nejprve vysoudí na státu 1,1 miliardy za nic, a pak se stanou hejtmany za vládnoucí stranu).

+3/0
6.1.2017 12:39

J59a60n 22S89ů76r15a 4145543723942

Prosím fakta,ne slova zřejmě.

+7/0
6.1.2017 12:42

J78a97n 37S34ů81r92a 4915193733152

Je asi logické, že se o Škodě píše nejvíce, když ma z výrobců kolejových vozidel u ČD bezkonkurenčně nejvyšší podil. Nebo jake.nové vlaky od jinych výrobců ČD za poslední rok převzaly?

+8/0
6.1.2017 12:49

P79a39v94e46l 90Ř37a37p88e22k 7252676779285

Ať se všichni papaláši laskavě podívají, jak je v těchto vlacích (InterPanter) vyřešena 1. třída. Něco tak absurdního a otřesného jsem ještě nikdy neviděl. Aby první třída byla v průchoďáku mezi jedinými dveřmi do vozu, WC a druhou třídou. Z toho jedny dveře do průchoďáku/oddílu 1. třídy jsou samočinné, takže pořád hučí když člověk v jedničce pohne rukou, druhé jsou pro změnu na kliku, takže člověk v jedničce musí pořád vstávat a po někom, kdo jde do dvojky nebo na WC, je zavírat. Za tohle by měl někdo dostat nejen flastr, ale navíc i pořádných pár facek před plným náměstím, protože to je šlendrián, jaký nemá obdoby.

Zcela nové vlaky, a už jsou zralé na rekonstrukci!!!! Neuvěřitelná ostuda.

+22/0
6.1.2017 12:02
Foto

T93o69m69á38š 69D79v15o55ř94á54k 3655273726806

Jasný. Haf.

+1/−5
6.1.2017 12:03

J76i55ř43í 58K77v50ě69š 1373776672291

Jeho psofobie je sice šílená, ale co se toho vlaku týče, má pravdu. To vnitřní rozložení snad vymejšleli ožralí, to se fakt nepovedlo.

+11/0
6.1.2017 12:51
Foto

T80o13m98á34š 24D76v58o86ř69á98k 3455693766346

Dyť píšu, že je to jasný.;-)

0/0
6.1.2017 14:51

J40a55n 21J19e69m66e76l20k32a 1815930

Ale tím, že je to uprostřed je to bezpečnější a tišší, měně otřesů. Mě to zas tak nevadí. Ve dvojce mohly být polohovatelná sedadla, když už low cost.

0/0
7.1.2017 17:53

R67a59d49e15k 46M26e24j35z78l90í39k 5448280278856

Jj, pochybuji, že manažer zodpovědny za nakup aspoň týden tímto vlakem jezdil min. 2 hodiny v kuse, aby zjistil, jak jsou to "pohodlne soupravy".

0/0
9.1.2017 18:05

F45r45a68n81t52i40s66e10k 89M79r70z91e18n89a 3935505578879

No vsak modry railjet je taky nedomysleny. Priplatite 500 k prvni tride a nemate ani poradny stolek. To co se vysouva z operky je vysmech, protoze v momente kdy vyndate obcerstveni, tak nemuzete vstat a nemate to kam dat. Neni to oddelene od 1. Tridy ani zavesem a tak se vam tam coura kde kdo na zachod. A to ma prosim byt lepsi nez first class.

0/0
10.1.2017 8:11

Z25d54e20n81ě75k 47H27r51u11b27ý 5845358191936

A od kdy jezdí Jančura Praha-Brno? To by teoreticky měly u ČD přebývat RailJety, ne?

0/0
6.1.2017 11:42

R94o44m86a84n 80P86o62l76á80č23e13k 5456639735

Jezdí dva nebo tři spoje ;-D

+1/0
6.1.2017 11:44

T82o67m78á11š 58T73a36t18í95č51e94k 5210922370858

Nahradil ty spoje, na kterých ČD používaly starý vlaky.

0/−1
6.1.2017 12:12

P55a28v24e42l 52R49e16z71n19i24c48e93k 3295204334952

mylite se.. nahradil nektere casy kdy jezdily spoje typu IC/EC.. bezne spoje (tedy rychliky) totiz nejezdi pres ceskou trebovou ale pres caslav... a tam prave nyni jezdi interpantery namisto kozenek...

na trase brno - ceska trebova - praha nejezdi kozenky uz radu let...

+2/0
6.1.2017 12:49

T94o59m63á74š 29T14a81t88í54č29e22k 5750172820318

Neříkám koženka, ale jednalo se o ty ranní a odpolední spoje právě mezi těma IC/EC.

0/0
6.1.2017 12:51

J23i36ř67í 84N71e17v34r70l46a 8962223609867

Oblíbená fráze autora článku pana Sůry: "Nejde o první problém."

Tak nějak vidím stále články o "problémech" u ČD, ale žádný o problémech u soukromníků (a že jich je, viz facebook Regiojetu a příspěvky od cestujících) - náhoda?:-)

Aneb kdo chce psa bít, hůl si vždy najde...

+18/−2
6.1.2017 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.